PDA

View Full Version : Nieky Holzken of Faldir Chahbari



Insider
18-10-2009, 21:26
Gisteren op het GLORY gala vochten deze 2 toppers tegen elkaar en het was voor vele de beste partij. Nu zullen de fans van Chahbari en Holzken door een gekleurde bril kijken maar wie vonden jullie de terechte winnaar ?

guess2007
18-10-2009, 21:30
Close, maar laatste ronde was voor Nieky imo.

iconian
18-10-2009, 21:32
reps voor guess voor die gif, wilde net wat te snacken pakken maar hoeft niet meer.

ik had faldir wel na 3 ronden als winnaar, extra ronde nipt voor nieky (aggresiever, paar keer goed doorgekomen en goede counters met trappen.

snip83
18-10-2009, 21:33
Close, maar laatste ronde was voor Nieky imo.

X2

Insider
18-10-2009, 21:37
reps voor guess voor die gif, wilde net wat te snacken pakken maar hoeft niet meer.

ik had faldir wel na 3 ronden als winnaar, extra ronde nipt voor nieky (aggresiever, paar keer goed doorgekomen en goede counters met trappen.

Ik vond die extra ronde eerlijk gezegd niet eens nodig maar voor het publiek was het top. Nieky is IMO de terechte winnaar.

payap
18-10-2009, 21:45
Wellicht handig bij het beoordelen. De k-1 rules.

Article 11 – JUDGING CRITERIA

Awarding of points shall be based on the following elements :

Whether an effective and accurate attack is acknowledged, and damage is inflicted on the opponent by authorized blows.

Points will be awarded in this priority :
Number of downs
Extent of damage inflicted on the opponent
Number of clean hits

Degree of aggressiveness (points in the offensive)Both fighters are awarded a score of ten (10), and then points shall be deducted from both fighters as they get penalized and/or being inferior during the round. The example of scoring the points will be the followings.
When the difference is clear, the inferior fighter receives a one (1) point deduction. Therefore, the score will be 10-9.

When a fighter is downed once, the downed fighter receives a two (2) point deduction. However, if the down is considered as FLASH DOWN, the deduction may be one (1) point. Therefore, the score will be 10-8 or 10-9.

When a fighter is downed twice, the downed fighter receives a three (3) point deduction (applicable to the final match in tournament fights, and one match fights).
Therefore, the score will be 10-7.

A fighter shall be penalized with a one (1) point deduction for actions such as foul techniques when the referee declares such penalty. Therefore, the score will be 10-9.
A fighter shall be penalized with a two (2) point deduction for actions such as foul techniques when the referee declares such penalty. Therefore, the score will be 10-8.

When a downed fighter retrieves his inferiority during the round, his opponent receives a one (1) point deduction: there is a case that a downed fighter may close the margin between himself and opponents. In this case, the score will be 9-8 instead of 10-9.

Each fighter receives a two (2) point deduction when a downed fighter takes a down from his opponent in the same round. In this case, the score will be 8-8 instead of 10-10.
When both fighters receive one (1) point deductions, the score will be 9-9 instead of 10-10.

In the final round, even a minimal advantage will be counted as one (1) point, and a winner must be decided (Must Point System, see Article 4-1). If there is no difference between two fighters in the final round, judges must then reconsider all rounds of the fight in order to determine a winner. The judges must take account of slight differences that were not reflected in the scores of earlier rounds. Thus, narrow margins in earlier rounds, which might have been scored 10-10, must now be assessed cumulatively in order to determine a winner.

Irishrover
18-10-2009, 22:56
Ik vond dat Faldir de betere was. Die 4e ronde was onnodig inderdaad.

Tykill
18-10-2009, 23:26
Wellicht handig bij het beoordelen. De k-1 rules.

Article 11 – JUDGING CRITERIA

Awarding of points shall be based on the following elements :

Whether an effective and accurate attack is acknowledged, and damage is inflicted on the opponent by authorized blows.

Points will be awarded in this priority :
Number of downs
Extent of damage inflicted on the opponent
Number of clean hits

Degree of aggressiveness (points in the offensive)Both fighters are awarded a score of ten (10), and then points shall be deducted from both fighters as they get penalized and/or being inferior during the round. The example of scoring the points will be the followings.
When the difference is clear, the inferior fighter receives a one (1) point deduction. Therefore, the score will be 10-9.

When a fighter is downed once, the downed fighter receives a two (2) point deduction. However, if the down is considered as FLASH DOWN, the deduction may be one (1) point. Therefore, the score will be 10-8 or 10-9.

When a fighter is downed twice, the downed fighter receives a three (3) point deduction (applicable to the final match in tournament fights, and one match fights).
Therefore, the score will be 10-7.

A fighter shall be penalized with a one (1) point deduction for actions such as foul techniques when the referee declares such penalty. Therefore, the score will be 10-9.
A fighter shall be penalized with a two (2) point deduction for actions such as foul techniques when the referee declares such penalty. Therefore, the score will be 10-8.

When a downed fighter retrieves his inferiority during the round, his opponent receives a one (1) point deduction: there is a case that a downed fighter may close the margin between himself and opponents. In this case, the score will be 9-8 instead of 10-9.

Each fighter receives a two (2) point deduction when a downed fighter takes a down from his opponent in the same round. In this case, the score will be 8-8 instead of 10-10.
When both fighters receive one (1) point deductions, the score will be 9-9 instead of 10-10.

In the final round, even a minimal advantage will be counted as one (1) point, and a winner must be decided (Must Point System, see Article 4-1). If there is no difference between two fighters in the final round, judges must then reconsider all rounds of the fight in order to determine a winner. The judges must take account of slight differences that were not reflected in the scores of earlier rounds. Thus, narrow margins in earlier rounds, which might have been scored 10-10, must now be assessed cumulatively in order to determine a winner.

dus faldir had gewoon gewonnen... nieky raakte hem maar 2 keer de hele laatste extra ronde hij ontweek of blokte de rest en scoorde wel zijn punten...

Ronald
19-10-2009, 00:15
In mijn ogen ook Faldir.

Muay Thai Elite
19-10-2009, 00:18
Ik ben erg benieuwd geraakt naar deze wedstrijd. Ik denk dat het er enorm om spande, en bepaalde zaken (en misschien enkele toevalligheden) gaan dan een grote rol spelen.

Bud S
19-10-2009, 00:22
. Ik denk dat het er enorm om spande, .

neuh... holzken won
easy

wesley026
19-10-2009, 00:40
In mijn ogen ook Faldir.

x2!

TheCarnage
19-10-2009, 00:46
Het was een mooie partij met voor mij als duidelijke winnaar na 4 ronden Holzken.

ArjanV
19-10-2009, 01:39
Nieky Holzken terechte winnaar!

angelo_1
19-10-2009, 02:17
x2

barclay
19-10-2009, 16:52
Nieky Holzken terechte winnaar!
x2

micha
19-10-2009, 16:54
ik denk dat de poll voor zich spreekt

Muay Thai Elite
19-10-2009, 17:22
Ik heb de wedstrijd nog steeds niet gezien.....

Wheelie
19-10-2009, 17:24
Ik heb de wedstrijd nog steeds niet gezien.....
Zaterdag kijken dan op SBS 6

micha
19-10-2009, 17:26
Zaterdag kijken dan op SBS 6


dan zal de discussie wel weer losbarsten

snip83
19-10-2009, 18:25
dan zal de discussie wel weer losbarsten

wat valt er te discuseren dan gap?

lijkt me vrij duidelijk toch wie3 de partij heeft gewonnen???

adenane
19-10-2009, 18:35
Maar is het niet zo dat bij een extra ronde alleen de 4de ronde telt bij het jureren? Dan maakt het niet uit wie er aanvallender vocht in de voorgaande rondes, maar tellen alleen de punten gescoord in de laatste en extra ronde. Faldir zegt dat hij maar 2 keer is geraakt, als hij zelf meer punten heeft gescoord is hij de winnaar. Is Faldir 2x geraakt maar heeft zelf niets gescoord, is Nieky de winnaar. Zelf heb ik de wedstrijd maar in fases gezien (K*T F5!)

payap
19-10-2009, 18:44
Maar is het niet zo dat bij een extra ronde alleen de 4de ronde telt bij het jureren? Dan maakt het niet uit wie er aanvallender vocht in de voorgaande rondes, maar tellen alleen de punten gescoord in de laatste en extra ronde. Faldir zegt dat hij maar 2 keer is geraakt, als hij zelf meer punten heeft gescoord is hij de winnaar. Is Faldir 2x geraakt maar heeft zelf niets gescoord, is Nieky de winnaar. Zelf heb ik de wedstrijd maar in fases gezien (K*T F5!)

Maar er wordt niet alleen gekeken naar wie de meeste clean hits maakt

Bud S
19-10-2009, 19:50
Ik heb de wedstrijd nog steeds niet gezien.....

waar ben jij in godsnaam mee bezig ?

Tykill
19-10-2009, 19:56
Maar er wordt niet alleen gekeken naar wie de meeste clean hits maakt

Dan had Faldir wel moeten winnen, zoals ik het zag was hij idd maar 2 of 3 keer geraakt en heeft hij de rest ontweken of geblokt. Ondertussen had hij Nieky wel paarkeer vaker te pakken!

Alleen omdat Nieky veel meer naar voren vocht en agressiever denken mensen dat hij de winnaar is.

ICON
19-10-2009, 19:59
maar zou chahbari dan eens niet n keer zijn gameplan moeten wijzigen?

Ik vind het zelf prachtig om te zien hoe hij in zn achteruit zijn punten pakt maar het feit dat japan hem niet wil hebben en dat er wel vaker dit soort discusses zijn bij een verliespartij zegt toch wel genoeg?

Muay Thai Elite
19-10-2009, 20:13
waar ben jij in godsnaam mee bezig ?

Ehh... Wil je het écht weten?

adenane
19-10-2009, 22:12
maar zou chahbari dan eens niet n keer zijn gameplan moeten wijzigen?

Ik vind het zelf prachtig om te zien hoe hij in zn achteruit zijn punten pakt maar het feit dat japan hem niet wil hebben en dat er wel vaker dit soort discusses zijn bij een verliespartij zegt toch wel genoeg?

Vecht Faldir daarom bij voorbaat niet tegen de tegenstander én tegen de jury?

ICON
19-10-2009, 22:17
nou das mn punt dus

anoniem gg
20-10-2009, 09:59
Dan had Faldir wel moeten winnen, zoals ik het zag was hij idd maar 2 of 3 keer geraakt en heeft hij de rest ontweken of geblokt. Ondertussen had hij Nieky wel paarkeer vaker te pakken!

Alleen omdat Nieky veel meer naar voren vocht en agressiever denken mensen dat hij de winnaar is.

Het gezicht van Faldir verteld een ander verhaal, zo ook de slomotions tussen de rondes van het gevecht.

snip83
20-10-2009, 10:09
Het gezicht van Faldir verteld een ander verhaal, zo ook de slomotions tussen de rondes van het gevecht.

Klopt Bas...

Heb de partij nu een aantal maal terug gezien en t is duidelijk dat Nieky eigenlijk na 3 rondes al de winnaar was...

even off topic

Bas kan je ook in breda kaartjes halen voor t gala 6 december in helmond?
is dichterbij voor mij namelijk

simtekf1
20-10-2009, 10:24
Het gezicht van Faldir verteld een ander verhaal, zo ook de slomotions tussen de rondes van het gevecht.

Ja de knie was raak en die slomotions zeggen natuurlijk geen reet.
Het is de promotor die de uitzendingen verzorgt en het is dus maar net hun keuze wat ze uitzenden.

Tykill
20-10-2009, 13:49
Het gezicht van Faldir verteld een ander verhaal, zo ook de slomotions tussen de rondes van het gevecht.

Die knie zat er uiteraard heel goed op maar dat gebeurde in de derde ronde en niet de extra ronde waar ik het over heb.

In do slowmo van de extra ronde zie je juist hoe Faldir ontwijkt en blokt, zo zag Bas Rutten in eerste instantie niet dat die highkick van Nieky 100% ontweken werd... in de slowmo was dat goed te zien.

anyway waar kan ik het gevecht nog eens terug bekijken? ik kan em nog niet vinden op youtube

de Zweed
21-10-2009, 21:33
Mijn excuses voor de non-editing...
door tijdgebrek enkel los aan elkaar geplakte clips

http://www.youtube.com/watch?v=UrdLO86xBVs&fmt=18