PDA

View Full Version : Bonjasky bezorgd over K-1 (een maximaal aantal vechters per land toe te laten )



K-1sunstarr
04-12-2009, 10:52
TOKIO - Buiten drievoudig wereldkampioenen Remy Bonjasky en Sem Schilt zijn zaterdag nog eens drie van de overige zes finalisten, Badr Hari, Alistair Overeem en Errol Zimmerman, tijdens de K-1-eindstrijd afkomstig uit Nederland. Daarmee is de Oranje-overmacht wederom enorm groot.

Bonjasky ervaart dit als een zorgelijke ontwikkeling. "Dat vijf vechters uit Nederland in de K-1-finale staan, is slecht voor de sport. In Europa en Korea mag de populariteit dan stijgen, in Japan wordt er veel minder naar de K-1 gekeken.”
Een oplossing voor dit 'probleem' heeft Bonjasky niet. "De sterkste jongens komen nu eenmaal uit Nederland. Als de organisatie zou besluiten een maximaal aantal vechters per land toe te laten, komt dat de kwaliteit van het toernooi niet ten goede.”

Ik ben met Remy helemaal mee eens.

Tykill
04-12-2009, 12:03
jup

Pernik
04-12-2009, 12:09
Als de organisatie zou besluiten een maximaal aantal vechters per land toe te laten, komt dat de [/FONT]kwaliteit van het toernooi niet ten goede.”[/FONT]

Ik ben met Remy helemaal mee eens.

Toch denk ik dat als je op de lange termijn denkt dit voor de sport beter is.

Marco
04-12-2009, 12:15
het blijft jammer dat die amerikanen niet mee kunnen komen, het blijft ook jammer dat die jappen niet wat groter zijn van nature.

Sho'nuff
04-12-2009, 15:23
Dit was toch ook een van de redenen dat Badr voor Marokko uitkomt? en Errol voor Curaçao. En dat Remy werd gevraagd om voor Suriname uit te komen, maar dat weigerde omdat hij zich gewoon Nederlands voelt. Saki voor Turkije, Spong voor Suriname.

Dan blijven er niet veel Nederlanders over toch? Sem, Ali en hopelijk nog een paar jaar Peter. Moet goed komen denk ik zo :lol:

Mickey
04-12-2009, 15:25
Is het hele doel van een internationaal toernooi niet te bepalen wie de sterksten ter wereld zijn in een specifieke discipline? Het feit dat dit toernooi volstaat met Nederlanders is niet voor niets.

blackadder
04-12-2009, 16:03
En dan wat? Elk jaar rouleren de landen die deelnemen? 2 vechters per land in de final 8? 4 deelnemende landen? Jaar 1: Skandinavie + Finland naar de final 8. Jaar 2 Benelux staaten + ijsland?

Collina
04-12-2009, 16:26
Grappig,
Dan komt Alistair Overeem uit voor Jamaica,

Moeilijk half jamaicaans/nederlands/duits.. (sorry aap) whaha

Collina

Zou
04-12-2009, 16:49
In Frankrijk Quarteron, Tony Gregory, Wamba, Kemayo, Hameur Lain, Hamail Chim (sparren Badr Hari), Handlebar ... zij deel kunnen nemen aan een kwalificatie toernooi voor de K1 ... maar de Japanners willen volgen hun helden manga en ze worstelen met nieuwe gezichten ... Ghita heeft gebracht frisheid aan de K1 ... maar dit is niet genoeg!

Zou
04-12-2009, 17:13
In Frankrijk Quarteron, Tony Gregory, Nicolas Wamba, Freddy Kemayo, Hameur Lain, Hamaili Massinissa (sparren Badr Hari), Brice Guidon ... zij deel kunnen nemen aan een kwalificatie toernooi voor de K1 ... maar de Japanners willen volgen hun helden manga en ze worstelen met nieuwe gezichten ... Ghita heeft gebracht frisheid aan de K1 ... maar dit is niet genoeg!