PDA

View Full Version : Andy Souwer vs Masato: jullie mening!



Justinian
25-11-2009, 15:05
Eind dit jaar zal Masato zijn afscheidspartij vechten tegen onze eigen Andy Souwer. Ze stonden al twee keer eerder tegenover elkaar tijdens een toernooi. Beide keren won Andy. Nu staan de heren fris tegenover elkaar. Ik ben erg benieuwd hoe dit zal uitpakken. Gaat Andy er voor de derde en laatste keer met de winst vandoor of wordt het Masato die eindelijk wraak kan nemen en zijn laatste partij zijn carriere met succes kan afsluiten?

Lorano
25-11-2009, 15:08
Andy gaat voor 3 keer scheepsrecht.
Hij wil laten zien dat hij masato de baas is.
masato gaat knalle of gewoon laten zien wat hij waard is op zijn ouwe dag.

Zal het genoeg zijn?

we zullen zien

Hendy
25-11-2009, 15:08
Uiteraard Souwer!

Justinian
25-11-2009, 15:11
Ik ga volledig voor Souwer! Is 't een idee om er een poll aan te koppelen?
Yep, ik koppel er ff een poll aan vast. Ik ben trouwens met name benieuwd naar de onderbouwing.

MB667
25-11-2009, 15:12
3 * 3 of 5 * 3?

Justinian
25-11-2009, 15:15
3 * 3 of 5 * 3?
Neem aan dat het 3x3 is.

Tony Galento
25-11-2009, 15:15
Souwer zal dik moeten winnen, de jury zal pro-Masato zijn.

Justinian
25-11-2009, 15:24
Hahaha, zei de man die een ander beticht van steken onder de water. Geeft niet, ik kan het hebben. Vind hem trouwens wel erg grappig!
:D hahaha neem van mij aan dat dit zeker niet als een steek onder water is bedoeld! Ik zal je nog laten weten waarom ik zo benieuwd ben naar de onderbouwing, het zal je verrassen ;)


Souwer heeft al 2x gewonnen van Masato, dus dat psychologische voordeel heeft ie al. Masato zal er echter natuurlijk alles aan doen om zijn laatste partij te winnen om zo z'n carriere op een positieve wijze af te sluiten.
Ik denk alleen dat Andy extra getergd aan de start verschijnt omdat hij de K-1 Max-titel is misgelopen EN omdat Masato steeds aangaf graag tegen Souwer te willen. En een getergde Andy is NOG gevaarlijker (zie vs Kaestner) dan de 'gewone' Andy, die al ontzettend goed is.

Masato is op zich een heel complete vechter, maar wil toch het liefst boksen. Hij rondt wel regelmatig af met lowkicks, maar dat zijn Nederlanders als geen ander gewend. Ik denk dus dat Masato weinig verrassingen heeft voor Andy, en Andy's variatie, combinaties en tempo bij elkaar zijn teveel voor Masato.
Masato is overigens ook een conditiebeest, dus ik denk wel dat het een partij is die van begin tot eind op een zeer hoog tempo draait, en het wordt vast en zeker een mooie partij!

Tevreden zo?

Edit: Oh ja, thanks voor de poll!
Jij bedankt voor de onderbouwing ;)

Wiseguy
25-11-2009, 15:31
Masato! Vind hem boksend beter dan souwer dat bleek wel uit de vorige confrontatie. Hij had alleen last van zijn benen door de trappen van buakaw.

Masato op punten.

Richelieu
25-11-2009, 15:36
Souwer zal dik moeten winnen, de jury zal pro-Masato zijn.

Souwer zal hem minimaal één keer moeten aanslaan om dit te gaan winnen of op zo'n overtuigende manier Masato op zijn mieter moeten geven dat ze er niet meer om hem heen kunnen. We hebben al veel wazige beslissingen gezien in Japan en ik geloof niet dat ze zomaar Masato in zijn afscheidspartij laten verliezen van Souwer.

m.g
25-11-2009, 15:37
Ik ga toch voor Souwer gewoon omdat hij NOG completer is dan Masato. Masato komt meer met zijn uitesrt scherpe bokscombinaties maar rond ze niet altijd af met een been.
Souwer daarentegen komt met een groter arsenaal naar de ring knieen(zie de partij van chaid) ,hij is wel een slow starter dat zal hij deze keer niet moeten doen anders geeft hij de eerste ronde weg aan Masato. Omdat Masato thuis vecht moet er wel een HEEL groot verschil in punten zijn willen ze hem daar laten verliezen.
Ben erg benieuwd naar deze partij het zal een knal pot worden.

mario the count
25-11-2009, 15:39
Souwer gaat dit zeker winnen.Hij combineert lekkerder dan Masato en zit nog in een wedstrijdritme.

Justinian
25-11-2009, 15:47
Justi, wie denk je trouwens zelf dat er gaat winnen?
Ik denk Souwer, maar mijn onderbouwing volgt later (moet nu even de kleine laten inenten tegen de Mexicaanse griep ;)).

Marco
25-11-2009, 15:56
Souwer wint.
Andy is zoals hierboven al genoemd veel gevarieerder en heeft meer wedstrijdritme.

iconian
25-11-2009, 16:12
voorspelling: er komen 2 extra rondes. voorspelling: als er een beslissing komt wint masato

___RZA___
25-11-2009, 16:14
Volgens de K-1 site is het 5x3 met mogelijkheid tot 1 ronde extra. Ik denk dat Masato het wederom niet trekt tegen Souwer. Souwer is een slow starter en met die 5 ronden heeft hij dus wat meer tijd om in de wedstrijd te komen.

Masato is top maar ik zie het hem niet winnen. Souwer heeft altijd een goed gameplan en ook deze keer zal hem dit helpen denk ik.

Justinian
25-11-2009, 17:01
Andy Souwer liep onlangs de titel mis tegen Petrosyan. Souwer had een zware dobber aan Petrosyan in deze partij. Gelukkig heeft Andy ruim twee maanden de tijd om goed te herstellen. Andy heeft dit jaar 5 partijen gedraaid en alleen van de huidige kampioen Petrosyan verloor hij. Masato daarentegen heeft dit jaar maar een keer gevochten. Deze partij won hij van Tatsuya Kawajiri. Ik heb het nog eens bekeken en Souwer heeft alleen het afgelopen jaar al net zo vaak gevochten als Masato in 2008 en 2009. Ik denk dat Masato te weinig in de ring heeft gestaan de afgelopen twee jaren en het zal hem denk ik aan routine ontbreken.

De laatste keer dat Masato verloor was tegen Andy en wel op TKO. Dit was tijdens de finale in oktober 2007. Daarvoor heeft hij 5 partijen gewonnen maar zijn laatste verliespartij voor deze verliespartij, liep hij ook op tegen Andy (beslissing). Belangrijk om te weten is dat de eerste twee partijen in toernooivorm plaats vonden. De eerste keer was het tijdens de halve finale. Hiervan kan worden gezegd dat Souwer en Masato zich mogelijk hebben gespaard voor de finale (ik kan de partij niet scherp voor de geest halen). De tweede partij was tijdens de finale. Hier kon beide vechters voluit gaan (ik meen dat Masato behoorlijk gehavend de finale in ging). De partij die nu op het programma staat is ook een partij waarin beide vechters voluit kunnen gaan, althans ze hoeven geen rekening te houden met een direct volgende partij.

Hoe dan ook, de verliespartijen tegen Souwer zullen toch tussen de oren van Masato zitten. Dit kan twee dingen betekenen; hij gebruikt het ter motivatie (‘nu voor eens en altijd afrekenen met een angstgegner’) of hij heeft er een psychisch nadeel van. Mijns inziens zal het er per saldo niet veel toe doen; Andy zal gebrand zijn op een winstpartij, nadat hij de finale eerder dit jaar verloor van Petrosyan. Ik verwacht een bijzonder sterk gemotiveerde Souwer die ergens na de tweede ronde 8 tellen scoort en de partij toch overtuigend op punten wint.

jake phuk
25-11-2009, 17:06
Andy wint dit als het over 5 ronden gaat.

Ik zie Masato Souwer niet 3/5 rondes domineren..Maar Andy moet wel oppassen dat Masato niet al te veel puntjes wegsnoept met zijn snelle bokswerk.

Als Andy zich in de eerste 2 ronden wat meer richt op lowkicks kan hij wat effectiever compleet gaan vechten in de laatste 3 ronden. Masato zou in dat geval toch minder zijn, of maakt die dat boksend goed? ^_^ Nee Ik denk dat niet want Souwer gaat altijd goed om met tegenstanders die willen vechten!

Als Souwer de Jab van Masato goed anticipeerd kon het wel eens een KO zege worden, Masato beweegd alleen erg goed..schade aan Masato's benen zal denk ik cruciaal zijn. En hij MOET die Japanner in zn achteruit zetten.

Justinian
25-11-2009, 17:09
Justi, was het verrassende dat we het eigenlijk heel erg met elkaar eens zijn in dit topic? ;)
:D Volgens mij zijn we het wel vaker met elkaar eens, dus dat is zeker niet verrassend. Help me volgende week even herinneren en dan laat ik het weten.

Fasada
25-11-2009, 17:12
Masato wint dit!!

Mijn onderbouwing is; de partij is gewoon erg aan elkaar gewaagd en als het een objectief jury zou zijn is Souwer de winnaar. Alleen het is de laatste partij van Masato, kom op!!
Kan mij niet voorstellen dat zij Andy de winst geven, tenzij hij overtuigend wint of op KO maar dat zie ik helaas niet gebeuren, Masato is gewoon te taai om KO te slaan/trappen en combineert zoveel dat het een gelijkwaardige partij wordt...

WAR SOUWER (maar helaas is een beslissing niet voldoende)

marcelt
25-11-2009, 17:14
Het wordt heel moeilijk qua jury voor Andy bij Masato's afscheidspartij.

Voordeel voor Masato is dat hij geen partijen van tevoren gevochten heeft. Nadeel voor Masato is dat hij zijn laatste echte goede tegenstander, Kyshenko, een jaar eerder had en een extra ronde ervoor nodig had.

Ik ga ervan uit dacht de klus goed te klaren is voor Andy, mits hij overtuigend genoeg is in zijn scores.

BiCkOnE
25-11-2009, 17:30
Ik denk, alhoewel het geen makkelijke zege wordt, dat Andy ook deze derde keer zal winnen.
Aan de andere kant, aangezien dit Masato's afscheidspartij wordt, heeft hij misschien wat meer zijn beentechnieken kunnen ontwikkelen (tijd genoeg voor gehad) in dat geval kan Masato nog gevaarlijk uit de hoek komen.

Als het op punten aan gaat komen zal de jury Masato uiteraard niet laten vallen, dus misschien is het voor Andy verstandiger om deze pot iets sneller het initiatief te nemen dan hij normaal doet, zal ook voor Masato een verrassing zijn aangezien Andy toch eerst even aftast voor hij gaat knallen.

Techiek: Andy
Wedstrijdritme: Andy
Jury: Masato

Overall score: ANDY!!

Hoe dan ook een partij om naar uit te kijken!

KayOne
25-11-2009, 18:10
Masato gaat dit gewoon met dik punten voorsprong winnen mischien zelfs met paar knockdowns, ieder geval hij gaat gewoon winnen geen onderbouw nodig want het is een feit :lol:
een frisse masato verslaat niemand..

Justinian
25-11-2009, 18:13
Masato gaat dit gewoon met dik punten voorsprong winnen mischien zelfs met paar knockdowns, ieder geval hij gaat gewoon winnen geen onderbouw nodig want het is een feit :lol:
een frisse masato verslaat niemand..
Daar heb je wel een punt, althans als je kijkt naar zijn record. Er zijn maar twee vechters die Masato hebben verslagen terwijl hij 'fris' was (bovendien heeeeeel lang geleden). De andere verliespartijen zijn allemaal tijdens een toernooi, nadat hij een of twee wedstrijden had gevochten.

Evilman
26-11-2009, 13:45
endy gaat knocky :D
go masato!

superfreak
26-11-2009, 14:30
Ik ga voor Andy maar gun het Masato ook wel. Andy draait nu meer en heeft een ritme te pakken. Echter gaat Masato alles geven. Dus Andy mag geen moment verslappen.

citrusfruit
26-11-2009, 14:34
Ik denk eigenlijk ook dat Masato gaat winnen. Souwer zal de eerste ronde zoals altijd rustig beginnen, dat weet Masato ook die zal meteen vol gas geven. Voor iemand met een conditie als Masato heeft het alleen maar voordeel om meer rondes te vechten. Souwer heeft ook een topconditie, maar ik denk toch dat die van Masato beter is. Op 3x3 zou Souwer winnen, maar met 5x3 zie ik het toch naar Masato gaan. Die zal vijf rondes oorlog gaan voeren

TBjesser
26-11-2009, 14:53
GO SOUWER :D

STERKE JERKE
26-11-2009, 15:13
Aangezien het MASSATO'S laatste gevecht wordt, zal hij hoe dan ook winnen. Zelfs wanneer hij neer gaat zal er iets gerealiseerd worden van "save by the bell"!
Hoop persoonlijk dat SOUWER wint!!!

A-team
26-11-2009, 15:30
Ik denk Souwer maar hoop Masato! Hij verdient het gewoon! Ben wel een 100% Andy fan!!!!

oliebol
26-11-2009, 15:31
Ik denk dat Souwer een heel goede kans gaat, ook omdat Masato vaak nogal blessure gevoelig is. Dus ik denk dat als Souwer goed met zijn lowkicks kan gaan werken dat hij er minimaal wel een down mee kan scoren als de partij echt 5 rondes gaat duren. En in eerdere partijen hebben we gezien dat Andy dit goed kan.
Het lijkt mij inderdaad wel dat hij minimaal een down moet scoren om de partij naar zijn hand te zetten, want Masato is toch wel de vechter in Japan en ze willen hem allesbehalve laten verliezen in zijn afscheidsgevecht.

KayOne
26-11-2009, 15:46
hij is idd wat blessure gevoelig maar alleen in toernooi vorm niet in een losse gevecht, en het zal andy nooit lukken om bij masato met een lowkick down te scoren, vorig keer heeft buakaw dat been lekker klaar gezet voor souwer maar dat zal helaas niet herhalen in dit gevecht

Hammerkick
26-11-2009, 19:13
http://www.cdjapan.co.jp/pictures/l/01/35/TCED-729.jpg

Er komt op 23 December, een hele mooie dvdbox uit van Masato, met 3 dvds, waar al zijn K-1 max partijen opstaan. En dan komt er op 23 Februari 2010, de dvd Masato Final Episode met zijn 3 partijen uit 2009, dus de dvd eindigd met zijn partij tegen Andy, op de K-1 Dynamite. Hardstikke mooi allemaal !! Maar die dvds moeten geen happy end krijgen !! Ik hoop, dat Andy hem het pak slaag van leven geeft en dat de story van Masato eindigd met tranen.

Justinian
27-11-2009, 13:49
Thanks voor de reacties mensen. Het lijkt me in ieder geval een erg leuke pot.

de Stiep
30-11-2009, 22:57
Masato heeft geen schijn van kans tegen Andy. Souwer is veel completer dan Masato. Hij zal echter ECHT moeten slopen om te laten zien dat hij dominant is in de ring. Het zal niet gemakkelijk zijn om een Japanse legende als Masato te verslaan in Japan. Punten is geen optie. Gaat het afscheidscadeau naar Masato. Ik heb er alle vertrouwen in dat Andy Masato in de 2e of 3e ronde eruit haalt.

pure
30-11-2009, 23:31
andy gaat m late winne denk ik omdat het zn laatste partij is en natuurlijk nr1 van japan , maar we zulle zien hoe hij is want vorige x toen hij verloor van kyshenko vondt ik m een beetje dik uitzien niet echt afgetraint of heb ik het mis ?!?

Kaminoko
30-11-2009, 23:44
Masato gaat dit echt winnen.Hij is heer en meester in single fights.
Hij is vanaf maand juli gaan trainen voor Souwer en zie hem dus echt niet verliezen.

jake phuk
01-12-2009, 03:24
Ik hoop wel dat Andy ongeacht de uitslag zeer respectvol zal zijn naar Masato en zich als een heer gedraagd..

Het zou leuk zijn als die hem op zn nek neemt bijvoorbeeld:lol:
Of in ieder geval zijn arm omhoog houdt lol:) Dan ga ik huile ^_^

Gaan er meer mensen huilen? :D

KayOne
01-12-2009, 03:56
ben jij zijn wijf ofzo?

ZakKa!
01-12-2009, 12:29
Ik hoop dat er 5 rondes komen!

oliebol
01-12-2009, 15:21
en dan nog 2 extra rondes:p

jobb2
05-12-2009, 17:35
andy!

Prince_Devil
05-12-2009, 18:47
Al staat souwer voor op punten zullen de japanners een extra ronde geven zoda masato alsnog zou kunnen winnen!

italianstallion
05-12-2009, 18:52
masato is vur de betere !!!

sorry andy :-)