PDA

View Full Version : Dutch Open 2009



Reversal of Dan
15-11-2009, 12:11
Ik vond het weer erg geslaagd. Veel goede battles gezien van hoog niveau. Dank aan de Peters bro's en de organisatie voor weer een cool tournooi!!!

Paar memorabele partijen:

Raj vs Jochem (GB) Judo vs BJJ, twee keer een titanenstrijd

Sebastiaan (Rickson) in de open klasse met paars met sicke kneebar

Tyrone (Aqua) die als een ninja de hele witte band divisie ownde

Desmond (Carlson) die gelijk uit de auto op de weegschaal en de mat stapte, om tenslotte goud te winnen

Jasper (JJ Factory) vs Willem Peters (GB)

Remco van B (Aqua) vs Jordy (GB) geweldige scrambles

en natuurlijk mijn bijna-dood ervaring tegen Bart Creemers


Daniel / Carlson Gracie Holland

Lumpinigym
15-11-2009, 12:16
Zijn er ook al uitslagen bekend??

Greetz,

Stephan

Jeru
15-11-2009, 12:23
Klinkt goed! Vertel eens wat meer over bovenstaande uitslagen? En hoezo bijna dood ervaring... Choke?

761217186
15-11-2009, 13:10
ben benieuwd naar de beelden!!!

ZakKa!
15-11-2009, 13:15
Kon er niet bij zijn maar ben ook echt benieuwd naar beelden. Wat is er gebeurd in j eeigen partij Daniel?

Reversal of Dan
15-11-2009, 14:29
Ik zat ongeveer 6 minuten in een volle triangle, zag bijna het witte licht en de here jesus, maar won uiteindelijk met ezekiel choke / sode guruma. Daarvoor was ik platgewalsd door tazmanian devil Remco Rettob, dus uiteindelijk brons.

Danco
15-11-2009, 14:52
michael kuiper (mma)heeft zijn eerste bjj toernooi waaraan hij meedoet gewonnen 5 partijen(eerste plaats)dank zij zijn ervaring met judo( bjj white belt)judo black belt

JP
15-11-2009, 15:02
Top toernooi. Het was een heel lange dag maar heb me super geamuseerd. Reps voor de organisatie die prima was.

casca grossa
15-11-2009, 16:06
Ik zat ongeveer 6 minuten in een volle triangle, zag bijna het witte licht en de here jesus, maar won uiteindelijk met ezekiel choke / sode guruma. Daarvoor was ik platgewalsd door tazmanian devil Remco Rettob, dus uiteindelijk brons.

mijn god, die triangle zat naar mijn idee echt wel......taaie rotzak jij!!

FightingDutchman
15-11-2009, 19:54
Ik vond het een leuk toernooi. Alles liep lekker optijd wat toch ook een compliment naar de organisatie waard is vind ik.

Helaas zelf in de kwartfinales verloren maar desondanks weer een leuke dag gehad!

761217186
15-11-2009, 20:05
Partij van Michael

http://www.youtube.com/watch?v=rTaH0ZL3ETM

have fun..

761217186
15-11-2009, 20:14
http://www.youtube.com/watch?v=k_hjzpdlwog

protput
15-11-2009, 21:06
Reps voor de organisatie. Alles verliep vlekkeloos.
Het was een leuke dag en ik heb veel bijgeleerd. :thup:

bigboz
15-11-2009, 21:23
Leuke dag ! zelf ook lekkergedraaid in de 100,5KG+ beginners 2 plak behaald

nadeel me jas is daar gestolen -_-

Christophe
15-11-2009, 21:27
michael kuiper (mma)heeft zijn eerste bjj toernooi waaraan hij meedoet gewonnen 5 partijen(eerste plaats)dank zij zijn ervaring met judo( bjj white belt)judo black belt
Een zwarte band judo die bij de witte banders meedoet!? :confused:



Sebastiaan (Rickson) in de open klasse met paars met sicke kneebar

Ik dacht dat alleen the straight foot lock of achilleslock toegestaan is bij blauw en paars, en dat de kneebar pas vanaf bruin is toegestaan?! Of was het niet Open Paars, maar Open Open (alles en iedereen)?!


Ik vond het weer erg geslaagd. Veel goede battles gezien van hoog niveau. Dank aan de Peters bro's en de organisatie voor weer een cool tournooi!!!

Paar memorabele partijen:

Raj vs Jochem (GB) Judo vs BJJ, twee keer een titanenstrijd

Sebastiaan (Rickson) in de open klasse met paars met sicke kneebar

Tyrone (Aqua) die als een ninja de hele witte band divisie ownde

Desmond (Carlson) die gelijk uit de auto op de weegschaal en de mat stapte, om tenslotte goud te winnen

Jasper (JJ Factory) vs Willem Peters (GB)

Remco van B (Aqua) vs Jordy (GB) geweldige scrambles

en natuurlijk mijn bijna-dood ervaring tegen Bart Creemers


Daniel / Carlson Gracie Holland
Leuk verslagje, ik kijk uit naar eventueel beeldmateriaal van al deze acties! :thup:

MMARuud
16-11-2009, 01:56
Ik heb heb helaas 'alleen' de partijen op mat 1 meegekrijgen maar daar zaten echt hele vette gevechten tussen. En heb me ook verbaasd dat de triangle van Bart Creemers na zo'n lange tijd niet leidde tot submissie.


Een zwarte band judo die bij de witte banders meedoet!? :confused:
Lopen best veel zwarte banders judo rond met een witte band bjj. Ik heb ooit ergens gehoord (weet niet zeker of het waar is) dat je in Brazilië meteen blauw krijgt als je zwart in judo bent.


Ik dacht dat alleen the straight foot lock of achilleslock toegestaan is bij blauw en paars, en dat de kneebar pas vanaf bruin is toegestaan?! Of was het niet Open Paars, maar Open Open (alles en iedereen)?!

Was idd in de elite (paars/bruin/zwart) waar dit gebeurde.

Christophe
16-11-2009, 05:20
En heb me ook verbaasd dat de triangle van Bart Creemers na zo'n lange tijd niet leidde tot submissie.
Jammer, jammer! :(


Lopen best veel zwarte banders judo rond met een witte band bjj. Ik heb ooit ergens gehoord (weet niet zeker of het waar is) dat je in Brazilië meteen blauw krijgt als je zwart in judo bent.
Of ze onmiddelijk blauw moeten krijgen weet ik niet, maar ik dacht dat het een ongeschreven wet was dat ze onmiddelijk in blauw meedraaien op tornooien. :confused:

Ik vind het persoonlijk een beetje "laf" dat ze bij wit gaan meespelen! :thown:


Was idd in de elite (paars/bruin/zwart) waar dit gebeurde.
That makes sense, bedankt voor de opheldering! ;)

Christophe
16-11-2009, 05:23
nadeel me jas is daar gestolen -_-

Dat is behoorlijk klote, ik zeg altijd tegen iedereen dat er niets veiliger is dan een BJJ-tornooi. Wat een tuig dat daar iets steelt. Het is te hopen dat ze hem/haar ooit betrappen op een tornooi, zal niet zijn/haar beste dag zijn!

FightingDutchman
16-11-2009, 08:41
Of ze onmiddelijk blauw moeten krijgen weet ik niet, maar ik dacht dat het een ongeschreven wet was dat ze onmiddelijk in blauw meedraaien op tornooien. :confused:

Het valt me op dat er vrij veel blackbelts in judo zijn die bij wit meedraaien. En daar zitten een aantal judoka's tussen die heel goed kunnen judoen. Die ongeschreven wet is dus blijkbaar niet bij iedereen bekend ;)

YoMarK
16-11-2009, 09:24
Ik vind het persoonlijk een beetje "laf" dat ze bij wit gaan meespelen! :thown:
Dat vind ik echt onzin Christophe. Als je te goed bent voor de witte banders klasse, dan moet de blauwe band volgen, maar dat geld zeker niet voor de gemiddelde zwarte bander judo.
Judoka's hebben staand natuurlijk een voordeel, maar qua grondwerk valt het echt reuze mee(ten opzichte van iemand die een paar maanden BJJ heeft getraind).

topfighter
16-11-2009, 09:46
@ christhophe:
ik wist het ook niet dat dat mogelijk was, ik dacht als je zwarte band judo hebt dit toch niet gelijk staat met blauwe band BJJ .....of bedoel je dat je dan bij blauwe banden moet competitie draaien?....Ook al doe je de eerste maal mee??

gr ,

Reversal of Dan
16-11-2009, 10:14
Er staat me iets bij van de IBJJ regels dat competitie judoka's met zwarte band alleen met paars en hoger mee mogen doen. Dat is wel straf...

GB
16-11-2009, 11:33
Ik vind inderdaad dat Christophe een punt heeft.

Er is een groot verschil tussen een gemiddelde zware band Judoka en een nationaal topper zwarte band judo.

Zo'n topper heeft niks te zoeken tussen de witte banders. Ongeacht wel of geen bjj wedstrijd ervaring.

Dat is mijn mening!

Gr.Raoul

topfighter
16-11-2009, 13:46
Ik vind inderdaad dat Christophe een punt heeft.

Er is een groot verschil tussen een gemiddelde zware band Judoka en een nationaal topper zwarte band judo.

Zo'n topper heeft niks te zoeken tussen de witte banders. Ongeacht wel of geen bjj wedstrijd ervaring.

Dat is mijn mening!
Gr.Raoul
ben ik mee eens maar dan moeten ze je wel op de hoogte brengen, ik ben ook zwarte band judo maar ken niks van de regels van BJJ
waar kan je deze vinden??? Christophe????=> for president BJJ ;-)

Danco
16-11-2009, 14:18
Hij is zwarte band judo en heb 2x bjj getraind voor hem maakt het niets uit waar hij in uitkom maar zijn trainer heeft dit beslist misschien mag hij na deze overwinning wel blauw dragen??????(of in de klassen van blauw uitkomen)

mdk
16-11-2009, 14:20
International Brazilian Jiu-Jitsu Federation (http://www.ibjjf.org/rules.htm)

site van de IBJJF.

nicolas the red
16-11-2009, 14:29
ik heb het ook al meegemaakt hoor, het verschilt van vechter tot vechter. sommige judo BB's zijn vooral staand erg goed maar hopeloos op de grond, andere zijn dan weer in staat je te wurgen met hun pinken... het blijft een vage zone maar zomaar elke judo BB bij blauw smijten vind ik ook te kort door de bocht. te meer omdat er véél meer judo dan BJJ beoefenaars zijn en er echt wel een immens verschil is tussen BB's onderling, veel meer dan bij BJJ heb ik de indruk.

on topic: zelf had ik een absolute off-day :( , maar onze eigen omar deed het dan weer erg goed op z'n 2de toernooi ooit en haalde netjes een 3de plaats in het open gewicht wit. en onze leraar maurice haalde tevens 3de plaats in de elite open gewichtsklasse tegen allemaal zwaardere kerels, prachtige wedstrijden waren dat!

Mauler
16-11-2009, 14:38
ik heb het ook al meegemaakt hoor, het verschilt van vechter tot vechter. sommige judo BB's zijn vooral staand erg goed maar hopeloos op de grond, andere zijn dan weer in staat je te wurgen met hun pinken... het blijft een vage zone maar zomaar elke judo BB bij blauw smijten vind ik ook te kort door de bocht. te meer omdat er véél meer judo dan BJJ beoefenaars zijn en er echt wel een immens verschil is tussen BB's onderling, veel meer dan bij BJJ heb ik de indruk.


x2

er lopen ook genoeg 2de of 3de danners rond die zelden of nooit een competitiemat hebben gezien en Ingrid Berghmans werd wereldkampioene met een bruine band...

Vision
16-11-2009, 14:46
Danco, je meld hier wel dat Michael "slechts" 2x BJJ getraind heeft maar je vergeet er wel bij te vermelden dat hij een actieve mma-vechter is met een record van 9-0-0. Waarvan 8 overwinningen op submission en 1 op ko. En blijkbaar is hij ook nog eens Belgisch kampioen MMA in de B-klasse? Dit gecombineerd met zijn zwarte gordel judo hoort hij in mijn ogen ook niet thuis bij de witte banders op een wedstrijd...
Chapeau voor zijn overwinningen, daar wil ik niets van weg nemen. Maar hoop hem volgende maal dan toch wel bij de blauwe banders te zien.

ijsblok
16-11-2009, 14:46
Mij lijkt het logisch dat iemand pas blauw krijgt en bij blauw meevecht als een daartoe bevoegd persoon hem bevorderd heeft tot blauwe band.. En je mag aannemen dat iemand met judo achtergrond sneller bevorderd wordt dan iemand zonder. En dat een 'goede' judoka sneller wordt bevorder tot blauw bjj dan een minder goede judoka.
Lijkt mij een vrij simpele en logische redenering, maar ik ben het er mee eens dat deze redenering wel een paar haken en ogen heeft:
-Het is voor een echte beginner die een paar maanden traint niet leuk om op zijn eerste bjj toernooi tegen een judoka te staan.
-Je kunt dan de enigzins aparte situatie krijgen dat een bruine/zwarte band judo bij grappling ede bij de advanced meedoet, maar bij bjj met wit.

Abacaxi
16-11-2009, 14:51
http://www.youtube.com/watch?v=k_hjzpdlwog


Grappig om mijn filmpje ook hier tegen te komen!

Zie ook http://chief108.com/showthread.php?t=960

NielsN
16-11-2009, 14:56
Leuke dag ! zelf ook lekkergedraaid in de 100,5KG+ beginners 2 plak behaald

nadeel me jas is daar gestolen -_-


Grappig om mijn filmpje ook hier tegen te komen!

Zie ook http://chief108.com/showthread.php?t=960

Hihihi! Idd... Deze en de onmiddelijke (!) rematch (ook daar te vinden) waren ontzettend spannend!

Sluit wel leuk aan bij de discussie, btw. Dit worstelmonster was begin dit jaar nog wit bij de Gi Challenge en wint hier nu een toppartij bij bruin... :eek:

BoerHarms
16-11-2009, 16:19
Een beetje goed getrainde judoka kan zich echt wel bewijzen op de grond hoor, dus het is idd beetje cheaten. Zeker met pak aan.

Iedergeval, wij trainen veel newaza.

NielsN
16-11-2009, 16:20
Leuke dag ! zelf ook lekkergedraaid in de 100,5KG+ beginners 2 plak behaald

nadeel me jas is daar gestolen -_-

Dan hebben wij elkaar nog even gesproken. Had de nr.3 plek.

YoMarK
16-11-2009, 18:12
En je mag aannemen dat iemand met judo achtergrond sneller bevorderd wordt dan iemand zonder.
Precies.

Wat ik persoonlijk een groter probleem vind, is dat mensen niet bevorderd worden. Als je eerste word op het dutch open in je klasse(whitebelt), of een paar podiumplaatsen achter elkaar op de kleinere toernooien, dan moet zo iemand toch blauw krijgen lijkt me?

Danco
17-11-2009, 12:30
Ik ben er van overtuigt dat michael kuiper in elke klasse zal starten indien zijn trainer hem daarvoor aanmeld (Het is toch zo dat je via een club of vereneging in moet schrijven ?????? en dat deze bepaald in welke klasse je start ..Indien anders mogelijk is geef dan uitleg (2xNK judo onder 20 Jaar,,,Belgisch kampioen MMA ,,,winner dutchs open,,,(zijn trainer zal het ook wel gezien hebben dat hij het aankan geef hem dan en hogere band !!!!!

bigboz
17-11-2009, 12:48
Dan hebben wij elkaar nog even gesproken. Had de nr.3 plek.

Ja klopt !

Ik zat al te kijken NielsN en toen zag ik de volle naam op bjjdutchopen.nl kan niet mis zijn :P

NielsN
17-11-2009, 21:06
Ik heb hier de rest van Jochem's partijen gepost. Niet zulke thrillers als tegen Darpinyan en bij uitstek de laatste minuten van de finale tegen Wim Deputter zijn weggevallen, maar er zitten wel wat leuke partijen tussen.