PDA

View Full Version : Results Amsterdam Open 2009



HBN
26-10-2009, 17:16
Results Amsterdam Open 2009

White Belt Feather

1st Danny Hoyer (GB Maastricht)
2nd Andy Verstraeten (Exit BJJ)
3rd Etienne van de Leur (GB Maastricht )
3rd Harman Bahmra (Alliance)

White Belt Light
1st Robert Goigua (Exit BJJ)
2nd Daan Westra (GB Maastricht)
3rd Romano de los Reyes (Team Agua)
3rd Quinten Haberham (Team Agua)

White Belt Middle
1st Tayron Agtereek Chavarro (Team Agua)
2nd Wout Westra (GB Maastricht)
3rd Aboubakr El Mahdaoui (Team Agua)
3rd Bob Ruijg (GB Eindhoven)

White Belt Medium Heavy
1st Melvin van Suijdam (Team Agua / Kaishin)
2nd Said Azouagh (Rickson Gracie Haarlem)
3rd Alexandre Otabo (Alliance France)
3rd Mohamed Souiai (Gracie JJ Cologne)

White Belt Heavy
1st Youri Salden (Rickson Gracie)
2nd Tito Nicolaas (Team Agua)
3rd Thomas Hanno (Hybrid Dojo)
3rd Gert Bonefaas (Jiu Jitsu Factory)

White Belt Super Heavy
1st Pedro Rebelo (Alliance France)
2nd Loris Tosic (GB Maastricht)
3rd Kay Nagorka (RFS Team Saarbrucken)
3rd Christian Fragoso (Alliance Frankfurt)


White Belt Ultra Heavy
1st Stephan Henk (GB Cologne)
2nd Niels Nijsingh (Jiu Jitsu Factory)
3rd Fabrice Pacini (Hybrid Dojo)
3rd Mohamad Narul Azrin (Renzo Gracie Singapore)

White Belt Open Class
1st Melvin van Suijdam (Team Agua/Kaishin)
2nd Stephan Henk (GB Cologne)
3rd Cleberson Lobato (JJF Rijen)
3rd Frank Smit (Team Agua)

Females
1st Annemarie Landman (Carlson Gracie)
2nd Anke Muller (Team Marshmallow)
3rd Jesmine Latrach (Team Agua/Kaishin)
3rd Rose-marie El Sharouni (Jiu Jitsu Factory)

Blue Belt Feather

1st Regie Rink (Team Agua)
2nd Gustavo Baliero (Sequana Academy)
3rd Franck Desray (Bittan Academy France)
3rd Younes Bahedi (Gracie JJ Cologne)

Blue Belt Light
1st Andy Siebert (Team Agua)
2nd Lee Lei Woo (Team Agua)
3rd Jens Kundert (MMA Zurich)
3rd Renaud Niard (Alliance France)

Blue Belt Middle
1st Dennis Van Wegberg (Bad Boys JJ)
2nd Marco de Keizer (Team Agua)
3rd Ridha Jouini (Alliance France)
3rd Maarten Tol (Team Agua)

Blue Belt Medium Heavy
1st Youssef Ait Khalifa (Alliance)
2nd Desmond van de Berg (Carlson Gracie)
3rd Greg Axionnaz (Alliance)
3rd Christophe Abouzeid (Bittan Academy France)

Blue Belt Heavy
1st Floris Dekker (Ze Marcello Delft)
2nd Francis Thode (Team Agua)
3rd Patrick Fernandez (Alliance France)
3rd Eddy de Waart (UCT/Team Agua)

Blue Belt Super Heavy
1st Alexander Neufang (RFS Team Saarbrucken)
2nd Frank van Rossum (Team Vaghi)
3rd Carsten Saar (RFS Team Saarbrucken)
3rd Nicolas Malfeyt (Exit BJJ)

Elite Light
1st Wim Deputter (Exit BJJ)
2nd Duane van Helvoirt (Gracie Barra)
3rd Jordy Peute (GB Maastricht)
3rd Bert Blancke (BOA BJJ)

Elite Medium
1st Cedric Akakpovi (Bittan Academy France)
2nd Mohamed Rabehi (Bittan Academy France)
3rd Thomas Oyarzun (Alliance)
3rd Leo Johnson (Roger Gracie Academy)

Elite Heavy
1st Farzin Karbalai-Sadegh (Ze Marcello Delft)
2nd Jochem Branderhorst (GB Eindhoven)
3rd Karim Ait Khalifa (Alliance)
3rd Nicolai Holt (Cobra Kai UK)

Colored Belt Open Class

1st Jochem Branderhorst (GB Eindhoven)
2nd Duane van Helvoirt (Gracie Barra)
3rd Samuel Petite (Bittan Academy France)
3rd Henk Heneweer (Team Agua/Kaishin)

Best Team
Team Agua

FightingDutchman
26-10-2009, 17:22
Thanx! Was een leuk toernooi, goed geregeld en veel deelnemers. Heb me goed vermaakt! Nu alleen nog wachten op de foto's...

YoMarK
26-10-2009, 17:31
Heb me ook goed vermaakt!
Wat minder was, was dat ik in de eerste ronde er keihard werd uitgeketst door Melvin van Suijdam.

Gelukkig ging het in de open klasse iets beter. :)

Briant
26-10-2009, 17:33
Gefeliciteerd mensen.

enne, Danny Hoyer witte band? :o

Mr 1 Leg
26-10-2009, 17:38
Thanx! Was een leuk toernooi, goed geregeld en veel deelnemers. Heb me goed vermaakt! Nu alleen nog wachten op de foto's...ik niet hahaha zaterdag ede yiaaa ik ben verloren op punten de laatste 30sec roept de scheids kom op er moet iets gebeuren mijn tegenstander regi heeft 4 minuten in half gard bij mij gelegen hij deed niks normaal strafpunt simpel ook al is het je team genoot en de 1ste keer dat je scheids bent ik was aant wachten onderaan tot hij iets ging doen dan kon ik mischien reageren maar niks respect voor regi hij kan er niks aan doen toffe gozer de REGI maar een scheids mag helemaal niks zeggen van kom op noch 30seonden dat is de coaches hun werk simpel voor de rest heb ik goed gelachen en verloren hahahaha ;) ik vecht niet meer relax met bjj nu foutje van mij no problem op naar de volgende maar liefst ne andere scheids hahahaha grtz

ijsblok
26-10-2009, 19:02
@franky

ik zie het wel vaker gebeuren en vind het ook normaal dat de scheidsrechter waarschuwt dat er meer actie moet komen.. Maar dat geld in jou geval natuurlijk voor beide vechters, want je geeft eerlijk toe dat je zelf ook niets deed. Kortom, het is niet terecht dat je de scheidsrechter partijdig vind. Verder ben je niet goed geinformeerd, want deze scheidsrechter was niet voor de eerste keer scheidsrechter.

Mr 1 Leg
26-10-2009, 19:55
@franky

ik zie het wel vaker gebeuren en vind het ook normaal dat de scheidsrechter waarschuwt dat er meer actie moet komen.. Maar dat geld in jou geval natuurlijk voor beide vechters, want je geeft eerlijk toe dat je zelf ook niets deed. Kortom, het is niet terecht dat je de scheidsrechter partijdig vind. Verder ben je niet goed geinformeerd, want deze scheidsrechter was niet voor de eerste keer scheidsrechter.dat weet ik wel ijsblok. dan liegt er iemand tegen mij.dat hij het de eerste maal deed als scheids. ik ben het met je eens maar wie boven ligt moet aanvallen of ni.alle geen probleem ik ga mij er niet meer over druk maken ik kom 160km naar daar met plezier.ik heb goe gelachen en geleerd hahahaha mijn excusses ijsblok.;)

ZakKa!
26-10-2009, 20:38
Ik was erbij en de sfeer was echt top. Een hoop mensen ontmoet waaronder Franky. Toppunt voor mij persoonlijk was Annemarie Landman van ons team die eerste is geworden. Een van haar tegenstanders werd zelfs uitgechoked haha.

Jetli
26-10-2009, 21:10
Gefeliciteerd mensen.

enne, Danny Hoyer witte band? :o

Ja wat dan?? hij is een mma vechter en doet pas sinds kort Bjj.. dus dan begin je met bjj gewoon bij de witte band hoor en het is degelijk een ander spel dan mma

Christophe
26-10-2009, 21:39
Gefeliciteerd allemaal, en dan vooral de vechters van Exit. Way to go Wim! :thup:

Ook proficiat aan Jochem, winnaar open coloured belts ... cool! :thup:


@franky

ik zie het wel vaker gebeuren en vind het ook normaal dat de scheidsrechter waarschuwt dat er meer actie moet komen.. Maar dat geld in jou geval natuurlijk voor beide vechters, want je geeft eerlijk toe dat je zelf ook niets deed. Kortom, het is niet terecht dat je de scheidsrechter partijdig vind.
x 2



ik ben het met je eens maar wie boven ligt moet aanvallen of ni.
Nope, dat zie je fout Franky! Trouwens, als blauwe band BJJ moet je toch weten dat "bovenop liggen" niet noodzakelijk een voordeel is in BJJ-competities. ;)

En BJJ of MMA ... passief vechten is altijd fout! ;)

ijsblok
26-10-2009, 22:49
succes iig bij je volgende toernooi franky... dutch open?

Christophe
26-10-2009, 22:56
enne, Danny Hoyer witte band? :o


Ja wat dan?? hij is een mma vechter en doet pas sinds kort Bjj.. dus dan begin je met bjj gewoon bij de witte band hoor en het is degelijk een ander spel dan mma

Ik heb er toch ook serieuze bedenkingen bij. Vraag eens aan Danny Hoyer of hij een amateurvechter van zijn gym een MMA beginnerpartij zou laten draaien tegen een zwarte band BJJ! Misschien dat jullie het snappen als jullie het van die kant bekijken?! :rolleyes:

Bij grappling Ede hebben ze het slim opgelost: er is een heel lijstje van "bepalingen" wie een beginner is en wie niet (zo is iemand met 1 pro MMA-partij of 5 amateur MMA-partijen een gevorderde). Daarvoor rekende ze op gezond verstand van de (gevorderde) deelnemers om de beginnercategorie voor de beginners te houden. Maar nadat er duidelijk werd dat er o.a. europese wedstrijdvechters worstelen aan de beginners meededen, besloten ze het toch maar allemaal in regels te gieten.

Ik denk dat dat bij BJJ ook nodig zal zijn. Bruine of zwarte gordels Judo, Pro MMA-vechters, ... mensen met zo'n doorgedreven ervaring op de grond horen niet thuis bij de witte banders!

Zanshin
26-10-2009, 22:58
Iedereen gefeliciteerd met hun gehaalde resultaten!!!

Was een top dag met een top sfeer, veel vechters uit het buitenland en het hele toernooi liep lekker strak. Complimenten voor de organisatie en al hun vrijwilligers.

Tot een volgende keer.

Grtz.
Henk

Tuplad
26-10-2009, 23:34
Exit heeft weer gescheurd!

Wim
26-10-2009, 23:40
Gefeliciteerd allemaal, en dan vooral de vechters van Exit. Way to go Wim! :thup:


Thx Christophe! Gij ook proficiat trouwens met uw tornooi in Mexico! ;)

ZakKa!
26-10-2009, 23:47
Ik ben het wel met Christophe eens, er mag wel wat meer gelet worden op het niveau van de deelnemers.

Solar
26-10-2009, 23:51
Goed georganiseerd tournooi weer.
Was een mooie dag.
Hoogtepunt vond ik toch wel de submission die Jochem Branderhorst maakte bij de black belter Mohammed Rabehi :thup::

http://www.youtube.com/watch?v=Y6P_l97k_Pc

Christophe
27-10-2009, 00:25
Thx Christophe! Gij ook proficiat trouwens met uw tornooi in Mexico! ;)

Bedankt Wim, maar daar is een apart topic voor: Exit Mexico op Mexicaans Nationaal Tornooi BJJ - MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=97547)

Gelieve hier on-topic te blijven!








:lol:

cholitzu
27-10-2009, 00:33
Bedankt Wim, maar daar is een apart topic voor: Exit Mexico op Mexicaans Nationaal Tornooi BJJ - MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=97547)

Gelieve hier on-topic te blijven!








:lol:

violador de la hormiga ;)

Christophe
27-10-2009, 00:36
Goed georganiseerd tournooi weer.
Was een mooie dag.
Hoogtepunt vond ik toch wel de submission die Jochem Branderhorst maakte bij de black belter Mohammed Rabehi :thup::

http://www.youtube.com/watch?v=Y6P_l97k_Pc

Wristlock???

Mauler
27-10-2009, 00:36
Ik heb er toch ook serieuze bedenkingen bij. Vraag eens aan Danny Hoyer of hij een amateurvechter van zijn gym een MMA beginnerpartij zou laten draaien tegen een zwarte band BJJ! Misschien dat jullie het snappen als jullie het van die kant bekijken?! :rolleyes:

Deze vergelijking gaat mank. De vraag moet dan zijn; een goede zwarte band bjj die al aardig wat mma partijen heeft gedraaid, op welke niveau laat je die zijn eerste kickbox partij draaien?
In jouw voorbeeld ga je er van uit dat een zwarte band bjj [ongeacht zijn staande werk!!] een behoorlijke mma partij kan neerzetten? Dan zal het omgekeerde ook mogelijk zijn?

De opmerking van Jetli dat als je nog niet lang bjj doet, je automatisch in wit vecht, vind ik ook overigens ook veel te kort door de bocht!
Hoe dan ook, ik weet dat jij strijdt voor de goede zaak Christophe;). Maar ik vind toch dat je gewoon puur moet kijken naar iemands kwaliteiten op de mat.
Wie van degenen die reageert heeft tegen hem gerold? Of op zijn minst zijn 3 partijen gezien gisteren?

Verder top georganiseerd! Een leuke dag! En lekker druk.

Christophe
27-10-2009, 01:12
Deze vergelijking gaat mank. De vraag moet dan zijn; een goede zwarte band bjj die al aardig wat mma partijen heeft gedraaid, op welke niveau laat je die zijn eerste kickbox partij draaien?
In jouw voorbeeld ga je er van uit dat een zwarte band bjj [ongeacht zijn staande werk!!] een behoorlijke mma partij kan neerzetten? Dan zal het omgekeerde ook mogelijk zijn?

De opmerking van Jetli dat als je nog niet lang bjj doet, je automatisch in wit vecht, vind ik ook overigens ook veel te kort door de bocht!
Hoe dan ook, ik weet dat jij strijdt voor de goede zaak Christophe;). Maar ik vind toch dat je gewoon puur moet kijken naar iemands kwaliteiten op de mat.
Wie van degenen die reageert heeft tegen hem gerold? Of op zijn minst zijn 3 partijen gezien gisteren?

Verder top georganiseerd! Een leuke dag! En lekker druk.

Ik heb hem niet zien vechten, en ik heb natuurlijk ook niet met hem gerold. Alleen, mijn vergelijking is veel zinvoller dan die van jou. Van een pro MMA'er verwacht je dat hij toch een degelijke kennis en ervaring betreffende het grondspel heeft, want als hij tegen grondvechters moet, zijn het er waarschijnlijk van een behoorlijk niveau.

Om verder te gaan in dezelfde optiek: ik geloof dat - buiten op het allerhoogste niveau - een zwarte band BJJ gerust pro-MMA kan vechten met niet meer dan een goede dekking/take-down combinatie, en dus helemaal niet behoorlijk moet kunnen kickboksen.

Maar goed, het is aan de organisatoren van de diverse tornooien om uit te maken of ze hier enige vorm van regulatie willen toepassen.

sikkwitttet
27-10-2009, 01:36
ja bedoel, white belt voor danny hoyer????

net als of je een goede prof boxer, dan een n klasse partijtje laat draaien tegen iemand die 4 maande traint?????

Mr 1 Leg
27-10-2009, 04:25
succes iig bij je volgende toernooi franky... dutch open?DANK U VRIENDELIJK IJSBLOK RESPECT MAN.:D

Mr 1 Leg
27-10-2009, 04:44
Gefeliciteerd allemaal, en dan vooral de vechters van Exit. Way to go Wim! :thup:

Ook proficiat aan Jochem, winnaar open coloured belts ... cool! :thup:


x 2



Nope, dat zie je fout Franky! Trouwens, als blauwe band BJJ moet je toch weten dat "bovenop liggen" niet noodzakelijk een voordeel is in BJJ-competities. ;)

En BJJ of MMA ... passief vechten is altijd fout! ;)in mma vecht ik nooit passief kristof en met bjj en grapling ook nooit meer zaterdag ede grapling vanaf nu agresief dan passief.weer iets bijgeleerd ik vecht veel van onderuit kristof en ik voel mij er goed ook met bjj en grapling dan wel maar als er 4min niks gebeurd ik ga zwijgen het is mijn eigen fout.op naar de volgende.EDE HERE IY COME zonder gi ik train maar 1ne keer bjj per week nu vroeger 5keer ik grapel nu 3xper week en train 2xMMA soms 3x ik heb de boodschap gekregen terug meer bjj trainen simpel.you win som you loose som.hahahaha grtz ;)

Mr 1 Leg
27-10-2009, 04:47
succes iig bij je volgende toernooi franky... dutch open?ijsblok op welke datum is dat de dutch open grtz want op 28nov vecht ik een mma partij.grtz en nogmaals mijn excusses :)

Vision
27-10-2009, 08:33
Goed georganiseerd tournooi weer.
Was een mooie dag.
Hoogtepunt vond ik toch wel de submission die Jochem Branderhorst maakte bij de black belter Mohammed Rabehi :thup::

http://www.youtube.com/watch?v=Y6P_l97k_Pc


Mata Lećo op de voet? :) Nice

Justinian
27-10-2009, 08:54
Van Mario Pilic kreeg ik onderstaande foto's toegestuurd, die gemaakt zijn tijdens de Amsterdam open 2009. De takedown werd gemaakt door Melvin van Suijdam (Team Agua/Kaishin) in de white belts open klasse finale. Melvin won de finalestrijd in de open klasse. Ook werd hij in zijn eigen klasse eerste. Hieronder als gezegd twee (goed getimede) foto's van een hele fraaie takedown!


http://img199.imageshack.us/img199/6559/adamopen09209.jpg (http://img199.imageshack.us/i/adamopen09209.jpg/)

http://img43.imageshack.us/img43/7992/adamopen09210.jpg (http://img43.imageshack.us/i/adamopen09210.jpg/)

NielsN
27-10-2009, 09:09
Ik heb er toch ook serieuze bedenkingen bij. Vraag eens aan Danny Hoyer of hij een amateurvechter van zijn gym een MMA beginnerpartij zou laten draaien tegen een zwarte band BJJ! Misschien dat jullie het snappen als jullie het van die kant bekijken?! :rolleyes:

Bij grappling Ede hebben ze het slim opgelost: er is een heel lijstje van "bepalingen" wie een beginner is en wie niet (zo is iemand met 1 pro MMA-partij of 5 amateur MMA-partijen een gevorderde). Daarvoor rekende ze op gezond verstand van de (gevorderde) deelnemers om de beginnercategorie voor de beginners te houden. Maar nadat er duidelijk werd dat er o.a. europese wedstrijdvechters worstelen aan de beginners meededen, besloten ze het toch maar allemaal in regels te gieten.

Ik denk dat dat bij BJJ ook nodig zal zijn. Bruine of zwarte gordels Judo, Pro MMA-vechters, ... mensen met zo'n doorgedreven ervaring op de grond horen niet thuis bij de witte banders!

Het had weinig gescheeld of Hoyer kon na zijn eerste partij weer naar huis. Er lopen wel meer mensen rond met ervaring in de witte band-klasse. De winnaar van de open klasse wit had denk ik toch ook wel meer dan een jaartje gejudood, oid... Daar heb je toch ook wel voordeel van...

edit: En Justi zorgt gelijk voor de illustratie. :lol: Zie onder, dus...

FightingDutchman
27-10-2009, 09:20
Ik heb dit ook al in het andere topic van de amsterdam open gezegd voordat het toernooi begon, Danny zit gewoon prima op z'n niveau in de witte bande klasse. Bovendien vind ik het niet helemaal fair dat iedereen Danny aanvalt vanwege het feit dat hij bij wit mee doet. Wat dachten jullie dan van Romano Los Reyes die ook bij wit mee deed en toch voor M-1 uitkomt. Of Bob Ruijg die bij wit meedoet en ook al 16 MMA partijen en een hoop judo ervaring heeft. Uiteraard niets persoonlijks tegen deze gasten want zijn allebei aardige gozers maar wil alleen maar aangeven dat ALS jullie het niet eerlijk vinden dat iemand met zo veel MMA ervaring mee doet bij wit, niet alleen Danny degene is waar dat voor opgaat.

Ik denk dat over het algemeen het niveau verschil bij wit gewoon groot is tussen iemand die 3 maanden BJJ traint en nog nooit wat anders heeft gedaan en voor het eerst een wedstrijd meepakt en iemand die 3 maanden BJJ doet maar wel een worstel/judo/mma achtergrond heeft. Maar ze vechten wel allebei in wit. Bovendien merk je snel genoeg of ze klaar zijn voor blauw. Als ze alles winnen worden ze vanzelf blauw. En dat is met Danny echt niet het geval. Ook op de training wordt hij nog vaak genoeg gepakt door andere witte banders.

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom dit zo'n issue is.

nicolas the red
27-10-2009, 15:46
Blue Belt Super Heavy
3rd Nicolas Malfeyt (Exit BJJ)

:lol: ik heb dus nog een medaille tegoed

Briant
27-10-2009, 17:16
in mma vecht ik nooit passief kristof en met bjj en grapling ook nooit meer zaterdag ede grapling vanaf nu agresief dan passief.weer iets bijgeleerd ik vecht veel van onderuit kristof en ik voel mij er goed ook met bjj en grapling dan wel maar als er 4min niks gebeurd ik ga zwijgen het is mijn eigen fout.op naar de volgende.EDE HERE IY COME zonder gi ik train maar 1ne keer bjj per week nu vroeger 5keer ik grapel nu 3xper week en train 2xMMA soms 3x ik heb de boodschap gekregen terug meer bjj trainen simpel.you win som you loose som.hahahaha grtz ;)

Aggressief maar wel fair he ;) Ik zie je zaterdag, kan zelf helaas niet mee doen heb binnenkort zwarte band examen (judo) wil geen blessure.

En Jochem jij bent goed bezig amigo, was het een toehold?

Mr 1 Leg
28-10-2009, 06:33
Aggressief maar wel fair he ;) Ik zie je zaterdag, kan zelf helaas niet mee doen heb binnenkort zwarte band examen (judo) wil geen blessure.

En Jochem jij bent goed bezig amigo, was het een toehold?braint ik blijf sportief je kent me toch ik ben en blijf altijd fair.het is en blijft sport ik wens je veel succes met je examen je gaat dat goed doen man ben ik er zeker van grtz

sprAe
03-11-2009, 12:15
Mijn pijn in mijn hart post ik dit, want ik zit uiteraard weer aan de verliezende kant, maar deze baas heeft een hele rits aan submissies van de Amsterdam Open gepost:
YouTube - Kanaal van therealgeeza (http://www.youtube.com/user/therealgeeza#g/u)