PDA

View Full Version : K1 MAX finale op SBS6



leo oldenburger
30-10-2009, 08:47
Zaterdag om 5 minuten na middernacht (dus dan is het feitelijk reeds zondag), zendt SBS6 een uitgebreid verslag uit van de K1 MAX finale. Behalve de beide halve finales en de finale, ook de complete partijen die Albert Kraus, Drago en Artur Kyshenko hebben gedraaid. Spektakel!

TOON
30-10-2009, 09:00
mooi!! k1 max = altijd spektakel!!

Wheelie
30-10-2009, 09:06
Bedankt Leo alleen jammer van het tijdstip ;)

Jeru
30-10-2009, 09:18
Mooi dat het wordt uitgezonden! Kan ik het nog even rustig terug kijken :)
Hoop wel dat ik wakker kan blijven :confused:

8701.
30-10-2009, 10:41
waarom word het nooit primetime rond 20.30/21.00 uitgezonden?

hoeft niet eens op een zaterdagavond..

ik denk dat SBS onderschat hoeveel potentieele kijkers ze dan hebben..

marcelt
30-10-2009, 10:57
Zaterdagavond laat komt mij altijd wel goed uit ; kijken we lekker met een groepje vrienden en bier. Een uurtje eerder zou geen kwaad kunnen.

leo oldenburger
30-10-2009, 11:00
waarom word het nooit primetime rond 20.30/21.00 uitgezonden?

hoeft niet eens op een zaterdagavond..

ik denk dat SBS onderschat hoeveel potentieele kijkers ze dan hebben..

We onderschatten zeker niet hoeveel potentiële kijkers er zijn voor vechtsport, maar SBS6 is een familiezender die er voor heeft gekozen zoveel mogelijk vast te houden aan een vaste programmering. Programma's dus die wekelijks op een vast tijdstip terug keren. Vechtsport past (om meerdere redenen) niet in de vaste programmering, zoals darts daar ook niet meer in past. En dat was een sport die we veel hebben uitgezonden en waar we ooit eens (Lakeside finale 2006 tussen Van Barneveld en Klaasen) meer dan 5 miljoen kijkers mee wisten te boeien. Sport, op de wedstrijden van het Nederlands Elftal na, zijn dus 'veroordeeld' tot de randen van de nacht. Als sportmedewerker van SBS vind ik dat ook heel jammer, maar ik begrijp de policy van SBS6 wél. Voornamelijk ook omdat het vasthouden aan een vaste programmering de zender geen windeieren heeft gelegd.

Marco
30-10-2009, 11:00
ik neem het op en zie het zondag ochtend, muesli en kopje thee erbij heerlijk begin vd dag.

Leo bedankt voor je reactie !

8701.
30-10-2009, 11:05
We onderschatten zeker niet hoeveel potentiële kijkers er zijn voor vechtsport, maar SBS6 is een familiezender die er voor heeft gekozen zoveel mogelijk vast te houden aan een vaste programmering. Programma's dus die wekelijks op een vast tijdstip terug keren. Vechtsport past (om meerdere redenen) niet in de vaste programmering, zoals darts daar ook niet meer in past. En dat was een sport die we veel hebben uitgezonden en waar we ooit eens (Lakeside finale 2006 tussen Van Barneveld en Klaasen) meer dan 5 miljoen kijkers mee wisten te boeien. Sport, op de wedstrijden van het Nederlands Elftal na, zijn dus 'veroordeeld' tot de randen van de nacht. Als sportmedewerker van SBS vind ik dat ook heel jammer, maar ik begrijp de policy van SBS6 wél. Voornamelijk ook omdat het vasthouden aan een vaste programmering de zender geen windeieren heeft gelegd.

ok thanks Leo voor je reaktie..blijf het ook jammer vinden maar begrijp SBS wel..

zolang SBS het maar blijft uitzenden :D en de livestreams op SBS.NL moeten ook blijven!! :thup:

EdwinC
30-10-2009, 11:37
Ondanks dat ik het tijdstip ook aan de late kant vind, blijf ik het top vinden dat een nederlandse zender inziet hoeveel vechtsportfanaten er zijn in NL. Ik hoop ook dat e.e.a. uitgebreid kan worden met bijv. Slamm evenementen.

Djani
30-10-2009, 12:07
Ik denk dat 10/11 uur het perfecte tijdstip zou zijn, gezien de doelgroep.

ARMENIA
30-10-2009, 12:17
Wanneer worden de halve finales en de finale dan wel uitgezonden? Dat zijn eigenlijk de partijen waarvoor ik de tv wou aanzetten...

Jeru
30-10-2009, 12:19
Behalve de beide halve finales en de finale, ook de complete partijen die Albert Kraus, Drago en Artur Kyshenko hebben gedraaid. Spektakel!


Wanneer worden de halve finales en de finale dan wel uitgezonden? Dat zijn eigenlijk de partijen waarvoor ik de tv wou aanzetten...

Gewoon zaterdagnacht dus.....

Durfal
30-10-2009, 18:56
Top dat je zo vlot en duidelijk gereageert hebt Leo,respect!!!
Ben uberhaupt blij dat onze mooie sport tegenwoordig wel de verdiende aandacht krijgt ook al is het niet op prime time....

ARMENIA
30-10-2009, 20:28
Jeru, Er stond behalve vandaar dat ik d8 dat ze de halve en finale niet zouden laten staan, nu ik het beter lees staat er ook een "OOK" wat erop duid dat ze het wel laten zien.. got it mate!

Wheelie
30-10-2009, 20:33
Zaterdag nacht / avond gaat een groot deel van deze doelgroep lekker op stap, denk dat er weinig mensen voor thuis blijven.
Jammer maar top van SBS en Leo bedankt voor je reactie en ik hoop dat jullie zo door gaan

Wheelie
30-10-2009, 20:35
Ik hoop ook dat e.e.a. uitgebreid kan worden met bijv. Slamm evenementen.
Dat zou ook mooi zijn, het echte muay thai op tv :cool2:
Volgens mij zend Eurosport wel Slamm uit.

Justinian
31-10-2009, 15:18
Dat zou ook mooi zijn, het echte muay thai op tv :cool2:
Volgens mij zend Eurosport wel Slamm uit.
TTT voor Slamm!! op SBS6

Jeru
31-10-2009, 15:31
Vanavond zeker even kijken.

Straight
31-10-2009, 20:59
Jammer dat het zo laat begint, maar goed...; beter iets dan niets.

micha
31-10-2009, 21:00
thanks leo

Richelieu
31-10-2009, 21:23
Ondanks dat ik het tijdstip ook aan de late kant vind, blijf ik het top vinden dat een nederlandse zender inziet hoeveel vechtsportfanaten er zijn in NL. Ik hoop ook dat e.e.a. uitgebreid kan worden met bijv. Slamm evenementen.

Zou zeker mooi zijn EdwinC! Toch kan ik al wel melden dat Slamm!! VI "Holland vs Thailand" ook beschikbaar zal zijn op ppv, zodat iedereen die niet in de gelegenheid is om het evenement te bezoeken het toch live kan zien!

mister076
31-10-2009, 22:37
Ik zal gewoon kijken hoor, ik stap de laatste tijd toch niet. In verband met het op leil houden van me conditie en om niet weer in aanraking te komen met meneer de rechter ;)

KayOne
01-11-2009, 00:30
Buakaw is gewoon zwaar bestolen
wat mij betreft had er niet eens een extra ronde nodig, Souwer deed nauwelijk iets

snip83
01-11-2009, 06:31
Buakaw is gewoon zwaar bestolen
wat mij betreft had er niet eens een extra ronde nodig, Souwer deed nauwelijk iets

X2

Heb de partij nu voor de vierde keer gezien,

Alle 3 de rondes waren dik voor BPP

Jeru
01-11-2009, 07:25
Gewoon alsnog in slaap gevallen hahaha.

Justinian
01-11-2009, 09:40
Damn... in slaap gevallen.

micha
01-11-2009, 10:00
wat is die gozer goed zeg

leo oldenburger
01-11-2009, 10:31
Damn... in slaap gevallen.

Gelukkig zijn toch nog 206.000 mensen wakker gebleven om te kijken. Het marktaandeel was bijna 11%, d.w.z. dat 1 op de ongeveer 9 mensen die gisternacht tussen 12 en 1 nog televisie keken, naar de K1 MAX hebben gekeken.

TOON
01-11-2009, 10:43
Gelukkig zijn toch nog 206.000 mensen wakker gebleven om te kijken. Het marktaandeel was bijna 11%, d.w.z. dat 1 op de ongeveer 9 mensen die gisternacht tussen 12 en 1 nog televisie keken, naar de K1 MAX hebben gekeken.

ik begrijp hoe je het schrijft dat dat erg goed is? mooi! heb nooit zo begrepen hoe dat nou zat met die kijkcijfers....

Wheelie
01-11-2009, 11:02
Gelukkig zijn toch nog 206.000 mensen wakker gebleven om te kijken. Het marktaandeel was bijna 11%, d.w.z. dat 1 op de ongeveer 9 mensen die gisternacht tussen 12 en 1 nog televisie keken, naar de K1 MAX hebben gekeken.
Dat is top :thup:

Illest
01-11-2009, 11:09
Gelukkig zijn toch nog 206.000 mensen wakker gebleven om te kijken. Het marktaandeel was bijna 11%, d.w.z. dat 1 op de ongeveer 9 mensen die gisternacht tussen 12 en 1 nog televisie keken, naar de K1 MAX hebben gekeken.

Ik ben een leek op dat gebied..

..wat houdt t precies in?

ok, goed, zeer goed....etc ???

Justinian
01-11-2009, 11:16
Gelukkig zijn toch nog 206.000 mensen wakker gebleven om te kijken. Het marktaandeel was bijna 11%, d.w.z. dat 1 op de ongeveer 9 mensen die gisternacht tussen 12 en 1 nog televisie keken, naar de K1 MAX hebben gekeken.
Heel goed om te lezen, dat is toch een groot marktaandeel lijkt me! Er is hier weleens een site gepost waar je de kijkcijfers van de verschillende programma's kon vergelijken, maar die ben ik even kwijt.

leo oldenburger
01-11-2009, 11:44
Heel goed om te lezen, dat is toch een groot marktaandeel lijkt me! Er is hier weleens een site gepost waar je de kijkcijfers van de verschillende programma's kon vergelijken, maar die ben ik even kwijt.

Dat kun je terugvinden op www.kijkonderzoek.nl (http://www.kijkonderzoek.nl). Het marktaandeel is idd erg goed. Het is zelfs iets hoger dan het late RTL nieuws op hetzelfde tijdstip. Dat zij absoluut iets meer kijkers trekken, heeft te maken met het feit dat hun programma eerder is afgelopen. Maar ik vind het wel een grappig idee dat er op dat moment (ongeveer) net zoveel mensen kijken naar een mainstream programma zoals het RTL nieuws, als naar een verfoeilijk programma over beesten (mensen kun je ze niet noemen) die elkaar tot bloedens toe op elkanders hoofd stompen en trappen.

Pitbull.
01-11-2009, 11:50
TTT voor Slamm!! op SBS6

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Vond trouwens ook dat Buakaw stiekem wel gewonnen had na 3 rondes..

en gefeliciteerd met de cijfers leo..!!!

Justinian
01-11-2009, 11:53
Dat kun je terugvinden op www.kijkonderzoek.nl (http://www.kijkonderzoek.nl). Het marktaandeel is idd erg goed. Het is zelfs iets hoger dan het late RTL nieuws op hetzelfde tijdstip. Dat zij absoluut iets meer kijkers trekken, heeft te maken met het feit dat hun programma eerder is afgelopen. Maar ik vind het wel een grappig idee dat er op dat moment (ongeveer) net zoveel mensen kijken naar een mainstream programma zoals het RTL nieuws, als naar een verfoeilijk programma over beesten (mensen kun je ze niet noemen) die elkaar tot bloedens toe op elkanders hoofd stompen en trappen.
Precies! Het is goed om te zien dat de sport kennelijk een steeds breder publiek aanspreekt. Je gaf in een ander topic al aan dat het niet de verwachting is dat K-1 op een vroeger tijdstip zal worden uitgezonden, maar mocht dit wel gebeuren dan zou ik erg benieuwd zijn naar de absolute kijkcijfers die jullie dan zouden behalen! Thanks voor de link btw.

Djani
01-11-2009, 12:32
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Vond trouwens ook dat Buakaw stiekem wel gewonnen had na 3 rondes..

en gefeliciteerd met de cijfers leo..!!!

Ik vond het moeilijk te beoordelen. Souwer deed een hoop, maar bereikte weinig. Ik denk dat Buakaw met trappen en knieen toch net wat meer clean shots landde.

payap
01-11-2009, 12:35
Bedankt Leo! SBS 6 is zeer goed bezig. Heb gisterenavond weer genoten.

Ook complimenten voor het verslag van jou en Fred want dat is top!

Was een prachtige uitzending. Met een erg goed vechtende Petrosyan, Yamamoto had niets te zoeken bij de laatste vier (hoewel hij zich zelf er voor plaatste natuurlijk), als Andy Souwer fan moet ik eerlijk zeggen dat hij niet mocht klagen over de uitslag met Buakaw, jammer dat Souwer zwaar gehavend de finale moest vechten en ook een erg sterk vechtende Kyshenko en Kraus.

En ben nu wierook stokjes aan het branden voor al het bovenaardse voor het echte muaythai op SBS 6. Dat zou echt geweldig zijn!

marcelt
01-11-2009, 12:47
Het vechten in de K1 Max finale is al jaren van zeldzaam hoog niveau.

Andy kwam idd. goed weg met een draw. BPP had in de finale moeten staan.
Zie erg uit naar wedstrijden BPP-Petro en Petro-Masato. Masato kan zijn borst natmaken. Andy kreeg ook een afstraffing.
Wedstrijden van Drago en Kyshenko waren ook erg goed. Lust voor het oog hoe Kyshenko vecht. Kraus zag er zeer fit en scherp uit en vocht completer. Normaal bokst hij voornamelijk. Kohi is duidelijk niet de opvolger van Masato en behoort duidelijk niet tot de echte top en Yamamoto ook niet. . Sato is in mijn ogen als Masato gestopt is Japans beste -70 vechter.

dietrik
01-11-2009, 13:38
Wat trek ik de Max toch stukken beter dan dat heavyweight gedoe.
Prima uitzending met goed commentaar. Buakaw is idd bestolen terwijl ik daar eerder deze week toch anders over dacht. Verder vond ik Kraus ook eindelijk eens goed vechten (lowkicks).

KayOne
01-11-2009, 17:13
ik denk dat Souwer heeft de winst gekregen zodat hij tijdens dynamite tegen Masato zou vechten maja daar maakte petrosyan overduidelijk eind aan,
verder kyshenko was een beest, hij zal enige zijn die petrosyan komende tijd moelijk gaat maken allebei zo jonge, de toekomst van k1 max

micha
01-11-2009, 20:54
goed om te lezen dat er goed gekeken is. ik vraag me ook af wat er gebeurt als het vroeger wordt uitgezonden.
Thanks Leo

Jeru
01-11-2009, 20:55
goed om te lezen dat er goed gekeken is. ik vraag me ook af wat er gebeurt als het vroeger wordt uitgezonden.
Thanks Leo

Dan had ik het uit kunnen kijken ;)

oliebol
01-11-2009, 21:33
ik was het vergeten :(

PigDog
02-11-2009, 00:48
Trouwens, voor Leo & Fred: één puntje van kritiek in de becommentariëring. Er word telkens tijdens de wedstrijd gezegd (door Fred, denk ik dan) wat de vechter zou moeten doen. Dat is op zich wel storend, je zit lekker in de wedstrijd en dan gaat de reporter een beetje zitten te vertellen, tijdens het gevecht, wat de vechter zou moeten doen (maar dus niet doet)
Dus bijvoorbeeld: Souwer valt in zijn stoten en beland dus steeds in een clinch. Zegt Fred:" Hij zou moeten blijven staan, en een beetje meer afstand bewaren, zo loopt hij steeds in een clinch!"
Maar voor de kijker is het "live", en die denkt: Als je het zelf zo goed weet, waarom ga jij er niet staan? Het zinnetje beginnende met:"Hij zou" was mij iets te vaak..
Het is een beetje zoals een voetballer een penalty mist, dat dan het commentaar is: hij zou hem erin moeten schieten....

Het is overigens opbouwend bedoeld, dit....

Leventdepevent
02-11-2009, 07:40
gezien....ik moet zeggen de vechtsport uitzendingen van sbs worden steeds beter,waar we in het begin nog commentaar hadden op de verslaggeving etc is dit nu allemaal dik in orde...go sbs!!

EdwinC
02-11-2009, 10:14
Ondanks mijn goede voornemen om het te gaan kijken. ben ik wegens ziekte al om 22:00 uur in bed beland. Nog wel vol goede moed de wekker gezet, maar in slaapdronken toestand de wekker weer uitgezet.

Toen ik 's morgens wakker werd was ik nogal teleurgesteld in myself.

Is er nog een uitzending gemist link op de SBS6 site?

leo oldenburger
02-11-2009, 11:47
Ondanks mijn goede voornemen om het te gaan kijken. ben ik wegens ziekte al om 22:00 uur in bed beland. Nog wel vol goede moed de wekker gezet, maar in slaapdronken toestand de wekker weer uitgezet.

Toen ik 's morgens wakker werd was ik nogal teleurgesteld in myself.

Is er nog een uitzending gemist link op de SBS6 site?

Jazeker. Ga naar onze site, www.6fight.nl (http://www.6fight.nl), en kijk bij 'K1 op SBS6'. Daar zie je alle K1 uitzendingen van de afgelopen tijd.

Illest
02-11-2009, 14:24
Trouwens, voor Leo & Fred: één puntje van kritiek in de becommentariëring. Er word telkens tijdens de wedstrijd gezegd (door Fred, denk ik dan) wat de vechter zou moeten doen. Dat is op zich wel storend, je zit lekker in de wedstrijd en dan gaat de reporter een beetje zitten te vertellen, tijdens het gevecht, wat de vechter zou moeten doen (maar dus niet doet)
Dus bijvoorbeeld: Souwer valt in zijn stoten en beland dus steeds in een clinch. Zegt Fred:" Hij zou moeten blijven staan, en een beetje meer afstand bewaren, zo loopt hij steeds in een clinch!"
Maar voor de kijker is het "live", en die denkt: Als je het zelf zo goed weet, waarom ga jij er niet staan? Het zinnetje beginnende met:"Hij zou" was mij iets te vaak..
Het is een beetje zoals een voetballer een penalty mist, dat dan het commentaar is: hij zou hem erin moeten schieten....

Het is overigens opbouwend bedoeld, dit....

en nog iets....jullie zouden meer grapjes moeten maken enzo....misschien een tip voor Fred om Leo eens te kietelen tijdens de partijen....dat gegiechel en gelach zou de uitzending alleen maar ten goede komen...


ook dit is opbouwend bedoeld trouwens...

smike
02-11-2009, 16:12
Ik vind het commentaar prima, de uitzending was ook echt leuk om naar te kijken.
Ik vind de k1 max echt veel beter dan de gewone k1 omdat je hier echt veel verschillende vechters hebt uit veel verschillende landen.
De grote k1 om het zo maar te zeggen is toch een nederlands onderonsje met veel dezelfde namen, waarbij kracht meer een rol speelt dan techniek.