PDA

View Full Version : Video murat direkci vs chaid el hadj ***spoiler***



NopeIsDope
25-10-2009, 17:00
YouTube - Chahid oulad el hadj vs murat direkci, it's showtime(world titel fight) (http://www.youtube.com/watch?v=h4U8oByqPxM)

Khanom Thom
25-10-2009, 17:06
Uitslag staat onder het filmpje, spoiler graag (ik heb het voor nu ingevoegd)...

NopeIsDope
25-10-2009, 17:10
als ik het zo bekijk, is het vreemd dat het no contest is!!! jammer murat je had het verdient.

simtekf1
25-10-2009, 17:37
Het is toch gewoon een TKO?
Beetje jammer van de hoek van Chaid dat ze net alsof doen dat het niet door die trap kwam.

bananenplukster
25-10-2009, 17:48
Kwam het niet door de lange nagel van direkci:wacko:

Fasada
25-10-2009, 17:56
WTF...
Snap hier helemaal niks van, hoe kan zoiets een no-contest zijn???

Hij trapt hem reglementair met een hoge trap, hierdoor krijgt hij een snee en daardoor is het een TKO toch?

Wat maakt het nou uit dat het in de eerste ronde is of in de laatste...
Vaak wordt het een no-contest wanneer er een blessure is zonder toedoen van een ander of dat het onregelmentair gebeurt zoals een kopstoot maar hier is totaal geen sprake van...

Murat is gewoon beroofd van een zuivere overwinning als je het mij vraagt...

Misschien kan iemand van It's Showtime uitleg over geven of ILKO (Sebas) of de bond...
Ben namelijk echt benieuwd naar de verklaring...

RamonaS
25-10-2009, 18:01
Nou zeg...wat een suffe beslissing! Beetje krokettenbondachtig...

Wat nou als die door dezelfde trap helemaal ko was gegaan? Was de ko dan om wat voor vage reden ook teruggedraaid? Echt onzin :-(

Octavius
25-10-2009, 18:02
Lang leve 101 bonden.

Maar volgens mij geen no contest. Kwam door een trap. Is een legale techniek dus jammer.

abdel1991
25-10-2009, 18:05
ik ben een groot chaid fan, maar eerlijk is eerlijk. murat is hier beroofd van een mooie zege.....

ICON
25-10-2009, 18:06
volgens mij zijn dat gewoon de regels toch? als iemand geblesseerd raakt in de eerste ronde vanuit een actie waarbij hij normaal gesproken gewoon door had kunnen vechten dan is t een no-contect,

Octavius
25-10-2009, 18:08
Onder welke bond werd dit gedaan?

dtgerald
25-10-2009, 18:15
Anti climax.

Mark105
25-10-2009, 18:22
WTF...
Snap hier helemaal niks van, hoe kan zoiets een no-contest zijn???

Hij trapt hem reglementair met een hoge trap, hierdoor krijgt hij een snee en daardoor is het een TKO toch?

Wat maakt het nou uit dat het in de eerste ronde is of in de laatste...
Vaak wordt het een no-contest wanneer er een blessure is zonder toedoen van een ander of dat het onregelmentair gebeurt zoals een kopstoot maar hier is totaal geen sprake van...

Murat is gewoon beroofd van een zuivere overwinning als je het mij vraagt...

Misschien kan iemand van It's Showtime uitleg over geven of ILKO (Sebas) of de bond...
Ben namelijk echt benieuwd naar de verklaring...

X2

micha
25-10-2009, 18:27
volgens mij zijn dat gewoon de regels toch? als iemand geblesseerd raakt in de eerste ronde vanuit een actie waarbij hij normaal gesproken gewoon door had kunnen vechten dan is t een no-contect,


ik kreeg een pm van iemand die zei dat dit een regel is van de WFCA. De jongen die tegen el drissi zijn been brak na 45 sec op BOTE zijn coach zei dat dit ook een NC werd.

snip83
25-10-2009, 18:30
volgens mij zijn dat gewoon de regels toch? als iemand geblesseerd raakt in de eerste ronde vanuit een actie waarbij hij normaal gesproken gewoon door had kunnen vechten dan is t een no-contect,

volgens mij ookja

maar weet niet of dat bij elke bond zo is

Jarno
25-10-2009, 18:44
ik kreeg een pm van iemand die zei dat dit een regel is van de WFCA. De jongen die tegen el drissi zijn been brak na 45 sec op BOTE zijn coach zei dat dit ook een NC werd.

De WFCA en It's Showtime werken niet meer samen. Dit was de BKMBO als ik me niet vergis.

micha
25-10-2009, 18:45
wat vind jij Jarno als scheidsrechter?

Jarno
25-10-2009, 19:56
wat vind jij Jarno als scheidsrechter?

Ik vind het geven van een uitslag een moment opname. Je moet snel wat beslissen. Zit nu in Rijswijk op een gala en gister in Arnhem. Heb de beelden niet gezien nog maar kan me als het zo snel gebeurd en er consteratie ontstaat aan de ring over de oorzaak van de blesurre vinden in een no contest.

Marco (scheids)
25-10-2009, 21:17
Kan toch geen no contest zijn?

Winnaar op TKO of op medische interventie Murat (al begrijp ik de medische interventie ook niet helemaal), partij had volgens mij gewoon door kunnen gaan, maar een stop van een doktor, daar kan/mag niemand van een bond tegenin gaan.

Overgens als de schade door een teennagel is aangericht, dan heeft er iemand liggen slapen bij/tijdens de weging, daar behoren nagels gecontroleerd te worden.

kooivechter
25-10-2009, 22:16
heel vreemd dit. dit is gewoon een tko. Chahid kan niet meer verder, door een hoge trap van Murat. Dat is duidelijk te zien aan de beelden. Dat maakt niet uit of hij dan wel of niet door kan vechten. De dokter bepaalt dat hij niet meer door kan vechten, door de verwonding van een reglementaire techniek. Dan kan het toch niet anders zijn dan een tko, ongeacht het in welke ronde gebeurt. Ik vind het erg vreemd dat er zoveel ophef en onduidelijkheid over is. Als bond zijnde weet je toch de regel van dergelijke situaties.

PinPoint
25-10-2009, 22:35
pffffff......de partij is nog geen 10 sec bezig. De snee wordt duidelijk door een teennagel veroorzaakt.


100% een terechte No-contest!!

Als dit in de derde ronde was gebeurd dan zou je dan naar de punten moeten kijken. EN dan vind ik het dus nog steeds geen TKO.

De vraag is; is een snee veroorzaakt door een teennagel een reglementaire actie!
I think not. Net als een kopstoot niet reglementair is.

Fasada
25-10-2009, 22:49
pffffff......de partij is nog geen 10 sec bezig. De snee wordt duidelijk door een teennagel veroorzaakt.


100% een terechte No-contest!!

Als dit in de derde ronde was gebeurd dan zou je dan naar de punten moeten kijken. EN dan vind ik het dus nog steeds geen TKO.

De vraag is; is een snee veroorzaakt door een teennagel een reglementaire actie!
I think not. Net als een kopstoot niet reglementair is.


Wat een onzin...
A) waar kan jij zien dat het om een teennagel gaat?
B) zij worden gecontroleerd voor zij de ring in gaan en daar kijken ze dus ook na of je teennagels geknipt zijn....'
C) Je kan een kopstoot niet vergelijken met een teennagel dit omdat deze bevestigd is aan je voet dus dan is het voor mij niet onregelmentair

PinPoint
25-10-2009, 22:59
Het feit dat ze de nagels controleren wil echt niet zeggen dat ze geen verwondingen kunnen veroorzaken.

Misschien kan iemand het beeld dusdanig bewerken dat het in slomo terug te zien is. (op 2:57 vind ik het trouwens duidelijk genoeg)
Jij mag mij overigens wel vertellen als het nie tdoor een nagel komt, hoe dan wel.
Zijn scheen is het niet, daar zijn we het wel over eens?


C) Je kan een kopstoot niet vergelijken met een teennagel dit omdat deze bevestigd is aan je voet dus dan is het voor mij niet onregelmentair

I just did ;)

snip83
25-10-2009, 23:07
Het feit dat ze de nagels controleren wil echt niet zeggen dat ze geen verwondingen kunnen veroorzaken.

Misschien kan iemand het beeld dusdanig bewerken dat het in slomo terug te zien is. (op 2:57 vind ik het trouwens duidelijk genoeg)
Jij mag mij overigens wel vertellen als het nie tdoor een nagel komt, hoe dan wel.
Zijn scheen is het niet, daar zijn we het wel over eens?



I just did ;)

ga jij is slapen he

Octavius
26-10-2009, 00:00
Voet of teen of hiel is regelmentair.

Teennagels te lang. Fout van de official van de bond.
Teennagels goed gekeurd. Dan kan je niet zeggen dat het onregelmentair is. Techniek die gemaakt werd, met de verwonding als gevolg, is regelmentair.

Wedstrijdregels VKBM²O
Muaythai, Kickboksen, Full-Contact, Japan Kickboxing & Sanshou


Artikel 4
BLESSURES
Bij blessures (zoals open wonden) tijdens wedstrijden wordt de tijd stopgezet en wordt na een teken van de ringscheidsrechter de gewonde behandeld door de ringarts. Deze beslist of het gevecht kan worden voortgezet. Zie ook artikel 32, 2c. Is de blessure ontstaan door een verboden handeling, of eigen toedoen dan wordt de deelnemer die dit veroorzaakt heeft gediskwalificeerd en wordt de andere partij winnaar door MEDISCHE INTERVENTIE.

Indien er na de eerste ronde (vanaf de tweede ronde) de wedstrijd gestaakt wordt wegens een blessure bij beide deelnemers dan wordt de vechter die op dat moment voor staat op punten als winnaar aangewezen. Gebeurt dit in de eerste ronde dan is de uitslag een NO-CONTEST.


Maar goed er zijn wel meer dingen die ik niet snap. Worden bv. bandages gecontroleerd?

LittleWanderlei
26-10-2009, 01:09
Wat een zooi...

Marco (scheids)
26-10-2009, 07:58
Voet of teen of hiel is regelmentair.

Teennagels te lang. Fout van de official van de bond.
Teennagels goed gekeurd. Dan kan je niet zeggen dat het onregelmentair is. Techniek die gemaakt werd, met de verwonding als gevolg, is regelmentair.


Jij begrijpt het ... Pinpoint ziet het vandaag misschien wel iets anders dan gister, want daar ga ik echt niet serieus op in ;)

goro
26-10-2009, 09:59
Wat een onzin...
A) waar kan jij zien dat het om een teennagel gaat?
B) zij worden gecontroleerd voor zij de ring in gaan en daar kijken ze dus ook na of je teennagels geknipt zijn....'
C) Je kan een kopstoot niet vergelijken met een teennagel dit omdat deze bevestigd is aan je voet dus dan is het voor mij niet onregelmentair
Bij Murat zijn partij met Joerie Mes ging het er ook zo aan toe. (snee bij Mes)

PinPoint
26-10-2009, 10:28
Voet of teen of hiel is regelmentair.

Teennagels te lang. Fout van de official van de bond.
Teennagels goed gekeurd. Dan kan je niet zeggen dat het onregelmentair is. Techniek die gemaakt werd, met de verwonding als gevolg, is regelmentair.



Daar zit wel wat in. Maar volgens deze regels zou het dus geen no-contest moeten zijn? En wat dan wel.....toch voor Direkci?

Dan verliest Chaid dus van de bond? (als het idd door een te lange nagel komt)

Ik snap het niet....

En nee Marco, ik zie het nog niet heel anders dan dat ik nog steeds vind dat het een terecht no-contest vind. ;)

Perfectteamcindy
26-10-2009, 10:39
ik kreeg een pm van iemand die zei dat dit een regel is van de WFCA. De jongen die tegen el drissi zijn been brak na 45 sec op BOTE zijn coach zei dat dit ook een NC werd.
ale, de boodschap is dus in de eerste ronde van een wedstrijd niet doorvechten om geen NO CONTEST te krijgen? Sorry ik vind dit een domme beslissing. Murat had hier een TKO moeten voor hebben met winst!

Octavius
26-10-2009, 10:44
Daar zit wel wat in. Maar volgens deze regels zou het dus geen no-contest moeten zijn? En wat dan wel.....toch voor Direkci?

Dan verliest Chaid dus van de bond? (als het idd door een te lange nagel komt)

Ik snap het niet....

En nee Marco, ik zie het nog niet heel anders dan dat ik nog steeds vind dat het een terecht no-contest vind. ;)

Laat me de regels eens zien.

PinPoint
26-10-2009, 10:51
Nee het is een vraag ;)

En ik zie meteen dat ik het fout neerzetten. Oeps....

Ik bedoelde dus; volgens de regels zou het dus een TKO moeten zijn geweest.

Mr 1 Leg
26-10-2009, 10:58
WTF...
Snap hier helemaal niks van, hoe kan zoiets een no-contest zijn???

Hij trapt hem reglementair met een hoge trap, hierdoor krijgt hij een snee en daardoor is het een TKO toch?

Wat maakt het nou uit dat het in de eerste ronde is of in de laatste...
Vaak wordt het een no-contest wanneer er een blessure is zonder toedoen van een ander of dat het onregelmentair gebeurt zoals een kopstoot maar hier is totaal geen sprake van...

Murat is gewoon beroofd van een zuivere overwinning als je het mij vraagt...

Misschien kan iemand van It's Showtime uitleg over geven of ILKO (Sebas) of de bond...
Ben namelijk echt benieuwd naar de verklaring...x2 simpel TKO

Octavius
26-10-2009, 11:05
Nee het is een vraag ;)

En ik zie meteen dat ik het fout neerzetten. Oeps....

Ik bedoelde dus; volgens de regels zou het dus een TKO moeten zijn geweest.

Mijn vraag dan. Welke regels?

univers1l
26-10-2009, 11:43
ben een chahid fan maar vindt dat murat hier is bestolen. snel een rematch

bananenplukster
26-10-2009, 11:51
Vind ik ook murat direkci heeft terecht gewonnen, staat nu dus 1-1 hopenlijk snel een rematch. Misschien it's showtime gala antwerpen?

PinPoint
26-10-2009, 20:00
Mijn vraag dan. Welke regels?

Ik dacht dat jouw post uit het regelement kwam. Daar ging ik gemakshalve vanuit ;)

Niet dus.....

Octavius
26-10-2009, 23:52
Ik dacht dat jouw post uit het regelement kwam. Daar ging ik gemakshalve vanuit ;)

Niet dus.....



Wedstrijdregels VKBM²O
Muaythai, Kickboksen, Full-Contact, Japan Kickboxing & Sanshou

Quote:
Artikel 4
BLESSURES
Bij blessures (zoals open wonden) tijdens wedstrijden wordt de tijd stopgezet en wordt na een teken van de ringscheidsrechter de gewonde behandeld door de ringarts. Deze beslist of het gevecht kan worden voortgezet. Zie ook artikel 32, 2c. Is de blessure ontstaan door een verboden handeling, of eigen toedoen dan wordt de deelnemer die dit veroorzaakt heeft gediskwalificeerd en wordt de andere partij winnaar door MEDISCHE INTERVENTIE.

Indien er na de eerste ronde (vanaf de tweede ronde) de wedstrijd gestaakt wordt wegens een blessure bij beide deelnemers dan wordt de vechter die op dat moment voor staat op punten als winnaar aangewezen. Gebeurt dit in de eerste ronde dan is de uitslag een NO-CONTEST.

Denk dat mijn post wat verwarrend is. Maar dit staat er in het regelement.

Marco (scheids)
27-10-2009, 08:17
Duidelijk verhaal dus ... TKO of Medische Interventie dus.

Octavius
27-10-2009, 17:20
Het was in Belgie, en daar hebben ze maar 1 bond.

Gelukkig wel. Iets waar Nederland dik jaloers op mag wezen.

Ik las in een ander topic dat Patrick van de Acker er al een schriftelijke reactie op gegeven heeft.

Fasada
27-10-2009, 19:34
Dit soort zaken vind ik voor de bond, niet voor de organisatie. Ik ga er dus namens de organisatie geen uitspraak over doen.



Het was in Belgie, en daar hebben ze maar 1 bond.

Dit is toch ook een uitspraak ;)

Dit is een zaak voor de bond en niet voor de organisatie... is een verklaring op zich toch?

Nee, begrijp je punt net als de CSAC en de UFC, maar vaak kan een organisatie een reactie geven op zo'n beslissing en hier dus op in spelen. Zie Shogun vs Machida, Dana heeft zijn mening er over maar dat doet er verder niet toe. Hij gaat slim in op de hype door meteen een rematch aan te bieden. Vandaar dat ik benieuwd was of It's Showtime hier een reactie over heeft, het was toch een hoofdpartij en je zou toch denken dat zij duidelijk willen laten blijken dat dit een beslissing is van de bond...

tom l
27-10-2009, 19:55
Kickboxen boeit me over het algemeen niet, dus ik ken er ook niet zo veel van, maar ik snap in de verste verte niet waarom dit een no contest is... Murat trapt, de andere krijgt een cut, dan komt er 1 of ander verhaaltje over teennagels en ineens is het een no contest...??? Wtf?