PDA

View Full Version : Pacquiao + Saenchai = Samart Payakaroon



Djani
13-11-2009, 16:15
http://vimeo.com/7514840

Highlight van Samart Payakaroon, Viervoudig Lumpini kampioen en voormalig vedergewicht bokswereldkampioen.

Anderson
13-11-2009, 17:21
Dikke highlight, ik vind hem niet echt op Pacman lijken kwa boks techniek

payap
13-11-2009, 21:48
Thanx!

Samart Payakarun was een geweldige vechter. Hij won alles in Thailand en had op het laatst bijna geen partijen meer. Omdat hij altijd won viel er niet te gokken op hem. Hij verloor wel van Dieselnoi, die 20 cm langer en een kilo of 8 zwaarder was. Dieselnoi was een andere legende die jaren kampioen was en zonder tegenstanders kwam.

Omdat Samart niet meer aan muaythai toe kwam ging hij boksen. En werd ook hier wereldkampioen in bij de WBC.

Later maakte hij zijn comeback in het muaythai en sloeg gelijk de kampioen KO voor de titel. Veel van de opname hierboven zijn uit de aren 90 maar in de 80's was Samart aan zijn top. Hij vocht tegen en won midden jaren 90 nog van Gilbert Ballentine.

Insiders uit eht muaythai zeggen ook dat vechters als Samart op hun prime vele klassen beter waren dan Saenchai, Anuwat enzo.

Denk dat Samart de beste kickbokser van de laatste decennia is.

Hij werd later nog zanger en filmster!

Justinian
13-11-2009, 22:22
Hele strakke highlight! Hij is inderdaad acteur geworden en ik heb hem in een aantal films voorbij zien komen (o.a. samen met Khaosai Galaxy en zijn broer).

Mattie73
13-11-2009, 23:20
Insiders uit eht muaythai zeggen ook dat vechters als Samart op hun prime vele klassen beter waren dan Saenchai, Anuwat enzo.

Denk dat Samart de beste kickbokser van de laatste decennia is.


Payap, vraagje. Wie vinden de mensen in Thailand de beste Thaibokser aller tijden. En dan bedoel ik pound for pound, dus ongeacht gewicht of in welke tijd hij leefde?

Djani
13-11-2009, 23:23
Thanx!

Samart Payakarun was een geweldige vechter. Hij won alles in Thailand en had op het laatst bijna geen partijen meer. Omdat hij altijd won viel er niet te gokken op hem. Hij verloor wel van Dieselnoi, die 20 cm langer en een kilo of 8 zwaarder was. Dieselnoi was een andere legende die jaren kampioen was en zonder tegenstanders kwam.

Omdat Samart niet meer aan muaythai toe kwam ging hij boksen. En werd ook hier wereldkampioen in bij de WBC.

Later maakte hij zijn comeback in het muaythai en sloeg gelijk de kampioen KO voor de titel. Veel van de opname hierboven zijn uit de aren 90 maar in de 80's was Samart aan zijn top. Hij vocht tegen en won midden jaren 90 nog van Gilbert Ballentine.

Insiders uit eht muaythai zeggen ook dat vechters als Samart op hun prime vele klassen beter waren dan Saenchai, Anuwat enzo.

Denk dat Samart de beste kickbokser van de laatste decennia is.

Hij werd later nog zanger en filmster!

Persoonlijk trekt de stijl van Dieselnoi mij, maar Samart was toch een completere vechter. Ik denk dat Samart en Dieselnoi niet vele klasses beter waren maar dat dat wordt gezegd onder het mom van vroeger was alles beter (ik vind om een of andere reden het Brazilie van tien jaar geleden ook veel beter voetballen dan dat van nu, maar er is geen manier om dat na te checken. Behalve in het geval van Nederland dan:D). Alhoewel ik wel denk dat Samart er bovenuit steekt aangezien hij de trapskills van Saenchai had en daarbovenop nog eens ongekend (voor een nak muay) goed kon boksen. Hij combineert de knock out power van Anuwat met de technische vaardigheid van Saenchai, dat is gewoon gestoord:thup:

slee
14-11-2009, 00:09
Thanx!

Samart Payakarun was een geweldige vechter. Hij won alles in Thailand en had op het laatst bijna geen partijen meer. Omdat hij altijd won viel er niet te gokken op hem. Hij verloor wel van Dieselnoi, die 20 cm langer en een kilo of 8 zwaarder was. Dieselnoi was een andere legende die jaren kampioen was en zonder tegenstanders kwam.

Omdat Samart niet meer aan muaythai toe kwam ging hij boksen. En werd ook hier wereldkampioen in bij de WBC.

Later maakte hij zijn comeback in het muaythai en sloeg gelijk de kampioen KO voor de titel. Veel van de opname hierboven zijn uit de aren 90 maar in de 80's was Samart aan zijn top. Hij vocht tegen en won midden jaren 90 nog van Gilbert Ballentine.

Insiders uit eht muaythai zeggen ook dat vechters als Samart op hun prime vele klassen beter waren dan Saenchai, Anuwat enzo.

Denk dat Samart de beste kickbokser van de laatste decennia is.

Hij werd later nog zanger en filmster!

Thanks, ik ben niet zo bekend met Muay Thai geschiedenis en legendes. Zo leer ik nog eens wat.

Behalve dat hij veel techniek (zowel boks als trap) had, was hij ook moeilijk te raken.

Heeft hij ook tegen Nederlanders gevochten? Ik zag in het filmpje een blonde Thom Harinck met lange haren.

payap
14-11-2009, 11:17
Thanks, ik ben niet zo bekend met Muay Thai geschiedenis en legendes. Zo leer ik nog eens wat.

Behalve dat hij veel techniek (zowel boks als trap) had, was hij ook moeilijk te raken.

Heeft hij ook tegen Nederlanders gevochten? Ik zag in het filmpje een blonde Thom Harinck met lange haren.

Je ziet in de hightlight nog stukken tegen Gilbert Ballentine in Bangkok. Die trainde toen bij Thom Harinck. Meen dat dit in 1995 was op king's birthdday. Overigens was Samart op zijn top in de 80's.

Hier een stukje van de partij:

http://www.youtube.com/watch?v=UZ2Lw7Mqvi0

payap
14-11-2009, 11:24
Hier een demo partij tussen Samart en Dieselnoi die jaren later werd gehouden.

Samart was idd de complete vechter. Hij had de reflexen en skills van een Saenchai, de KO power van een Anuwat, de trappen van een Yodsaenklai (zie bv hierboven tegen Ballentine) en boksskills die hem wereldkampioen maakte in het boksen.

Dieselnoi was een vechter van 1.88 en zo'n 66 kg die voornamelijk iedereen in de clinch trok en met zijn geweldige lengte voordeel iedereen eruit kniede. Beetje een oude muaythai situatie van wat Sem Schilt in de K-1 heeft.

http://www.youtube.com/watch?v=aQZBDKDx8bY&feature=related

payap
14-11-2009, 11:36
Payap, vraagje. Wie vinden de mensen in Thailand de beste Thaibokser aller tijden. En dan bedoel ik pound for pound, dus ongeacht gewicht of in welke tijd hij leefde?

Denk dat Apidet Sithirun dat is. Hij is tegenwoordig trainer bij Fairtex. Hij in Thailand uitgeroepen tot de beste muaythai vechter van de eeuw.

By the late 1960's Apidet simultaneously held 7 titles in Muay Thai and international boxing, a record that remains unmatched to this day. In recognition of this achievment the King of Thailand awarded him best Muay Thai kicker and fighter of the century. He is also the only Thai boxer to have a display in the national museum of Thailand. At the age of 39 after around 300 fights he retired to spend more time with his wife and family and felt it was time for a change.


Hele interview van axkickboxing.com

http://news.axkickboxing.com/images/articles/128/3.jpg


This article is based on interviews with Apidet Sithirun. Apidet trains and lives at the legendary Fairtex gym in Bangkok Thailand. Fairtex is renowned for producing many champions including "the wooden man" Jongsanan Fairtex who trains at Fairtex USA.

At 62 years old, the legendary Muay Thai kicker Apidet Sithirun still loves Muay Thai - although now he is known more for his students skill than his own. "Suay Maak" - very beautiful he says,as a student kicks the Thai pads with full force. The same student musters up all his energy and power to kick the pads again "Dee Maak" very good Apidet says with a wide grin.

Apidet demonstrates some fancy footwork - "same as Cassius Clay" he says - here is a man who was a legend in Thailand at the same time as Ali was a legend in America and the world. Today, when Apidet goes to the big Muay Thai stadiums many people still recognise him and pay their respects.

Still heavilly involved in Muay Thai, Apidet rises each day before 6am to teach at the Fairtex Gym on the outskirts of Bangkok. Greeting everyone with the same warm inviting smile, it is hard to imagine that this friendly man was renowned and feared for his powerful kicks; in one fight he broke both of his opponent's arms.

However it was not always this way: at the age of 12 had his first fight, a win by KO - and this without any training!

After this win Apidet was taught by his Uncle and then his schoolteacher. He also played soccer, attributing a lot of his kicking finesse to his football skills and hard practice. "The most important thing is to kick at the right time when the opponent is most vulnerable. Don't kick at the same target all the time, try to confuse and decieve your opponent with your kicks".

In his early 20's Apidet fought one of his former trainers Kru 'Srisavet' five times. Apidet won every encounter using many of the same tricks and skills that Srisavet had taught him. One of Apidet's many tricks was to "put a finger on the eye or the throat of the opponent to make them loose control of their vision and body. Actually this trick can even harm the opponent but you should know how to use it. It was done to me once and then my opponent knocked me out", he says with a laugh.

Unlike many of his peers, Apidet had more than one great weapon - in addition to kicking with unparalled power he was feared for his elbows and strong punching ability, and could end a fight with all of these weapons. "My elbows and punches were the same as everyone else's but I used them at the right time. Apply everything smartly when you fight".

By the late 1960's Apidet simultaneously held 7 titles in Muay Thai and international boxing, a record that remains unmatched to this day. In recognition of this achievment the King of Thailand awarded him best Muay Thai kicker and fighter of the century. He is also the only Thai boxer to have a display in the national museum of Thailand. At the age of 39 after around 300 fights he retired to spend more time with his wife and family and felt it was time for a change.

What are the ingredients of a top fighter? "Great fighters have honesty in themselves and others. They have discipline and always respect their trainer. They work hard and never cheat themselves and work hard towards fighting smart, improving skill, technique and tricks. Every technique is harmful when used the right way".

Many westerners think that Muay Thai boxing is weak - despite the fact that many former Thai boxers have gone on to win World boxing titles. What do you think? "In International Boxing they punch fast but in Muay Thai we do not. We punch when it's a suitable time to punch because Muay Thai has many weapons to chose from. We only focus on the hardest punch - the explosive punch. The one punch that can produce the best result - every punch is intended to knock out the opponent".

When asked about the modern state of Muay Thai Apidet ponders before replying: "Today fighters rarely respect their trainers. In the past Muay Thai fighters worshipped the people that trained them. This gratitude is important in Thai culture and especially in Muay Thai. What I want is someone to conserve the disappearing old Muay Thai techniques for the next generation of Thai people. How many modern fighters use the old Muay Thai techniques in the ring?".

Currently who is your favorite fighter? "I don't have any favorite modern fighters. I like smart fighters who have good tricks and use the right technique at the right time - focussing on the next moves against their opponent. At the moment there are no such fighters. Hippy Singmanee was such a fighter and I liked the way he fought".

Tommorow the sun will rise over Bangkok and once more Apidet will be there to greet it, with a smile and words of encouragement for all the students of the camp.

Jeru
14-11-2009, 11:44
Wow wat een vette highlight zeg!! Moet inderdaad een gruwelijke vechter zijn geweest zo te zien. Mooi ook dat hij gasten op lowkicks eruit knalt. Zie je ook niet al te vaak bij de Thai.

Bruut als je in zoveel gewichtsklasses kampioen bent geweest!!


Muay Thai Honors

105 lb Champion of Lumpinee Stadium in 1980
108 lb Champion of Lumpinee Stadium in 1980
115 lb Champion of Lumpinee Stadium in 1981
126 lb Champion of Lumpinee Stadium in 1981
Mooi boksrecord ook trouwens...
http://www.boxrec.com/list_bouts.php?human_id=861&cat=boxer

Anderson
14-11-2009, 12:00
Heeft Sakmongkol ooit tegen hem gevochten of was die te zwaar.

mokumnised
14-11-2009, 17:13
@ Payap: complimenten voor je parate kennis van het Muay Thai.

Samart was echt top, is imo niet meer door iemand geėvenaard.
Er schieten me nog meer toppers te binen, Somsong was ook zo'n beest met vernietigende lowkicks, hij had daar ook een bijnaam voor die ik even kwijt ben.
Changpuek Kiatsongrit was ook zo'n beul, maar hij was wat aan de zware kant voor een Thai.

Djani
14-11-2009, 21:47
http://www.youtube.com/watch?v=rAxcPE_0eXw

Kan het niet laten even een Dieselnoi ertussen te zetten, clinch ownage:D