PDA

View Full Version : UFC 104 Judge Cecil Peoples Defends Decision *spoiler?*



Joris
27-10-2009, 00:06
[/URL]

[URL="http://ultimatefightsource.com/index.php?option=com_content&view=article&id=185:ufc-104-judge-cecil-peoples-defends-decision&catid=50:ufc&Itemid=28"]klik (http://ultimatefightsource.com/index.php?option=com_content&view=article&id=185:ufc-104-judge-cecil-peoples-defends-decision&catid=50:ufc&Itemid=28)


http://ultimatefightsource.com/images/stories/bof%203_rev.jpg


The Lyoto Machida decision victory of Shogun Rua, is quickly becoming one of the most discussed fights in recent memory.
While a vast majority of fans believe that Shogun won the fight, it was Machida who exited with the belt around his waist.
While the criteria for judging a fight is wide open to interpretation, it is always interesting to hear what one of the parties has to say about it.
Cecil Peoples has been a lightning rod for fans' disdain and deservedly or not, is the poster child for rule reform and judging criteria definition.
Click "read more" to see what Cecil had to say about Saturday's decision!

cagereport (http://cagereport.net/Cecil-Peoples-I-believe-Lyoto-won-the-fight-clearly.html) has the statement and Cecil Peoples believes that Machida clearly won the fight."First of all what you need to understand is that from where the judges are sitting, we get to see things that the fans at home may miss. Mauricio Rua was being aggressive but it wasn't effective aggressiveness which is what we as the judges look for when scoring a fight. The way I saw it, Lyoto was landing the more cleaner and damaging strikes throughout the fight - if you take a look at the judging criteria clean strikes are valued more-so than the quantity of strikes landed. Although Rua threw a lot of low kicks they were not as damaging as Lyotos diverse attack in the earlier rounds which is why I scored the first three rounds for Machida. You have to keep in mind we always the favour the fighter who is trying to finish the fight, and leg kicks certainly don't do that."
Visit their sight to see the rest of his statement and what some fans had to say about it.
I can see defending the decision and even explaining your reasoning, but the last thing I would call it was a "clear" win for Machida.

ZakKa!
27-10-2009, 00:08
Nu weten we je naam en gezicht.

"he way I saw it, Lyoto was landing the more cleaner and damaging strikes throughout the fight "


Wat een gigantische onzin. De man heeft duidelijk geen verstand van de standup-game. De trappen van Shogun waren vele malen harder. Lyoto kon op een gegeven moment niet eens meer normaal lopen. Zijn karakteristieke karate-stand was helemaal weg en hij huppelde maar wat rond. Laat staan de stoten naar het hoofd en lichaam die ook raak waren. Leuk om het verhaal van de andere kant te horen, maar de uitleg is onzin. Lyoto probeerde overigens ook niet het gevecht te beëindigen in de latere rondes.

bigboz
27-10-2009, 00:16
You have to keep in mind we always the favour the fighter who is trying to finish the fight, and leg kicks certainly don't do that."

hij zal er es een krijgen !

Wiseguy
27-10-2009, 00:22
The way I saw it, Lyoto was landing the more cleaner and damaging strikes throughout the fight

WTF de ribben en bovenbenen van Lyoto waren helemaal naar de klote. Wat een debiel is die peoples

ZakKa!
27-10-2009, 00:22
Hier een antwoord van Joe Rogan tegen mensen die hem bekritiseerden op zijn commentaar:

http://twitter.com/joerogandotnet/status/5184663255

folks complaining about my commentary saying that Machida clearly won I've got 2 links for you: http://bit.ly/4trAfJ http://bit.ly/2kQVrZ


hier voor meer reacties: http://twitter.com/joerogandotnet

Emilio
27-10-2009, 00:23
Stomme lul. Die gozer geeft wel vaker twijfelachtige scores.

Ik heb machida weinig cleans zien raken anders.

micha
27-10-2009, 07:28
ik heb zoveel amerikanen tko zien gaan op lowkicks

El Bambino
27-10-2009, 08:08
pff wat een prutser 1e klasse.
Dana moet echt gekwalificeerde mensen gaan selecteren want deze juri kan beter hanengevechten gaan beoordelen! :twak:

dirk5
27-10-2009, 08:12
Rua hands down

phranq
27-10-2009, 08:36
pff wat een prutser 1e klasse.
Dana moet echt gekwalificeerde mensen gaan selecteren want deze juri kan beter hanengevechten gaan beoordelen! :twak:

De scheidsrechters en juryleden worden aangewezen door de Athletic State Comission, daar heeft Dana geen invloed op..

Remco
27-10-2009, 09:18
Ik moet het voor een tweede keer zien. Wat me wel opviel is dat Joe en Mike steeds alleen zagen wat Shogun deed (en dat benoemden) en ikzelf Machida zag raken. De punten werden steeds gelijktijdig gemaakt, wat het extreem moeilijk maakt de partij te beoordelen.

Hoe dan ook zag ik op het eind een duidelijk verslagen kampioen. Mijn stem ging ook naar Shogun, maar ik ga nog een keer kijken. In iedergeval een mooie partij.

Mule-Kick
27-10-2009, 09:30
wat een tuup.

You have to keep in mind we always the favour the fighter who is trying to finish the fight, and leg kicks certainly don't do that."

Ik heb Machida anders ook niet veel zien doen wat het gevecht ook maar in de buurt van een finish zou kunnen brengen.

superfreak
27-10-2009, 10:02
Wat een onzin. als Machida de cleaner shots aan het landen was, waarom zag hij er dan bij de post fight presser uit alsof hij aangereden was door een vrachtwagen. Low kicks don't end fights?? Wat een onzin, net zo een onzin dat Berry en hardonk de top zijn van de kickbox wereld??

Pepe the Ice-Murderer
27-10-2009, 10:44
You have to keep in mind we always the favour the fighter who is trying to finish the fight, and leg kicks certainly don't do that."

Onnozele kloot, hoeveel wedstrijden zijn er wel niet beëindigd door lowkicks? Incompetente eikel.

TheHagueBoxer
27-10-2009, 11:03
leg kicks don't finish fights??????

niet zo gek dat er rare jurybeslissingen gemaakt worden als ze zulke idioten in de jury laten

kmr
27-10-2009, 11:10
Leg kicks can finish fights, maar dat was tijdens dit gevecht niet het geval. Ik ben het ermee eens dat Machida meer deed om het gevecht te eindigen.

Tony
27-10-2009, 11:26
Machida kon nog amper lopen.. komop zeg..Machida zei zelf dat de ribben wel meevielen en dat het er erger uitzag dan het aanvoelde..maar hij zei ook direct dat zijn benen compleet naar de klote waren..En hoezo lowkicks can't finis/h fights?Hardonk Girffin (rampage)

Pepe the Ice-Murderer
27-10-2009, 11:27
Crocop Yoshida....

dirk5
27-10-2009, 11:37
Corey Hill ;)

The Bulldog
27-10-2009, 11:51
wat een ongein....deze man moet terug naar het boksen.....

compleet niet meer de macht om fatsoenlijk te bewegen door de lowkicks en dan doe je nie iets s om de partij te eindigen...


ik zeg marco naar de ufc

jasfro
27-10-2009, 12:59
Leg kicks can finish fights, maar dat was tijdens dit gevecht niet het geval. Ik ben het ermee eens dat Machida meer deed om het gevecht te eindigen.

Machida heeft 1 keer zelf de aanval ingezet in ronde 3, shogun heeft de hele tijd aangevallen en takedowns geprobeert...

Judas
27-10-2009, 14:19
Is die Cecil Peoples nou ook degene die als enige in de poll op Machida heeft gestemd?:whistling:

CannieY
27-10-2009, 14:44
Lyoto kon op een gegeven moment niet eens meer normaal lopen. Zijn karakteristieke karate-stand was helemaal weg en hij huppelde maar wat rond.

Idd dit zag ik ook! Het kan er bij mij gewoon niet in dat mensen serieus de win aan machida geven. Een vriend van me heeft voor het eerst ufc (lees:vechtsport) gekeken en zelfs hij smst me dat hij het een waardeloze beslissing vond.

http://www.mmaactionfigures.com/wp-content/uploads/2008/09/cecil-peoples-figure.jpg

d3mon1977
27-10-2009, 14:49
Ik vond het trouwens een KUT gevecht ook .....

Maar goed. Rematch over maandje of 4 denk ik?

iconian
27-10-2009, 14:58
hij slaat op zoveel manieren de plank mis, hij bekijkt het vanuit het oogpunt van een karateka, waar machida hem inderdaad liet komen en snelle punten scoorde met bodykicks en punches. Maar dit is MMA, en Shogun controleerde het gevecht en vocht heel slim met goede lowkicks en effectieve verdediging. Ik heb het nog s terug gezien en aangezien er geen draws gegeven worden (wat wel zou kunnen, ik had 3 rondes gelijk) had shogun alsnog moeten winnen. Ook niet leuk voor Machida trouwens, de volgende keer dat hij opkomt krijgt hij toch een geboe over zich heen (wat hij niet verdiend, hij trainde en vocht tot zijn maximum en de judges hebben er schuld aan, niet hij)

MJOKKIE
27-10-2009, 14:59
In iedergeval een mooie partij.[/quote]


Remco, naar welke partij heb jij gekeken? Een mooie partij is m.i. waar beide vechters komen om te vechten. Ik heb Machida vooral het gevecht zien ontwijken, helemaal na die lowkicks waar volgens c.p niemand op neergaat..

Rua!!

FightingDutchman
27-10-2009, 15:05
Remco, naar welke partij heb jij gekeken? Een mooie partij is m.i. waar beide vechters komen om te vechten. Ik heb Machida vooral het gevecht zien ontwijken, helemaal na die lowkicks waar volgens c.p niemand op neergaat..

Rua!!

Dat vind ik wel wat kort door de bocht. Dat is gewoon Machida zijn stijl. Toen hij pas begon vond iedereen het saai, toen hij Evans KO klopte vond iedereen het geweldig, en nu hij een onterechte beslissing wint is het weer saai... Beetje raar. Ik ben het met remco eens, vond het een vermakelijk gevecht om te kijken!

On topic: Ik vond Rua de duidelijke winnaar! Cecil Peoples bewijst zijn incompetentie maar weer eens met deze reactie.

Judas
27-10-2009, 16:10
Dit zegt Machida zelf over het gevecht:

Machida: ‘I Was Superior’
.stbuttontext { color: #ffffff; }a:hover .stbuttontext { color: #ff6600; }http://www.sherdog.com/thumbnail_crop.php?image=http://www.cdn.sherdog.com/_images/headers/20091027074154_lyotomachidabig.JPG&width_size=570



20576
Following his controversial unanimous decision over Mauricio “Shogun” Rua (http://www.sherdog.com/fighter/Mauricio-Rua-5707) at UFC 104, UFC light heavyweight champion Lyoto Machida (http://www.sherdog.com/fighter/Lyoto-Machida-7513) discussed the fight via phone with Sherdog.com’s Marcelo Alonso.

“I thought it was a very even and tough fight,” Machida said. “I had the opportunity to see the fight again and I thought I won four rounds and Shogun took the last one. Some people say he won the fourth and fifth round, but for sure I won at least the first three rounds. The American commentators were pretty much biased. If you see the fight without audio, you will probably see a different fight.

“Shogun was a great opponent and had a nice strategy. He deserves all my respect as a fighter, but I was superior. I had three or four chances to finish the fight, and he never put me in danger. I didn’t get (dazed) at any moment of the fight, but I put him in danger three or four times. He kicked my legs a couple of times, but he wouldn’t knock me out with that.”

Machida guaranteed that his disappointed expression immediately after the fight did not stem from a belief that he had lost.

“My leg started to hurt in the fifth round, and I was very upset that I couldn’t knock him out as I had planned,” Machida said. “I had two chances where I felt him really (dazed), but I lost it and I get really upset when I leave the decision in the judges’ hands.”

After confirming that he totally agrees with a rematch, Machida also addressed UFC President Dana White’s statement that he thought Shogun was the winner.

“Anyone who has a mouth can talk. I respect his opinion and I’m ready to fight Shogun or any other challenger UFC decides, but I would like to say that this fight was not judged by myself, my father or Anderson Silva (http://www.sherdog.com/fighter/Anderson-Silva-1356),” Machida said. “This fight was judged by professionals, so I’m pretty much comfortable with the result.”

After taking two weeks vacation in Hawaii with his family, Lyoto is planning to return to his training routine in Belém.

“It’s time to celebrate the win and relax from the hard training routine,” he said. “After that I will check what happened to my hand (it’s hurt), if it needs some surgery, then analyze my mistakes in this fight carefully with my family to restart my training routine. No matter who is my next opponent, I’ll give some rest to my mind and body and return 100 percent to the training to get ready for my next challenge. If it’s Shogun again, I’ll study his game and make a different strategy to please the fans with a better fight.”

Sherdog.com

ZakKa!
27-10-2009, 16:20
Hoewel ik zijn argumenten wel onzin vind, kan ik Machida niet blamen dat hij zegt dat hij gewonnen heeft. Zou ik ook doen.

Kan me ook niet voorstellen dat mensen er een draw in zagen. Shogun was gewoon het meest gevaarlijk.

Sendur
27-10-2009, 16:22
Dear Mister Cecil Peoples,


You're lying trash talking mouth can kiss my white ass!

DaveMalone
27-10-2009, 16:41
x2, die Cecil kraamt onzin uit, en ik heb Hardonk wel zien finishen met lowkicks:whistling:

Joah, denk dat meneer cecil maar es naar Evensen vs Barry moet kijken, Barry's debut. Man, knee injury through low kick. Nee, maar low kicks kunnen op geen 1 manier een gevecht eindigen.

Straks gaat hij ook nog zeggen dat een leverstoot ook geen gevecht kan eindigen:O Zak stront dat het is

DaveMalone
27-10-2009, 16:43
Wat Machida zegt slaat al helemaal nergens op. 2 gevechten geleden werd hij nog als kuthoofd gezien omdat hij geen gevechten afmaakte en nu is hij ineens een idool en gevaarlijk omdat hij Rashad KO sloeg (na hoeveel klappen was dat?). Hij outpoint, maar for sure finished geen fights. Dat laatste heeft hij in ieder geval voor mijn doen nog lang niet bewezen.
Door het gehype heeft hij een beetje een grote bek en hoop dan ook zeker dat Shogun hem helemaal kapot maakt in het volgende gevecht. En dan bedoel ik ook echt genadeloos afmaken, Shogun please laat niks van hem heel in het volgende gevecht!

Remco
27-10-2009, 16:57
Gehype? Sorry hoor, maar de manier waarop hij Thiago Silva en Rashad Evans wegzette was uniek en blijft uniek.

VDM
27-10-2009, 17:26
"don' t leave it in the hands of the judges" zou onze grote held DANA zeggen ;)

hier heeft hij wel een punt zou ik zo zeggen

Ivo C.
28-10-2009, 10:29
http://i38.tinypic.com/eposi8.jpg
(http://i38.tinypic.com/eposi8.jpg)

Remco
28-10-2009, 11:13
Gisteravond een tweede keer gekeken...

Met veel goede wil zou je de rondes 1-3 aan Machida kunnen geven. Deze rondes waren op zijn minst gelijk dus dan is het heel nipt. Rondes 4 en 5 zijn vervolgens wel duidelijk voor Shogun en bewijzen, als deze theorie waar is, dat het ronde-scoringssysteem niet optimaal is. 3 ronden nipt winnen is dan dus belangrijker dan 2 ronden zwaar incasseren, plus na afloop het beeld van een geslagen kampioen en een relaxte uitdager.

Wat wel heel vervelend is (normaal ben ik een fan), is het commentaar van Joe en Mike. Vooral Joe heeft het alleen maar over Shogun en zijn geweldige trappen, terwijl beiden vaak gelijk een actie maken. Bij al die lichaamstrappen raakt Machida Shogun ook met een linkse, of rechtse directe. Is een trap op het lichaam waardevoller dan een stoot op het hoofd? En de buik van Machida was dan misschien roder van kleur, ik zag niet dat hij er last van had (wel van zijn benen). Ik meen in ronde 3 is er ook een exchange, ingezet door Machida waarin Machida meer raakt, maar Shogun een rechtse geeft. Het commentaar benadrukt alleen die stoot. Ook heeft Machida een redelijk aantal knieën naar het lichaam van Shogun gegeven.

Kortom: ik blijf Shogun als winnaar zien, maar je zou binnen de regels Machida 3 ronden kunnen geven. Dat Shogun agressiever oogde, kan komen door zijn muay thai stijl. Iedereen weet dat Machida met zijn karate meer achterover leunt en dus minder aanvallend lijkt. Toch wist hij Shogun te raken en was Shogun zelf ook uit op de counter. Wat dat betreft kun je Shogun verwijten niet voor de kill gegaan te zijn, maar zich heeft laten overtuigen door zijn iets te enthousiaste hoek.

Hoe dan ook: laat die rematch er maar komen!

TheHagueBoxer
28-10-2009, 14:40
Joe Rogan was weer lekker eenzijdig commentaar aan het geven idd maar dat ben ik intussen wel van hem gewend...

onne1983
28-10-2009, 15:09
Leg kicks can finish fights, maar dat was tijdens dit gevecht niet het geval. Ik ben het ermee eens dat Machida meer deed om het gevecht te eindigen.






Serieus??? Wat deed ie dan?

Van het gevecht wegrennen! Is ook een manier van een gevecht beeindigen!