PDA

View Full Version : MMA Pancrase in Noord Brabant!?



MMA Starz
30-11-2009, 22:21
Beste mensen,

Ik wil graag polsen of er mensen in de omgeving Brabant geinteresseerd zijn in het MMA Pancrase. Ik heb een trainer in Breda leren kennen die les wil geven ala Bas Rutten. Hij heeft samen met hem getraind en heeft de instructeursdiploma Pancrase. Als er genoeg interesse is, dan wil hij beginnen met het les geven. Let me know!

Groet!

Alfonso

MB667
01-12-2009, 08:45
waar in noord brabant?

micha
01-12-2009, 08:54
Hoe heet hij?

knilles
01-12-2009, 09:38
Heel heet

topfighter
02-12-2009, 01:55
Hoe heet hij?

ben benieuwd wie???

Iwan
02-12-2009, 08:55
ben benieuwd wie???
x2!

universele
02-12-2009, 17:31
Ken zeker wel mense met intresse.
Wil wel graag wete wie waar en wanneer.
Zijn met 5 persone Opzoek naar mma in omgeving waalwijk.
Met half uurtje rijden als max tijd. Dus breda zou kunnen.
Hoor graag meer.

topfighter
02-12-2009, 17:35
Ken zeker wel mense met intresse.
Wil wel graag wete wie waar en wanneer.
Zijn met 5 persone Opzoek naar mma in omgeving waalwijk.
Met half uurtje rijden als max tijd. Dus breda zou kunnen.
Hoor graag meer.

VC DEGROOT is zeker een goede club , bergen op zoom dus niet echt ver!!!!

universele
02-12-2009, 17:44
Persoonlijk vond ik het wel net wat ver.
Ben een paar maande heen en weer gerede.
Zeker een goede school en zie het zeker als optie nu ik met meerdere kan rijde.
Liever wat dichter bij.
Toch bedankt voor de reactie

blaatenator
02-12-2009, 20:23
Ken zeker wel mense met intresse.
Wil wel graag wete wie waar en wanneer.
Zijn met 5 persone Opzoek naar mma in omgeving waalwijk.
Met half uurtje rijden als max tijd. Dus breda zou kunnen.
Hoor graag meer.

Misschien is La Sala (La Sala | Sportclub | Tilburg (http://www.lasala.nl/)) in Tilburg wat. 'k geloof dat ze pas weer gestart zijn met mma. Verder is er volgens mij nog steeds shootfighting in Waalwijk, bij Tony van Venrooij.

Anders staat er misschien op Mixfight.nl Forum (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=68903) iets bij (lijst is volgens mij niet echt up-to-date).

universele
02-12-2009, 21:49
Bedankt voor de reactie.
Ben bij la sala geweest, was niet mijn ding.
Lang bij tony bezig geweest doet alleen nog jiu jitsu.
Ben bebieuwd naar de verdere info van de pancrase leraar.
Als er andere tips zijn hoor ik ze ook graag

micha
03-12-2009, 05:32
Golden Glory

industriekade 14
Breda

Christophe
03-12-2009, 06:46
Beste mensen,

Ik wil graag polsen of er mensen in de omgeving Brabant geinteresseerd zijn in het MMA Pancrase. Ik heb een trainer in Breda leren kennen die les wil geven ala Bas Rutten. Hij heeft samen met hem getraind en heeft de instructeursdiploma Pancrase. Als er genoeg interesse is, dan wil hij beginnen met het les geven. Let me know!

Groet!

Alfonso

Ofwel volg je deze thread niet echt, ofwel wil je de naam van die trainer met instructeursdiploma Pancrase echt niet prijsgeven ... en in beide gevallen vind ik het erg raar! :confused:

universele
03-12-2009, 11:31
Micha ik dacht dat gg alleen kb gaf in breda.
Klinkt goed, zou je de dagen dat ze mma geven kunne doorgeven.
Alvast bedankt.

Khanom Thom
03-12-2009, 12:57
Ofwel volg je deze thread niet echt, ofwel wil je de naam van die trainer met instructeursdiploma Pancrase echt niet prijsgeven ... en in beide gevallen vind ik het erg raar! :confused:

x2... thread is nu al 5 dagen open?

fast-
03-12-2009, 15:04
In Zevenbergen bij friends-gym,geeft Hans Stringer les.Hans is een van de grootste mma talenten in Nederland.Voor meer info moet je de website eens bekijken.http://www.friends-gym.nl

MB667
03-12-2009, 15:14
in het noorden, oosten en het midden van noord brabant is zat te doen op het gebied van mma, start liever iets op richting het zuiden van noord brabant, richting weert!

universele
03-12-2009, 17:29
In Zevenbergen bij friends-gym,geeft Hans Stringer les.Hans is een van de grootste mma talenten in Nederland.Voor meer info moet je de website eens bekijken.http://www.friends-gym.nl


precies de gene waar ik ook nog ben geweest.
Was indd een goede les, jammer genoeg lastige tijden. Vooral vrijdag erg vroeg.

Dus bij Friends gym en vc de groot beide goed.
Ga binnen kort bij pardoel kijken, die ging komend jaar op dinsdag mma geven had ik gehoord + wat bjj er bij kan geen kwaad

Sportvisison eindhoven zat ook pancrase en bjj, wil ik ook even gaan kijken ook al is dat maar 10 min. minder lang rijden als vc de groot.

En Renzo gracie in breda (jammer genoeg geen mma)

bedankt voor de reacties en jammer dat er geen reactie meer is gekomen van de topic starter.
was misschien ook een goed alternatief.

fast-
03-12-2009, 17:48
in maart worden de tijden veranderd bij friends gym.Komt een nieuwe zaal voor mma incl.kooi.

universele
03-12-2009, 18:26
in maart worden de tijden veranderd bij friends gym.Komt een nieuwe zaal voor mma incl.kooi.

Dat klinkt als muziek in mijn oren.
Afstand is te doen, hans is goed en de zaal en tijden worden dan nog beter.
Dat vind ik echt fijn om te horen.

Zal het in de gaten houden.

FightingDutchman
04-12-2009, 08:31
Ga binnen kort bij pardoel kijken, die ging komend jaar op dinsdag mma geven had ik gehoord + wat bjj er bij kan geen kwaad

Sportvisison eindhoven zat ook pancrase en bjj, wil ik ook even gaan kijken ook al is dat maar 10 min. minder lang rijden als vc de groot.

Bij zowel Pardoel als bij Sportvision in Eindhoven zijn de lessen erg goed kan ik je uit ervaring vertellen. Dus ik zou er zeker een keer gaan kijken, hoewel het misschien meer puur BJJ gericht is dan echt MMA maar gewoon een keer uitproberen en kijken wat je er van vindt!

universele
04-12-2009, 10:01
Dat is mooi, ga ik komende week besluiten waar ik jan. Weer Ga starten.
Pardoel, sportvision etc.
In maart bij stringer gaan vergelijken en kijken wat mij het beste ligt.
Kijk er naar uit om weer lekker flink te traine.

Kato
04-12-2009, 10:20
Maarre we weten dus nu nog steeds de naam niet van de leraar? Jammer........
Of komt Bas Rutten weer in Nederland wonen?

universele
04-12-2009, 10:43
Haha. Dat klinkt ook goed.
Bas rutten terug in nl, lijkt me ook ok om te traine.
Indd nog steeds jammer dat de topic voor niks is geopend.

MMA Starz
08-12-2009, 19:34
Hoi Jongens,

Prachtig! Uit de reacties lees ik dat MMA leeft! Ik heb geen tijd gehad om te kunnen reageren vanwege werk, afstuderen en trainen. Ik had niet verwacht zoveel reacties en prive-reacties te mogen ontvangen. Diegene die oprecht geinteresseerd zijn, daarmee neem ik contact mee en zal ik je voorstellen aan de trainer. Mochten er meerdere atleten geinteresseerd zijn, dan hoor ik dit graag. Vergeet niet: ons team gaat MMA naar een hoger plateau brengen!

Groet,

knetter
08-12-2009, 20:29
Heel erg wazig... Maar ben wel geintreseerd in mma in noord brabant aangezien ik daar ook woon..

TheSkindo
09-12-2009, 01:57
Nou voor iedereen die Pancrase Rutten stijl wil leren, Bij vc de Groot zijn er zelfs 2 leraren uit de Pancrase Instructeurs opleiding...:-)

Ow en natuurlijk geeft Nathan Schouteren er ook nog les hahaha

FightingDutchman
09-12-2009, 08:34
waarom die geheimzinnigheid omtrent de trainer als ik vragen mag?

Inderdaad, lijkt me dat je daar niet echt leden mee trekt.

universele
09-12-2009, 13:41
Mensen die het graag willen weten het gaat om Wil Kwekkeboom.
Vind het jammer dat er niet word geantwoord op vragen.
Je begint niet voor niks een topic toch?
Verder iedereen bedankt die mijn andere tips hebben gegeven.

Christophe
09-12-2009, 16:04
Eindelijk weten we het!

Misschien kunnen Iwan of Benny nu even verduidelijken wat er mis is met die Heer Kwekkeboom, want het zal niet voor niets zijn dat zijn naam niet vanaf post 1 gemeld werd!

Christophe
09-12-2009, 16:08
Hmmm... ik heb al een vermoeden! :rolleyes:

Ik vind zelf niets terug over Dhr. Kwekkeboom, buiten dit foto-album: Picasa-webalbums - Perry Roovers - zelfverdedigi... (http://picasaweb.google.nl/perryroovers/ZelfverdedigingWilKwekkeboomPrinsenbeek#)


De meneer met de witte gi (met witte gordel) is Wil Kwekkeboom:
http://lh5.ggpht.com/_v812tXRbBRo/SgkX-y_IhUI/AAAAAAAAJHk/SI8A4QrPxjY/s720/DSC_8212.JPG

MMA Starz
09-12-2009, 17:15
Hi jongens!

Klopt, en die met de zwarte band is zijn zoon ;). Hij draagt altijd een witte band omdat hij zichzelf als eeuwig leerling ziet van de vechtsport en niet loopt te pronken met zijn zwarte band of instructeursgraad. Tip: de naam van de trainer is niet nodig om een perfecte vechter te zijn, het is je wil om te winnen. Je kan bij Ramon Dekkers trainen, maar dat maakt je geen Ramon Dekkers. Hier is zijn website: http://www.docepares.nl/promoter.html. En nu hopen dat ik niet verwijderd ga worden vanwege spam :)

Groet jongens,

FightingDutchman
09-12-2009, 17:19
Tip: de naam van de trainer is niet nodig om een perfecte vechter te zijn, het is je wil om te winnen. Je kan bij Ramon Dekkers trainen, maar dat maakt je geen Ramon Dekkers.

Daar heb je gelijk in, als ik bij Ramon Dekkers ga trainen betekend dat niet dat ik automatisch een tweede Ramon Dekkers wordt. Maar mijn buurvrouw kan me daarintegen ook geen tweede Ramon Dekkers maken (om maar even met je eigen woorden te spreken). Het is dus wel degelijk relevant wie je coach is aangezien dat degene is die je begeleid en die je de dingen leert die je moet weten.

Nou weet ik persoonlijk niets van de betreffende trainer dus wil ik niemand aanvallen, maar je stelling is natuurlijk pure onzin.

TheSkindo
09-12-2009, 17:57
Staat niet bij dat hij ook binnen een jaar klaar was he ;-)
Was tie ook niet de opleiding duurde (als ik het goed heb) ongeveer 2 jaar of 2,5 en was ook alleen toegangkelijk voor mensen met een aantoonbare zwarte band in een aanverwante stijl.

Marco (scheids)
09-12-2009, 18:03
Is hij ook een leerling van SjihanDojanMaster Ray ?

En hoe gaat hij het gehele MMA op een hoger niveau brengen?

TheSkindo
09-12-2009, 18:07
Wil is een goeie kerel en is idd geslaagd voor de Pancrase Instructeurs Opleiding.... ;-)

ICON
09-12-2009, 21:49
Eindelijk weten we het!

Misschien kunnen Iwan of Benny nu even verduidelijken wat er mis is met die Heer Kwekkeboom, want het zal niet voor niets zijn dat zijn naam niet vanaf post 1 gemeld werd!

als er ergens een leraar opduikt die je niet kent ben je er altijd wel als de kippen bij om diegene af te branden he? begint zo onderhand n beetje op te vallen

Christophe
10-12-2009, 06:29
als er ergens een leraar opduikt die je niet kent ben je er altijd wel als de kippen bij om diegene af te branden he? begint zo onderhand n beetje op te vallen

Ik ben niet zo gek van McDojo-instructeurs die leken een rad voor ogen draaien, omdat ik zelf vechtsport beoefen en mezelf niet als leek zie.

Maar evenmin ben ik een fan van garagisten die onwetenden het dubbele aanrekenen voor half werk, of mobiele telefoon-operatoren die met allerlei ingewikkelde aanbiedingen goedgelovige mensen een contract proberen te laten tekenen waar ze dan slechts met veel moeite (en €€€) terug onderuit geraken, en ....

Aangezien ik van die laatsgenoemde dingen te weinig weet om actief mee te zoeken naar het kaf onder het koren, geniet ik van de lezersbrieven in bijvoorbeeld Humo die dit gedrag aan de kaak stellen, of programma's als "opgelicht" (of hoe heet het, want zo vaak heb ik het ook niet gezien).

Trouwens, ik stel gewoon even vragen als "er een leraar opduikt die ik niet ken" ... mag toch, niet?! Als de heer in kwestie koosjer is, kan dat snel genoeg aangetoont worden, vooral hier op dit forum waar altijd wel iemand in de buurt woont of ergens van gehoord heeft. En als die leraar niet koosjer is, en jij mijn vragen "afbranden" noemt, heb ik daar geen probleem mee ... jij wel?!

Trouwens, menig Mixfight-lid (en jij ongetwijfeld ook) weet maar al te goed dat ik niet in Noord-Brabant woon en dus ook geen potentieel leerling ben van deze school. Maar desondanks wil ik toch graag vermelden dat een referentie van TheSkindo qua Pancrase niet min is, maar als ik zo een lijstje met een paar data en heel veel verschillende lange namen zie, ik de gedachte aan McDojo toch niet uit m'n hoofd krijg.

Wie weet traint Dhr. Kwekkeboom straks alle toekomstige Nederlandse Shooto- en UFC-kampioenen ... en dan mag mijn post gerust bovengehaald worden door jou om me even stevig uit te lachen. Ik vrees alleen dat het niet zo ver zal komen! ;)

Peace!

Christophe
10-12-2009, 06:46
Trouwens, als ik die site zo bekijk valt me dit op:


Doce Pares Multi-Style Nederland is officieel en origineel.

Doce Pares Eskrima wordt in Nederland alleen aangeboden door Doce Pares Eskrima multi-stijl Nederland o.l.v. de heer Will Kwekkeboom en door de scholen die bij deze organisatie zijn aangesloten. De organisatie is erkend door het Wereld Hoofdkwartier Doce Pares Eskrima dat gevestigd is op de Filippijnen, Cebu City te Banilad. Zij zijn op hun beurt als enige Doce Pares Eskrima erkend door de regering van de Republiek der Filippijnen. Hierdoor is de naam Doce Pares beschermd, legaal en authentiek. Iedere andere organisatie die niet is aangesloten bij het Wereld Hoofdkwartier Doce Pares Eskrima op de Filipijnen, mag de naam Doce Pares per definitie niet gebruiken.

Gebeurt dit toch dan is dit in strijd met de grondrechtelijke rechten die aan Doce Pares zijn ontleend en is daarom vals en illigaal te noemen en is per definitie geen origineel Doce Pares.

Ik,Will Kwekkeboom, zal mij volledig inzetten om het Doce Pares Eskrima Systeem van Diony Canete op een zo eerlijke en originele, authentieke wijze te verspreiden in Nederland, uit respect voor Diony Canete en het Doce Pares Systeem. Om iedereen een eerlijke kans te bieden om het Doce Pares Original Systeem te trainen zoals het op de Filippijnen word getraind.

Als je dan "Doce Pares" intikt op Google, is één van de allereerste hits dit:

http://www.eskrima-deutschland.de/eskrima_nl/ waar dit te lezen valt:


Frans Stroeven is steadily becoming a household name in the World of the Filipino Martial Arts. Not only in his home country the Netherlands but all around the world is his name starting to get well known.

Stroeven has been practicing different styles of the Filipino Martial Arts for over 24 years. During these years he introduced Doce Pares Eskrima to Europe and established his name.

He has been training this specific style of Eskrima for 11 years and was the representative of Doce Pares Multi Style Eskrima headed by GM Dionisio "Diony" Cañete for Europe. While practicing Doce Pares, Stroeven more and more put his mark on the style, adapted and modernized it incorporating his own Martial Arts experience.

Stroeven has demonstrated his exceptional skills many times on the Islands of the Philippines. During the Master seminars 2004 in Cebu city he showed his skills not only to the Filipinos but to the whole world.

A demonstration in 2006 together with his wife Leonora Stroeven at the headquarters of Cacoy Doce Pares, Cebu city was even broadcasted on television in the Philippines.

Stroeven is currently the European President of Cacoy Doce Pares Eskrima representing GM Ciriaco "Cacoy" Cañete.

By conducting seminars and educating new teachers Stroeven keeps on spreading the art of Doce Pares Eskrima throughout Europe. June 2007 a new teacher course will be starting in Italy.

Nu wil het toch gebeuren dat ik in mijn leven al meermaals gehoord heb van Frans Stroeven, maar nog nooit van Wil Kwekkeboom. Moet ook niet, ik ben allesbehalve thuis in de wereld van escrima. Maar als ik beide sites zo lees zit is dit ook een soap in the making!

:rolleyes:

Ik hoop dat ik dit mocht zeggen Icon, zo niet laat je het me maar weten! ;)

Christophe
10-12-2009, 06:53
En nu ik aan 't doorklikken ben, kom ik op de officiële site van Doce Pares Internationaal, waar ze dit zeggen:


Instructors & Branches

Only Schools and Instructors in each country listed below are duly recognized BLACKBELTS who've been "AUTHORIZED" and "CERTIFIED" to teach Doce Pares Eskrima by Doce Pares, Inc. headquarters in Cebu City, Philippines.

Contact Us to verify the "Authenticity" of each Individual, School, or Representative in your area teaching or using the Doce Pares name or logos whom haven't been listed on our website!

Doce Pares International is the original Doce Pares organization founded in 1932, the "only one" recognized by the government of the Republic of the Philippines and Registered with Securities and Exchange Commission under registration certificate no. CEO 1373.

Any claim to the contrary constitute a misrepresentation and deems illegal!

* Netherlands

Will Kwekkeboom
Frank Schipper

http://www.doceparesinternational.com/netherlands.htm

Dus geen Frans Stroeven, maar ook niet "alleen" Wil Kwekkeboom! Van die Frank Schipper vind ik helemaal niks terug. Ik heb trouwens al een hele tijd niks meer over pancrase gelezen. Beetje vreemd, niet!?

TheSkindo
10-12-2009, 09:57
Als ik me niet vergis deden beide ten tijde van de opleiding (al dan niet samen dacht ik) idd ook aan eskrima.

Pancrase in NL is idd niet echt groot geworden, dit omdat de BBN idd ten ziele is gegaan door (laat ik het netjes houden) slecht managment. Er zijn ook maar een paar mensen uit de opleiding die naar mijn weten ook daadwerkelijk iets met de kennis hebben gedaan.

Ik weet ook niet wat Wil en/of Frans verder hebben gedaan sinds die tijd dus daar kan ik niet over oordelen, ten tijde van de opleiding waren beide fanatiek bezig....

ondiep
10-12-2009, 10:18
En nu ik aan 't doorklikken ben, kom ik op de officiële site van Doce Pares Internationaal, waar ze dit zeggen:



http://www.doceparesinternational.com/netherlands.htm

Dus geen Frans Stroeven, maar ook niet "alleen" Wil Kwekkeboom! Van die Frank Schipper vind ik helemaal niks terug. Ik heb trouwens al een hele tijd niks meer over pancrase gelezen. Beetje vreemd, niet!?


Raar dat Frans niet op die website staat, naar mijn weten is Frans (mijn oom) al een hele lange tijd de vertegenwoordiger van doce pares in europa.