PDA

View Full Version : UFC 109: Renzo Gracie vs Matt Hughes



iconian
12-11-2009, 16:40
watte? jawel, renzo vs matt hughes in een speciale UFC "legends" match

Heavy.com has confirmed with sources close to the UFC that a welterweight matchup between Renzo Gracie and Matt Hughes is in the works for UFC 109 in February.

Gracie, 42, last appeared in a February 2007 disqualification victory over Frank Shamrock. Rumors have circulated over the last month that the legendary Gracie family member has been in negotiations with the UFC. Both fighters have been approached about the fight, but bout agreements have not been signed.

Hughes has turned down bouts with top contenders Josh Koscheck and Mike Swick in recent months, citing the desire to only participate in “interesting” fights. He defeated Royce Gracie at UFC 60 in 2006, and his last appearance in the Octagon came at UFC 98 in May, where he defeated Matt Serra.

http://www.mmatko.com/matt-hughes-vs-renzo-gracie-at-ufc-109/

dirk5
12-11-2009, 16:50
tja..., ik zou er geen ppv voor kopen.

Tony
12-11-2009, 17:02
Hughes wint dit... puur omdat ie nog wat jonger is...

denk zelfde verhaal als destijds tegen Royce Gracie.

Ivo C.
12-11-2009, 17:19
It's a great fight just like the 5th wheel on a car...

superfreak
12-11-2009, 17:42
Krijg je weer zo een situatie dat hij Renzo in een armbar heeft en dat ze dan weigeren af te kloppen en wanneer hij z'n arm breekt zeggen, dat het Gracie BJJ is wat hem verslagen heeft....

sprAe
12-11-2009, 18:06
Ik zie het hem niet meer winnen, maar toch WARRR Renzo!

Emilio
12-11-2009, 19:11
wat is hier het nut van. Hier zit toch niemand op te wachten.

Fyodor
12-11-2009, 21:50
Krijg je weer zo een situatie dat hij Renzo in een armbar heeft en dat ze dan weigeren af te kloppen en wanneer hij z'n arm breekt zeggen, dat het Gracie BJJ is wat hem verslagen heeft....

No way, ken je Renzo Gracie überhaupt wel?

Dat is een van de meest classy guys die er is. Samen met Fedor mijn grote voorbeeld. Ik raad iedereen aan om Renzo Gracie Legacy te kijken.

Hoewel ik Hughes vanwege de leeftijd de beste kansen geef, hoop ik erg op Renzo.

Briant
13-11-2009, 00:28
Renzo Gracie is denk ik de beste gracie in mma ooit.

cracklizard
13-11-2009, 00:36
De naam Gracie geeft het voor mij toch stiekem een beetje een episch tintje. Of ze nou teveel gehyped zijn of niet.

Sendur
13-11-2009, 11:10
Ik zie het hem niet meer winnen, maar toch WARRR Renzo!

x2 hier

superfreak
13-11-2009, 12:17
No way, ken je Renzo Gracie überhaupt wel?

Dat is een van de meest classy guys die er is. Samen met Fedor mijn grote voorbeeld. Ik raad iedereen aan om Renzo Gracie Legacy te kijken.

Hoewel ik Hughes vanwege de leeftijd de beste kansen geef, hoop ik erg op Renzo.

Als dit dezelfde Renzo is die tegen Sakuraba ging en toen weigerde af te tikken op een kimura zelfs na dat je elleboog helemaal verkracht is, dan vind ik 'm niet zo classy. Begrijp me niet verkeerd ik respecteer en bewonder de Gracie familie voor wat zij toegevoegd hebben aan de wereld van martial arts maar in competitie hebben ze wel mindere momenten. Niet afkloppen is gewoon zielig. je hebt het verdorie zelf bedacht, dan niet eraan houden.
Wanneer een leek kijkt naar de door ons zo geliefde sport van mma dan heb je al de nodige vooroordelen te overwinnen. je wil laten zien, dat er techniek, regels en enige vorm van controle in zit. Als een van de grondleggers zich dan zelf niet aan de regels houdt dan is dat een beetje jammer.

Tony
13-11-2009, 12:31
het geval dat je nu aanhaalt is toch weer een ander verhaal...

Ja saku had de klem goed zitten... máár Renzo had amper last van pijn waardoor ie niet afklopte. Renzo gaf zelfs aan amper door te hebben dat zijn arm dusdanig ver verdraaid was.

Tony
13-11-2009, 12:31
ik vind de submissions van Royce gracie erger.... Royce hield de subs vaak onnodig lang aan.... ik stoorde me daar wel aan.

superfreak
13-11-2009, 12:38
Tony als wat je zegt zo is, en dat wil ik best aannemen daar je mma kennis die van mij hoogtwaarschijnlijk overschrijdt, dan boeken we die weg onder vergissing. Royce was af en toe gewoon bijna irritant.

Garcia
13-11-2009, 12:41
Ik hoop dat Renzo er met de winst vandoor gaat, maar Hughes is niet de minste.

jasfro
13-11-2009, 13:37
Eigenlijk wel grappig, Renzo heeft Matt zijn trainer Patt Miletich verslaan, Matt heeft Renzo zijn leerling (Serra) verslaan (volgens de judges)

FightingDutchman
13-11-2009, 14:06
ik vind de submissions van Royce gracie erger.... Royce hield de subs vaak onnodig lang aan.... ik stoorde me daar wel aan.

Als je dat nu terug kijkt is het inderdaad storend. Aan de andere kant, hij submitte ook Ken Shamrock en de scheids had het niet gezien. Het is dat Shamrock zei dat hij had getikt. Dus gezien het zeer matige niveau van scheidsrechters in de tijd dat Royce vocht kan ik aan de ene kant wel begrijpen waarom hij zijn subs zo lang vast hield. Tegenwoordig is dit gewoon not-done, kijk maar naar babalu die daarvoor meteen de UFC uit werd geflikkerd.

Samko
13-11-2009, 14:39
hier zie ik niet echt naar uit.. maar naar Rolles Gracie die in de UFC gaat vechten daarintegen .. , ik zie hem een top contender worden in de HW devision

kooivechter
13-11-2009, 14:48
No way, ken je Renzo Gracie überhaupt wel?

Dat is een van de meest classy guys die er is. Samen met Fedor mijn grote voorbeeld. Ik raad iedereen aan om Renzo Gracie Legacy te kijken.

Hoewel ik Hughes vanwege de leeftijd de beste kansen geef, hoop ik erg op Renzo.

ken jij hem persoonlijk dan? Tís juist een ontzettend onsportief persoon. Vergeet ook nooit meer die partij tegen Ben Spijkers. Hij liet hem veel te lang vast een choke. Spijkers verloor het bewustzijn, en vervolgens terwijl hij out lag stapte hij met z'n volle gewicht op z'n nek. Een v\d meest onsportieve acties die ik gezien heb in de sport. Niks classy aan, wel een gevaarlijke actie en superlaag.

Wat betreft Hughes dat hij alleen nog interessante partijen wil draaien. Daar is deze partij in ieder geval niet een van. Om tegen een 40 tiger te gaan draaien, waar hij vrijwel zeker van wint. En dan noemt hij Kosheck en Swick geen interessante partijen. Van beide zou hij verliezen. Laat hem maar is tegen Josh een partij die interessant genoeg is voor Matt lijkt mij.

Harrie Nak
11-12-2009, 21:26
Het wordt UFC 112 (http://matt-hughes.com/blog1/?p=707), in Abu Dhabi.

judokaasje
12-12-2009, 04:59
gracie = faal.

dietrik
15-12-2009, 16:08
ken jij hem persoonlijk dan? Tís juist een ontzettend onsportief persoon. Vergeet ook nooit meer die partij tegen Ben Spijkers. Hij liet hem veel te lang vast een choke. Spijkers verloor het bewustzijn, en vervolgens terwijl hij out lag stapte hij met z'n volle gewicht op z'n nek. Een v\d meest onsportieve acties die ik gezien heb in de sport. Niks classy aan, wel een gevaarlijke actie en superlaag.


En niet te vergeten die jap die hij tijdens de partij in z'n gezicht spuugde.

Tony
15-12-2009, 16:23
Laten we zo zeggen.... Buiten de ring is Renzo een sympathieke gozer en welbespraakt...

Ulis-E
15-12-2009, 16:35
Als dit dezelfde Renzo is die tegen Sakuraba ging en toen weigerde af te tikken op een kimura zelfs na dat je elleboog helemaal verkracht is, dan vind ik 'm niet zo classy. Begrijp me niet verkeerd ik respecteer en bewonder de Gracie familie voor wat zij toegevoegd hebben aan de wereld van martial arts maar in competitie hebben ze wel mindere momenten. Niet afkloppen is gewoon zielig. je hebt het verdorie zelf bedacht, dan niet eraan houden.
Wanneer een leek kijkt naar de door ons zo geliefde sport van mma dan heb je al de nodige vooroordelen te overwinnen. je wil laten zien, dat er techniek, regels en enige vorm van controle in zit. Als een van de grondleggers zich dan zelf niet aan de regels houdt dan is dat een beetje jammer.


lol ik vind t juist typisch gracie om NIET af te kloppen.. warriorspirit.. tis je eigen keuze om niet of wel af te kloppen toch? zie niet wat er erg aan is..

Tony
15-12-2009, 16:53
Niet afkloppen klopt inderdaad... maar destijds tegen sakuraba voelde Renzo klaarblijkelijk geen pijn... (mogelijk adrenaline ofzo)

Mule-Kick
16-12-2009, 12:15
Ben benieuwd naar wat Renzo nog kan, maar maakt me verder niet uit. Ik zeg: WAR Hughes!

phranq
16-12-2009, 12:48
Echt een partij waar ik niet op zit te wachten, gooi maar op de undercard.