PDA

View Full Version : Joe Rogan over zijn twitter uitspraak (fedor got exposed)



jasfro
11-11-2009, 11:59
I made a short twitter message about the Fedor Rogers fight, and I got a lot of feedback from it, so I thought I should elaborate when I got some free time.
What I said in the message was that I thought Fedor got exposed a bit.
What was going through my mind after the fight before I wrote that tweet, was that I was surprised that Rogers was able to easily reverse Fedor, despite the fact that he's not a very experienced grappler. The conventional wisdom was that if Fedor could get the fight to the ground he would be able to finish it quickly, but obviously that wasn't the case.
Rogers wasn't able to hold Fedor down and only landed a few clean shots, but I couldn't help wonder what Lesnar would have been able to do with that position.

I think part of Rogers' success there lays in that he's very powerful and athletic, and also that he's just such a huge guy. At 230lbs I absolutely believe that Fedor is the very best in the world, but at 265 I'm not sure if that weight difference is not too much of a disadvantage. For sure he's one of the top 3 pound for pound fighters in the world, and determining who is number 1 is really just a matter of opinion and speculation. The truly amazing thing about Fedor is that he has gone through his career as a heavyweight undefeated except for one cut, yet he could easily fight at 205 or possibly even at 185 if he really wanted to get crazy. That just shows you what a special fighter he is.
At heavyweight when guys like Lesnar or Rogers get up as big as 265 at the weigh in and maybe 20lbs over that during fight time I really wonder if these gigantic super athletic guys with better grappling like Brock might be able to exploit that size advantage where Rogers couldn't.

I've always been, and continue to be a huge fan of Fedor. I love his style, I love his no frills approach to training, and I love his emotionless approach to combat.
Objectively though, I think there are some exploitable holes in his striking that we saw a little in the Arlovski fight, and the size disadvantage he has against the best big men might be a big problem if they were to meet as well.
He's not perfect, but he sure is fun as hell to watch.

When I think about the best pound for pound fighters in the sport I think of Anderson, GSP, Fedor and BJ. The guy who has been impressing me the most lately is really GSP for his ability to neutralize really dangerous guys like Thiago Alves and Jon Fitch. Sure, he's made mistakes and lost in the past, but I think that might be one of the things that make him so good. He's learned from his mistakes and adjusted and improved. His ability to implement the perfect game plan is the best, in my opinion.
Anderson impresses me the most with his spectacular finishes, and his beautiful technical striking. With Fedor it's his ability to rag doll bigger guys like Rogers and land brutal bombs on guys like Arlovski, Tim and Brett and just the sheer savagery of his aggression.

Really I would love to see Fedor fight anyone in the UFC, but if I had my choice I would want to see him fight Anderson over Brock. I think they are much closer in weight, and I think it could be an incredible fight.

The UFC pays me, and it's an honor to work for them, but I am and always will be a fan of all mixed martial arts. I watch it all, including all the HDNET fights, K-1, boxing, etc.
I have never been told to alter my opinions, and if it comes out of my mouth whether you agree with it or not, it's my opinion and not the talking points of my employers. There was a lot of talk after my twitter post, and I just wanted to clear things up as much as possible.
A lot can be lost in 140 characters. In the future I'll try to avoid confusing comments like that without elaborating on what I meant.http://www.mixedmartialarts.com/?go=forum_framed.frame&thread=1550771

Vooral de 2e alinea vind ik intressant, en hij zou wel eens gelijk kunnen hebben...

MilfhunterMMA
11-11-2009, 12:24
http://www.mixedmartialarts.com/?go=forum_framed.frame&thread=1550771

Vooral de 2e alinea vind ik intressant, en hij zou wel eens gelijk kunnen hebben...

ik denk dat fedor brock gewoon staande ko'd.

Wiseguy
11-11-2009, 12:39
Wat zou ik hem graag tegen brock zien. Ik irriteer me zo aan dana white als het op fedor aankomt. Joe Rogan heb ik nooit serieus genomen. Pat Berry en Antoni Hardonk k-1 toppers noemen. Yeah right.

Mule-Kick
11-11-2009, 12:39
Hij heeft zeker een punt dat Fedor een relatieve 'small' heavyweight is. En mannen als Rogers en Lesnar kunnen op fight day makkelijk een 40lbs zwaarder zijn dan hem. Dat kan idd voor moeilijkheden zorgen al heeft Fedor vaker zware tegenstanders gehad natuurlijk. Maarja je kunt nog zo zwaar zijn, als je een goede klap van Fedor krijgt ga je neer.

Leventdepevent
11-11-2009, 12:47
Hij heeft zeker een punt dat Fedor een relatieve 'small' heavyweight is. En mannen als Rogers en Lesnar kunnen op fight day makkelijk een 40lbs zwaarder zijn dan hem. Dat kan idd voor moeilijkheden zorgen al heeft Fedor vaker zware tegenstanders gehad natuurlijk. Maarja je kunt nog zo zwaar zijn, als je een goede klap van Fedor krijgt ga je neer.
x2 helemaal mee eens!!

Tony
11-11-2009, 13:16
Probleem met iemand als Brock is dat ie nog zwaarder is dan Rogers... Maar tegelijkertijd ook vele malen athletischer, sterker en sneller. Al schat ik Rogers standup (stoten) hoger in dan die van Brock.

Vraag is: Als Lesnar bovenop Fedor komt te zitten.. Hoe snel komt Fedor daar onderuit.... en hoe snel is Lesnar met zijn GnP.....

Sendur
11-11-2009, 13:20
Ja dat gaan we pas zien als het ooit zover komt.
En dat komt er niet van.

gek
11-11-2009, 13:23
Rogers staat er om bekent een goede stand up te zijn dus pakt fedor hem op zijn sterkste punt.

Brock staat bekent als een goede worstelaar dus pakt fedor hem daar op.

laat ook wel zijn dat Fedor onder enorme druk moeten hebben gestaan tijdens zijn gevecht tegen Rogers. Rogers heeft alleen wat te winnen, Fedor een hoop te verliezen.
Als ik Fedor was zou ik alleen tegen de nr1 willen voor het geval dat je bij een nummer 10 op een lucky punch loopt.

USH

fedor
11-11-2009, 13:37
Rogers staat er om bekent een goede stand up te zijn dus pakt fedor hem op zijn sterkste punt.

Brock staat bekent als een goede worstelaar dus pakt fedor hem daar op.

laat ook wel zijn dat Fedor onder enorme druk moeten hebben gestaan tijdens zijn gevecht tegen Rogers. Rogers heeft alleen wat te winnen, Fedor een hoop te verliezen.
Als ik Fedor was zou ik alleen tegen de nr1 willen voor het geval dat je bij een nummer 10 op een lucky punch loopt.

USH
De druk ligt altijd bij Fedor..die druk moet onmenselijk zijn als je ziet hoeveel mensen om hem heen afhankelijk zijn van het "merk" Fedor/Red Devil/M1. Ik vind het daarom ook zo knap dat hij daar al jaren goed mee om gaat.
Hij geeft er gewoon geen moer om, rankings, p4p discussies etc. hij vecht en of hij wint of verliest, de uitdrukking op z'n gezicht zal altijd hetzelfde zijn..why? because he does not care if he wins or loses!

ondiep
11-11-2009, 13:42
Probleem met iemand als Brock is dat ie nog zwaarder is dan Rogers... Maar tegelijkertijd ook vele malen athletischer, sterker en sneller. Al schat ik Rogers standup (stoten) hoger in dan die van Brock.

Vraag is: Als Lesnar bovenop Fedor komt te zitten.. Hoe snel komt Fedor daar onderuit.... en hoe snel is Lesnar met zijn GnP.....

Of hoe snel geeft fedor een submission aan Brock :thup:

Arno verbraak
11-11-2009, 14:16
dan moet ik eerlijk zeggen dat ik fedor liever af zie vallen en n gewichtsklasse lager vechten dan tegen die grote brock! fedor vs brock zou mooi zijn hoor, alleen t gewichtsverschil slaat nergens op.

superfreak
11-11-2009, 14:32
Joe Rogen heeft ergens wel een punt. Fedor kon rogers niet makkelijk op de grond houden. Hij is zo groot en zwaar dat het lastig wordt. Bij Hong Man Choi had hij dat ook, dus liet hij zich vallen met Hong Man Choi op zich en zet een armbar in vanuit z'n guard. Iedereen wil dan zeggen Brock is vele malen atletischer dan een Hong Man Choi of een Rogers. Inderdaad helemaal waar. Hij zal Fedor dan mogelijk naar de grond krijgen want hij gokt erop dat hier z'n beste kansen liggen. Staand slaat Fedor verschrikkelijk hard, hij moet alleen rekening houden met Brock z'n reach, want die mag er ook wel zijn, maar eenmaal is Fedor in bereik dan heeft Brock een probleem. Eenmaal op de grond begint met over Brock z'n GNP. Die hebben we gezien. die is kort en explosief. Precies in Fedor z'n straatje, des te sneller pakt hij dan een arm en is het armbar time. Een kimura of zo kan hij aan die grote jongens bijna niet geven dat zagen we bij Rodgers ook al. Een situatie met Brock onderop en Fedor die hem GNP geeft wil ik niet eens aan denken want dat zou niet mooi zijn.
Fedor kan het wel schelen of hij verliest, want hij vecht voor z'n land, familie en eer. Hij is inderdaad niet bezig met p4p, onverslagen records en dat soort zaken.
Ook ik doe nu weer mee aan de speculaties door te zeggen dat Fedor het zeker moeilijk gaat krijgen tegen iemand als Brock. Echter zal hij niet zo snel lightheavy gaan vechten om dat hij dan aardig zou moeten afvallen en je tegenstanders worden dan ook sneller, want fedor is nu meestal een slag sneller dan die grote jongens waar hij tegen gaat. Ondanks dit alles zullen we een Fedor vs Brock nooit te zien krijgen, want boven alles is Fedor een gast van principes en Dana White a businessminded mofo met een grote bek. Dus zullen we Fedor nooit in de UFC zien.

TOON
11-11-2009, 15:17
goed stuk van joe rogan en hij heeft een punt, jammer genoeg denk ik dat we fedor vs brock nooit zullen zien....

oliebol
11-11-2009, 16:20
Hoezo zou het niet goed zijn als Brock onderop Fedor zijn GnP ligt dan eigenlijk superfreak?

Mickey
11-11-2009, 21:08
<3 Joe Rogan

DaveMalone
11-11-2009, 21:40
Ik moet inderdaad zeggen dat ik het met Rogan eens ben. Fedor kan naar 205 gaan, Fedor kan dit Fedor kan dat. Truth is, Fedor doesn't want to.
Fedor traint gewoon en hij gaat vechten op een gewicht waar hij zich goed bij voelt. Als hij 206 had gewogen had hij waarschijlijk naar 205 gegaan maar anders niet.
Verder, Fedor vs Brock tja... Ik denk dat wij nog te weinig van Brock hebben gezien om echt te oordelen hoe het gaat. Hij werd nogal onder druk gezet door Randy en dat was duidelijk te zien. Hoe zit zijn gastank als hij onder druk staat? Wat gebeurt er als ie echt hard geslagen wordt? Is zijn submission defense echt zo goed als gezegd wordt?
Iedereen onderschatte Rogers ook, iedereen zei ook dat Fedor makkelijk zou winnen. Viel toch behoorlijk tegen, en ik heb zo'n vermoeden dat het tegen Brock nog veel erger gaat worden.

Vincentino
12-11-2009, 08:52
Ik vraag me af of Fedor - Brock er wel toe doet. Tegen de tijd dat het aan de orde is zijn we al weer dik een jaar verder. Misschien is Brock dan allang keihard neergemaaid door Carwin. Misschien wint Nogueira van Cain en vervolgens van Brock. Dan doet al die speculatie er niet zo toe. Ik ben benieuwd wat er gebeurd, ik ga dr vast voor zitten....

superfreak
12-11-2009, 12:03
Hoezo zou het niet goed zijn als Brock onderop Fedor zijn GnP ligt dan eigenlijk superfreak?

Ik had voor mijn gevoel het idee dat ik hier al genoeg sarcasme vanaf had laten druipen. Het zou voor ons als fans van Fedor zeer goed zijn. Voor Brock not so good!!

superfreak
12-11-2009, 12:04
Ik vraag me af of Fedor - Brock er wel toe doet. Tegen de tijd dat het aan de orde is zijn we al weer dik een jaar verder. Misschien is Brock dan allang keihard neergemaaid door Carwin. Misschien wint Nogueira van Cain en vervolgens van Brock. Dan doet al die speculatie er niet zo toe. Ik ben benieuwd wat er gebeurd, ik ga dr vast voor zitten....

Hier heb je volkomen gelijk in. Stel dat Nog wint van Cain en dan Brock verslaat dan gaat iedereen zeggen, Fedor heeft Nog twee keer verslagen dus verslaat hij al zo Brock. Krijg je dat soort utispraken.

nicolas the red
12-11-2009, 13:29
brock lesnar komaan... die kerel heeft 2 tikjes van couture op z'n kin gekregen in z'n hele carriere tot nu toe. laat hem eerst maar eens een paar vuisten van carwin incasseren en dan praten we wel nog eens.

oliebol
12-11-2009, 17:28
Ik had voor mijn gevoel het idee dat ik hier al genoeg sarcasme vanaf had laten druipen. Het zou voor ons als fans van Fedor zeer goed zijn. Voor Brock not so good!!

ohhh ik dacht al :wacko: