PDA

View Full Version : Sem gaat toch weer winnen



Durfal
31-10-2009, 10:36
Sem zei in het recente verleden dat hij nog nooit een kickbox les gevolgd had....
Welnu dit is dan toch wel veranderd.
Voor zijn partij tegen Ghita is Schilt met Bulgaren gaan trainen,en inderdaad in zijn partij tegen D Ghita maakte hij zijn oude fout niet meer.
En Semmy zn oude fout was dat hij achter zijn linker voorwaartse trap, zn mae-geri,aanviel.
In combinatie met zn eeuwig te lage gehouden linkerhand stond Semmy "ouwe-stijl" dan schitterend open voor een rechtde hoek.
Als je terug kijkt naar de partij Hari-Schilt kun je precies zien wat ik daarmee bedoel....
Badr maakte zeer dankbaar gebruik van dit gegeven en won zeer terecht en overtuigend de partij.
Maar deze fout maakt Sem niet meer kijk maar naar zn partij tegen Ghita daar heeft Schilt nu keihard aan gewerkt met oa die Bulgaarse trainingspartners.
Dus Semmy is weer eens ouderwets moeilijk te raken en gaat de K1 voor de vierde keer winnen........................

Jeru
31-10-2009, 10:40
Zijn dat dan van die topkickboksers daar in Bulgarije? Kon ie die fout niet hier in Nederland afleren bij Cor Hemmers???

ArjanV
31-10-2009, 11:14
Inderdaad...beetje de omgekeerde wereld...

The Bulldog
31-10-2009, 11:24
maakt op zich niet uit toch waar hij het traint.....als hij maar verbeterd....


ik ben benieuwd wat hij laat zien op de finale dag....

ik denk dat hij niet meer de titel binnen haalt

Jeru
31-10-2009, 11:25
Volgens mij is de titel dit jaar een prooi voor Badr.... maar ja het blijft een toernooi dus er kan van alles gebeuren.

Tony Galento
31-10-2009, 11:36
Het is juist z'n bokswerk dat aandacht verdient. Hij heeft de neiging onder druk achterover te gaan hangen met zn hoofd. Dat zijn beginnersfouten.

payap
31-10-2009, 11:37
Geef Sem dit jaar een hele grote kans de titel te winnen.

Denk dat de K-1 finale van dit jaar een soort copie van de K-1 MAX finale wordt.

Sem komt relatief ongeschonden in de finale via Remy Bonjasky en Jereome Le Banner.

Badr Hari en Alistair Overeem wordt een hele zware partij voor beide en de winnaar zal een Pyrrusoverwinning behalen en niet bepaald fris en ongeschonden uit de partij komen.

Sem, die al moeilijk te bevechten en een stuk fitter zal zijn geef ik hierdoor een hele grote kans te winnen van een gehavende Badr hari/Alistair Overeem

Wiseguy
31-10-2009, 11:39
Ik heb gehoord dat Brock Lesnar naar nederland komt om te leren worstelen.

Pitbull.
31-10-2009, 11:44
Hoop dat ik hem maar 1 keer hoef te zien vechten.. want het ziet er nog steeds niet uit..

Jeru
31-10-2009, 11:44
Ik heb gehoord dat Brock Lesnar naar nederland komt om te leren worstelen.

Hahaha ja dat zou wat zijn. Zag al dat hij problemen had met die double leg takedown.

Sem heeft idd wel de betere kant van de loting. Ik neem overigens wel aan dat Badr snel klaar is met Karaev. Tegen Overeem wordt zeker moeilijk, maar hij gaat niet dezelfde fout maken als de vorige keer. En voor Sem is hij weer te snel (denk ik).

BJJrajawali
31-10-2009, 12:13
Zou wel een domper zijn als Sem zou winnen..... gewoon qua stijl. ik weet het niet ik vind het gewoon niet boeiend om een partij van Schilt te zien. Overigens is de stijl wel effectief gebleken in K1 de afgelopen jaren....dat dan weer wel....

Zou voor mij een anti climax zijn in ieder geval.....

TOON
31-10-2009, 12:32
Geef Sem dit jaar een hele grote kans de titel te winnen.

Denk dat de K-1 finale van dit jaar een soort copie van de K-1 MAX finale wordt.

Sem komt relatief ongeschonden in de finale via Remy Bonjasky en Jereome Le Banner.

Badr Hari en Alistair Overeem wordt een hele zware partij voor beide en de winnaar zal een Pyrrusoverwinning behalen en niet bepaald fris en ongeschonden uit de partij komen.

Sem, die al moeilijk te bevechten en een stuk fitter zal zijn geef ik hierdoor een hele grote kans te winnen van een gehavende Badr hari/Alistair Overeem

Ush! de professor heeft gesproken......zou zomaar kunnen idd!

snip83
31-10-2009, 13:17
En Semmy zn oude fout was dat hij achter zijn linker voorwaartse trap, zn mae-geri,aanviel.
In combinatie met zn eeuwig te lage gehouden linkerhand stond Semmy "ouwe-stijl" dan schitterend open voor een rechtde hoek.
Als je terug kijkt naar de partij Hari-Schilt kun je precies zien wat ik daarmee bedoel


Ik weet niet wat je bedoeld, maar allebei de kanten staan bij Sem open voor een hoek... niet alleen voor een rechter hoek.

De eerst 8 tellen kreeg hij voor een goede linker en toen hij werd uitgetelt had hij een zware links rechts gekregen

simtekf1
31-10-2009, 13:26
Wat een onzin verhaal zeg, wie zijn die grootse Bulgaarse kickboxers dan?
Heeft GG zelf niet genoeg top kickboxers?
Dacht het wel toch?

snip83
31-10-2009, 13:35
Wat een onzin verhaal zeg, wie zijn die grootse Bulgaarse kickboxers dan?
Heeft GG zelf niet genoeg top kickboxers?
Dacht het wel toch?

Zijn undercover bulgaren, niemand weet dat ze goed zijn

Djani
31-10-2009, 13:40
Ghita kwam er wel n paar keer bijna doorheen met die rechter, het is dat hij z'n vechtlust verloor vreemd genoeg. Ik zag weinig verbetering bij schilt eerlijk gezegd.

Sendur
31-10-2009, 13:57
Fuck Sem Schilt echt waar!

Van mij mag hij er meteen uit.

mikeymcd
31-10-2009, 13:59
Denk dat de winnaar Overeem of Hari is.
Denk niet dat Schilt een makkelijke loting heeft met Bonjasky. Hoe erg je zijn stijl van de afgelopen tijd ook mag vinden, het blijft 1 van de betere van de K-1 en een hele moeilijke horde voor Schilt.

snip83
31-10-2009, 14:04
Denk dat de winnaar Overeem of Hari is.
Denk niet dat Schilt een makkelijke loting heeft met Bonjasky. Hoe erg je zijn stijl van de afgelopen tijd ook mag vinden, het blijft 1 van de betere van de K-1 en een hele moeilijke horde voor Schilt.

Precies, iedereen praat al over de mogelijke finale Overeem/Hari vs Schilt,

Maar als ik heel eerlijk ben word het gewoon weer Hari vs Bonjasky

micha
31-10-2009, 14:08
schilt is altijd favoriet voor de titel

BB
31-10-2009, 14:17
Fuck Sem Schilt echt waar!

Van mij mag hij er meteen uit.

ben geen fan van zijn stijl, maar als ie de sterkste is, is ie de sterkste. Als een ander denkt dat ie meer recht heeft op de titel, moeten ze hem gewoon verslaan. En dat is mogelijk, zoals we hebben gezien. Maar ik heb wel respect voor hem, immers zo vaak de K1 winnen is slechts weinig gegund. En daarbij: hij gaat niemand uit de weg.

Gennep-Spitfire
31-10-2009, 14:23
Maar als ik heel eerlijk ben word het gewoon weer Hari vs Bonjasky
100% mee eens.

oliebol
31-10-2009, 14:23
Precies, iedereen praat al over de mogelijke finale Overeem/Hari vs Schilt,

Maar als ik heel eerlijk ben word het gewoon weer Hari vs Bonjasky

Ik zie Bonjasky niet van Schilt winnen, die stijl en kracht van Sem ligt Bonjasky niet volgens mij.

TOON
31-10-2009, 14:23
Denk dat de winnaar Overeem of Hari is.
Denk niet dat Schilt een makkelijke loting heeft met Bonjasky. Hoe erg je zijn stijl van de afgelopen tijd ook mag vinden, het blijft 1 van de betere van de K-1 en een hele moeilijke horde voor Schilt.

toch heeft ie schilt tweemaal geen enkel probleem opgeleverd...bonjasky is een topper! absoluut, no doubt about it, maar denk dat sem's stijl hem gewoon niet ligt....

TOON
31-10-2009, 14:24
Ik zie Bonjasky niet van Schilt winnen, die stijl en kracht van Sem ligt Bonjasky niet volgens mij.

dat dus idd...

snip83
31-10-2009, 15:06
Ik zie Bonjasky niet van Schilt winnen, die stijl en kracht van Sem ligt Bonjasky niet volgens mij.

Denk dat iedereen nu wel weet hoe Sem te pakken is
Of denk je dat die Bulgaren hem helpen ze handen hoog te houden ;)

Biiyen
31-10-2009, 15:10
Ik denk dat badr dit jaar gaat winnen, als hij tenminste zijn kop erbij houdt.

Durfal
31-10-2009, 15:27
De bulgaren zijn idd geen geheim wapen,maar wel een indicatie hoe serieus Sem aan het trainen is,handig om te weten hoe het met het bulgaarse kickboxen gesteld is als je tegen een bulgaar moet....
Sem is qua spectacel zeer zeker niet de mooiste vechter,dat is Badr mijns inziens....
Maar Sem is getergd tot op het bot,is serieus bezig met zn zwakke punten drastisch te verbeteren,en heb een paar weken geleden al gezegd dat Sem ongeschonden in de finale komt te staan...
In een toernooi vorm als deze is Sem gewoon zwaar in het voordeel hij loopt de minste schade op omdat hij zo moeilijk te raken is...het wordt gewoon weer Sem Schilt voor de vierde keer alweer!!!!!!!

snip83
31-10-2009, 15:33
handig om te weten hoe het met het bulgaarse kickboxen gesteld is als je tegen een bulgaar moet....


Vind je?

Durfal
31-10-2009, 15:54
Vind je?

ja

smike
31-10-2009, 16:00
Ik ben heel benieuwd naar schilt tegen Bonjasky daar hangt in mijn ogen veel vanaf, ik zie 1 van hen namelijk winnen.

snip83
31-10-2009, 16:04
ja

Dus volgens jou theorie zou Badr in rusland moeten gaan trainen
omdat hij tegen een Rus vecht?

DubbleDown
31-10-2009, 17:40
Die 'bulgaren' waar jij het over hebt, waren Roemenen. Waren geen toppers, goeie A-klassers maar geen vechters van K1-niveau. Ze hier ook maar een weekje geweest. Een van die jongens (de beste) kreeg de eerste dag al een trap op zn knie en moest afhaken, de rest kon meedraaien met de normale groepstraining maar niet met Sem. Dr was een enorme gast bij, die fungeerde als wandelende boksbal..

Tenzij je Bulgaren bedoelt bij GG zelf, hier in Zuidlaren waren het Roemenen..
Sem is wel hard aan het trainen, tuurlijk. Zien wel in december wat het word.

Hendy
31-10-2009, 18:03
Denk niet dat Sem dit jaar de titel pakt.. zet mn centen op Ali.

Maar als ik het iemand zou gunnen.. is het zeker Sem!

Tony Galento
31-10-2009, 19:05
De bulgaren zijn idd geen geheim wapen,maar wel een indicatie hoe serieus Sem aan het trainen is,handig om te weten hoe het met het bulgaarse kickboxen gesteld is als je tegen een bulgaar moet....
Sem is qua spectacel zeer zeker niet de mooiste vechter,dat is Badr mijns inziens....
Maar Sem is getergd tot op het bot,is serieus bezig met zn zwakke punten drastisch te verbeteren,en heb een paar weken geleden al gezegd dat Sem ongeschonden in de finale komt te staan...
In een toernooi vorm als deze is Sem gewoon zwaar in het voordeel hij loopt de minste schade op omdat hij zo moeilijk te raken is...het wordt gewoon weer Sem Schilt voor de vierde keer alweer!!!!!!!

Gezellige boel daar bij Sem, die laat ze uit alle hoeken van de wereld invliegen.

Durfal
31-10-2009, 20:00
Denk dat iedereen nu wel weet hoe Sem te pakken is
Of denk je dat die Bulgaren hem helpen ze handen hoog te houden ;)

Al zijn het de smurfen!!! Sem is hard aan het trainen op zijn zwakke punten en een gewaarschuwd man telt voor twee!!!

Het wordt gewoon weer Schilt handen bij zn hoofd, niet achter zn technieken aan naar voren vallen dus wie maakt 'm wat?????????

Knowledge
31-10-2009, 20:12
Inderdaad, het waren Roemenen. Volgens mij zijn dat geen watjes. Golden Glory Roemenië is een zeer goede school. We zullen nog wel van ze horen in de toekomst.

Wie de K-1 gaat winnen is afwachten. Prima die speculaties, en wel of niet houden van bepaalde vechtstijlen. Je houdt ervan of niet... Prima, ieder zo zijn mening.
Dat zijn manier van vechten effectief is, is gebleken.
Moge de beste winnen zeg ik dan maar.

Irishrover
31-10-2009, 20:13
Het is inderdaad de linker , maar ook de rechterkant van Schilt die zo zwak is.

En hij kan absoluut niet tegen druk. Vooral als het gepaard gaat met brute kracht, zoals tegen Badr.
Sem krijgt een soort error als iemand zwaar druk zet. Hij gaat met zn hoofd naar achteren, zijn dekking is dan helemaal weg, dan is het alleen wachten op een harde stoot met links/rechts.

Ik zie Sem de K1 niet winnen. Hij gaat af tegen een Badr/Ali.

Het is niet alleen zijn dekking, verder is hij te traag voor de jongens.

snip83
31-10-2009, 20:20
Het is inderdaad de linker , maar ook de rechterkant van Schilt die zo zwak is.

En hij kan absoluut niet tegen druk. Vooral als het gepaard gaat met brute kracht, zoals tegen Badr.
Sem krijgt een soort error als iemand zwaar druk zet. Hij gaat met zn hoofd naar achteren, zijn dekking is dan helemaal weg, dan is het alleen wachten op een harde stoot met links/rechts.

Ik zie Sem de K1 niet winnen. Hij gaat af tegen een Badr/Ali.

Het is niet alleen zijn dekking, verder is hij te traag voor de jongens.


X2

Het tijdperk Sem is geweest

kooivechter
31-10-2009, 20:27
denk dat het tijperk schilt nog niet voorbij is. mensen vinden alleen z'n stijl van vechten niet attractief. sem maakt gewoon weer een hele goede kans om te winnen. Vorig jaar hebben ze er alles aan gedaan om hem eruit te laten. Hari zou eventueel een kans kunnen maken, maar die zie ik niet ongeschonden uit de strijd komen tegen Overeem. Schilt heeft met Le Banner of Bonjasky geen enkele problemen. Sem heeft keer op keer bewezen dat het een hele goede toernooi vechter is. Ga weer voor Schilt dit jaar

Tykill
31-10-2009, 20:40
Sem is de saaiste vechter ooit... Ik snap nooit waarom hij zo veel fans heeft.
Misschien omdat hij een van de weinige blanke Nederlanders is?

Ik vind het echt jammer als hij op zijn lompe vecht stijl gaat winnen...

Irishrover
31-10-2009, 20:44
Ook al komt Badr met schrammen en pijn tegen Sem te staan, wat heeft Sem op dit moment om bijvoorbeeld een Badr of een Ali te stoppen? De linkerjab waar je tegen op moet lopen misschien. Maar meer ook niet.

Knowledge
31-10-2009, 20:53
Beetje partijdig geloof ik als ik je avatar zo zie.
Ik denk dat je een keertje met hem moet gaat sparren. Laat hij zijn linkerjab achterwege. LOL

snip83
31-10-2009, 21:09
Beetje partijdig geloof ik als ik je avatar zo zie.
Ik denk dat je een keertje met hem moet gaat sparren. Laat hij zijn linkerjab achterwege. LOL


Partijdig of niet, hij heeft wel een punt...

En wat is dat nou voor iets om te zeggen kom een
keer tegen hem sparren:wacko:

Of Sem nou 3-voudig K1 kampioen is of niet, de laatste tijd heeft hij niet veel te vertellen gehad tegen waardige tegenstanders, dus wat mij betreft moet hij zich weer opnieuw bewijzen, 3 keer de K1 gewonnen of niet, met de nieuwe generatie vechters ben ik bang dat hij niet veel meer te vertellen heeft

Osu

Irishrover
31-10-2009, 21:20
Beetje partijdig geloof ik als ik je avatar zo zie.
Ik denk dat je een keertje met hem moet gaat sparren. Laat hij zijn linkerjab achterwege. LOL


Avatar of niet. Ben zeker niet partijdig, meer realistisch.

Het is misschien beetje toevallig dat ik een avatar van Badr/Ali heb.
Maar dit zijn de 2 beste vechters op dit moment in de K1

Nogmaals: Deze jongens zijn veel completer als Sem op dit moment.

Ze zijn sterker, sneller, behendiger en bewegelijker.

Sem heeft tot 3x toe de K1 weten te weten, dat is natuurlijk zeer goed van hem!
Totdat ze erachter kwamen hoe ze hem moesten bestrijden, en het is niet zomaar iets.

Het is een zwakte van Sem waar je moeilijk op kunt trainen.
Sem mist nu wat belangrijke aspecten waardoor je niet meer kunt winnen van vechters als Badr/Ali.

De rest zie ik hem wel verslaan. Bonjasky is ook een hele goede. Maar die zal kracht tekortkomen tegen een Sem.

Guillermo
31-10-2009, 21:29
Ali O wint K-1 dit jaar, gewoon omdat hij een beest is, ik zie Sem of Badr niet van hem winnen sorry :(

Durfal
31-10-2009, 21:37
Ali O wint K-1 dit jaar, gewoon omdat hij een beest is, ik zie Sem of Badr niet van hem winnen sorry :(

Gun het Alistair van harte maar de K1 organisatie ziet liever geen mma vechter hun K1 eindtoernooi winnen.
Dan zal Ali iedereen eruit moeten slaan of een paar 8 tellen moeten afdwingen per partij.
En we weten allemaal dat die jappen zeeeeeeeeeeer vreemde beslissingen kunnen nemen.

Irishrover
31-10-2009, 21:45
Ali heeft een grote kans om te winnen. Badr ook. 50/50.

Ik zie Badr wel winnen van Ali, aan kracht zal het niet liggen.
Maar meer de tactiek waar hij mee komt.

Het zal in ieder geval niet worden zoals vorig jaar december.

Ben benieuwd, gun ze het allebei

Naj85
31-10-2009, 22:28
Ik denk dat Overeem het gaat winnen dit jaar
brute kracht en techniek

trainer Bv S'burg
31-10-2009, 22:45
toch heeft ie schilt tweemaal geen enkel probleem opgeleverd...bonjasky is een topper! absoluut, no doubt about it, maar denk dat sem's stijl hem gewoon niet ligt....


Sjilto stijl? :fp: stijlLOOS toch:whistling:

JHNY
01-11-2009, 01:15
Ik denk dat niemand nu al kan weten wie er gaat winnen, vind het altijd een beetje zinloos om nu al dingen te gaan roepen.

Informatie over voorbereidingen van bepaalde vechters vind ik echter wel zeer interessant. Zal zeker weer een mooie finale worden als je naar de line-up kijkt.

Sem heeft natuurlijk in het verleden laten zien dat hij sterk is in een toernooi als dit, maar vind hem ook inderdaad geen atractieve vechter. Hij beschikt wel over een goede techniek, maar of die techniek leuk is om naar te kijken gaat niet voor iedereen op.

Overeem vind ik sterk in de k1 en ben zeer benieuwd hoe hij het in dit toernooi gaat doen.

Verder zou dit voor Badr een heel mooi moment zijn natuurlijk, maar ik wil hem eerst wel eens in de finale zien....

Ach we zien het wel... wat ik nu al wel met zekerheid kan zeggen is dat de liefhebbers/kijkers/fans de winaars zijn :pimp:

OSU!

snip83
01-11-2009, 07:27
Gun het Alistair van harte maar de K1 organisatie ziet liever geen mma vechter hun K1 eindtoernooi winnen.
Dan zal Ali iedereen eruit moeten slaan of een paar 8 tellen moeten afdwingen per partij.
En we weten allemaal dat die jappen zeeeeeeeeeeer vreemde beslissingen kunnen nemen.

Dat denk ik ook ja dat die Jappen niet willen dat Ali de titel pakt...
Ik bedoel ik denk dat iedereen de partij Ali vs Remy nog wel kan heugen,
toen had Remy wat mij betreft ook 8 tellen mogen krijgen, maar de ref. deed net of hij weggleed of viel, maar ik heb de beelden grondig geanaliseerd, en de stoot van Ali kwam eerder dan de trap van Remy, dus van vallen was geen sprake, was imo een vette knock down en als Remy die 8 tellen had gehad was de partij gewoon voor Ali geweest...

Maar idd die Jappen kunnen soms rare beslissingen nemen ja

Verder vind ik het jammer dat Ali ook in poule A zit.
Had liever Schilt in poule A gehad, want zeg eerlijk ik denk dat iedereen liever een finale Hari vs Overeem ziet dan Hari/Overeem vs Schilt.

Nu betrap ik mezelf erop dat ik het ook al heb over een mogelijke finale Hari/Overeem vs Schilt, maar zoals ik al eerder zei het zou mij niks verbazen als het gewoon weer Hari vs Bonjasky is...

Mensen Nog iets meer dan een maand dan weten we meer;)

Osu

JHNY
01-11-2009, 19:55
Ik denk ook dat de meeste kickboxers uberhaupt niet blij zullen zijn met een mma vechter die de titel pakt. Maar eerlijk=eerlijk, de man is een kanon in de ring, en als de analyse van snip83 klopt en ali feitelijk ook van bonjaski had gewonnen... wie kan hem dan nog stoppen? schilt?

i don't know

Irishrover
01-11-2009, 20:41
Ik denk ook dat de meeste kickboxers uberhaupt niet blij zullen zijn met een mma vechter die de titel pakt. Maar eerlijk=eerlijk, de man is een kanon in de ring, en als de analyse van snip83 klopt en ali feitelijk ook van bonjaski had gewonnen... wie kan hem dan nog stoppen? schilt?

i don't know

Schilt niet. Alistair is te explosief en snel.

Ik zeg Badr, natuurlijk verloor Badr kansloos vorig jaar December.
Maar dat had met vele aspecten te maken. B.v het onderschatten van..

Badr Vs Ali wordt de match der matches.

highpower
01-11-2009, 21:42
voor iedereen die sem zit af te zeiken zou ik zeggen probeer zelf eens wat te presteren het gezegde is de beste stuurli staan aan wal
:fp:

BJJrajawali
01-11-2009, 23:19
voor iedereen die sem zit af te zeiken zou ik zeggen probeer zelf eens wat te presteren het gezegde is de beste stuurli staan aan wal
:fp:
:fp:
Jij slaat de plank echt mis met je eerste post vriend......:thown:

lopez86
01-11-2009, 23:30
:fp:
Jij slaat de plank echt mis met je eerste post vriend......:thown:

x2, echt te loos :fp:

iconian
01-11-2009, 23:40
is de inschrijving voor de WGP van dit jaar nog open?

oliebol
01-11-2009, 23:42
hoezo? wou je mee doen dan?:lol:
je moet je toch gewoon geplaatst hebben, dus lijkt me niet dat er nog mensen mee kunnen doen.

snip83
01-11-2009, 23:49
:fp:
Jij slaat de plank echt mis met je eerste post vriend......:thown:

X3

Post dan niks als er toch alleen maar poep vanaf je toetsenbord op me
mooie beeldscherm verschijnt

reefer
02-11-2009, 08:59
Fuck Sem Schilt echt waar!

Van mij mag hij er meteen uit.


Wat ik persoonlijk eigenaardig en vreemd vind is dat toen Sem zijn zegereeks begon in de K-1 eigenlijk iedereen wel enthousiast was maar nu na enkele jaren men opeens (bijna) geen goed woord meer voor hem overheeft.Waar komt dit dan ineens vandaan?Eigenlijk zelfde verhaal met Bonjasky,opeens is het maar een "simpele" puntentikker......Waar waren al jullie aan/opmerkingen toen deze 2 vechters de titel wonnen???
Tuurlijk kan de vechtstijl van iemand je niet aanstaan maar spreek dat dan wel vanaf het begin uit.

snip83
02-11-2009, 10:11
Wat ik persoonlijk eigenaardig en vreemd vind is dat toen Sem zijn zegereeks begon in de K-1 eigenlijk iedereen wel enthousiast was maar nu na enkele jaren men opeens (bijna) geen goed woord meer voor hem overheeft.

Wie is iedereen?

Ik ben nooit fan geweest van Sem, zal het nooit worden ook...
Als Sem niet een dikke 2 meter lang was had hij nooit een titel gewonnen want dan had iedereen in de buurt van zijn kin kunnen komen

EdwinC
02-11-2009, 11:03
Dat Schilt en Bonjasky top K1 vechters zijn staat natuurlijk buiten kijf. Feit blijft wel dat ze beide een weinig spectaculiare doch effectieve stijl hebben ontwikkeld die zeker het gewone publiek niet altijd kan waarderen.

Ikzelf loop wel warm voor Remy zijn technische spel en ook Schilt kan ik wel waarderen. Maar als ik 5 december 3 partijen van Schilt moet zien denk ik dat ik er wel genoeg van heb.

trainer Bv S'burg
02-11-2009, 11:49
Wie is iedereen?

Ik ben nooit fan geweest van Sem, zal het nooit worden ook...
Als Sem niet een dikke 2 meter lang was had hij nooit een titel gewonnen want dan had iedereen in de buurt van zijn kin kunnen komen

2x Style-loos figuur:crying:

Pitbull.
02-11-2009, 12:03
Maar als ik 5 december 3 partijen van Schilt moet zien denk ik dat ik er wel genoeg van heb.

dus datte.. Remy > Sem alsjeblieft!!!!!!!

Wel grappig dat Sem (HIGHPOWER) hier nu ook post..:whistling:

Wheelie
02-11-2009, 12:07
Sem is niet "highpower" ;)

Pitbull.
02-11-2009, 12:09
hahahah echt niet??..:fp:

dirk5
02-11-2009, 12:18
het kan mijn inziens alle kanten op, heb ook geen favoriet dus ik ben tevreden bij een hoop spectakel!

marokkaan
02-11-2009, 12:31
heb wat beelden teruggezien van K1 2005 volgens mij, met de finale tussen Feitosa en Sem.

Sem is zo ongelovelijk groot dat hij Feitose een aantal keer heeft gehoekt met zijn knie (en dit is echt geen grap)

Sommigen onderschatten zijn vechtkwaliteiten maar die Sem kan echt wel vechten.

Als hij het nog kan aanleren om onder druk te boksen tegen iemand die ook een meer dan gemiddeld lange reach heeft, dan zie ik hem de k1 gewoon weer verder domineren.
De vraag is, kan hij dat nog of is hij inmiddels te oud.

Hij moet wat aanleren maar ook dingen afleren.

En de meesten van ons weten allemaal nog wat onze rij-instructeur op onze eerste rijles zei toen wij trots met rijervaring instapte; Afleren is moeilijker dan aanleren

marokkaan
02-11-2009, 12:32
Het klinkt gek, maar ik ben nog steeds van mening dat de winnaar van de K1 afhangt van Le Banner. Wint hij van Sem Schilt dan wint Remy de K1. Verliest hij van Sem Schilt dan wint Badr de K1.

Remy kan het onmogelijk winnen van Sem en Lebanner kan het onmogelijk winnen van Remy. Badr wint het in tournooivorm 4 van de 5 keer niet van Remy.

Overeem daar wint Badr wel van, maar dat komt door Mike. Ik heb er alle vertrouwen in dat Mike een goede strijdplan heeft. Overeem was namelijk Mike's eerste keus en daarna pas Karaev (alhoewel dit niet veel hoeft te zeggen...)

Marquis
02-11-2009, 13:50
Als de liefhebber geluk heeft dan zal Jerome Sem ff beschadigen zodat Remy het af kan maken. Of Remy moet een ofday hebben en tegen en stoot van Zimmerman oplopen.

Alistair zal van Badr winnen alleen gaat hij gesloopt naar de finale of zal hij conditioneel op zijn.

snip83
02-11-2009, 14:22
Overeem daar wint Badr wel van, maar dat komt door Mike. Ik heb er alle vertrouwen in dat Mike een goede strijdplan heeft. Overeem was namelijk Mike's eerste keus en daarna pas Karaev (alhoewel dit niet veel hoeft te zeggen...)

Dat denk ik ook

Mike zal heus wel met een goede gameplan komen...
Ik denk eerlijk gezegt dat Badr het in de eerste ronde al gaat beslissen

Knowledge
02-11-2009, 14:35
heb wat beelden teruggezien van K1 2005 volgens mij, met de finale tussen Feitosa en Sem.

Sem is zo ongelovelijk groot dat hij Feitose een aantal keer heeft gehoekt met zijn knie (en dit is echt geen grap)

Sommigen onderschatten zijn vechtkwaliteiten maar die Sem kan echt wel vechten.

Als hij het nog kan aanleren om onder druk te boksen tegen iemand die ook een meer dan gemiddeld lange reach heeft, dan zie ik hem de k1 gewoon weer verder domineren.
De vraag is, kan hij dat nog of is hij inmiddels te oud.

Hij moet wat aanleren maar ook dingen afleren.

En de meesten van ons weten allemaal nog wat onze rij-instructeur op onze eerste rijles zei toen wij trots met rijervaring instapte; Afleren is moeilijker dan aanleren


X2. De vechtkwaliteiten van Sem worden zeker onderschat hier.
Dat het soms niet oogt ben ik het mee eens.
Ook ben ik met je eens dat afleren moeilijker is dan aanleren.
Maar.... geloof me: Sem gaat iedereen verbazen.
Osu:pimp:

Jamila
02-11-2009, 16:19
Toen Sem 3x K-1 winnaar werd, had hij ook al zijn linkerhand wat lager hangen. In die tijd waren Hoost, Peter, Remy en Feitosa allemaal in top vorm. We vergeten soms dat de allerbeste wel eens een slippertje maken, daarvan kent Sem er 2. Moeten we nu gaan tellen hoe vaak de rest van de toppers op hun kont zijn gaan zitten. ( Dan is Sem de absolute winnaar )

Semmy vs. Alistair Finale ................... ondanks de uitspraak van Badr Hari "the world is mine"

Gr, Jamila:thup:

marokkaan
02-11-2009, 16:25
Toen Sem 3x K-1 winnaar werd, had hij ook al zijn linkerhand wat lager hangen. In die tijd waren Hoost, Peter, Remy en Feitosa allemaal in top vorm. We vergeten soms dat de allerbeste wel eens een slippertje maken, daarvan kent Sem er 2. Moeten we nu gaan tellen hoe vaak de rest van de toppers op hun kont zijn gaan zitten. ( Dan is Sem de absolute winnaar )

Semmy vs. Alistair Finale ................... ondanks de uitspraak van Badr Hari "the world is mine"

Gr, Jamila:thup:

Als Alistair van Badr wint, dan mag je mij oraal bevredigen...

marokkaan
02-11-2009, 16:33
Of moet ik daarvoor ook eerst bij GG ggaan trainen

oliebol
02-11-2009, 16:53
Toen Sem 3x K-1 winnaar werd, had hij ook al zijn linkerhand wat lager hangen. In die tijd waren Hoost, Peter, Remy en Feitosa allemaal in top vorm. We vergeten soms dat de allerbeste wel eens een slippertje maken, daarvan kent Sem er 2. Moeten we nu gaan tellen hoe vaak de rest van de toppers op hun kont zijn gaan zitten. ( Dan is Sem de absolute winnaar )

Semmy vs. Alistair Finale ................... ondanks de uitspraak van Badr Hari "the world is mine"

Gr, Jamila:thup:

Ja, toen was Hoost echt in topvorm:fp:

Nightwalker
02-11-2009, 16:58
Nou als Badr Hari gewoon zn verstand gebruikt en rustig blijft... Dan word het zijn jaar... Ik denk dat de finale, weer tussen Badr vs Remy gaat worden.. :):)

marokkaan
02-11-2009, 17:05
Ik snap dat we in een vrij land leven met ieder zijn eigen mening, maar ik snap niet dat iemand zich kan voorstellen of er ook maar aan kan denken dat Remy van Sem zal winnen.

Sem is al 2x over Remy heengewalst.

Ik weet dat behaalde resultaten in het verleden geen garantie bieden voor de toekomst, maar Remy zal het NOOIT winnen van Sem. Sem zal het nooit winnen van Badr. En Badr zal het vaak verliezen van Remy.

Ik heb gesproken.

Nightwalker
02-11-2009, 17:12
@marokkaan,

Dat maak het juist leuk.. Iedereen heeft zijn eigen fisie en dat moeten we gewoon respecteren... Ik ben wel van mening dat Remy niet echt overtuigend van Semmy kan winnen, omdat hij niet echt goed kan boksen en ook geen knock out power in zn vuisten heeft... Maar ik heb het gevoel dat Le Banner deze keer wel van Semmy gaat winnen.. Dus dat betekend dat hij dan vervolgens tegen Remy moet gaan knokken..

En ja, Badr Hari zal beide wedstrijden winnen.. ( Zowel van Karaev als Overeem)

Dus Finale Badr Hari vs Remy Bonsjaky.. ( Winnaar Badr !! )

marokkaan
02-11-2009, 17:23
@Nightwalker

Dan ben jij de eerste die het ook ziet zoals ik het zie. Ik heb eerder al gezegd dat de winnaar van deze finale afhangt van Lebanner.

Mensen verklaren mij voor gek. Dus of wij zijn gek, of geniaal.

Maar Lebanner heeft het Sem al eens eerder heel erg moeilijk gemaakt.
Vooral nu hij met Aerts is gaan trainen zal dat m geen windeieren leggen

BJJrajawali
02-11-2009, 19:08
ik roep al weken dat Ernesto Hoost gaat winnen..... of iedereen is gek en ik geniaal of........ :twak:

snip83
03-11-2009, 01:47
Ik snap dat we in een vrij land leven met ieder zijn eigen mening, maar ik snap niet dat iemand zich kan voorstellen of er ook maar aan kan denken dat Remy van Sem zal winnen.

Sem is al 2x over Remy heengewalst.

Ik weet dat behaalde resultaten in het verleden geen garantie bieden voor de toekomst, maar Remy zal het NOOIT winnen van Sem. Sem zal het nooit winnen van Badr. En Badr zal het vaak verliezen van Remy.

Ik heb gesproken.

Mag ik vragen hoe oud u bent Marokkaan???

snip83
03-11-2009, 01:49
Toen Sem 3x K-1 winnaar werd, had hij ook al zijn linkerhand wat lager hangen. In die tijd waren Hoost, Peter, Remy en Feitosa allemaal in top vorm. We vergeten soms dat de allerbeste wel eens een slippertje maken, daarvan kent Sem er 2. Moeten we nu gaan tellen hoe vaak de rest van de toppers op hun kont zijn gaan zitten. ( Dan is Sem de absolute winnaar )

Semmy vs. Alistair Finale ................... ondanks de uitspraak van Badr Hari "the world is mine"

Gr, Jamila:thup:

Moet jij niet afsluiten met????

GGr, Jamila

ArjanV
03-11-2009, 02:07
Nou als Badr Hari gewoon zn verstand gebruikt en rustig blijft... Dan word het zijn jaar... Ik denk dat de finale, weer tussen Badr vs Remy gaat worden.. :):)

Maar dan zijn we er al....als Badr zijn verstand gebruikt en rustig blijft... kan hij dat uberhaupt 3 partijen lang? Ik geloof het niet...

snip83
03-11-2009, 02:29
Maar dan zijn we er al....als Badr zijn verstand gebruikt en rustig blijft... kan hij dat uberhaupt 3 partijen lang? Ik geloof het niet...

Dat denk ik wel

Iedereen heeft natuurlijk de finale Badr vs Remy in zijn achterhoofd,
maar ik weet dat Badr als persoon en vechter heel erg gegroeit is.
Ik denk persoonlijk dat hij zijn hoofd redelijk koel kan houden, denk ook dat Mike dat er wel instampt...

Badr zijn focus zal volledig op de halve finale liggen vermoed ik, op Ali.O
Kijk ook hoe super geconcentreert hij tegen Samedov stond

PigDog
03-11-2009, 02:45
Mag ik vragen hoe oud u bent Marokkaan???

Hoezo? wou je bij winst van Hari vragen of hij je oraal wil bevredigen?

snip83
03-11-2009, 06:53
Hoezo? wou je bij winst van Hari vragen of hij je oraal wil bevredigen?

ja, of moet ik dan eerst bij mike`s gaan trainen?

"the terror" jeff
03-11-2009, 23:52
ali wint........punt

Fyodor
04-11-2009, 00:28
Fyodor wrijft over z'n glazen bol :cool2:

Zowel Badr als Alistair halen eenvoudig de halve finale. Geen upsets bij deze partijen. Schilt wint in de 1e of begin 2e ronde van LeBanner. Zimmerman heeft het voorwerk voor Semmy in de halve finale al gedaan door te verliezen van Remy, maar wel behoorlijke schade aan te richten. Hierdoor staat een fitte Schilt tegen een gehavende Bonjasky. Net als de vorige partijen tussen deze twee wint Schilt het wederom en staat in de finale.

Aan de andere kant hebben Alistair en Hari een keiharde partij achter de rug. De uitkomst hiervan durf ik niet te voorspellen. Ali heeft hem al eens verslagen, maar Badr zal daar van geleerd hebben en heeft na z'n verliespartij tegen The Demolition Man een aantal aardige partijen laten zien. Alistair is ook gegroeid en alleen maar beter geworden. De winnaar van deze partij kan nooit okselfris in de finale staan. Dus of een rematch tussen Badr en Schilt, waarbij Schilt van z'n fouten geleerd heeft, of een onderonsje tussen een uitgeputte Overeem en teamgenoot Schilt. Die vervolgens de beslissing naar zich toe sleept.

Samenvatting:
Semmy wint snel van LeBanner, eenvoudig van een gehavende Bonjasky en wint van Badr of Alistair in de finale.
Keys to victory zijn Zimmerman die Bonjasky niet 100% door laat gaan en Badr en Alistair die aan de andere kan het gevecht van de avond hebben.

snip83
04-11-2009, 00:36
Iedereen heeft het maar oer een gehaende Overeem of Hari

Ik denki dat in de partij Overeem vs Hari de beslissing ook al in de 1e ronde valt
2 van zulke machine`s zorgen opzeker voor een KO

Irishrover
04-11-2009, 00:40
Ik denk ook dat Remy niet van Sem wint. Hij heeft daar simpelweg de kracht niet voor. En het lijkt alsof Remy bang voor hem is. Toen Remy tegenover hem stond, ging hij nog verder in zn achteruit en kroop hij als een schilpad in zijn schilt. Het is met alle respect een hele goede & slimme vechter, maar tegen Sem heeft hij het zeer moeilijk. Sem zie ik weer niet winnen van Badr of Ali, gewoonweg omdat deze twee te agressief & krachtig zijn, ook zijn ze veel bewegelijker en veel sneller. Ik zou niet weten met welke tools Sem hen kan verslaan. Weten jullie het??

Naj85
04-11-2009, 02:54
Fyodor wrijft over z'n glazen bol :cool2:

Zowel Badr als Alistair halen eenvoudig de halve finale. Geen upsets bij deze partijen. Schilt wint in de 1e of begin 2e ronde van LeBanner. Zimmerman heeft het voorwerk voor Semmy in de halve finale al gedaan door te verliezen van Remy, maar wel behoorlijke schade aan te richten. Hierdoor staat een fitte Schilt tegen een gehavende Bonjasky. Net als de vorige partijen tussen deze twee wint Schilt het wederom en staat in de finale.

Aan de andere kant hebben Alistair en Hari een keiharde partij achter de rug. De uitkomst hiervan durf ik niet te voorspellen. Ali heeft hem al eens verslagen, maar Badr zal daar van geleerd hebben en heeft na z'n verliespartij tegen The Demolition Man een aantal aardige partijen laten zien. Alistair is ook gegroeid en alleen maar beter geworden. De winnaar van deze partij kan nooit okselfris in de finale staan. Dus of een rematch tussen Badr en Schilt, waarbij Schilt van z'n fouten geleerd heeft, of een onderonsje tussen een uitgeputte Overeem en teamgenoot Schilt. Die vervolgens de beslissing naar zich toe sleept.

Samenvatting:
Semmy wint snel van LeBanner, eenvoudig van een gehavende Bonjasky en wint van Badr of Alistair in de finale.
Keys to victory zijn Zimmerman die Bonjasky niet 100% door laat gaan en Badr en Alistair die aan de andere kan het gevecht van de avond hebben.
ik denk niet dat Hari het moeilijk zal hebben tegen Karaev
die kreeg een flink pak slaag van Hesdy Gerges laatst
had wel meer verwacht van Karaev

PigDog
04-11-2009, 02:59
Sem zie ik weer niet winnen van Badr of Ali, gewoonweg omdat deze twee te agressief & krachtig zijn, ook zijn ze veel bewegelijker en veel sneller. Ik zou niet weten met welke tools Sem hen kan verslaan. Weten jullie het??

Als je een punt wil maken, moet je je wel verdiepen....
Sem heeft een belangrijk reach-voordeel, en is minstens (let wel!) even sterk. Hij heeft toppers KO geslagen met een stopstoot. Ik denk ook wel dat Sems kamp de mogelijkheden doorneemt en de trainingen aanpast, dus de verrassing is er straks wel af. Je kan heel aggressief en krachtig (?) zijn, als een vent van 2.10m. zorgt dat je niet in de buurt kan komen, dooft het kaarsje snel....

snip83
04-11-2009, 05:12
. Je kan heel aggressief en krachtig (?) zijn, als een vent van 2.10m. zorgt dat je niet in de buurt kan komen, dooft het kaarsje snel....

Ik ben het grotendeels wel met je eens, alleen je laatste stukkie wil ik ff op inhaken.

Je zegt dat als een vent van 2.10 zorgt dat je niet in de buurt kan komen.........

Hij gaf in het interview na zijn partij tegen Badr aan dat hij al wel wist wat Badr zijn gameplan was... het kaarsje doofde snel ja.......

Irishrover
04-11-2009, 20:37
Als je een punt wil maken, moet je je wel verdiepen....
Sem heeft een belangrijk reach-voordeel, en is minstens (let wel!) even sterk. Hij heeft toppers KO geslagen met een stopstoot. Ik denk ook wel dat Sems kamp de mogelijkheden doorneemt en de trainingen aanpast, dus de verrassing is er straks wel af. Je kan heel aggressief en krachtig (?) zijn, als een vent van 2.10m. zorgt dat je niet in de buurt kan komen, dooft het kaarsje snel....

Tuurlijk... Sem heeft reach, mee eens. Als je te dichtbij komt komt hij met een linkerjab en dan kun je heel snel liggen inderdaad.
Hij is inderdaad ook krachtig, ik bedoelde meer dat hij dat agressieve niet heeft.
B.v die cafehoeken die hij van Badr kreeg, daar zit een agressieve explosiviteit achter.

Badr kwam heel dichtbij Sem, ik zag geen kaarsje doven, ja... Die van Sem.

Ik snap je punt, maar Sem is en blijft te traag voor jongens als Ali en Badr.

BJJrajawali
04-11-2009, 22:44
Alistair is ook gegroeid en alleen maar beter geworden..


Beste zin in het hele stuk hahahaha

En of dat Alistair gegroeid is! :thup:

snip83
05-11-2009, 12:00
Beste zin in het hele stuk hahahaha

En of dat Alistair gegroeid is! :thup:

Badr is ook gegroeit

hoorde dat hij nu ongeveer op de 109 kilo zit

PigDog
05-11-2009, 13:34
Tuurlijk... Sem heeft reach, mee eens. Als je te dichtbij komt komt hij met een linkerjab en dan kun je heel snel liggen inderdaad.
Hij is inderdaad ook krachtig, ik bedoelde meer dat hij dat agressieve niet heeft.
B.v die cafehoeken die hij van Badr kreeg, daar zit een agressieve explosiviteit achter.

Badr kwam heel dichtbij Sem, ik zag geen kaarsje doven, ja... Die van Sem.

Ik snap je punt, maar Sem is en blijft te traag voor jongens als Ali en Badr.

Wat ik wil zeggen is dat Sem een heel serieuze sportman is, die heus wel heeft geleerd van de partij tegen Badr. Hij heeft een goed team bij zich en die denken heus wel na over hoe dit aan te pakken....
Dus alle kansen liggen open, maar een Sem in vorm is gewoon heel moeilijk te bevechten...

Marquis
05-11-2009, 13:41
Ik zeg winst voor JLB op KO :pimp:

oliebol
05-11-2009, 15:30
Die partij van Sem tegen Badr had toen trouwens net zo goed de andere kant op kunnen gaan, Badr ging voor een barfight tactiek. Als Sem mee ging in de slagenwisseling en hij had Badr een keer goed geraakt was het andersom geweest:p dus zo vanzelfsprekend vind ik het niet dat Badr weer zou winnen van Sem.
Neemt niet weg dat ik het een goede overwinning van Badr vind, en vind hem echt het grootste talent dat in de K1 rondloopt.

Knowledge
05-11-2009, 19:13
Als je een punt wil maken, moet je je wel verdiepen....
Sem heeft een belangrijk reach-voordeel, en is minstens (let wel!) even sterk. Hij heeft toppers KO geslagen met een stopstoot. Ik denk ook wel dat Sems kamp de mogelijkheden doorneemt en de trainingen aanpast, dus de verrassing is er straks wel af. Je kan heel aggressief en krachtig (?) zijn, als een vent van 2.10m. zorgt dat je niet in de buurt kan komen, dooft het kaarsje snel....

Ben het helemaal met je eens.
Semmy Schilto all the way:whistling:

Knowledge
05-11-2009, 19:17
Tuurlijk... Sem heeft reach, mee eens. Als je te dichtbij komt komt hij met een linkerjab en dan kun je heel snel liggen inderdaad.
Hij is inderdaad ook krachtig, ik bedoelde meer dat hij dat agressieve niet heeft.
B.v die cafehoeken die hij van Badr kreeg, daar zit een agressieve explosiviteit achter.
Laat Badr het maar niet horen dat je dit "caféhoeken" noemt. Begrijp het wel, hoe moet je anders bij hem komen..

Badr kwam heel dichtbij Sem, ik zag geen kaarsje doven, ja... Die van Sem.
Badr weet ook wel dat hij dichtbij Sem moet kruipen. Ik voorspel dat dit in Japan niet gebeurd:)

Ik snap je punt, maar Sem is en blijft te traag voor jongens als Ali en Badr.
Sem te traag? Het oogt misschien traag van zo'n lange... Hard is het en zeer effectief gebleken. Volgens mij gaat het om effectiviteit

T15Boxing
05-11-2009, 21:49
Het zal voor Sem onmogelijk zijn om Badr Hari te verslaan en hij zal nooit meer de K1 titel winnen(en dat hoop ik ook). Sem versla je met effectieve druk en dat kan hij niet afleren. Het is gewoon mentaal niet technisch. En Badr is lang genoeg met een lange reach, snelheid, power etc. Hij heeft zn nummer.

PS ik wil niet opscheppen maar ik was een tijd terug een van de weinige die durfde te zeggen dat Badr Schilt zou slopen in 1 minuut. En ik had gelijk.

PigDog
06-11-2009, 01:38
Gelijk krijgen is niet zo moeilijk, gelijk houden wel....

Irishrover
06-11-2009, 01:41
Sem te traag? Het oogt misschien traag van zo'n lange... Hard is het en zeer effectief gebleken. Volgens mij gaat het om effectiviteit

Wat? Sem is wel degelijk veel trager als Ali of Badr.
En tuurlijk gaat het om effectiviteit, maar de effectiviteit bij Sem zit bij zn 'snelheid'

Maar bij die linkerjab.

Quato
06-11-2009, 12:47
Wat ik persoonlijk eigenaardig en vreemd vind is dat toen Sem zijn zegereeks begon in de K-1 eigenlijk iedereen wel enthousiast was maar nu na enkele jaren men opeens (bijna) geen goed woord meer voor hem overheeft.Waar komt dit dan ineens vandaan?Eigenlijk zelfde verhaal met Bonjasky,opeens is het maar een "simpele" puntentikker......Waar waren al jullie aan/opmerkingen toen deze 2 vechters de titel wonnen???
Tuurlijk kan de vechtstijl van iemand je niet aanstaan maar spreek dat dan wel vanaf het begin uit.


Wie is iedereen?

Ik ben nooit fan geweest van Sem, zal het nooit worden ook...
Als Sem niet een dikke 2 meter lang was had hij nooit een titel gewonnen want dan had iedereen in de buurt van zijn kin kunnen komen

Feit blijft wel dat Sem zo ongeveer de beste exportvechter is dat NLD ooit heeft voortgebracht, met zowel titels in het MMA als K1. Wordt er persoonlijk een beetje ziek van dat sommige mensen zo negatief blijven doen over hem. Het is een sportman op en top, die meer uur in de sportschool heeft gezeten en meer voor de sport heeft betekend dan menig ander vechter.

Je kunt zijn stijl mooi vinden of niet, maar het is als Nederlander toch wel iets om trots op te zijn wat hij voor elkaar heeft gekregen.

Daarnaast nog een kleine persoonlijke noot: de manier waarop Badr van hem won was nou ook niet om aan te zien. Als mensen dit kickboxen vinden, dan kan men net zo goed in de kroeg gaan trainen.

snip83
06-11-2009, 13:01
Feit blijft wel dat Sem zo ongeveer de beste exportvechter is dat NLD ooit heeft voortgebracht, met zowel titels in het MMA als K1. .

alleen maar door zijn lengte

vraag me wel is af of die man vecht met een gameplan

of gewoon met de gedachte die knie of jab komt toch wel een keer door

Marquis
06-11-2009, 13:04
alleen maar door zijn lengte

vraag me wel is af of die man vecht met een gameplan

of gewoon met de gedachte die knie of jab komt toch wel een keer door


Het laatste uiteraard !!


Zijn lengte en gewicht is zijn wapen.

jake phuk
06-11-2009, 13:27
Als Badr Sem in zn achteruit zet wint ie het wederom gemakkelijk, Sem's verdediging is basically achterover leunen en jabben. Als Badr rustig die jab ontwijkt is die partij geen probleem. Sem heeft ook zijn knieen natuurlijk maar Badr is slim genoeg om die aan te zien komen. Badr's reach, kracht en skills zullen Sem's defensieve onkunde wederom tentoonstellen.

Toch is Badr af en toe roekeloos, zoals met die knockdown tegen Choi lol. En niet te vergeten zijn Faal tegen Overeem.

Btw Als Remy kans wilt maken tegen Sem moet hij voor een kaoklai achtige puntenoverwinning gaan. Ik zie Remy hem op geen andere manier verslaan.

marokkaan
06-11-2009, 15:24
Daarnaast nog een kleine persoonlijke noot: de manier waarop Badr van hem won was nou ook niet om aan te zien. Als mensen dit kickboxen vinden, dan kan men net zo goed in de kroeg gaan trainen.

Jouw naam nodigt mij uit om jou te quoten:

De manier waarop Badr van hem won blijf ik 300 keer mooier vinden dan de manier waarop Sem van menig anderen heeft gewonnen. Herinner me de KO tegen Sefo nog heel goed. Sefo komt in, Sem doet z'n ogen dicht en draait z'n hoofd weg (zodat hij zelfs als hij z'n ogen open had nog niks zag) en slaat per ongeluk Sefo KO.

Nou, dat is echt spectaculair hoor...

En ik weet wel dat hij het ook mooi kan doen zoals tegen Feitosa en Remy, maar over het algemeen word ik niet warm of koud van zijn vechtstijl...

Iemand als Badr of Spong daarentegen... :eek:

Knowledge
06-11-2009, 17:03
Jouw naam nodigt mij uit om jou te quoten:

De manier waarop Badr van hem won blijf ik 300 keer mooier vinden dan de manier waarop Sem van menig anderen heeft gewonnen. Herinner me de KO tegen Sefo nog heel goed. Sefo komt in, Sem doet z'n ogen dicht en draait z'n hoofd weg (zodat hij zelfs als hij z'n ogen open had nog niks zag) en slaat per ongeluk Sefo KO.

Nou, dat is echt spectaculair hoor...

En ik weet wel dat hij het ook mooi kan doen zoals tegen Feitosa en Remy, maar over het algemeen word ik niet warm of koud van zijn vechtstijl...

Iemand als Badr of Spong daarentegen... :eek:

Jouw naam nodigt nou mij weer uit om te quoten:
Ik kan me als onafhankelijke wel vinden in de woorden van quato:thup:
Hoe compleet Sem is wordt onderschat. Hij heeft toch op alle terreinen gevochten en volgens mij meer dan verdienstelijk: MMA, Kooi, K-1, Pancrase.. Het blijft een feit dat welke stijl hij ook vecht ze moeite met Sem hebben. Mijns inziens heeft ook te maken met zijn lengte uiteraard maar zeker niet alleen... En dat is mijn mening....:D

marokkaan
06-11-2009, 17:09
heb wat beelden teruggezien van K1 2005 volgens mij, met de finale tussen Feitosa en Sem.

Sem is zo ongelovelijk groot dat hij Feitose een aantal keer heeft gehoekt met zijn knie (en dit is echt geen grap)

Sommigen onderschatten zijn vechtkwaliteiten maar die Sem kan echt wel vechten.

Als hij het nog kan aanleren om onder druk te boksen tegen iemand die ook een meer dan gemiddeld lange reach heeft, dan zie ik hem de k1 gewoon weer verder domineren.
De vraag is, kan hij dat nog of is hij inmiddels te oud.

Hij moet wat aanleren maar ook dingen afleren.

En de meesten van ons weten allemaal nog wat onze rij-instructeur op onze eerste rijles zei toen wij trots met rijervaring instapte; Afleren is moeilijker dan aanleren

Als je deze topic goed had doorgelezen dan had je de "knowledge" dat ik niks afdoe aan zijn resultaten. Het ziet er gewoon niet uit. Ik heb eerder (zie hierboven bijvoorbeeld) al geroepen dat zijn vechtkunsten niet onderschat moeten worden (of woorden van gelijke strekking).

Wel blijf ik bij mijn standpunt dat hij in vergelijking met de grandprix finale van 2005 echt heel saai is gaan vechten. Ik stond ervan te kijken hoe hij Remy toendertijd had gedeclasseerd. Het was toen een mooi gevecht.

ik blijf erbij, iemand als Sem of Remy kan je niet vergelijken met iemand als Badr/Spong/Alistair

T15Boxing
06-11-2009, 17:17
Daarnaast nog een kleine persoonlijke noot: de manier waarop Badr van hem won was nou ook niet om aan te zien. Als mensen dit kickboxen vinden, dan kan men net zo goed in de kroeg gaan trainen.


De enige die Schilt op een mooie manier versloeg was Ignashov, maar dat was geen prime Schilt. Er is waarschijnlijk geen andere manier om hem te verslaan, en niet alleen omdat hij zo lang is. Maar omdat hij zo goed is voor zijn lengte. Net een goede Light Heavyweight die goede Midle Weights verslaat.

Knowledge
06-11-2009, 17:25
De enige die Schilt op een mooie manier versloeg was Ignashov, maar dat was geen prime Schilt. Er is waarschijnlijk geen andere manier om hem te verslaan, en niet alleen omdat hij zo lang is. Maar omdat hij zo goed is voor zijn lengte. Net een goede Light Heavyweight die goede Midle Weights verslaat.

x2

Collina
06-11-2009, 17:48
Ik sluit me deels aan wat Marokkaan zegt.

Sem Schilt vind ik persoonlijk een sympathieke sportieve vechter. Maar zijn stijl, daar moet je van houden, eveneens als dat van andere vechters die niet lichtvoetend zijn (of hoe je dat ook mag schrijven).

Spong, Saki, Badr, en zo meer, hebben over het algemeen een vechtstijl dat past in ons hoofd als kickboxer. (Volgens mij is dit allemaal begonnen met Sagat street fighter). En daar kan ik Sem Schilt niet meer vergelijken....

Overigens denk ik niet dat Sem gaat winnen, maar Alistair Overeem :)

Collina

abdel1991
06-11-2009, 19:47
Badr/Overeem winnen altijd van Sem
Sem wint altijd van Bonjasky
Bonjasky wint altijd van Badr/Overeem

dit wordt waarschijnlijk de halve finales

badr - overeem (durf geen winnaar te zeggen maar hoop badr)
sem - bonjasky (sem wint dus)

finale dus:

badr/overeem - sem(badr of overeem wint dus)

BJJrajawali
06-11-2009, 21:07
ik zeg gewoon Jerome Le Banner als winnaar !

Gewoon omdat het leuk is !

Collina
06-11-2009, 22:03
Badr/Overeem winnen altijd van Sem
Sem wint altijd van Bonjasky
Bonjasky wint altijd van Badr/Overeem

dit wordt waarschijnlijk de halve finales

badr - overeem (durf geen winnaar te zeggen maar hoop badr)
sem - bonjasky (sem wint dus)

finale dus:

badr/overeem - sem(badr of overeem wint dus)

Ik denk niet dat Remy het van Badr of Alistair zou gaan winnen.

Ik vond de partij Alistair vs. Remy een 4de ronde waard, of winst naar Alistair.

Badr vs. Remy...Badr heeft zich als een idioot gedragen, maar ben van mening als dit niet gebeurd zou zijn, de winst naar Badr zou gaan.

Remy is te passief geworden, hij zal dit K1 zeker niet winnen. Badr of Alistair... (de tweede ronde zegt alles) overigens zou ik niet eens verbaasd staan als Zimmerman in de finale komt te staan.