PDA

View Full Version : Slamm!! VI / Full Muaythai rules - een korte documantaire met 3 legendes uit Holland



Richelieu
17-11-2009, 20:47
Het Full Muay Thai is bijna verdwenen uit Nederland. Drie Nederlandse legendes uit de sport vertellen hun geschiedenis en laten zien hoe de sport zich ontwikkeld heeft en waar we nu zijn. Dit in het kader van het aankomende SLAMM!! VI evenement waar op volle muaythai regels word gevochten. Waarom is dat uniek? Kijk de docu en find out!

http://www.youtube.com/watch?v=1IyGUGm0p00

Jeru
17-11-2009, 21:19
Wow! Erg vet filmpje! Dit zijn idd legendes in het MT. Ben het ook zwaar met ze eens, maar waarschijnlijk tegenwoordig één van de weinigen...

kentaro
17-11-2009, 22:03
mooi gemaakt!

Dannyboy
17-11-2009, 22:09
De tering zeg, wat een monsterlijk wreed filmpje.... eenvoud en vette muziek, waanzinnig gedaan door Slamm/Mixfight en een ieder die er wat in betekend heeft...

Dikke vette complimenten!

Mooie woorden van de heren ook, in deze vooral van Thom.

Fasada
17-11-2009, 23:02
Dik hoor! Leuk om te horen hoe het vroeger ging, deze 3 hebben de CV in huis om dit verhaal extra dik te maken!!
Moet zeggen dat ik die periode nooit actief heb meegemaakt, maar 5 x 3 full muay thai geeft echt een andere dimensie aan het spel. Ben zelf fan van K-1 omdat ik het bijna nooit anders zie en gewend ben, vandaar dat een hoofdprogramma met ellebogen een unieke ervaring is!!

Heb er zin in en een mooie docu om in mijn favorieten bij te zetten..

blackadder
17-11-2009, 23:23
De tering zeg, wat een monsterlijk wreed filmpje.... eenvoud en vette muziek, waanzinnig gedaan door Slamm/Mixfight en een ieder die er wat in betekend heeft...

Dikke vette complimenten!

x2

Dus tot ongeveer '93 werd er in NL ook gewoon FMT gevochten?
Ik dacht altijd dat de ellebogen er sowieso buiten werden gelaten.

mokumnised
17-11-2009, 23:31
Wat een wereldfilmpje! Voor mij is het full mauy thai all the way.
Echt doodzonde dat alles op K-1 gegooid is, we hebben de kennis in huis.

Super dat Slamm hier verandering in brengt en ik hoop op een 2e Slamm gala ieder jaar erbij.

muay kpn
18-11-2009, 02:46
Echt een mooi filmpje!!

Justinian
18-11-2009, 08:36
Wat een vet filmpje!!!

milton felter
18-11-2009, 09:09
super comentaar van deze 3 heren
dit zijn de echte kenners van het echt muaythai
nou op dit moment zijn er wat mensen die er 1000% zich aan het inzetten zijn om muaythai weer helemaal hot te maken .

StrK
18-11-2009, 09:19
De tering zeg, wat een monsterlijk wreed filmpje.... eenvoud en vette muziek, waanzinnig gedaan door Slamm/Mixfight en een ieder die er wat in betekend heeft...

Dikke vette complimenten!

Mooie woorden van de heren ook, in deze vooral van Thom.


Supergaaf filmpje!!

Mattie73
18-11-2009, 09:50
Gaaf filmpje.

Volgens mij word er ook weinig les meer gegeven in Full Muaythai in Nederland. Ook in de sportscholen waar Harinck, Hippo en Dekkers les geven volgens mij niet zo veel meer. Bijna alles is K1 gericht helaas.

Volgens mij is Mousid Akamrane een uitzondering hierop. Hij geeft z'n leerlingen nog les in het ellebogenwerk.

Illest
18-11-2009, 10:45
De vetheid druipt er werkelijk vanaf....:cool2:


dikke vette reps voor SLAMM!.....die mannen komen toch elke keer met keiharde gala's....

lopez86
18-11-2009, 11:04
Wat een wereldfilmpje! Voor mij is het full mauy thai all the way.
Echt doodzonde dat alles op K-1 gegooid is, we hebben de kennis in huis.

Super dat Slamm hier verandering in brengt en ik hoop op een 2e Slamm gala ieder jaar erbij.

x2.
Echt een té vette minidocu!!

payap
18-11-2009, 14:20
Masterpiece. En wat een mooie historie flashback. weer wat opgestoken.

Kan niet wachten tot het 29 november is!

dietrik
18-11-2009, 15:08
x2

Dus tot ongeveer '93 werd er in NL ook gewoon FMT gevochten?
Ik dacht altijd dat de ellebogen er sowieso buiten werden gelaten.


Ellebogen zijn volgens mij in de jaren 70 al afgeschaft. Op enkele evenementen na.


Hammerkick hier zal het fijne er wel van weten.

payap
18-11-2009, 15:39
Het eerste gala in nederland was in 1976. Er is een tijd met ellebogen gevochten maar dit werd verboden. Net als knieen naar het hoofd. In die tijd vochten Nederlanders wel in het buitenland met ellebogen. Zie bv het interview met Hyppolite die Fanta met een elleboog KO sloeg in Hong Kong. Later werd het weer toegestaan en langzamerhand werd er in Nederland weer met ellebogen gevochten. Een van de eerste partijen die ik me kan herrinneren was toen Ivan Hyppolite vs Orlando Wiet. Langzamerhand werd dit steeds meer toegepast. Denk maar bv aan de WPKL gala's met veel Thaise vechters. Ook in het buitenland vochten veel Nederlanders ondertussen meer en meer op fullmuaythai regels. Ramon Dekker, Rob Kaman, Gilbert Ballentine, Peter Smit, Orlando Wiet, Milo El geubli, Joao Vierra, Michael Lieuwfat, Perry Ubeda, Ashwin Balrak, Hassan Kassriou, Ryan Simson, enz

marcelt
18-11-2009, 17:11
Slamm rules!

Muaythai is vet. Ben dus blij dat we Payap hebben op Mf die het promoot. Zelf dit jaar ook met het organiseren van de trainingen van de muaythai kamipoen Berglerk een steentje bijgedragen aan het muaythai klimaat, nadat ik al enkele jaren naar zijn trainingen ging en een keer naar zijn gym.

Maar full muay thai rules wordt nooit de standaard hier. De meeste mensen willen niet allerlei littekens in hun gezicht. De Thaise oud-vechters/ trainers hebben allemaal van die strepen op hun gezicht.

doom
18-11-2009, 17:21
top top top

Jarno
18-11-2009, 17:31
Maar full muay thai rules wordt nooit de standaard hier. De meeste mensen willen niet allerlei littekens in hun gezicht. De Thaise oud-vechters/ trainers hebben allemaal van die strepen op hun gezicht.

Ik vind dat littekenweefsel juist altijd wel wat hebben.

Bedankt voor de mini docu. Kreeg er in al z'n eenvoud kippenvel van.

Illest
18-11-2009, 20:10
Dit moeten ze op het grote scherm tonen voordat het gala begint.....dan kom je echt wel in de stemming..:pimp:

Highline
18-11-2009, 22:32
super filmpje!

milton felter
19-11-2009, 09:01
top top top


he doom mischien kan jij er voor zorgen dan het op jullie pancration hyves komt te staan is best wel leuk om zen zo te zien die man heeft er echt verstand van

EdwinC
19-11-2009, 11:53
Dat zie ik graag, mannen die weten waar ze het over hebben en recht van spreken hebben. Zoals ik al eerder aangegeven heb zou ik het geweldig vinden als RTL of SBS zich nu eens verbind aan SLAMM zodat we deze gala's ook op TV kunnen volgen.

Alleen op deze manier zal ook het vechten op FMTR gewaardeerd worden door het grote publiek, wat weer tot gevolg heeft dat het interessant wordt voor sponsoren en promotors om hiermee verder te gaan.

Illest
19-11-2009, 12:43
Is SLAMM! al benaderd voor een tv-uitzending?

Leo? Fred?

K1 en K1max leeft.....dan is de stap naar Muay Thai snel gemaakt.....

bovendien zijn de gala's van SLAMM! erg goed qua mm, vechters, opzet

(zie promo filmpje)

Ik zie dit wel een succes worden bij het publiek dat nu ook naar K1 kijkt...

Lorano
19-11-2009, 12:45
zie er goed uit.
topfilmpje...

doom
19-11-2009, 13:49
ik hoorde van sensei dat het op hun japanse website staat met engels ondertitelt en al 3400 keer bekeken is in 2 dagen tijd op pancration.net vriendelijk groet top filmtje

Fasada
19-11-2009, 13:58
Er is inderdaad een versie met engelse ondertiteling, voor de mensen die het willen laten zien aan hun niet-nederlandse vrienden kunnen die gebruiken ;)


http://www.youtube.com/watch?v=P1q9Xt863Vo

milton felter
19-11-2009, 15:51
ik hoorde van sensei dat het op hun japanse website staat met engels ondertitelt en al 3400 keer bekeken is in 2 dagen tijd op pancration.net vriendelijk groet top filmtje

he doom wie beheerd de site van jullie ?

Illest
19-11-2009, 16:46
ik hoorde van sensei dat het op hun japanse website staat met engels ondertitelt en al 3400 keer bekeken is in 2 dagen tijd op pancration.net vriendelijk groet top filmtje

zullen ze de uitspraken van Harinck leuk vinden (over de jappen):lol:

doom
19-11-2009, 17:03
ik ga het vragen(en betreft die Jappen ik weet dat Thom dit al een keer eerder in Japan in een intervieuw heeft aangegeven dat zijn hart bij het muay thai ligt)

Illest
19-11-2009, 17:13
ik ga het vragen(en betreft die Jappen ik weet dat Thom dit al een keer eerder in Japan in een intervieuw heeft aangegeven dat zijn hart bij het muay thai ligt)

vond het gewoon grappig dat ie ff aangaf waarom ze de regels aanpasten en dat het achteraf zinloos bleek te zijn....wel lachen als je bedenkt dat ze dat in Japan ook zien...

payap
19-11-2009, 22:29
vond het gewoon grappig dat ie ff aangaf waarom ze de regels aanpasten en dat het achteraf zinloos bleek te zijn....wel lachen als je bedenkt dat ze dat in Japan ook zien...

Mag toch hopen dat ze niet zo'n plaat voor de kop daar hebben dat ze nog denken van:


Uhhh? Wie? Wij?

Richelieu
20-11-2009, 07:37
vond het gewoon grappig dat ie ff aangaf waarom ze de regels aanpasten en dat het achteraf zinloos bleek te zijn....wel lachen als je bedenkt dat ze dat in Japan ook zien...

Ben benieuwd of het ze uberhaupt nog intereseert.

Khanom Thom
20-11-2009, 09:33
Heel vet, heeeeeeel VET!

Sonny ABCC
20-11-2009, 12:35
Prachtige mini docu!

PD_EC
20-11-2009, 18:38
super vet filmpje dit

payap
21-11-2009, 15:14
Wat dat betreft hebben beide gebroeders Gross veel talent meegekregen.

Ben met zijn posters en Eldar met film. Zoals dit prachtig stuk werk

Richelieu
22-11-2009, 11:27
Wat dat betreft hebben beide gebroeders Gross veel talent meegekregen.

Ben met zijn posters en Eldar met film. Zoals dit prachtig stuk werk

Klopt Chris. Slamm!! is wat dat betreft zonder twijvel de absolute nummer één als het gaat om hun grafische uitingen! Het publiek zal aankomend weekend een topshow voorgeschoteld krijgen waar op een groot scherm (Beam Brothers) het e.e.a. zeer goed te zien zullen krijgen.

Wheelie
23-11-2009, 19:56
Echt een heel vet filmpje, bedankt heb er nu nog meer zin in :)

Richelieu
24-11-2009, 07:31
Echt een heel vet filmpje, bedankt heb er nu nog meer zin in :)

Internationaal doet deze promo het ook zeer goed. Denk dat Slamm!! hiermee toch weer de trap hoger heeft gelegd met dit soort uitingen.

payap
27-11-2009, 12:28
In het buitenland is men ook helemaal lyrisch van het filmpje. En de show. Komen ook heel fans over uit het buitenland voor dit gala.

Justinian
28-11-2009, 09:44
TTT morgen is het zover.

payap
28-11-2009, 10:52
TTT morgen is het zover.

Nog een nachtje slapen. De Thai's oogden relax en helemaal in de shap voor morgen.

Nu naar de weging!

Ellen
28-11-2009, 13:42
Wow! Erg vet filmpje! Dit zijn idd legendes in het MT. Ben het ook zwaar met ze eens, maar waarschijnlijk tegenwoordig één van de weinigen...

Nee hoor Jeru, ik ben het ook met ze eens! Vind 5x3 toch het leukst. Ook met B-klasse gewoon 5x2 ipv 3x3. Waar is anders het verschil met de A-klasse nog......
En als er goed geclincht word, waarom zou dat onderbroken moeten worden?

Ik kan niet wachten tot morgen!!!