PDA

View Full Version : Alistair en K-1 spoiler!



Fasada
05-12-2009, 16:45
Sprak net een vriend van mij en die had een analyse waar ik niet eens aan had gedacht.
Uiteraad vind ik het jammer dat hij heeft verloren maar denk dat door de komst van Alistair deze K-1 zo goed maakte.
Hate him or love him, zijn toevoeging heeft gewoon gezorgd voor extra dramatiek in de finale.. En alleen daarvoor vind ik dat Alistair een goede toevoeging was voor het evenement, the badguy from M.M.A. ;)

Hij heeft alle andere vechters wakker geschud om nog harder te trainen en nog scherper te zijn. Jongens als Badr, Remy en Sem Schilt zagen dat Alistair een gevaar kon gaan worden en zijn nog harder gaan trainen dan normaal... Dit is in mijn inziens een goede ontwikkeling.. Zo is het niveau dit jaar nog beter geworden en hebben wij een nog scherpere Aerts, Zimmerman, Bonjasky, Hari en Schilt gezien. Ben van mening dat alle vechters hun beste prestaties hebben neergezet (behalve Texeira en Lebanner).

Alistair kan zich weer gaan richten op M.M.A en hij heeft zich al geplaatst voor de final 16 dus dat is wel weer leuk..

De persconferentie vooraf, met de spanning die erbij kwam was ongekend. De verhaallijn met Badr - de beste vechter zonder titel, Schilt die weer terug is gekomen en Overeem de buitenbeentje uit het M.M.A.. Titelkandidaat Remy Bonjasky die publieke vraagt om Alistair een halt toe te roepen... Ja het was een leuk weekendje met een mooie climax..

Hoewel ik liever een andere winnaar had gezien ;)

Jammer Alistair volgende keer beter!! en voor alle Badr fans; gefeliciteerd en uiteraard felicitaties voor de terechte kampioen Sem Schilt.

el bastardo
05-12-2009, 17:00
Kan hier weinig aan toevoegen. Hij heeft voor een extra spannings element gezorgd!

Mickey
05-12-2009, 17:01
Hij heeft wel een punt. De uitkomst is inderdaad jammerlijk, maar hij was inderdaad een soort "eindbaas" voor die gasten.

TOON
05-12-2009, 17:46
overeem heeft het zeker weer een stuk spannender gemaakt, zelden zo staan te trippen tijdens badr vs overeem.....nog meer dan tijdens de finale....

Marquis
07-12-2009, 09:51
Badr had geen kind aan Alistair waar hebben jullie het over ? Minder dan 1 ronde had Badr nodig.

el bastardo
07-12-2009, 09:58
Badr had geen kind aan Alistair waar hebben jullie het over ? Minder dan 1 ronde had Badr nodig.
Lezen kerel... Er staat dat Alistair iets heeft toegevoegd aan de finale. Met zijn uitspraken heeft hij veel losgemaakt, waardoor extra spanning is ontstaan hetgeen de finale een stuk leuker maakte.

Marquis
07-12-2009, 10:07
Lezen kerel... Er staat dat Alistair iets heeft toegevoegd aan de finale. Met zijn uitspraken heeft hij veel losgemaakt, waardoor extra spanning is ontstaan hetgeen de finale een stuk leuker maakte.


Alistair heeft zich zelf als paljas neer gezet door te zeggen dat hij maar
ff door de toernooi heen walst omdat de K1 conditioneel niets voorstelt
en dergelijke.

De loting was sowieso voor iedereen zwaar (behalve voor Sem).
Dus om nu te veronderstellen dat een Badr,Errol,Remy,Ruslan harder
zijn gaan trainen omdat Alistair deel nam aan de K1 is kolder.

Hard trainen moeten ze iedere jaar weer !!

el bastardo
07-12-2009, 10:14
Alistair heeft zich zelf als paljas neer gezet door te zeggen dat hij maar
ff door de toernooi heen walst omdat de K1 conditioneel niets voorstelt
en dergelijke.

De loting was sowieso voor iedereen zwaar (behalve voor Sem).
Dus om nu te veronderstellen dat een Badr,Errol,Remy,Ruslan harder
zijn gaan trainen omdat Alistair deel nam aan de K1 is kolder.

Hard trainen moeten ze iedere jaar weer !!
Denk dat niemand dat impliceerd. Dat is ook niet de discussie. Nogmaals, door zijn uitspraken, ermee eens of niet, zijn een aantal partijen een stuk meer beladen geworden, waardoor de partijen interessanter werden.

Ben het verder niet met je eens dat Sem een minder zware loting had. Hij moet toch maar langs een man die al jaren in de finale staat, en nu dan weinig meer laat zien, en de 3 voudig kampioen van vorig jaar.
Maar ook dit is een andere discussie.

Remco
07-12-2009, 10:19
Alistair doet het prima hoor en petje af, maar ik bespeur toch weer een wat 'gezochte' manier om hem te prijzen. Eindbaas? Hoe bedoel je Mick? Ik denk dat mensen als Badr en Sem eerder als zodanig kwalificeren, maar goed. Is het allemaal erg? Welnee! Mensen als Alistair zorgen voor een populariteitsgroei van de sport en dat is alleen maar goed.

Marquis
07-12-2009, 10:26
Denk dat niemand dat impliceerd. Dat is ook niet de discussie. Nogmaals, door zijn uitspraken, ermee eens of niet, zijn een aantal partijen een stuk meer beladen geworden, waardoor de partijen interessanter werden.

Ben het verder niet met je eens dat Sem een minder zware loting had. Hij moet toch maar langs een man die al jaren in de finale staat, en nu dan weinig meer laat zien, en de 3 voudig kampioen van vorig jaar.
Maar ook dit is een andere discussie.


Ik reageer enkelt op wat de topicstarter zegt in deze thread.



Hij heeft alle andere vechters wakker geschud om nog harder te trainen en nog scherper te zijn. Jongens als Badr, Remy en Sem Schilt zagen dat Alistair een gevaar kon gaan worden en zijn nog harder gaan trainen dan normaal...



Badr had de jaren hier voor ook een grote mond ,... is men toen ook een tandje harder gaan trainen ?




Dat dacht ik al !!

el bastardo
07-12-2009, 10:29
En reps voor Badr daarvoor. Maakt het alleen maar leuker! Zolang het sportief blijft.

MB667
07-12-2009, 10:30
De grote mond is wat het leuk maakt bij de persconferenties, dat is altijd al zo geweest.

En Alistair heeft even in 1 jaar tijd van Hari, Aerts en Teqeira gewonnen!

Teqeira heeft tot eergisteren nog nooit een zware ko meegemaakt als die wat Alistair hem heeft bezorgd, dat heeft niemand in de k1 voor mekaar gekregen, op Alistair na, dus respect voor de prestaties van Alistair!

Marquis
07-12-2009, 10:42
De grote mond is wat het leuk maakt bij de persconferenties, dat is altijd al zo geweest.

En Alistair heeft even in 1 jaar tijd van Hari, Aerts en Teqeira gewonnen!

Teqeira heeft tot eergisteren nog nooit een zware ko meegemaakt als die wat Alistair hem heeft bezorgd, dat heeft niemand in de k1 voor mekaar gekregen, op Alistair na, dus respect voor de prestaties van Alistair!


Texeira is dan ook een gedoodverfde K1 vechter die al jaren mee draait waardoor wij de winst van Alistair kunnen bestempelen als een wereldpartij :sleep1: waarbij de clinch (2x) ook discutabel is als wij de regels van de K1 mogen geloven.

Laten we dingen niet groter maken dan dat ze daadwerklijk zijn.

Fasada
07-12-2009, 11:05
Ik reageer enkelt op wat de topicstarter zegt in deze thread.




Badr had de jaren hier voor ook een grote mond ,... is men toen ook een tandje harder gaan trainen ?

Dat dacht ik al !!

Laten we het zo zeggen dan, toen Badr voor de eerste keer tegen Alistair moest vechten was het mede door onderschatting dat hij had verloren, dus ja je kan concluderen dat hij hem serieuzer heeft genomen als tegenstander. Ditzelfde geldt voor Remy die maar op het nippertje van hem won en ook favoriet Aerts moest er aan geloven...
Kijk of zij daadwerkelijk harder zijn wezen trainen is natuurlijk iets wat ik niet kan hard maken maar het leek er wel op dat zij Alistair veel serieuzer namen...

Verder leek het wel dat Alistair in de middelpunt stond van alle vragen en opmerkingen, dit omdat hij uit M.M.A. komt en men - denk ik - toch hoog had zitten waardoor de druk om hem te verslaan groter werd. Waarom gaat een Remy Bonjasky die helemaal aan de andere kant van de bracket opmerkingen maken dat iedereen hem moet stoppen?
En waarom flipt zo'n commentator als Badr wint van hem, geeft mij alleen aan dat hij super opgelucht was. Verder was de commentator ook degene die de boel aan het opstoken was op de persconferentie, hierdoor werd het wel interessanter maar eerlijk was het niet echt...

Dat Badr 1 ronde nodig had zegt voor mij niks, Sem had geen kind aan Badr dus wat wil je daar mee zeggen??

Mijn punt die ik vooral wou maken was dat door de komst van Alistair in de K-1 er een verhaalllijn bij kwam. Veel vrienden van mij waren verdeeld tussen Badr en Alistair en ook veel weddenschappen zijn gesloten... Zelfs tijdens uitgaan lijkt het hele K-1 het gesprek van de avond, iedereen heeft het er over..

Marquis
07-12-2009, 11:22
Laten we het zo zeggen dan, toen Badr voor de eerste keer tegen Alistair moest vechten was het mede door onderschatting dat hij had verloren, dus ja je kan concluderen dat hij hem serieuzer heeft genomen als tegenstander. Ditzelfde geldt voor Remy die maar op het nippertje van hem won en ook favoriet Aerts moest er aan geloven...
Kijk of zij daadwerkelijk harder zijn wezen trainen is natuurlijk iets wat ik niet kan hard maken maar het leek er wel op dat zij Alistair veel serieuzer namen...

Verder leek het wel dat Alistair in de middelpunt stond van alle vragen en opmerkingen, dit omdat hij uit M.M.A. komt en men - denk ik - toch hoog had zitten waardoor de druk om hem te verslaan groter werd. Waarom gaat een Remy Bonjasky die helemaal aan de andere kant van de bracket opmerkingen maken dat iedereen hem moet stoppen?
En waarom flipt zo'n commentator als Badr wint van hem, geeft mij alleen aan dat hij super opgelucht was. Verder was de commentator ook degene die de boel aan het opstoken was op de persconferentie, hierdoor werd het wel interessanter maar eerlijk was het niet echt...

Dat Badr 1 ronde nodig had zegt voor mij niks, Sem had geen kind aan Badr dus wat wil je daar mee zeggen??

Mijn punt die ik vooral wou maken was dat door de komst van Alistair in de K-1 er een verhaalllijn bij kwam. Veel vrienden van mij waren verdeeld tussen Badr en Alistair en ook veel weddenschappen zijn gesloten... Zelfs tijdens uitgaan lijkt het hele K-1 het gesprek van de avond, iedereen heeft het er over..



Het was niet alleen enkelt door onderschatting dat Badr had verloren van Alistair.
Badr had net een bewogen negatieve jaar achter de rug zowel sportief en voornamelijk prive.

Remy had op nippertje verloren omdat Remy niet fit was (knieblessure)

Aerts met alle respect maar die man is aardig afgeblust ,.. tegen vechters als Saki,Tyrone,Ruslan,Zimmerman kan
hij nog aardig wat potten breken maar tegen vechters als Remy,Badr,Sem gaat hij het nu in 2009/2010 gewoon niet meer
redden.

En dat Alistair in het middelpunt zat van deze K1 was gewoon strategie van GG en Alistair ..
wat overigens niks mis mee is hoor ,.. begrijp me niet verkeerd !! positieve of negatieve aandacht trekken
blijft immers aandacht !! (typisch Amerikaans)

De commentator is zover ik weet al bij dag 1 fan van Badr,.. dat heeft hij nooit onder stoelen of banken gestoken.

mikeymcd
07-12-2009, 11:36
Kerel jij probeert echt alles te ontkrachten he.

Overeem heeft voor extra spanning en druk gezorgt bij alle k-1 jongens en heeft de K-1 finale veel interressanter en leuker gemaakt dit jaar PUNT.
Daarbij doe je alsof Alistair niks te vertellen had en eigenlijk door omstandigheden van iedereen won. ONZIN! Alistair is voor iedereen gevaarlijk. En Aerts zal uitgeblust zijn en het tegen Sem niet meer redden terwijl hij er vorig jaar nog van won en nu gigantisch goed staat te vechten.

Ik sta achter de opening van deze topic. De mooiste finale ooit, mede door de inbreng van Ali.

Fasada
07-12-2009, 11:37
Het is wel leuk dat je reageert maar je reageert niet op mijn oorspronkelijke stelling...
Laat ik het voor jou wat makkelijk maken zodat je alleen hoeft te zeggen 'eens of oneens'
In plaats van een heel verhaal die mijn inziens totaal niet te maken hebben met mijn stelling.

"Denk jij dat door de komst van Alistair de K-1 grandprix leuker is geworden en vind je Alistair een toevoeging voor de K-1?"

Ik zei dus ja en ondersteun mij verhaal met een betoog, jij komt leuk met een antwoord maar je zegt er eigenlijk niks mee...

simtekf1
07-12-2009, 11:41
Het was niet alleen enkelt door onderschatting dat Badr had verloren van Alistair.
Badr had net een bewogen negatieve jaar achter de rug zowel sportief en voornamelijk prive.

Remy had op nippertje verloren omdat Remy niet fit was (knieblessure)

Aerts met alle respect maar die man is aardig afgeblust ,.. tegen vechters als Saki,Tyrone,Ruslan,Zimmerman kan
hij nog aardig wat potten breken maar tegen vechters als Remy,Badr,Sem gaat hij het nu in 2009/2010 gewoon niet meer
redden.

En dat Alistair in het middelpunt zat van deze K1 was gewoon strategie van GG en Alistair ..
wat overigens niks mis mee is hoor ,.. begrijp me niet verkeerd !! positieve of negatieve aandacht trekken
blijft immers aandacht !! (typisch Amerikaans)

De commentator is zover ik weet al bij dag 1 fan van Badr,.. dat heeft hij nooit onder stoelen of banken gestoken.

Even over Peter.
Remy heeft Peter nog nooit kunnen verslaan dus hoe je er bij komt dat Peter hem niet kan verslaan is mij een raadsel.

Marquis
07-12-2009, 11:48
Even over Peter.
Remy heeft Peter nog nooit kunnen verslaan dus hoe je er bij komt dat Peter hem niet kan verslaan is mij een raadsel.

Begrijpend lezen ?!?

Ik zeg heel duidelijk dat Aerts het nu in 2009/10 het niet meer gaat redden tegen jongens als Remy,Sem,Badr.

Wat begrijp je hier niet van ?

Marquis
07-12-2009, 11:50
Het is wel leuk dat je reageert maar je reageert niet op mijn oorspronkelijke stelling...
Laat ik het voor jou wat makkelijk maken zodat je alleen hoeft te zeggen 'eens of oneens'
In plaats van een heel verhaal die mijn inziens totaal niet te maken hebben met mijn stelling.

"Denk jij dat door de komst van Alistair de K-1 grandprix leuker is geworden en vind je Alistair een toevoeging voor de K-1?"

Ik zei dus ja en ondersteun mij verhaal met een betoog, jij komt leuk met een antwoord maar je zegt er eigenlijk niks mee...


Qua amusumentswaarde heeft Alistair zeker wat toegevoegd ja.
Sportief gezien was het matig misschien net een zesje,.. zou het goed zijn dan stond hij tegen Sem in de finale. En zou het uitstekend zijn dan had hij de K1 gewonnen.

Maar kortom feitelijk gezien was het matig.

Marquis
07-12-2009, 11:52
Kerel jij probeert echt alles te ontkrachten he.

Overeem heeft voor extra spanning en druk gezorgt bij alle k-1 jongens en heeft de K-1 finale veel interressanter en leuker gemaakt dit jaar PUNT.
Daarbij doe je alsof Alistair niks te vertellen had en eigenlijk door omstandigheden van iedereen won. ONZIN! Alistair is voor iedereen gevaarlijk. En Aerts zal uitgeblust zijn en het tegen Sem niet meer redden terwijl hij er vorig jaar nog van won en nu gigantisch goed staat te vechten.

Ik sta achter de opening van deze topic. De mooiste finale ooit, mede door de inbreng van Ali.

Jij gelooft zeker nog in Sinterklaas ?

K1 organisatie moet het van zijn commercie hebben,..
allemaal show kerel.

marokkaan
07-12-2009, 12:03
Er zijn mensen die dit zien alsof Badr hulp heeft gekregen van de K1 en dus Alistair is bestolen.

Ik ben blij dat Alistair is beschermd door de scheids want dit had echt een hele zware KO kunnen zijn. Je zag dat Alistair echt wankelde en zijn handen laag had. Badr stond klaar voor de kill!

Als Badr doorging dan zou ik niet raar opkijken als Alistair er blijvend letsel aan had overgehouden.

Conclusie;
Ik vind het een beetje zwak van Alistair om nu de scheids af te vallen. De scheids heeft zijn hachje gered.
De scheids heeft hem heel wat maanden "eten door een rietje" bespaard...

Er is geen mens op aarde die, na de trap van Hari, in de hoek met zijn handen laag, in Alistair z'n verdedigingloze positie zou willen staan.

mikeymcd
07-12-2009, 12:04
Jij gelooft zeker nog in Sinterklaas ?

K1 organisatie moet het van zijn commercie hebben,..
allemaal show kerel.

Elke vechtorganisaie moet het van zijn commercie hebben, met je sinterklaas opmerking (die heel intelligent over komt) . Wat heeft dat in vredesnaam met mijn reactie te maken.

Marquis
07-12-2009, 12:09
Elke vechtorganisaie moet het van zijn commercie hebben, met je sinterklaas opmerking (die heel intelligent over komt) . Wat heeft dat in vredesnaam met mijn reactie te maken.

Dat sportief gezien Alistair weinig heeft voorgesteld afgelopen zaterdag wijsneus tot tegenstelling van zijn grote mond vooraf.

Ik ben namelijk niet zo gevoelig voor praatjes ,.. ik ben meer een man van de daden.

Jij blijkbaar niet :fp:

simtekf1
07-12-2009, 12:10
Begrijpend lezen ?!?

Ik zeg heel duidelijk dat Aerts het nu in 2009/10 het niet meer gaat redden tegen jongens als Remy,Sem,Badr.

Wat begrijp je hier niet van ?

Doe maar even rustig vriend.
Waar is jouw mening op gebaseerd dan?
Wat heeft Remy voor goeds laten zien dit jaar?
Hij heeft Zimmerman verslagen, dat deed Peter vorig jaar ook.

En verder?

Facade
07-12-2009, 12:11
sommige mensen hebben wat te veel klappen tegen hun hoofd gehad want ze reageren op totaal andere dingen...
Tuurlijk heeft Overeem een extra dimensie van conflict enzo toegevoegd, dat is iets wat nog wel eens mist bij k1.

Marquis
07-12-2009, 12:15
Doe maar even rustig vriend.
Waar is jouw mening op gebaseerd dan?
Wat heeft Remy voor goeds laten zien dit jaar?
Hij heeft Zimmerman verslagen, dat deed Peter vorig jaar ook.

En verder?


Als jij zelf een sportman of kenner bent over het fysieke gesteldheid van een mens dan had je mij begrepen.

Zimmerman kan in de toekomst alleen maar pieken
denk jij dat ook van Peter ?

ff een 1+1 vraag stellen hoor ,.. kijken of we op 1 lijn kunnen komen
qua communicatie.

mikeymcd
07-12-2009, 12:18
Dat sportief gezien Alistair weinig heeft voorgesteld afgelopen zaterdag wijsneus tot tegenstelling van zijn grote mond vooraf.

Ik ben namelijk niet zo gevoelig voor praatjes ,.. ik ben meer een man van de daden.

Jij blijkbaar niet :fp:

Afgelopen zaterdag heeft Alistair sportief niet zoveel voorgesteld nee (op zijn gigantische KO tegen texeira na dan), neemt niet weg dat hij al heel wat heeft laten zien sinds vorig jaar in de K-1 en dat hij dus wel degelijk wat voorstelt.

Daarbij heb je praatjes voor 10 en zeg je dat je meer iemand van daden bent. Komt weer niet echt slim over.

simtekf1
07-12-2009, 12:20
Als jij zelf een sportman of kenner bent over het fysieke gesteldheid van een mens dan had je mij begrepen.

Zimmerman kan in de toekomst alleen maar pieken
denk jij dat ook van Peter ?

ff een 1+1 vraag stellen hoor ,.. kijken of we op 1 lijn kunnen komen
qua communicatie.

Ik snap je punt, maar jij denkt dat de Peter van dit jaar niet meer de Peter is van vorig jaar.
Met andere woorden, jij ziet het bergafwaards gaan met hem.

Ik zie het anders, ik denk nog steeds dat hij met de top mee kan komen, het zal echter wel steeds moeilijker worden omdat hij al erg lang vecht en ouder word.
Dat hij langer nodig heeft om te herstellen etc zal ik niet ontkennen.
Maar ik denk dat er nog wel een mooi en goed jaar in zit, een jaar waarin hij bijvoorbeeld een Schilt en Hari wel kan pakken.

Marquis
07-12-2009, 12:26
Afgelopen zaterdag heeft Alistair sportief niet zoveel voorgesteld nee (op zijn gigantische KO tegen texeira na dan), neemt niet weg dat hij al heel wat heeft laten zien sinds vorig jaar in de K-1 en dat hij dus wel degelijk wat voorstelt.

Daarbij heb je praatjes voor 10 en zeg je dat je meer iemand van daden bent. Komt weer niet echt slim over.

Ooit gehoord van ; Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor in de toekomst.

De vraag was toch of hij wat toevoegde aan de laatste GP ?

Nu ga je zijn cv er bij halen om jouw verhaal en gevoelige snaar voor show kracht geven.

En ik zeg nergens dat Alistair niets voorsteld ,.. ik vind hem een geweldige sportman.

ZakKa!
07-12-2009, 12:37
Alistair zegt de interviews dat hij door wil gaan met k-1...

Marquis
07-12-2009, 12:40
Ik snap je punt, maar jij denkt dat de Peter van dit jaar niet meer de Peter is van vorig jaar.
Met andere woorden, jij ziet het bergafwaards gaan met hem.

Ik zie het anders, ik denk nog steeds dat hij met de top mee kan komen, het zal echter wel steeds moeilijker worden omdat hij al erg lang vecht en ouder word.
Dat hij langer nodig heeft om te herstellen etc zal ik niet ontkennen.
Maar ik denk dat er nog wel een mooi en goed jaar in zit, een jaar waarin hij bijvoorbeeld een Schilt en Hari wel kan pakken.


Ik vind Peter Aerts een geweldige sportman en mens buiten de ring (10 jr geleden heb ik met hem mogen trainen).
Alleen denk ik dat hij in 2010 niet meer mee gaat kunnen draaien tegen die jonge honden als een Zimmerman bijvoorbeeld.

De top is op dit moment Sem Shilt & Badr Hari..

Peter gaat het niet redden tegen deze 2. .. en als je deelneemt aan de K1
dan ga ik er van uit dat je naar Japan gaat voor de titel ,.. niet meer niet minder.

Jonge honden als Zimmerman,Saki,Tyrone,Ghita kunnen alleen maar beter worden... en voor Peter gaat leeftijd een rol spelen.

En de vraag is ; Is het realistisch om te vragen van Peter om de K1 te winnen in 2010 ???

mikeymcd
07-12-2009, 13:03
Ooit gehoord van ; Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor in de toekomst.

De vraag was toch of hij wat toevoegde aan de laatste GP ?

Nu ga je zijn cv er bij halen om jouw verhaal en gevoelige snaar voor show kracht geven.

En ik zeg nergens dat Alistair niets voorsteld ,.. ik vind hem een geweldige sportman.

Oke, nu snap ik wat je bedoeld. Wij vatten deze topic gewoon heel anders op. Het gaat er in mijn ogen namelijk niet om hoe hij vocht, maar om alles wat er vooraf gebeurd is aan de finale waardoor er meer spanning om de K-1 finale hing. De winst van Ali tegen Badr, de praatjes van Ali over MMA vs. K-1, de persconferentie met de woorden van Ali, Badr en Remy. Die dingen hebben er allemaal voor gezorgd dat dit een hele spectaculaire K-1 finale is geworden. Dat Ali dan verliest op KO van Badr maakte de K-1 finale nog mooier, omdat er een hoop monden gesnoerd werden. Met daarbij alles wat er aan vooraf ging maakte dit voor mij ook de partij van de avond.

Dus je hebt gelijk als je zegt dat Ali niet veel heeft laten zien deze K-1 finale. Maar je hebt niet gelijk als je zegt dat er door Ali niks extra's is toegevoegd aan deze finale.

gieloe
07-12-2009, 13:04
Een Aerts van 40 is altijd nog beter dan iedere andere random Japanner in zijn prime...

Marquis
07-12-2009, 13:12
Oke, nu snap ik wat je bedoeld. Wij vatten deze topic gewoon heel anders op. Het gaat er in mijn ogen namelijk niet om hoe hij vocht, maar om alles wat er vooraf gebeurd is aan de finale waardoor er meer spanning om de K-1 finale hing. De winst van Ali tegen Badr, de praatjes van Ali over MMA vs. K-1, de persconferentie met de woorden van Ali, Badr en Remy. Die dingen hebben er allemaal voor gezorgd dat dit een hele spectaculaire K-1 finale is geworden. Dat Ali dan verliest op KO van Badr maakte de K-1 finale nog mooier, omdat er een hoop monden gesnoerd werden. Met daarbij alles wat er aan vooraf ging maakte dit voor mij ook de partij van de avond.

Dus je hebt gelijk als je zegt dat Ali niet veel heeft laten zien deze K-1 finale. Maar je hebt niet gelijk als je zegt dat er door Ali niks extra's is toegevoegd aan deze finale.


Ik heb op pagina 1 al gezegd dat qua amusument deze K1 een leuke editie was.

mikeymcd
07-12-2009, 13:20
Dus hij heeft wel degelijk iets toegevoegd aan de K-1 finale.

Want je begint met waar heeft iedereen het over hij lag binnen 1min KO. Daarbij zeg je "de vraag was toch wat hij toevoegde aan de K-1 en dan ga jij er allerlei dingen uit het verleden bij halen", nou ja die dingen hebben ook ervoor gezorgt dat het iets toe voegde.
Dus zoals de topic begon heeft Ali wel degelijk iets toegevoegd aan de K-1 finale en de K-1 finale een stuk aantrekkelijker en spectaculairder gemaakt ondanks (of juist door) zijn verlies.

Marquis
07-12-2009, 13:29
Dus hij heeft wel degelijk iets toegevoegd aan de K-1 finale.

Want je begint met waar heeft iedereen het over hij lag binnen 1min KO. Daarbij zeg je "de vraag was toch wat hij toevoegde aan de K-1 en dan ga jij er allerlei dingen uit het verleden bij halen", nou ja die dingen hebben ook ervoor gezorgt dat het iets toe voegde.
Dus zoals de topic begon heeft Ali wel degelijk iets toegevoegd aan de K-1 finale en de K-1 finale een stuk aantrekkelijker en spectaculairder gemaakt ondanks (of juist door) zijn verlies.

Iedere vechter heeft wat toegevoegd ,.. Remy en Alistair hebben vooraf wat toegevoegd,.. Sem door de winst van de K1,
Badr Hari door zijn mooie partijen (Ruslan&Alistair). etc etc

Dus omdat Alistair voor het toernooi een grote mond had maakt het de toernooi gelijk spectaculairder.


Sorry maar ik ben daar niet gevoelig voor.

Het zou voor mij spectaculair zijn als Alistair de K1 zou winnen.

Fasada
07-12-2009, 13:39
Iedere vechter heeft wat toegevoegd ,.. Remy en Alistair hebben vooraf wat toegevoegd,.. Sem door de winst van de K1,
Badr Hari door zijn mooie partijen (Ruslan&Alistair). etc etc

Dus omdat Alistair voor het toernooi een grote mond had maakt het de toernooi gelijk spectaculairder.


Sorry maar ik ben daar niet gevoelig voor.

Het zou voor mij spectaculair zijn als Alistair de K1 zou winnen.


Je bent wel heel kortzichtig, het is niet alleen omdat Alistair een grote mond had maar vooral het feit dat een "buitenstaander" M.M.A. vechter zoveel teweeg heb gebracht bij de rest van de andere vechters. Elke vraag die de journalisten stellen aan Hari of Remy gaan praktisch over Alistair en het feit dat hij een M.M.A. vechter (dit terwijl hij met kickboksen is begonnen)..... Zelf Hari noemt het zelf zo dat hij de K-1 moest redden en dat er een bepaalde druk op hem zat. Maar goed ik laat het hierbij want je antwoorden hebben vaak geen betrekking op de vragen... Vroeg om een simpele eens of oneens maar zelfs daar heb ik geen concreet antwoord op gehad...

Marquis
07-12-2009, 13:46
Je bent wel heel kortzichtig, het is niet alleen omdat Alistair een grote mond had maar vooral het feit dat een "buitenstaander" M.M.A. vechter zoveel teweeg heb gebracht bij de rest van de andere vechters. Elke vraag die de journalisten stellen aan Hari of Remy gaan praktisch over Alistair en het feit dat hij een M.M.A. vechter (dit terwijl hij met kickboksen is begonnen)..... Zelf Hari noemt het zelf zo dat hij de K-1 moest redden en dat er een bepaalde druk op hem zat. Maar goed ik laat het hierbij want je antwoorden hebben vaak geen betrekking op de vragen... Vroeg om een simpele eens of oneens maar zelfs daar heb ik geen concreet antwoord op gehad...


Ik hoef jullie mening niet te delen.. volgens mij is dit nog steeds een openbare forum. Alistair heeft zelf aangegeven dat hij een kickbokser van origine is dus waar heb jij en nog 1000 man het over dat hij MMA vechter is.

Sem Shilt is ook een MMA vechter ,.. horen we daar mensen over zeuren ?

Dan kan jij mij wel kortzichtig noemen maar jij bent eerder een romanticus die achter de meute aan holt. Ik hou het op mijn eigen mening en ga absoluut niet mee met de populisme van vechters.

Fasada
07-12-2009, 14:03
Ik hoef jullie mening niet te delen.. volgens mij is dit nog steeds een openbare forum. Alistair heeft zelf aangegeven dat hij een kickbokser van origine is dus waar heb jij en nog 1000 man het over dat hij MMA vechter is.

Sem Shilt is ook een MMA vechter ,.. horen we daar mensen over zeuren ?

Dan kan jij mij wel kortzichtig noemen maar jij bent eerder een romanticus die achter de meute aan holt. Ik hou het op mijn eigen mening en ga absoluut niet mee met de populisme van vechters.

Ben inderdaad een romanticus, daar heb je gelijk in...

Heb het ook nooit gehad over het feit dat hij een MMA vechter is, dat maakte de K-1 er van en vooral de Voice en alle andere vechters. Dat wist ik al voordat hij uberhaupt vocht in de K-1.

Je hoeft mijn mening helemaal niet te delen, sterker nog ik vroeg om een mening alleen je haalde dingen erbij die voor mij niet relevant waren aan de discussie... Het was namelijk niet of Alistair wel of niet goed had gevochten, het had te maken met de spanning vooraf....

En wat bedoel je met mee gaan met de populisme van de vechters???
Het is een mooie zin die formuleert maar die heeft denk ik wel wat uitleg nodig...

Marquis
07-12-2009, 14:25
Ben inderdaad een romanticus, daar heb je gelijk in...

Heb het ook nooit gehad over het feit dat hij een MMA vechter is, dat maakte de K-1 er van en vooral de Voice en alle andere vechters. Dat wist ik al voordat hij uberhaupt vocht in de K-1.

Je hoeft mijn mening helemaal niet te delen, sterker nog ik vroeg om een mening alleen je haalde dingen erbij die voor mij niet relevant waren aan de discussie... Het was namelijk niet of Alistair wel of niet goed had gevochten, het had te maken met de spanning vooraf....

En wat bedoel je met mee gaan met de populisme van de vechters???
Het is een mooie zin die formuleert maar die heeft denk ik wel wat uitleg nodig...


Voor de laatste x ik voelde die spanning niet.
Ik vond het meer een showcase voor wat er nog moest gebeuren.
En aangezien ik er van overtuigd was dat Badr van Alistair zou winnen als beiden een ronde verder zouden komen,.. maakte het voor mij minder (hollywood) spannend. Tot tegenstelling van jou die op het puntje van je stoel zat.

Als je mijn laatste zin niet begrijpt dan kan ik je niet helpen.. ik zit hier niet om Nederlandse les te geven.

Naj85
07-12-2009, 14:45
Eerst sloeg Badr Karaev binnen 1 minuut KO (Karaev die de slagenwisseling aanging met Badr, best wel dom van hem)
Vervolgens sloeg Alistair Texaira KO met zijn knie, een van de meest gruwelijke knockouts die ik ooit heb gezien op een K1 toernooi

Toen begon mijn hart echt sneller te kloppen. Hari vs Overeem, DE gevecht van het toernooi!
toen ze tegenover elkaar stonden kreeg ik bijna hartaanval :p
was echt spannend

Jammer voor Alistair, volgende keer beter. Dan zal het weer spannend worden want Overeem gaat hier ook beter op trainen

Sem schilt gefeliciteerd! terechte winnaar

Mark105
07-12-2009, 15:39
Van concurrentie wordt iedereen beter en scherper dus ja doordat Allistair meedoet met de K1 wordt de K1 ook beter denk ik.

T15Boxing
07-12-2009, 16:00
Eerst sloeg Badr Karaev binnen 1 minuut KO (Karaev die de slagenwisseling aanging met Badr, best wel dom van hem)
Vervolgens sloeg Alistair Texaira KO met zijn knie, een van de meest gruwelijke knockouts die ik ooit heb gezien op een K1 toernooi

Toen begon mijn hart echt sneller te kloppen. Hari vs Overeem, DE gevecht van het toernooi!
toen ze tegenover elkaar stonden kreeg ik bijna hartaanval :p
was echt spannend

Jammer voor Alistair, volgende keer beter. Dan zal het weer spannend worden want Overeem gaat hier ook beter op trainen

Sem schilt gefeliciteerd! terechte winnaar

Mee eens.

Ik denk dat de TS een punt heeft, maar wat het echt een sensatie maakte kwa hype was nadat Badr en Overeem beiden hun tegenstanders met gemak KO sloegen. Toen werd het pas extra spannend.

d3mon1977
07-12-2009, 17:04
Jammer van ali. Helaas.

Collina
08-12-2009, 10:48
Voor de laatste x ik voelde die spanning niet.
Ik vond het meer een showcase voor wat er nog moest gebeuren.
En aangezien ik er van overtuigd was dat Badr van Alistair zou winnen als beiden een ronde verder zouden komen,.. maakte het voor mij minder (hollywood) spannend. Tot tegenstelling van jou die op het puntje van je stoel zat.

Als je mijn laatste zin niet begrijpt dan kan ik je niet helpen.. ik zit hier niet om Nederlandse les te geven.

@ Marquis
Ik heb al je opmerkingen/mailwisselingen van fasada en jou gelezen, dit doet mij 2 dingen vermoeden:

1. Of je begrijpt niets van deze thread.
2. Of je bent ontzettend eigenwijs en je houdt ervan om tegen de stroming in te zwemmen.

Ik denk "2".

Collina

Nightwalker
08-12-2009, 13:30
Hallo forum bro s,

Ik moet eerlijk toegeven, dat Overeem inderdaad voor veel ophef en spanning zorgt.. Ik viel bijna vanme stoel van de zenuwen en spanning.. ( Toen Badr tegenover Alistar stond) Dus vanmij mag Overeem vaker meerdoen en hij heeft in mijn ogen bewezen dat hij ook van toppers kan winnen..

Dus Alistar Overeem.. Join the K-1 club !!!!!!!!!!

Lionheart
08-12-2009, 13:36
Hallo forum bro s,

Ik moet eerlijk toegeven, dat Overeem inderdaad voor veel ophef en spanning zorgt.. Ik viel bijna vanme stoel van de zenuwen en spanning.. ( Toen Badr tegenover Alistar stond) Dus vanmij mag Overeem vaker meerdoen en hij heeft in mijn ogen bewezen dat hij ook van toppers kan winnen..

Dus Alistar Overeem.. Join the K-1 club !!!!!!!!!!

x2!

Marquis
08-12-2009, 13:39
@ Marquis
Ik heb al je opmerkingen/mailwisselingen van fasada en jou gelezen, dit doet mij 2 dingen vermoeden:

1. Of je begrijpt niets van deze thread.
2. Of je bent ontzettend eigenwijs en je houdt ervan om tegen de stroming in te zwemmen.

Ik denk "2".

Collina

3*

Ik heb een andere mening dan menig andere forumbroeders.

Wat is daar mis mee ?

Collina
08-12-2009, 14:28
Hallo forum bro s,

Ik moet eerlijk toegeven, dat Overeem inderdaad voor veel ophef en spanning zorgt.. Ik viel bijna vanme stoel van de zenuwen en spanning.. ( Toen Badr tegenover Alistar stond) Dus vanmij mag Overeem vaker meerdoen en hij heeft in mijn ogen bewezen dat hij ook van toppers kan winnen..

Dus Alistar Overeem.. Join the K-1 club !!!!!!!!!!

Kijk, dit zijn nog eens reacties van badr fans... (top)

Helemaal eens!

@Marquis
Ik denk dat vele de partij Alistair vs. Badr net zo spannend (of zelfs spannender) vonden als de finale.

Collina

Marquis
08-12-2009, 14:29
Dat kan Collina en dat recht heb jij om dat te vinden.. niets mis mee.

Collina
08-12-2009, 14:35
@ Marquis, (kijk eens goed naar het percentage)

Even een objectief status van de k-1: zie link

What was the best bout of the night?
http://www.k-1.co.jp/en/poll/vote.php?vote_id=92&vote_question_id=1&mode=view


Collina

Marquis
08-12-2009, 15:02
@ Marquis, (kijk eens goed naar het percentage)

Even een objectief status van de k-1: zie link

What was the best bout of the night?
http://www.k-1.co.jp/en/poll/vote.php?vote_id=92&vote_question_id=1&mode=view


Collina


Collina probeer jij mij ergens van te overtuigen ?

Met of zonder een grote mond van beide heren vooraf zou het een
mooie pot worden tussen deze 2 sportmannen.

Accepteer nou maar gewoon dat ik niet gevoellig ben voor die commerciele praatjes vooraf bij een persconferentie.

Zo zie je maar achteraf lopen ze met elkaar te feesten en kiekjes van elkaar te maken voor hun kleinkinderen.

Collina
08-12-2009, 15:27
Ik probeer je nergens van de overtuigen... lijkt me onzinnig.

Overigens heb je nog gelijk ook: "De muur is rood".

Collina

Collina
08-12-2009, 15:37
Sprak net een vriend van mij en die had een analyse waar ik niet eens aan had gedacht.
Uiteraad vind ik het jammer dat hij heeft verloren maar denk dat door de komst van Alistair deze K-1 zo goed maakte.
Hate him or love him, zijn toevoeging heeft gewoon gezorgd voor extra dramatiek in de finale.. En alleen daarvoor vind ik dat Alistair een goede toevoeging was voor het evenement, the badguy from M.M.A. ;)

Hij heeft alle andere vechters wakker geschud om nog harder te trainen en nog scherper te zijn. Jongens als Badr, Remy en Sem Schilt zagen dat Alistair een gevaar kon gaan worden en zijn nog harder gaan trainen dan normaal... Dit is in mijn inziens een goede ontwikkeling.. Zo is het niveau dit jaar nog beter geworden en hebben wij een nog scherpere Aerts, Zimmerman, Bonjasky, Hari en Schilt gezien. Ben van mening dat alle vechters hun beste prestaties hebben neergezet (behalve Texeira en Lebanner).

Alistair kan zich weer gaan richten op M.M.A en hij heeft zich al geplaatst voor de final 16 dus dat is wel weer leuk..

De persconferentie vooraf, met de spanning die erbij kwam was ongekend. De verhaallijn met Badr - de beste vechter zonder titel, Schilt die weer terug is gekomen en Overeem de buitenbeentje uit het M.M.A.. Titelkandidaat Remy Bonjasky die publieke vraagt om Alistair een halt toe te roepen... Ja het was een leuk weekendje met een mooie climax..

Hoewel ik liever een andere winnaar had gezien ;)

Jammer Alistair volgende keer beter!! en voor alle Badr fans; gefeliciteerd en uiteraard felicitaties voor de terechte kampioen Sem Schilt.

Fabricenovic,

Ik deel je thread, volkomen mee eens..

Collina

Marquis
08-12-2009, 15:46
Hij heeft alle andere vechters wakker geschud om nog harder te trainen en nog scherper te zijn


Om de K1 te winnen moet je altijd hard trainen en supergemotiveerd zijn.
Of Alistair,Feitosa,Sem,Remy etc etc deelneemt aan zo een toernooi.

Dus niet geheel mee eens Collina.

Collina
08-12-2009, 16:01
Om de K1 te winnen moet je altijd hard trainen en supergemotiveerd zijn.
Of Alistair,Feitosa,Sem,Remy etc etc deelneemt aan zo een toernooi.

Dus niet geheel mee eens Collina.

Daar gaat deze Thread and comments van Fasada niet over, maar het gehele verhaal omtrent Alistair wat voor dimensie hij de K1 heeft gegeven.

Nu haal je een oneliner uit een thread waarbij ik nu vermoeden heb dat je het toch niet begrijpt.

Laten we de discussie maar stoppen: Of je de muur nou Rood of Blauw vind, ik geef je bij deze gelijk.

Collina

Marquis
08-12-2009, 16:04
Daar gaat deze Thread and comments van Fasada niet over, maar het gehele verhaal omtrent Alistair wat voor dimensie hij de K1 heeft gegeven.

Nu haal je een oneliner uit een thread waarbij ik nu vermoeden heb dat je het toch niet begrijpt.

Laten we de discussie maar stoppen: Of je de muur nou Rood of Blauw vind, ik geef je bij deze gelijk.

Collina


Nee hoor Collina,..

Als je een thread opent met bepaalde bevindingen die jij zo hebt ervaren dan kan het zijn dat anderen het ook zo ervaren en anderen weer niet.

We praten namelijk hier niet over feiten maar over een belevenis van een ieder.

En dat kan ik jou niet tot jouw verstand brengen.

Dus wie begrijpt wie niet ?

Wiseguy
08-12-2009, 16:20
Alistair was wel degelijk een toevoeging voor dit toernooi. Ben nog nooit zo zenuwachtig geweest voor een gevecht. Dat kan alleen als je weet dat je favoriet een grote kans had om te verliezen. Dit gevoel werd nog eens versterkt naar die KO tegen texeira. Overeem heeft extra spanning aan deze GP gegeven.

Sendur
08-12-2009, 16:22
Alistair was wel degelijk een toevoeging voor dit toernooi. Ben nog nooit zo zenuwachtig geweest voor een gevecht. Dat kan alleen als je weet dat je favoriet een grote kans had om te verliezen. Dit gevoel werd nog eens versterkt naar die KO tegen texeira. Overeem heeft extra spanning aan deze GP gegeven.


x2

Nightwalker
08-12-2009, 16:23
x3

Marquis
08-12-2009, 16:33
Alistair was wel degelijk een toevoeging voor dit toernooi. Ben nog nooit zo zenuwachtig geweest voor een gevecht. Dat kan alleen als je weet dat je favoriet een grote kans had om te verliezen. Dit gevoel werd nog eens versterkt naar die KO tegen texeira. Overeem heeft extra spanning aan deze GP gegeven.


Niemand beweert ook niet dat Alistair geen toevoeging had in Japan.

Nightwalker
08-12-2009, 16:34
@Marquis

Jij hapt ook overal in he.. Pfffffff dammm.. Chill gozer :)

Marquis
08-12-2009, 16:36
@Marquis

Jij hapt ook overal in he.. Pfffffff dammm.. Chill gozer :)

Ik ben relaxed man ,.. ontspannen juist ! :lol:

Collina
08-12-2009, 16:38
Over gevoel en smaak valt niet te twisten.. (klopt)

Ter illustratie:
99% van de Nederlandse voetbal liefhebbers vinden Nederland tegen Duitsland een ontzettend spannend.. maar waarschijnlijk vind jij dit net zo spannend als Nederland tegen Oekraïne.

Verschil moet er wezen..

Maar als je vraagt of ik je begrijp (mocht je vechtsport liefhebber zijn of voetbal fan) dan zeg ik: "nee" ik begrijp er geen hout van.

Iets maakt het spannend als het geschiedenis heeft, Alistair Badr, Remy Badr, Sem Badr... allemaal een leuke/spannende geschiedenis waarbij sommige op het puntje van hun stoel zitten. (Zoals bijv. Nightwalker, een echt Badr fan)

Maar sommige mensen missen dit emotionele vermogen en laten het koud. (uiteraard niets mis mee) maar het heeft ook geen zin om daar verder over te discusseren.

Collina

Kameleon
08-12-2009, 16:51
Begrijpend lezen ?!?

Ik zeg heel duidelijk dat Aerts het nu in 2009/10 het niet meer gaat redden tegen jongens als Remy,Sem,Badr.

Wat begrijp je hier niet van ?

Als je de vorm van Aerts nu ziet en hoe hij gevochten heeft tegen Zimmerman en Saki is dit een domme redenering. Zeker als je meeneemt hoe Remy door het oog van de naald is gekropen tegen Zimmerman..

Tegen Sem is momenteel geen kruid gewassen. Die staat toch echt op eenzame hoogte (letterlijk en figuurlijk). Hij gaat volgend jaar weer de K-1 winnen.

Badr is een ander verhaal. Dat is 'alles of niets'. Loopt Peter in de 1e minuut tegen die stoot aan, dan is het gebeurd. Maar als hij die wervelwind kan weerstaan wordt Badr ook gesloopt.

Marquis
08-12-2009, 17:06
Over gevoel en smaak valt niet te twisten.. (klopt)

Ter illustratie:
99% van de Nederlandse voetbal liefhebbers vinden Nederland tegen Duitsland een ontzettend spannend.. maar waarschijnlijk vind jij dit net zo spannend als Nederland tegen Oekraïne.

Verschil moet er wezen..

Maar als je vraagt of ik je begrijp (mocht je vechtsport liefhebber zijn of voetbal fan) dan zeg ik: "nee" ik begrijp er geen hout van.

Iets maakt het spannend als het geschiedenis heeft, Alistair Badr, Remy Badr, Sem Badr... allemaal een leuke/spannende geschiedenis waarbij sommige op het puntje van hun stoel zitten. (Zoals bijv. Nightwalker, een echt Badr fan)

Maar sommige mensen missen dit emotionele vermogen en laten het koud. (uiteraard niets mis mee) maar het heeft ook geen zin om daar verder over te discusseren.

Collina



Maar hoe kom je er bij omdat er geschiedenis tussen 2 partijen is dat het gelijk spannend moet zijn.
Als ik naar Sparta - Feyenoord kijk dan zit ik ook niet op het puntje van mijn stoel jij wel ?

Toen Alistair voor het eerst tegen Badr en Remy moest vechten toen zat ik wel op het puntje van mijn stoel.
Maar afgelopen gevecht tussen Badr en Alistair was dat niet zo….

1* Ik ben niet gevoelig voor dat trashtalk en show vooraf bij een persconferentie (wat voor velen wel zo is).
2* Ik was er stellig van overtuigd dat Badr geen kind zou hebben aan Alistair.

Ik zal je vertellen Collina met de finale tussen Sem en Badr zat ik wel weer op het puntje van mijn stoel
omdat ik het Badr zo had gegund.

En of Alistair wat toevoegde in de K1,.. ja Collina dat deed hij wel zeker net zoals Badr,Sem,Zimmerman en zelfs Texeira die op een spectaculaire manier
KO ging.

Marquis
08-12-2009, 17:08
Als je de vorm van Aerts nu ziet en hoe hij gevochten heeft tegen Zimmerman en Saki is dit een domme redenering. Zeker als je meeneemt hoe Remy door het oog van de naald is gekropen tegen Zimmerman..

Tegen Sem is momenteel geen kruid gewassen. Die staat toch echt op eenzame hoogte (letterlijk en figuurlijk). Hij gaat volgend jaar weer de K-1 winnen.

Badr is een ander verhaal. Dat is 'alles of niets'. Loopt Peter in de 1e minuut tegen die stoot aan, dan is het gebeurd. Maar als hij die wervelwind kan weerstaan wordt Badr ook gesloopt.

Is geen domme redenering eerder van jou neem ik aan als jij denkt dat de Zimmerman van toen de Zimmerman van nu is.

En Peter van Badr winnen hou toch op man ? :fp:

Tegen Sem moet iedere K1 vechter alles of niets geven anders verlies je het.

Badr is een explosieve berekende vechter waar heb jij het over met je alles of niets vechter ???

Fasada
08-12-2009, 17:24
Waarschijnlijk zal Marquis het helemaal anders zien maar ik vond Badr Hari helemaal niet zo goed kickboksen in het toernooi en begrijp Kameleon zijn punt wel.

Mijn onderbouwing is dat hij dit toernooi (gameplan) vooral wou vechten met zijn tegenstanders en niet zozeer kickboksen. Badr Hari was altijd een vechter die heel goed zijn kansen kon afwachten en zijn vechter op veel fronten wist af te troeven, hij won vaak overtuigend over meerdere rondes. In dit toernooi vond ik hem meer zoeken voor de kill, het is overdreven om te zeggen dubbeltje op z'n kant maar er zat behoorlijk veel risico in zijn tactiek. Hij heeft hierdoor wel de finale gehaald dus het is moeilijk te zeggen of het de juiste tactiek was achteraf... Het is namelijk wel een toernooi.

Kan begrijpen dat deze gameplan voor Sem goed kan uitpakken want kickboksen tegen hem is toch lastig, ook tegen Alistair is het te begrijpen om vol druk te zetten. Aangezien Badr zowel kan kickboksen (meer technisch vechten) en - noem het oneerbiedig - straatvechten was ik verbaasd dat hij vooral voor het laatste koos. Dat neemt niet weg dat hij hierdoor niet kan kickboksen want straks gaan mensen dat weer roepen.

Was gewoon erg verbaasd over zijn manier van vechten, het ging 2x goed en 1x fout dus achteraf was het misschien wel de manier om te vechten, that's it...
In een superfight zie ik een hele andere Badr vechten en zelf hou ik daar meer van om te zien, zoals zijn partij tegen Samedov..

Marquis, ben benieuwd wat je hier van vind, misschien staan we nu wel op 1 lijn ;)

Nightwalker
08-12-2009, 19:49
@Fasada

Badr Hari wilde recordtijd verbreken, dat was zijn doel.. En geef je inderdaad gelijk, Badr Hari kan ook heel goed kickboksen, maar dat was die dag niet erg van belang omdat hij gewoon zijn doel wilde behalen..

En dat is voor 5 minuten de prijs binnen halen.. Ooo en nog iets, kickboksen is een vechtsport, dus vechten doen ze allemaal :):)....