PDA

View Full Version : Shogun vs Machida fightstats spoiler



bryan
25-10-2009, 09:52
Machida-Shogun (http://fightmetric.com/fights/Machida-Shogun.html)

check deze site.. en dan zeggen dat machida terrecht gewonnen heeft...

jasfro
25-10-2009, 10:14
Echt om van te kotse

hier is nog een interessant artikel van een journalist die hetzelfde denkt

http://community.ufc.com/blog/member/The_Ultimate_Blighter/all/daylight_robbery_shogun_loses_to_machida__t_gerbra si_rubs_salt_in_the_wounds

vrane
25-10-2009, 10:39
verschrikkelijke beslissing.

check ook even dit

http://www.sherdog.net/forums/f2/all-opinions-stats-shogun-machida-fight-organized-here-pics-links-1072966/

LemsterNL
25-10-2009, 10:44
gatverdamme wat een beslissing :S hoe kan je ooit machida unanimous laten winnen na zo'n pot?

ik zeg: rua op split decesion

ReZp
25-10-2009, 11:01
Ik snap echt niks van deze beslissing idd

MB667
25-10-2009, 11:03
was gewoon een kutwedstrijd........ dan had shogun maar iets meer moeten doen.

Biiyen
25-10-2009, 11:10
Ik was echt geshocked toen ik de naam van Machida hoorde... Wat een BS! Shogun is bestolen.

Ulis-E
25-10-2009, 11:22
wat een verotte judging

lol echt idioot

tap-out
25-10-2009, 11:45
Tja, wat moet je daar nou mee?

Dit bewijst maar weer.....Any judge can be bought!

MMA verschilt op dat punt dus helemaal niet zo veel van boksen.

Lullig voor shogun, vooral omdat ik denk dat hij de rematch niet zal kunnen winnen,
omdat Lyoto zich ditmaal kan voorbereiden op de gebruikte strategie/gameplan van shogun.

Lyoto = paper champ!


Dit is echt op bisping vs hamill na, de slechtste jury beslissing ooit.

Wheelie
25-10-2009, 11:46
Niet te geloven :twak:

kentaro
25-10-2009, 11:47
vette robbery!!!!

tap-out
25-10-2009, 11:55
EDIT: ik bedoelde natuurlijk de slechtste UFC jury beslissing ooit.

Ik heb ik bij boksen, k1 en bij (voormalige) japanse mma promoties ergere dingen gezien...

Maar volgens mij zijn een aantal judges mij die athletic commisions te koop......de vraag is who is paying them???

UD voor lyoto gaat wel erg ver....wellicht heb ik naar een andere match gekeken.

Pernik
25-10-2009, 12:00
Ik heb ik bij boksen, k1 en bij (voormalige) japanse mma promoties ergere dingen gezien...


Roy Jones Jr - Park Si Hun (Olympische finale 1988)

iconian
25-10-2009, 12:02
ben ik de enige die dacht dat machida meer rondes gewonnen had? zo scoren ze namelijk, niet de gehele wedstrijd maar rondes. Ook was het commentaar van rogan belachelijk bevooroordeeld, en het amerikaanse publiek is ook asociaal door juist als lyoto wil gaan praten te booen, zelfs toen hij ze bedankte en verontschuldigde

Fish
25-10-2009, 12:04
misschien dat ze nu eindelijk eens dat boks puntensysteem veranderen, ik heb liever het oude pride punten systeem

MilfhunterMMA
25-10-2009, 12:08
ik denk echt dat je de enige bent. ik vind deze beslissing echt waanzin. De slechtste UFC beslissing ooit, omdat dit een titelgevecht was en het bisping - hamil gevecht niet. Je zag ook aan het gezicht en het lichaam en de benen van machida dat Shogun meer damage had gedaan en hij heeft ook meer punten gescoord. Ik vind MAchida een beste vent en een goede knokker maar dat neemt niet weg dat shogun dit gewonnen heeft. Dat je de kampioen KO moet slaan of submitten om kampioen te worden vind ik persoonlijk onzin. Dan was Griffin ook geen champ geworden.

Briant
25-10-2009, 12:12
Ik vond het weer een snoozefest van jewelste. Je kan de decision niet goed vinden, maar je moet niet vergeten dat Machida de huidige kampioen is en ik vind dat Shogun niet overtuigend genoeg gewonnen had om de kampioen te onttronen. Wel had hij duidelijk meer damage gedaan dan Machida, op zijn benen en zn romp.

Jammer want de rest van de UFC wedstrijden waren super.

ZakKa!
25-10-2009, 12:13
ben ik de enige die dacht dat machida meer rondes gewonnen had? zo scoren ze namelijk, niet de gehele wedstrijd maar rondes. Ook was het commentaar van rogan belachelijk bevooroordeeld, en het amerikaanse publiek is ook asociaal door juist als lyoto wil gaan praten te booen, zelfs toen hij ze bedankte en verontschuldigde

Je bent 1 van de weinigen. Op sherdog was er een poll en 95 procent vond dat Shogun had gewonnen. (van ongeveer 500 mensen). Als je vind dat Machida meer rondes hebt gewonnen was je een beetje slaperig denk ik. Commentaar was prima en objectief, ik begrijp niet waarom mensen Joe Rogan de schuld ervan geven dat iedereen denkt dat Shogun had gewonnen. Het was gewoon overduidelijk.

tap-out
25-10-2009, 12:14
Roy Jones Jr - Park Si Hun (Olympische finale 1988)

So True......

ZakKa!
25-10-2009, 12:21
Ik vond het weer een snoozefest van jewelste. Je kan de decision niet goed vinden, maar je moet niet vergeten dat Machida de huidige kampioen is en ik vind dat Shogun niet overtuigend genoeg gewonnen had om de kampioen te onttronen. Wel had hij duidelijk meer damage gedaan dan Machida, op zijn benen en zn romp.

Jammer want de rest van de UFC wedstrijden waren super.

Dat vind ik ook weer zo'n zwak argument. Ten eerste vind ik dat als je gewonnen hebt, heb je gewonnen, punt klaar. Ten tweede was het ook nog eens overduidelijk. De trappen naar het lichaam en been waren gewoon teveel. Als dit waar is wat jij zegt dan is de enige manier om kampioen te worden Machida KO slaan of submitten.

Fyodor
25-10-2009, 12:41
ik denk echt dat je de enige bent. ik vind deze beslissing echt waanzin. De slechtste UFC beslissing ooit, omdat dit een titelgevecht was en het bisping - hamil gevecht niet. Je zag ook aan het gezicht en het lichaam en de benen van machida dat Shogun meer damage had gedaan en hij heeft ook meer punten gescoord. Ik vind MAchida een beste vent en een goede knokker maar dat neemt niet weg dat shogun dit gewonnen heeft. Dat je de kampioen KO moet slaan of submitten om kampioen te worden vind ik persoonlijk onzin. Dan was Griffin ook geen champ geworden.

Mee eens dat de beslissing waardeloos is.

tap-out hierboven zegt dat Machida een paper champ is, daar ben ik het niet mee eens. Hij heeft Evans out cold geslagen.

Griffin won een discutabele beslissing, dat vond ik nooit een echte kampioen. Temeer als je keek naar hoe hij zich gedroeg. Raar figuur.

Machida had verloren, hij weet het en kan zich nu nog beter voorbereiden op z'n tweede defense.

Joris
25-10-2009, 12:56
wat een rematch is hoop ik,


machida was zich zelf goed aan het verdedigen, shogun was veel beter aan het vechten..

tap-out
25-10-2009, 13:08
Mee eens dat de beslissing waardeloos is.

tap-out hierboven zegt dat Machida een paper champ is, daar ben ik het niet mee eens. Hij heeft Evans out cold geslagen.

Griffin won een discutabele beslissing, dat vond ik nooit een echte kampioen. Temeer als je keek naar hoe hij zich gedroeg. Raar figuur.

Machida had verloren, hij weet het en kan zich nu nog beter voorbereiden op z'n tweede defense.

Definitie van een paper champ = iemand die (op papier) titelhouder is maar die:

A) op onrechtmatige wijze een titelgevecht heeft "gewonnen" .

B) ondankts het feit dat hij titelhouder is , de echte (volgens breed gedragen publieke opinie) champ niet heeft verslagen.

Naar mijn mening (en de mening van 90% van de rest van de mensen die het gevecht hebben gezien) is scenario A (en wellicht ook B) van toepassing op Machida.

Maar goed, ik snap waar je op doelde......Machida is als je het zo als jij bekijkt idd geen paper champ.

Maar laat ik het dan zo zeggen:

Machida is (slechts) op papier de beste LHW van de wereld..........

62jeroen
25-10-2009, 13:33
En dan nog, alleen van de UFC...vergeet bv ene Gerard Mousasi niet!

Pride_187
25-10-2009, 13:33
WAR SHOGUN!!! dit doet echt pijn dit..

CannieY
25-10-2009, 13:45
Grrr ik kan het nog steeds niet geloven!

Fasada
25-10-2009, 13:51
Kan het ook echt niet geloven, had veel geld gewed op partijen en de hoofdpartij was erop of eronder, winst of verlies zeg maar... Met de odds zou een winst mij zwaar geld opleveren..

Ik zat te kijken en dacht, beter heb gewoon winst en zeker toen ik hoorde unanimous wist ik dat het niet fout kon gaan... Maar toch gebeurde het, ik was er ziek van...
Iedereen in de kamer dacht dat Shogun had gewonnen zelf de Machida fans waren verrast...

Echt klote gewoon, had het Shogun echt gegund...

Guile
25-10-2009, 13:54
Net gekeken, ongelofelijke beslissing. Dit was overduidelijk Shogun, maar blijft een jurysport met heel af en toe zulke gevallen.

R-Kangal
25-10-2009, 14:04
er komt waarschijnlijk zo snel mogelijk een rematch

BoerHarms
25-10-2009, 14:27
Ben ik de enige die hoe dan ook blij is voor Shogun? Ik had nooit verwacht dat ie dit al zou presteren eigenlijk.

T15Boxing
25-10-2009, 14:42
Sjonge jonge moeten ze ook absoluut alles van het boksen na-apen?

Maar goed, ik denk niet dat je meer dan 2 rondes aan Machida kunt geven. Heel mischien was er eentje draw, maar dan wint Machida nog niet. Shogun had de winst verdient maar mischien was een draw hier het beste geweest.

PD_EC
25-10-2009, 14:44
het is niet terecht dat machida heeft gewonnen

DaveMalone
25-10-2009, 16:10
Vond inderdaad Shogun, maar niet overduidelijk ofzo.
Het was jammer dat de corner hem niet iets meer pushte in die laatste ronde want ik kreeg het gevoel dat als Shogun nog harder was gegaan die laatste ronde hij misschien iets meer indruk op jury had gewekt.
Maar goed, beslissing is beslissing ik denk dat we er op kunnen rekenen dat Shogun het in het volgende gevecht niet nog eens naar een beslissing laat gaan. Hij heeft het in ieder geval in zich Machida te verslaan, dat heeft hij meer dan bewezen. For next time, please knock "the Dragon" out cold!

WAR SHOGUN!

Garcia
25-10-2009, 17:52
Gewoon schandalig dit..

Emilio
25-10-2009, 17:54
SCHANDALIGE BESLISSING.

Het initiatief kwam constant van Rua. verder veel meer schade aangericht.

En dat je de champ overtuigend moet verslaan vind ik bullshit. Je kunt niet iemand zn win niet geven omdat hij wel licht gewonnen heeft, maar niet overtuigend genoeg.

biggz
25-10-2009, 18:10
Sjah Machida is de zo beetje de enige 'Super warrior' van UFC. De enige onverslagen LHW vechter die ook nog eens de belt heeft. Die kunnen ze natuurlijk niet laten verliezen van een of andere jochie dat paar jaar geleden wel leuke partijen draaide op pride.

El Bambino
25-10-2009, 18:17
SCHANDALIGE BESLISSING.

Het initiatief kwam constant van Rua. verder veel meer schade aangericht.

En dat je de champ overtuigend moet verslaan vind ik bullshit. Je kunt niet iemand zn win niet geven omdat hij wel licht gewonnen heeft, maar niet overtuigend genoeg.


SHOGUN heeft bewezen de allerbeste te zijn op dit gewicht. Machida had helemaal niks in te brengen en ik begrijp werkelijk niet hoe de Jury aan een punt meer voor Machida kwam? MAchida heeft bijna niks geraakt. Shogun heeft Machida bijna vernederd met zijn lowkicks, hij kon amper lopen.
UFC speelt politieke spelletjes en als ze zo doorgaan dan hoop ik dat de beste vechters weggaan!!

DaveMalone
25-10-2009, 18:19
Sjah Machida is de zo beetje de enige 'Super warrior' van UFC. De enige onverslagen LHW vechter die ook nog eens de belt heeft. Die kunnen ze natuurlijk niet laten verliezen van een of andere jochie dat paar jaar geleden wel leuke partijen draaide op pride.

Dat vind ik dan wel idioot om meteen met zoiets te komen. Het klopt dat Machida een, zal ik het ook maar doen, paper super warrior is. Hij is niet spannend om naar te kijken en de mysterie is er nu ook wel van af. Dus vanwege de show doen ze het echt niet.

Daarbij komt dat Shogun veel dynamischer is en veel spannender is om naar te kijken (check de springende kick in deze wedstrijd ook weer) en vele malen meer tko's en ko's heeft dan Machida. Dus om de show zullen ze het echt niet doen dan hoeven ze alleen maar oude pride verhalen van Shogun op te halen. En sowieso is het hele showmanship van Machida weg van na dit gevecht, hij keek bijna zielig toen ze begonnen.

Wiseguy
25-10-2009, 18:21
Gadverdamme ben hier echt ziek van. Wat een schijtbeslissing en dan ook nog eens unanimous? GADVERDAMME

Djani
25-10-2009, 18:46
Fokking bullshit, ik kan het niet geloven....

TheHagueBoxer
25-10-2009, 18:54
shogun zou gewoon kampioen moeten zijn, en dan zoals rogan al zei hem tegen anderson zetten... was mooi geweest.

grappig trouwens dat shogun eerst helemaal afgezeken wordt dat hij nietmeer is wat hij eens was, en machida wordt zowat gelijk in de p4p top 3 gezet, en vervolgens wint shogun gewoon van machida (helaas niet op de scorecards). zijn cardio was goed, iig beter dan machida! ik durf zelfs te zeggen dat shogun nu de beste lhw is.

je kan wel zeggen dat shogun overtuigender had moeten winnen of machida eruit had moeten slaan, maar ik denk niet dat je veel overtuigender kan winnen van machida met zijn ontwijkende stijl. en zo close was het helemaal niet want de overgrote meerderheid vind dat shogun gewonnen heeft, dus dat is toch best overtuigend dacht ik zo.

Djani
25-10-2009, 18:59
shogun zou gewoon kampioen moeten zijn, en dan zoals rogan al zei hem tegen anderson zetten... was mooi geweest.

grappig trouwens dat shogun eerst helemaal afgezeken wordt dat hij nietmeer is wat hij eens was, en machida wordt zowat gelijk in de p4p top 3 gezet, en vervolgens wint shogun gewoon van machida (helaas niet op de scorecards). zijn cardio was goed, iig beter dan machida! ik durf zelfs te zeggen dat shogun nu de beste lhw is.

je kan wel zeggen dat shogun overtuigender had moeten winnen of machida eruit had moeten slaan, maar ik denk niet dat je veel overtuigender kan winnen van machida met zijn ontwijkende stijl. en zo close was het helemaal niet want de overgrote meerderheid vind dat shogun gewonnen heeft, dus dat is toch best overtuigend dacht ik zo.

x2!

Ivo C.
25-10-2009, 19:15
All I have to say is...
NOBODY MOVE!!! THIS IS A ROBBERY!!!

kooivechter
25-10-2009, 19:16
had een draw of een split decision voor shogun moeten zijn. beide waren niet echt overtuigend. daardoor werd het een saaie partij. machida was alleen maar bezig met ontwijken. en dan nog kampioen blijven, hou kent he.

Might Is Right
25-10-2009, 20:10
Karate Kid got his ass wooped and got rewarded for it... Begrijpe wie begrijpe kan!

SHOGUN= VICTOR!

TheCarnage
25-10-2009, 20:34
Dit is echt een van de meest teleurstellende uitslagen ooit ik begrijp er niks van... Ik hoopte misschien lichtjes op een overwinning van Shogun maar ging redelijk onpartijdig die wedstrijd kijken en ik dacht op het eind die gozer flikt het gewoon. Krijgt hij die wedstrijd niet :S Echt bizar.....

Pepe the Ice-Murderer
25-10-2009, 20:55
Mijn mond viel open van ongeloof... Op alle vlakken foutieve beslissing die in mijn ogen de incompetentie van die judges nog maar eens aantoont...

d3mon1977
25-10-2009, 20:55
en het amerikaanse publiek is ook asociaal door juist als lyoto wil gaan praten te booen, zelfs toen hij ze bedankte en verontschuldigde

Tsja dat zijn gewoon sukkels. machida deed gewoon z'n ding.
hij heeft gewonnen. klaar.

Al dacht ik ook dat shogun deze gepakt had.

Pitbull.
25-10-2009, 21:02
Ben er sprakeloos van.. beetje jammer dit. dat moeten ze zelf toch ook wel weten!

PinPoint
25-10-2009, 21:22
Er is hier maar 1 woord dat de lading dekt. Voor zowel de wedstrijd als de uitslag.........


KANSLOOS!

YoMarK
25-10-2009, 22:22
Zojuist bekeken. Waardeloze beslissing zeg.

The Bulldog
25-10-2009, 22:29
belachelijk ...ik zie hier ook geen enkele mogelijke redenering om dit goed te praten.....machida is gesloopt door shogun....

The Bulldog
25-10-2009, 22:35
echt een aanvluiting voor de UFC dit,,,,ze kunnen nooit meer wat over pride roepen.......

shogun 4 rondes zeker

Briant
25-10-2009, 22:36
Wat we gezien hebben is het grote nadeel van het 10-point must systeem. Er moet per ronde een winnaar zijn. De eerste drie rondes waren heel erg close (er gebeurde weinig), als je die aan Machida toe schrijft, dan is de winst terecht (volgens het systeem). De laaste twee rondes waren duidelijk voor Shogun, en daar deed hij ook het meeste damage. Maar dan is het nog 3 - 2
Oplossing is om draws toe te staan per ronde, of om de hele wedstrijd in zijn geheel te beoordelen ipv per ronde.

fedor
25-10-2009, 22:39
Heb net de pot gezien en sleep mezelf naar m'n bed met de beelden van een jankende Shogun in de kleedkamer..bad night for MMA...
Ik zeg regels aanscherpen voor wat betreft judges, eerst tip van mij:
ze mogen in ieder geval niet blind zijn...

delightone
25-10-2009, 22:53
Ik ben een machida fan maar moet eerlijk zeggen dat ik deze zeker aan shogun geef.
Ze dijbenen waren volledig beurs getrapt, ze middel werd zowat in tweeen getrapt.

Respect voor shogun de winnende verliezer...

iconian
25-10-2009, 23:03
Niemand een video reactie van Dana gevonden?

u vraagt

YouTube - Dana White UFC 104- Post Press Conference (http://www.youtube.com/watch?v=dWordv1gSos)

jasfro
25-10-2009, 23:33
Wat we gezien hebben is het grote nadeel van het 10-point must systeem. Er moet per ronde een winnaar zijn. De eerste drie rondes waren heel erg close (er gebeurde weinig), als je die aan Machida toe schrijft, dan is de winst terecht (volgens het systeem). De laaste twee rondes waren duidelijk voor Shogun, en daar deed hij ook het meeste damage. Maar dan is het nog 3 - 2
Oplossing is om draws toe te staan per ronde, of om de hele wedstrijd in zijn geheel te beoordelen ipv per ronde.

Shogun was ook beter in de 1e en 2e ronde, de enige ronde die close was was de 3e omdat het de enige was waar machida initiatief toonde

ZakKa!
25-10-2009, 23:46
Fout ligt niet bij het puntensysteem, maar bij de judges.

Sendur
26-10-2009, 00:09
Beetje dubieuse beslissing idd.

Volgende keer beter.

Mule-Kick
26-10-2009, 08:49
Viel bijna van mn stoel door die beslissing. Hoop dat Shogun aangifte gaat doen want dit was gewoon regelrechte diefstal.

Tony
26-10-2009, 09:04
En hierbij de Judges scorecards:



(http://www.5thround.com/news/14182/ufc-104-machida-vs-shogun-judges-scorecards/)
After Lyoto Machida’s victory over Mauricio Rua on Saturday night, UFC President Dana White said, “there will be an immediate rematch.” Although the light heavyweight champ successfully defended his title at UFC 104 (http://www.5thround.com/news/14005/ufc-104-machida-vs-shogun-live-play-by-play-results/), his unanimous decision doesn’t appear to be as UNANIMOUS as the judges thought.
For those that were wondering what fight the judges were watching, here’s a copy of their UFC 104 notes:

Marcos Rosales (Machida 48-47):
1stRound: Machida 10-9
2ndRound: Machida 10-9
3rdRound: Machida 10-9
4thRound: Rua 10-9
5thRound: Rua 10-9

Cecil Peoples (Machida 48-47):
1stRound: Machida 10-9
2ndRound: Machida 10-9
3rdRound: Machida 10-9
4thRound: Rua 10-9
5thRound: Rua 10-9

Nelson Hamilton (Machida 48-47):
1stRound: Rua 10-9
2ndRound: Machida 10-9
3rdRound: Machida 10-9
4thRound: Machida 10-9
5thRound: Rua 10-9
There’s no denying the rounds were close and very difficult to score. By the looks of it, only rounds two, three and five were viewed the same way by all three officials. No matter what anybody says, Machida still took the belt home with him and nothing is going to change that.
So regardless of what the thousands in attendance at the Staples Center in LA, CA witnessed, or what the millions saw at home, or what White says, Machida won the fight in the eyes of the three that he needed to impress the most, the judges.

tap-out
26-10-2009, 10:03
Ben ik de enige die denkt dat judges wel eens worden omgekocht?

Wellicht door de grotere bookies ?

Hamil vs Bisping
Shogun vs Machida


Rampage vs Forrest, Wand vs Franklin en aan paar anderen vallen nog goed te praten, maar deze 2 ...... somebody got paid off!!!!

Snap trouwens niet dat Forrest wel de belt pakte met de strategie die hij destijds implementeerde (veel lowkicks),
maar Shogun met een soortgelijke strategie niet wint in de ogen van de jury. -> maar 1 conclusie mogelijk , ik zeg het nogmaals: somebody got paid off!

Tony
26-10-2009, 10:35
boh ja... hamil-bisping... dat was me toch ook ff een zielige judge decision.. bah bah.

kooivechter
26-10-2009, 10:44
ja Belcher -Akiyama was echt een total rob. Henderson- Franklin ook

goro
26-10-2009, 11:01
de Judges hebben hun V-cash all in op Machida gezet. Ze waren bang om op nul te staan bij Mixfight.nl

bryan
26-10-2009, 11:06
kan de beslissing nog terug gedraaid worden eigenlijk ?? mocht shogun protest aantekenen...

Tony
26-10-2009, 11:27
Hoogstens dat ze misschien een second opinion aan kunnen vragen bij de NASC en zodoende het gevecht achteraf als draw kunnen verklaren.. lijkt me stug dat shogun ineens de winnaar wordt en alsnog de titel krijgt.

tap-out
26-10-2009, 11:35
Hoogstens dat ze misschien een second opinion aan kunnen vragen bij de NASC en zodoende het gevecht achteraf als draw kunnen verklaren.. lijkt me stug dat shogun ineens de winnaar wordt en alsnog de titel krijgt.

draw zal het niet worden, eerder NC volgens mij.

maar goed, gezien het feit dat ze niks aan belcher-akiyama, hamil-bisping hebben gedaan verwacht ik hier ook niets van.

Djani
26-10-2009, 11:39
Hoogstens dat ze misschien een second opinion aan kunnen vragen bij de NASC en zodoende het gevecht achteraf als draw kunnen verklaren.. lijkt me stug dat shogun ineens de winnaar wordt en alsnog de titel krijgt.

Maar dat moet in principe toch mogelijk zijn?(Dat het alsnog een draw wordt) Want het slaat gewoon nergens op en het schaadt de reputatie van de UFC

Freekoz
26-10-2009, 11:52
Ik had misschien Machida 1 ronde gegeven en Shogun sowieso 4, misschien zelfs wel 5 en Machida 0, ik snap dit echt niet, kunnen ze wel roepen you have to BEAT the champ to be the champ, hij won het gevecht op punten, dus hij heeft de champ verslagen, dat hoeft helemaal niet dmv KO of submission te zijn naar mijn mening.

MilfhunterMMA
26-10-2009, 12:00
ja Belcher -Akiyama was echt een total rob. Henderson- Franklin ook

in beide gevallen ben ik het met je oneens.

tap-out
26-10-2009, 12:27
*belcher-akiyama , wand-franklin , rampage-forrest en veel anderen vallen goed te praten.

shogun-machida en hamill-bisping niet, dat waren overduidelijk verkeerde jury beslissingen, vanwege corruptie en / of incompetentie van de juryleden




*de meningen zijn ongeveer fifty/fifty over deze match

bryan
26-10-2009, 12:29
Maar dat moet in principe toch mogelijk zijn?(Dat het alsnog een draw wordt) Want het slaat gewoon nergens op en het schaadt de reputatie van de UFC

lijkt me inderdaad echt bizar als dat niet kan.. als je nog een keer onafhankelijk gaat kijken en de stats er op na slaat en blijkt gewoon dat shogun echt gewonnen heeft.. wtf heb je dan aan een draw ?? dan blijft machida alsnog kampioen....

maar goed zal allemaal wel weer doodbloeden en machida zal wel gewoon kampioen blijven..

Djani
26-10-2009, 12:35
lijkt me inderdaad echt bizar als dat niet kan.. als je nog een keer onafhankelijk gaat kijken en de stats er op na slaat en blijkt gewoon dat shogun echt gewonnen heeft.. wtf heb je dan aan een draw ?? dan blijft machida alsnog kampioen....

maar goed zal allemaal wel weer doodbloeden en machida zal wel gewoon kampioen blijven..

Lijkt me niet meer dan logisch dat het aan de hand van statistieken wordt nagecheckt, maar of het gebeurt is een tweede. De schade is gedaan en ze kunnen nu niet ineens Shogun kampioen maken, maar hij verdient geen loss in zijn record hiervoor, net zoals Machida hier geen win voor verdient. De beste optie lijkt mij een draw of no contest en dan een rematch.

superfreak
26-10-2009, 15:42
Het is wat Dana zegt(.. ben ik het nou met Dana eens..haha). laat het niet aan de judges.

Shogun heeft inderdaad gewonnen naar mijn mening. zijn game plan was aan het werken echter wil je bij zo een tactiek het niet aan de judges laten.
Volgende keer weer het zelfde doen. je timing fixen en zorgen dat je een paar takedowns in de mix gooit. Dan heeft hij hem.

Djani
26-10-2009, 15:54
Het is wat Dana zegt(.. ben ik het nou met Dana eens..haha). laat het niet aan de judges.

Shogun heeft inderdaad gewonnen naar mijn mening. zijn game plan was aan het werken echter wil je bij zo een tactiek het niet aan de judges laten.
Volgende keer weer het zelfde doen. je timing fixen en zorgen dat je een paar takedowns in de mix gooit. Dan heeft hij hem.

Makkelijker gezegd dan gedaan, het is en blijft Lyoto Machida. Je kan toch ook niet van shogun verwachten dat ie aan het einde van elke ronde nog ff losgaat, dat zou gewoon dom zijn om dat bij een vechter als Machida te doen.

Ronald
26-10-2009, 16:08
LOL, dit doet me denken aan de Cecil Peoples Action Figure :lol: .

Toch houd ik er een iets andere mening op na. Ik vind dat Shogun met een verkeerde instelling in de partij heeft gezeten. In de persconferentie na afloop zei hij dat hij dacht dat hij de partij op zak had (dit werd hem door z'n hoek verteld). Daarom heeft hij er niet een schepje bovenop gedaan. Persoonlijk vind ik dat een echte publieksvechter altijd voor een voortijdige beslissing moet gaan. Shogun ging voor een puntenoverwinning... en kwam bedrogen uit. Tja... een oud Hollands spreekwoord zegt dan: "Eigen schuld, dikke bult".

Natuurlijk is het makkelijk om de schuld bij de jury neer te leggen (hoeveel daar ook voor valt te zeggen). Maar een jury heb je niet in de hand; de manier waarop je vecht wel! Shogun besloot niet voor de kill te gaan maar het in handen van de jury te geven. Dat is denk ik een verwijt dat hij zichzelf mag maken.
http://mmanytt.se/wp-content/uploads/2008/12/cecil-peoples-figure.jpg

Christophe
26-10-2009, 16:32
LOL, dit doet me denken aan de Cecil Peoples Action Figure :lol: .

Toch houd ik er een iets andere mening op na. Ik vind dat Shogun met een verkeerde instelling in de partij heeft gezeten. In de persconferentie na afloop zei hij dat hij dacht dat hij de partij op zak had (dit werd hem door z'n hoek verteld). Daarom heeft hij er niet een schepje bovenop gedaan. Persoonlijk vind ik dat een echte publieksvechter altijd voor een voortijdige beslissing moet gaan. Shogun ging voor een puntenoverwinning... en kwam bedrogen uit. Tja... een oud Hollands spreekwoord zegt dan: "Eigen schuld, dikke bult".

Natuurlijk is het makkelijk om de schuld bij de jury neer te leggen (hoeveel daar ook voor valt te zeggen). Maar een jury heb je niet in de hand; de manier waarop je vecht wel! Shogun besloot niet voor de kill te gaan maar het in handen van de jury te geven. Dat is denk ik een verwijt dat hij zichzelf mag maken.
http://mmanytt.se/wp-content/uploads/2008/12/cecil-peoples-figure.jpg

Hier sluit ik me volledig bij aan! Ik zat met precies hetzelfde idee, alleen denk ik niet dat ik het zo goed had kunnen verwoorden. ;)

Djani
26-10-2009, 16:53
Bij Machida voor de kill gaan, mensen praten wel makkelijk daarover. Shogun heeft het gevecht gecontroleerd, was meerendeel de agressor en heeft Machida aardig wat schade toegebracht. Wat wil je nog meer verwachten wat ie doet tegen de ' ongeslagen' kampioen? Je zag dat wanneer hij het bereik had hij probeerde te slopen (zie elleboog etc.), maar de afstand was te groot om zomaar wat te gaan stoten. Kortom, hij kon niet zómaar ff voor de kill gaan zonder op n counter te lopen. Ik heb het idee dat dat niet begrepen wordt.

tap-out
26-10-2009, 17:02
voor de kill gaan tegen machida = lights out voor jezelf!

zie Rashad en T.Silva

Fasada
26-10-2009, 17:07
LOL, dit doet me denken aan de Cecil Peoples Action Figure :lol: .

Toch houd ik er een iets andere mening op na. Ik vind dat Shogun met een verkeerde instelling in de partij heeft gezeten. In de persconferentie na afloop zei hij dat hij dacht dat hij de partij op zak had (dit werd hem door z'n hoek verteld). Daarom heeft hij er niet een schepje bovenop gedaan. Persoonlijk vind ik dat een echte publieksvechter altijd voor een voortijdige beslissing moet gaan. Shogun ging voor een puntenoverwinning... en kwam bedrogen uit. Tja... een oud Hollands spreekwoord zegt dan: "Eigen schuld, dikke bult".

Natuurlijk is het makkelijk om de schuld bij de jury neer te leggen (hoeveel daar ook voor valt te zeggen). Maar een jury heb je niet in de hand; de manier waarop je vecht wel! Shogun besloot niet voor de kill te gaan maar het in handen van de jury te geven. Dat is denk ik een verwijt dat hij zichzelf mag maken.
http://mmanytt.se/wp-content/uploads/2008/12/cecil-peoples-figure.jpg

Ben ik niet helemaal mee eens... Machida is altijd een counter vechter geweest en hij maakte juist gehakt van vechters die bewust de aanval opzoeken... Je kan het ook andersom stellen, waarom ging Machida niet voor de kill... Als Shogun uit zijn hoek hoort dat hij voor op punten staat en hierdoor merkt dat zijn strategie werkt ga je niet doelbewust voor de KO. Je staat immers voor op punten....

Dat een jury een verkeerde beslissing maakt is jammer dan want hij is voor mij nog steeds de morele winnaar en Machida de morele verliezer. Aan het publiek kon je het duidelijk horen, ze waren in de begin van de partij voor Machida en dat was later omgedraaid...

Ben eerder verbaasd dat Machida zijn strategie niet ging aanpassen toen hij merkte dat hij geen vat op Shogun kreeg....

Tuurlijk heb je een punt dat wanneer je zeker een wedstrijd wil winnen je voor een KO moet gaan maar dat vind ik zelf wel heel makkelijk om te zeggen. Een jury bepaald wie beter is en als die drie mensen t.o.v. de rest het anders zien, jammer dan.. Dan maar geen titel...Shogun heeft zich nergens voor om te schamen en heeft juist Machida blootgelegd...

WAR SHOGUN!!

MilfhunterMMA
26-10-2009, 17:59
Ben ik niet helemaal mee eens... Machida is altijd een counter vechter geweest en hij maakte juist gehakt van vechters die bewust de aanval opzoeken... Je kan het ook andersom stellen, waarom ging Machida niet voor de kill... Als Shogun uit zijn hoek hoort dat hij voor op punten staat en hierdoor merkt dat zijn strategie werkt ga je niet doelbewust voor de KO. Je staat immers voor op punten....

Dat een jury een verkeerde beslissing maakt is jammer dan want hij is voor mij nog steeds de morele winnaar en Machida de morele verliezer. Aan het publiek kon je het duidelijk horen, ze waren in de begin van de partij voor Machida en dat was later omgedraaid...

Ben eerder verbaasd dat Machida zijn strategie niet ging aanpassen toen hij merkte dat hij geen vat op Shogun kreeg....

Tuurlijk heb je een punt dat wanneer je zeker een wedstrijd wil winnen je voor een KO moet gaan maar dat vind ik zelf wel heel makkelijk om te zeggen. Een jury bepaald wie beter is en als die drie mensen t.o.v. de rest het anders zien, jammer dan.. Dan maar geen titel...Shogun heeft zich nergens voor om te schamen en heeft juist Machida blootgelegd...

WAR SHOGUN!!

x2. bovendien heb ik shogun enkele keren zien versnellen en voor de kill zien gaan.

Biiyen
26-10-2009, 18:01
LOL, dit doet me denken aan de Cecil Peoples Action Figure :lol: .

Toch houd ik er een iets andere mening op na. Ik vind dat Shogun met een verkeerde instelling in de partij heeft gezeten. In de persconferentie na afloop zei hij dat hij dacht dat hij de partij op zak had (dit werd hem door z'n hoek verteld). Daarom heeft hij er niet een schepje bovenop gedaan. Persoonlijk vind ik dat een echte publieksvechter altijd voor een voortijdige beslissing moet gaan. Shogun ging voor een puntenoverwinning... en kwam bedrogen uit. Tja... een oud Hollands spreekwoord zegt dan: "Eigen schuld, dikke bult".

Natuurlijk is het makkelijk om de schuld bij de jury neer te leggen (hoeveel daar ook voor valt te zeggen). Maar een jury heb je niet in de hand; de manier waarop je vecht wel! Shogun besloot niet voor de kill te gaan maar het in handen van de jury te geven. Dat is denk ik een verwijt dat hij zichzelf mag maken.


De laatste minuut van de partij was ik naar mijn scherm aan het roepen "doe kalm, doe kalm, je hebt het!" Ik was er volledig van overtuigd dat Shogun de pot in zijn zak had.

Ronald
26-10-2009, 18:35
Kortom, hij kon niet zómaar ff voor de kill gaan zonder op n counter te lopen. Ik heb het idee dat dat niet begrepen wordt.
Natuurlijk kan Machida goed counteren. Shogun "moet" van mij ook niet voor de kill gaan. Hij mag gerust de uitslag in handen van de jury geven. Daarmee neem je alleen het risico dat ze er anders over denken dan jij.

Mma is gewoon net kunstschaatsen: aan het eind van de wedstrijd gaat een jury kijken wie de beste is. En aangezien jureren zeer subjectief werk is zullen er altijd controversiële beslissingen blijven bestaan. Dat weet je als kunstschaatser en dat weet je als vechter.
In het mma zit echter een ontsnappingsclausule ingebouwd: je kunt aan de jury ontsnappen door je tegenstander uit te schakelen en voortijdig de partij te beëindigen. Shogun koos er in dit geval bewust voor om dat niet te doen. Dat is zijn eigen keuze uiteraard. Daarmee geef je echter bewust de boel uit handen. Tja...


Je kan het ook andersom stellen, waarom ging Machida niet voor de kill...
Yep, dat ben ik helemaal met je eens. Ik zie sowieso altijd het liefst vechters knokken die een partij zelf willen beslissen en een uitslag in eigen hand willen houden. Punt bij de uitslag van deze partij is echter wel dat Machida "tevreden" is met de uitslag en Shogun niet. Was de beslissing echter omgekeerd geweest dan had voor Machida uiteraard precies hetzelfde gegolden.

Overigens, als Shogun echt voor de kill was gegaan, maar desondanks geen succes had gehad, dan heb je wat mij betreft een ander verhaal. Je doet dan alles wat in je eigen vermogen ligt om de boel te beslissen. Doe je dat niet, dan loop je bewust een risico. En het kenmerkende van risico's is dat die verkeerd uit kunnen pakken ;)

Ronald
26-10-2009, 18:36
De laatste minuut van de partij was ik naar mijn scherm aan het roepen "doe kalm, doe kalm, je hebt het!" Ik was er volledig van overtuigd dat Shogun de pot in zijn zak had.
Aan het begin van de partij werd anders wel duidelijk omgeroepen dat Cecil Peoples in de jury zat... :pimp:

TheHagueBoxer
26-10-2009, 19:22
Tja ik denk eigenlijk dat je machida niet echt overtuigender dan dit kan verslaan, en ik vond het eigenlijk nog vrij overtuigend ook.

Ik zie ook niet echt wat shogun nog meer had kunnen doen. Een submission zat er niet in aangezien hij Machida niet naar de grond kreeg. En een KO is gewoon heel moeilijk bij machida omdat hij met z'n hoofd ver van z'n tegenstander af is , en vooral aanvalt met trappen. Stoten naar z'n hoofd ontwijkt hij vrij makkelijk door naar achter te leunen en te bewegen en vervolgens ineens naar voren knalt met stoten of trappen, en hier is hij heel gevaarlijk in.

Als je bij Machida het gevoel hebt dat je genoeg rondes gewonnen heb, is het denk ik veiliger om niet voor de kill te gaan, ik denk dat het risico hoger is dat hij je dan alsnog pakt, dan dat er meer dan 2 juryleden de wedstrijd onterecht aan Machida geven.

Met andere woorden, in mijn mening heeft Shogun gedaan wat hij moest en kon doen, en in mijn mening 4, maar in iedergeval 3 rondes gewonnen.

REMATCH!!

El Bambino
26-10-2009, 20:46
LOL, dit doet me denken aan de Cecil Peoples Action Figure :lol: .

Toch houd ik er een iets andere mening op na. Ik vind dat Shogun met een verkeerde instelling in de partij heeft gezeten. In de persconferentie na afloop zei hij dat hij dacht dat hij de partij op zak had (dit werd hem door z'n hoek verteld). Daarom heeft hij er niet een schepje bovenop gedaan. Persoonlijk vind ik dat een echte publieksvechter altijd voor een voortijdige beslissing moet gaan. Shogun ging voor een puntenoverwinning... en kwam bedrogen uit. Tja... een oud Hollands spreekwoord zegt dan: "Eigen schuld, dikke bult".

Natuurlijk is het makkelijk om de schuld bij de jury neer te leggen (hoeveel daar ook voor valt te zeggen). Maar een jury heb je niet in de hand; de manier waarop je vecht wel! Shogun besloot niet voor de kill te gaan maar het in handen van de jury te geven. Dat is denk ik een verwijt dat hij zichzelf mag maken.
http://mmanytt.se/wp-content/uploads/2008/12/cecil-peoples-figure.jpg

Grootste onzin allertijden.
Shogun is de enigste let enigste geweest die Machida gesloopt heeft en de wedstrijd gecontroleerd heeft. Machida vecht niet om te winnen maar om te verdedigen en als je tegen machida in de aanval gaat zonder een gameplan ga je KO! Shogun verdient niks minder dan alle credits, de enige vechter die Machida geslopen heeft nogmaal!!!! Gaalle partijen van Machida kijken en zul je zien hoe saai ie vecht en hoe ontwijkend en zie Shogun hoeveel KO die heeft!

tap-out
27-10-2009, 18:48
Machida: ‘I Was Superior’ (http://www.sherdog.com/news/articles/machida-i-was-superior-20576)

lol