PDA

View Full Version : Oproep voor alle vechtsportliefhebbers



mokumnised
04-12-2009, 15:52
Het zal jullie als vechtsportliefhebbers niet ontgaan zijn dat onze sporten al jarenlang genegeerd worden door NOS Studio Sport.
Ik heb zelf al meerdere keren tevergeefs geprobeerd dit bij de redactie van Studio Sport onder de aandacht te brengen via brieven en e-mails, maar ik heb nooit een fatsoenlijke reactie gekregen, behalve dan een keer een mail die leek op die van een automatische beantwoorder.

Persoonlijk vind ik het een schande dat er wel volop aandacht wordt besteed aan relatief kleine sporten als roeien, korfbal e.d, maar daarentegen bijvoorbeeld de prestaties van de Nederlanders in de K-1 opzichtig genegeerd worden.
13 keer leverde ons land al een K-1 kampioen, maar er is door Studio Sport niet of nauwelijks aandacht aan besteed.
Ik vind dat dat getuigd van een gebrek aan respect naar deze topatleten toe, maar ook naar ons als liefhebbers van deze sport(en).

Aangezien het sturen van een mail of brief door een enkele persoon duidelijk geen zoden aan de dijk zet, roep ik jullie allemaal op een email te sturen naar het volgende adres:

[email protected]

Geef in de e-mail aan dat je vind dat het hoog tijd wordt dat ze bij Studio Sport nu eens aandacht gaan besteden
aan de topprestaties van de Nederlandse atleten onder andere in de K-1.
Te beginnen met een item over de K-1 GP finale van morgen.

Probeer het kort, netjes en zakelijk te houden, zodat onze emails nu misschien wel een keer serieus worden genomen.

Dit bericht wordt geplaatst op mixfight.nl, chief108.com, fighttalk.nl en kickbox.nl

simtekf1
04-12-2009, 15:56
Goeie, zal morgen eens een mailtje doen.

MB667
04-12-2009, 15:58
ik had vanmorgen al rond 10 uur een bericht naar studio sport geschreven n.a.v yara's bericht naar holland sport op chief108 (ja ik lees er wel maar post er niet ;) ),

een beetje van yara, en iets meer van mezelf dus, ja er zitten fouten in, who cares!
-------------------------------------


Geachte mensen van Studio Sport,

zaterdag 5 december a.s. is er weer de K-1 World Grand Prix Finale in de Yokohama Arena te Japan.

Dit keer staan er maar liefst 5 vechters met een Nederlands paspoort in een 8 mans finale. Behalve hen, vechten ook nog Tyrone Spong, Peter Aerts en Gokhan Saki op dit evenement.
Bovendien bestaat er de mogelijkheid dat twee vechters uit Nederland van hetzelfde team tegen elkaar in de finale uitkomen.

Ik hoop dat Studio Sport eens een keer aandacht besteedt aan deze minder bekende topsporters uit Nederland. Ik vind het totaal onbegrijpelijk dat er aan deze sport, waar veel Nederlanders in uitblinken, totaal geen aandacht door jullie wordt besteedt. Ik hoop dat jullie redactie eens een keer stopt met het negeren van deze sport. Waarom wordt er wel aandacht besteedt aan sporten waar Nederlanders niet of nauwelijks iets te betekenen hebben? Maar niet aan deze sport? Is het omdat Mr. Smeets er niets van moet hebben? Daar lijkt het wel op! Zowel in de Kmax en K1 ( kmax is voor topvechters tot de 70 kg en k1 is voor topvechters in het zwaargewicht) blinken Nederlanders uit.

Het is toch erg vreemd dat jullie wel zo nu en dan aandacht besteden aan Nederlanders (bijv. Don Diego Poeder een aantal jaren geleden) die een come back wedstrijd boksen, die niet voor titels worden bevochten (niets ten nadele van hun) maar totaal niet aan de kickboks wedstrijden van Nederlanders, die om wereldtitels gaan.

Het zou al erg mooi zijn, en heel erg gewaardeerd worden, als alleen al de winnaar wordt genoemd van het k1 evenement, en nog meer over het evenement uitzenden zou helemaal mooi zijn.

Als jullie dat niet doen, hoop ik wel een reactie op mijn mail te krijgen, zodat het voor mij, en de rest van vechtsportminnend Nederland, misschien te begrijpen is, waarom jullie deze mooie sport, totaal negeren.

bij voorbaat dank!

Ps. Voor meer informatie verwijs ik jullie naar de volgende website: http://www.k-1.co.jp/en/event/2009/1205_wgp/index.html (http://www.k-1.co.jp/en/event/2009/1205_wgp/index.html)

Met sportieve groet,


M. van der Beek

MB667
04-12-2009, 16:00
dit kreeg ik terug



Van:http://gfx1.hotmail.com/mail/w4/pr01/ltr/im/offline16.png NOS Publieksvoorlichting ([email protected]) Verzonden:vrijdag 4 december 2009 10:26:06Aan: mendo van der beek ([email protected])


RE: K1 komende zaterdag‏


Geachte heer Van der Beek


Dank u voor uw e-mail. Hierbij deel ik u mee dat de vechtsport niet staat opgenomen in de planning.


Ik heb uw e-mail inmiddels doorgezonden naar de betrokken redactie.



Met vriendelijke groet




Nettie Kosterman
NOS Publieksvoorlichting

mokumnised
04-12-2009, 16:02
Van:http://gfx1.hotmail.com/mail/w4/pr01/ltr/im/offline16.png NOS Publieksvoorlichting ([email protected]) Verzonden:vrijdag 4 december 2009 10:26:06Aan: mendo van der beek ([email protected])


RE: K1 komende zaterdag‏


Geachte heer Van der Beek


Dank u voor uw e-mail. Hierbij deel ik u mee dat de vechtsport niet staat opgenomen in de planning.


Ik heb uw e-mail inmiddels doorgezonden naar de betrokken redactie.


Reden te meer om met z'n allen mails die richting op te sturen, het adres in mijn post is de kortste weg naar de sportredactie.

Biiyen
04-12-2009, 16:09
Vechtsport op de NOS? Waarom.... oubollige omroep. Wie wil daar nu mee geassocieerd worden.... Kom op man! tafeltennis, paardesport, turnen en korfbal. JOEPIE

Het is DE omroep van de 50+

Joris
04-12-2009, 16:09
Geachte mensen van Studio Sport,

Hoe kan het zijn dat de K-1 niet opgenomen is in de planning? De datum staat al een tijd vast.

De Nederlanders leveren daar ieder jaar weer een absolute topprestatie op het hoogste podium van kickboksen. In Japan stuk voor stuk grootheden, in Nederland genegeerd door de media. Zijn wij hier niet trots op? RTL 7 en SBS 6 hebben al aangetoond dat er voldoende animo voor is. Ik ben daarom benieuwd naar jullie standpunt over dit onderwerp.

Het zou al erg mooi zijn, en heel erg gewaardeerd worden, als alleen al de winnaar wordt genoemd van het k1 evenement, en nog meer over het evenement uitzenden zou helemaal mooi zijn.

Als jullie dat niet doen, hoop ik wel een reactie op mijn mail te krijgen, zodat het voor mij, en de rest van vechtsportminnend Nederland, misschien te begrijpen is, waarom jullie deze mooie sport, totaal negeren.

bij voorbaat dank!


Met sportieve groet,

Joris de Preter

Joris
04-12-2009, 16:11
goede actie, ben niet zo'n volleerd brieven schrijver dus ik heb grote delen van je tekst gestolen. Ik hoop niet dat je het erg vind.

dirk5
04-12-2009, 16:16
waarom willen we het allemaal zo graag mainstream hebben?

wij kunnen het zien, de vechters verdienen er een aardige boterham mee....

wat is de reden dan nog om het bij de nos te krijgen? erkenning? Ik zit persoonlijk niet te wachten op Smeets die op zijn melodramatische manier de sport naar een hoger plan gaat tillen.

Ieder zijn ding natuurlijk, en het is jullie tijd die jullie er in steken, maar waarom?

MB667
04-12-2009, 16:17
ik had al enkele passages uit yara's tekst in mijn tekst meegenomen ;)

Fyodor
04-12-2009, 16:18
Denk dat het allemaal valt en staat met de aard van 'onze' sport. Het is en blijft de publieke omroep en als er zelfs kamervragen gesteld worden over Lingo dat van de TV verdwijnt, dan zie ik nog gekkere dingen gebeuren als sommige politici K-1 bij de NOS zien. Ik begrijp het initiatief heel goed, maar als wij met z'n allen 100 e-mails sturen zal het denk ik nog weinig uithalen.

RTL7 (TUF) en SBS6(K-1) zijn heel goed bezig, al vind ik het jammer dat het seizoen 10 is trouwens.

Pepe the Ice-Murderer
04-12-2009, 16:24
Eigenlijk vind ik het best prima dat gevechtsporten niet mainstream zijn.
Als je kijkt naar sommige "nieuwe mma fans" en vooral ufc fans die de sport nog niet lang volgen, dan stoort het me soms oprecht dat de sport té mainstream wordt.

Of mensen die brock lesnar de beste vechter ter wereld vinden omdat hij in ufc undisputed een sterk character is...

Nee, het gaat nog altijd over vechten en vechtsporten, en de die hard fans zoeken al jaren via allerlei media naar de evenementen en gevechten.

Enkele jaren geleden moest je behoorlijk wat moeite doen om een dvd van Pride of Pancrase of Rings of iets dergelijks te vinden. Nu zie ik dit zelfs liggen in de Fnac.

Op zich niks mis mee, maar ik ben niet voor K1 op NOS.

Dat de uitslagen en evenementen vermeld worden is dan weer een ander verhaal.

De jongens verdienen in mijn ogen evenveel, soms meer, respect dan voetballers of wat dan ook.

Maar eerlijk gezegd, zolang zij goed verdienen en vedettes zijn in japan en in het vechtsportcircuit, denk ik niet dat zij er ook maar 1 fuck om geven.

Wel een heel goeie post en de moeite waard om even over na te denken.

Mickey
04-12-2009, 16:28
Waarom willen we dit mainstream krijgen?
Omdat jongens die er superhard voor trainen en alles geven er dan gewoon van kunnen leven. Als je kijkt naar de ontwikkeling van de UFC en de groei van het niveau van de vechters daar de afgelopen periode dan kun je dit voor een groot deel toekennen aan het feit dat er nu gewoon een goeie boterham in te verdienen is en mensen er dus vol voor kunnen gaan..

Als fan van de sport zou je daar bijzonder blij mee moeten zijn..

Jurriaan
04-12-2009, 16:31
Amen !!

dirk5
04-12-2009, 16:41
Waarom willen we dit mainstream krijgen?
Omdat jongens die er superhard voor trainen en alles geven er dan gewoon van kunnen leven. Als je kijkt naar de ontwikkeling van de UFC en de groei van het niveau van de vechters daar de afgelopen periode dan kun je dit voor een groot deel toekennen aan het feit dat er nu gewoon een goeie boterham in te verdienen is en mensen er dus vol voor kunnen gaan..

Als fan van de sport zou je daar bijzonder blij mee moeten zijn..

Ik vind het allemaal wel goed zo, volgensmij zitten de heren Remy, Sem enz niet verlegen om geld. Ik weet niet of dit in het prille begin ook al zo was. Zo niet dan gaat het aardig zonder NL tv.

Verder zit ik ook niet op een tuf generatie te wachten zoals bij mma. Mensen die eens iets hebben gezien en dan wel eens zullen vertellen hoe het in elkaar zit.

mokumnised
04-12-2009, 16:42
waarom willen we het allemaal zo graag mainstream hebben?

Omdat de sport, de atleten en wij als liefhebbers dat verdienen.
Daarbij is het voordeel van mainstream worden, dat je interessanter wordt voor adverteerders en daarmee bijvoorbeeld promotors minder afhankelijk gaan worden van die louche vip tafels.
Ook zal het door stijgende inkomsten voor meer vechters mogelijk worden full prof te worden en zo zijn er nog wel meer voordelen te noemen.
Natuurlijk heb je als nadeel dat er meer nitwits op de gala's e.d. af zullen komen, maar ik denk dat de voordelen zwaarder wegen.

Het sturen van een mailtje is imo een kleine moeite (kan ook kort en bondig) en daarbij is niet geschoten altijd mis.
Ook al blijft het beperkt tot tientallen en misschien een paar 100 mails, je geeft in ieder geval wel een duidelijk signaal af.

Joris
04-12-2009, 16:59
maarja het is ook gaaf als je remy in de manhattan tegen komt, en hij daar ook kan zijn omdat niemand hem lastig valt.. moet je in japan proberen ;)

Tsuki
04-12-2009, 17:10
zolang de Mart Smeetsen daar bij studio sport rondlopen kunnen we het wel vergeten ........

Hendy
04-12-2009, 17:30
Beste redactie van Studio Sport.

Als jullie niet binnen 2 maanden gaan beginnen met het uitzenden van K1.
Gooi ik een bom op het complete mediapark!




;)
@Topicstarter, goed initiatief.. zal vanavond ook iets op papier zetten.

oliebol
04-12-2009, 17:52
WTF chief108.com :lol: Denk dat ik die periode onder een steen lag, heb dat helemaal niet meegekregen.

Pepe the Ice-Murderer
04-12-2009, 18:13
Omdat de sport, de atleten en wij als liefhebbers dat verdienen.
Daarbij is het voordeel van mainstream worden, dat je interessanter wordt voor adverteerders en daarmee bijvoorbeeld promotors minder afhankelijk gaan worden van die louche vip tafels.
Ook zal het door stijgende inkomsten voor meer vechters mogelijk worden full prof te worden en zo zijn er nog wel meer voordelen te noemen.
Natuurlijk heb je als nadeel dat er meer nitwits op de gala's e.d. af zullen komen, maar ik denk dat de voordelen zwaarder wegen.

Het sturen van een mailtje is imo een kleine moeite (kan ook kort en bondig) en daarbij is niet geschoten altijd mis.
Ook al blijft het beperkt tot tientallen en misschien een paar 100 mails, je geeft in ieder geval wel een duidelijk signaal af.

Je hebt uitstekende argumenten en ik ga je absoluut niet tegenspreken. Maar voor mij hoeft het niet per sé. Ik weet dat adverteerders de belangrijkste bron van inkomsten zijn.

Toch krijg ik telkens het schijt als Bruce Buffer weer omroept
"this fight is brought to you by Harley Davidson, the only motorcycle worthy of being in the octagon...and Bud Light! Superior drinkability en meer van die shit :D

Mijn mening is persoonlijk, maar volgens mij zal binnen enkele jaren de sport gewoon openbarsten en mainstream worden, als logisch gevolg van het succes.

En dan zal je me niet horen klagen, want dan zullen er (hopelijk) ook mensen achter zitten die de sport wel degelijk kennen en deftig commentaar kunnen geven.

Ik denk niet dat de huidige studio sport redactie in staat is om jullie wensen op dit moment te vervullen.

Nogmaals, voor mij hoeft het echt niet. Voor een organisatie als strikeforce is het dan weer een ander verhaal, zij hebben de commercie erg hard nodig.

Zoals altijd respecteer ik ieders standpunt, toch blijf ik bij het mijne.

Greets

Pepe the Ice-Murderer
04-12-2009, 18:21
Bijkomend punt: als je adverteerders toelaat, wil dat zeggen dat zij winst willen maken.

En we weten allemaal dat het niet altijd de beste vechters zijn die het meeste opbrengen.

Ik zie Fedor niet direct de glamourboy van bv Harley Davidson worden.

Of Badr Hari die zijn BMW inruilt voor een Kia proce'ed...

Er zijn genoeg pro en contra argumenten, ik vind het in ieder geval een superpost en erg interessante discussie. resp earned man

mokumnised
05-12-2009, 01:18
hopelijk is het aantal views een indicatie van het aantal mails richting NOS:):)

Jeru
05-12-2009, 01:21
Op zich vind ik SBS mainstream genoeg, maar goed dat je het probeert. SBS zou het nog wel eerder op de avond kunnen brengen.

ijsblok
05-12-2009, 01:31
weet je wat ik vooral zo naar vind? die NOS homo's met Smeets voorop zenden vooral uit waar ze zelf zin in hebben en wat ze zelf leuk vinden. Ze zijn daar vergeten dat ze gvd van onze belastingcenten betaalt worden, en dat ze onze wensen mee moeten nemen bij hun afweging wat uit te zenden. De Publieke Omroep dient een afspiegeling van de samenleving te zijn maar dat is totaal niet het geval.

mokumnised
05-12-2009, 02:18
weet je wat ik vooral zo naar vind? die NOS homo's met Smeets voorop zenden vooral uit waar ze zelf zin in hebben en wat ze zelf leuk vinden. Ze zijn daar vergeten dat ze gvd van onze belastingcenten betaalt worden, en dat ze onze wensen mee moeten nemen bij hun afweging wat uit te zenden. De Publieke Omroep dient een afspiegeling van de samenleving te zijn maar dat is totaal niet het geval.


Spijker op z'n kop!!

MB667
06-12-2009, 11:17
lijkt erop dat ze het wel hebben opgepakt want het staat nu dus wel op teletekst, dat was in het verleden nooit. tis een begin!!!

Lennie
06-12-2009, 12:07
Weet overgens niet of het slim was om deze oproep ook te plaatsten op kickboks.nl.

ijsblok
09-12-2009, 09:41
hebben er nog mensen een reactie gekregen van de NOS?

Marquis
09-12-2009, 10:47
Zolang de K1 organisatie enige vorm van gebruik van bepaalde drugs niet weert,.. zal het nooit op een publieke zender komen. De vechters kunnen namelijk nooit een goed voorbeeld zijn voor die jonge jongens en meiden die in de sportschool zitten.

Als de K1 de vechters niet in een potje laten pissen na het toernooi dan zie ik niet in om het via een publieke zender te laten zien.

Over 5 jaar lopen ons kinderen als ze 16 zijn aan de zooi omdat ze op bepaalde vechters willen lijken in de K1.

Dragon Tail
09-12-2009, 10:51
Zolang de K1 organisatie enige vorm van gebruik van bepaalde drugs niet weert,.. zal het nooit op een publieke zender komen. De vechters kunnen namelijk nooit een goed voorbeeld zijn voor die jonge jongens en meiden die in de sportschool zitten.

Als de K1 de vechters niet in een potje laten pissen na het toernooi dan zie ik niet in om het via een publieke zender te laten zien.

Over 5 jaar lopen ons kinderen als ze 16 zijn aan de zooi omdat ze op bepaalde vechters willen lijken in de K1.

Hoezo, wielrennen wordt toch ook uitgezonden terwijl het daar een pot doping is?
Om haverklap klapt er 1 uit de school over zijn dopingverleden of over een ander.

Marquis
09-12-2009, 11:02
Hoezo, wielrennen wordt toch ook uitgezonden terwijl het daar een pot doping is?
Om haverklap klapt er 1 uit de school over zijn dopingverleden of over een ander.


Het word wel veroordeelt en men probeert het in de kiem te smoren met bepaalde straffen. In Japan is het hoe gekker hoe beter.

Zie je het contrast Dragontail ?

YoMarK
09-12-2009, 11:16
Onzin Marquis, de enige sport waar echt goed gecontroleerd word is het wielrennen. Juist door al die doping schandalen in het wielrennen hebben de Duitse zenders het al zo ongeveer geboycot.
Goede doping controles, en dus ook de bijbehorende gepakte atleten, daar zit niemand op te wachten, behalve een paar moraalridders.

Het probleem is dat men K-1 te gewelddadig vind, en niet geschikt voor de jonge kijkers. Daar zit misschien wat in.

simtekf1
09-12-2009, 12:37
Denk dat ze het grotendeels nog steeds zien als een barbaarse sport, 2 kerels die elkaar in elkaar stompen wat is daar nou leuk aan.

Marquis
09-12-2009, 12:49
Denk dat ze het grotendeels nog steeds zien als een barbaarse sport, 2 kerels die elkaar in elkaar stompen wat is daar nou leuk aan.


Men laat boksen toch ook zien op TV

NTT-FX
09-12-2009, 18:51
De NOS is wat dit betreft zo antiek als de #censuur!# denk ik.
Powned heeft al aangegeven dat zie hier zeker aandacht aan willen besteden.

Toegegeven, da's nog geen grote jongen maar de wil is er wel ! :)