PDA

View Full Version : Face off: Dion Staring



Fasada
26-11-2009, 12:48
Dion, hoe gaat het met je voorbereiding?

"Op zich niet te klagen voorbereiding ging goed, ben alleen wat verkouden op dit moment maar dat gaat wel weer over."

De partij tegen Jessie Gibbs op Slamm a.s. zondag, hoe kijk je naar de partij

"Heb er zin in, vind het een geweldige kans om tegen iemand van het kaliber Jessie te vechten. Het geeft mij dus weer extra motivatie om deze partij winnend af te sluiten."

Veel mensen zien deze partij als M-1 Global vs Golden Glory, zie jij dit ook zo?

"Denk niet dat veel mensen dit zo zien, sterker nog er zijn slechts een aantal mensen die weten wat er speelde en zelfs nog minder mensen die weten wat er zich echt heeft afgespeeld. Het zijn zaken uit het verleden en vind dat je dat ook daar moet laten, kijk liever vooruit en concentreer mij vooral op het gevecht."

Wat vind je en weet je van je tegenstander Jessie Gibbs?

"Ik weet dat het een zwaargewicht is met veel ervaring. Ik meen te herinneren dat hij een karate achtergrond heeft en ook recentelijk een zwarte band BJJ heeft mogen ontvangen. Dat geeft al aan dat het iemand is die je niet te licht moet nemen en dat het een zware test word voor mij, maar zware testen hou ik nou eenmaal van."

De partij kan gezien worden als ‘wie is de beste Nederlandse zwaargewicht in het Nederlandse MMA circuit” zeker als je kijkt dat vechters als Overeem, Struve en Yvel niet meer in Nederland vechten.

"Als je het zo bekijkt dan zou je het zo kunnen bekijken, maar goed ik stel er niet zoveel waarde aan, het gaat mij vooral om het feit dat een winstpartij op Jessie goed staat op mijn CV en dat hij mij misschien weer een stap dichterbij kan brengen om op nog een groter podium te komen."

Jessie vertelde mij dat je in het verleden een partij tegen hem had geweigerd

"Oh, daar weet ik niks van. Ik weiger nooit een partij tenzij ik geblesseerd ben of niet kan trainen. Het zou kunnen dat mijn management of trainer de partij liever niet had maar dat zou dan hun beslissing geweest moeten zijn. Ben wat dat betreft koppig want mijn management weet dat ik nooit nee zou zeggen. Als zij vonden dat Jessie op dat moment geen goede match was dan hebben zij daar hun redenen voor en dat accepteer ik dan ook. Zij hebben mij echter nooit verteld dat Jessie zich heeft aangemeld om tegen mij te vechten vandaar dat zijn reactie mij verbaasd. Niks ten nadelen van Jessie maar als ik een partij aanneem tegen Lil Nog drie weken voor de partij in zijn thuisland dat geeft hopelijk wel aan dat ik kom om te knokken en niet om mensen te ontwijken."

Je hebt inderdaad gevochten tegen Lil Noguiera, kan je wat vertellen over die ervaring?

"Ja was een super ervaring, wat ik al zei, ik werd gebeld door Martijn met de vraag of ik tegen Lil Nogueira wou vechten in Brazilië. Kon geen nee zeggen en ben toen naar Brazilië gegaan. Alleen de heen vlucht was werkelijk een ramp. Moest eerst naar Brussel, toen overstappen in Portugal om vervolgens naar Fortaleza te gaan. Gelukkig liep de partij anders. De eerste en tweede ronde was nog redelijk in evenwicht althans Lil Nogueira moest er echt voor gaan en ik was ook niet van plan om de partij zomaar weg te geven. Alleen in de derde ronde was ik gewoon op, het was zo warm in die zaal dat ik gewoon niet genoeg conditie had om door te gaan. Mijn voorbereiding was helaas ook vrij kort waardoor ik merkte dat mijn conditie mij in de steek liet. Desalniettemin heb ik een goede partij neergezet en was de promoter, het publiek en zelfs Lil Nogueria onder de indruk. Ze dachten dat ik kanonnenvlees zou zijn maar daar hebben zij zich dus in vergist."

Hoe vind je het om te vechten op een Nederland vs Thailand, wat vooral in het teken staat in het traditionele muay thai.

"Ik ben een M.M.A. vechter en ben trots op het feit dat ik M.M.A. mag vertegenwoordigen in een superfight. Zo hoop ik ook mensen die voornamelijk voor muay thai komen enthousiast te maken voor M.M.A.. Kan het traditionele muay thai enorm waarderen en moet zeggen dat de heren van Slamm altijd iets unieks brengen in vechtsportland. Geweldig concept een ook de uitwerking en promotie is altijd super, ben dan ook trots dat ik hier aan mag deelnemen."

Mickey
26-11-2009, 12:53
Super krijger is het ook!
WAR DION!

Iwan
26-11-2009, 13:49
Dion is een supergozer! Veel gelachen met hem in Engeland indertijd!

Jeru
26-11-2009, 20:13
Thanks Fasada! Hoop dat hij net zoals tegen Lil' Nog ook er weer een alles of niets partij van maakt.

micha
26-11-2009, 20:23
WAR Dion!

payap
27-11-2009, 08:56
Top Fabrice!

Verwacht een hele mooie MMA pot tussen Dion en Jessie a.s. zondag.

Wheelie
27-11-2009, 15:04
Bedankt Fabrice en Succes Dion.

Parry Hotter
28-11-2009, 11:40
Leuk interview! Succes Dion!

Khanom Thom
28-11-2009, 11:56
WAR! klinkt Dion denk ik niet vreemd in de oren! Okee dan, ik ga ook mee... WAR DiION!!

The Bulldog
28-11-2009, 16:54
laat die gasten maar een top partij neerzetten...want ik ben heeel benieuwd hoe dit gaat lopen...

Ik heb absoluut geen voorkeur...al denk ik dat Jesse dit wint..... maar als dion wint ook fine by me...

2 top knokkers die een hele leuke pot kunnen neerzetten...

761217186
28-11-2009, 18:45
laat die gasten maar een top partij neerzetten...want ik ben heeel benieuwd hoe dit gaat lopen...

Ik heb absoluut geen voorkeur...al denk ik dat Jesse dit wint..... maar als dion wint ook fine by me...

2 top knokkers die een hele leuke pot kunnen neerzetten...

en zo is het Ralf, helemaal mee eens!

dergoldenelöwe
30-11-2009, 00:35
Winn Dion Staring

Richelieu
30-11-2009, 09:33
Staring verdient gewonnen imo! Gibs deed gewoon te weinig in deze partij.

micha
30-11-2009, 10:05
yehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Justinian
30-11-2009, 10:59
Staring verdient gewonnen imo! Gibs deed gewoon te weinig in deze partij.
Daar ben ik het wel mee eens. Denk dat de takedowns van Staring de doorslag hebben gegeven.

761217186
30-11-2009, 11:11
dit had ik niet verwacht, gefeliciteerd Dion!! Het gaat lekker zo!!

Nickshooto
30-11-2009, 11:27
Netjes Dion Congratz ! :D Soldier !

micha
30-11-2009, 11:54
gefeliciteerd Dion en martijn