PDA

View Full Version : uitzending van sbs6



the art of muay thai
06-12-2009, 12:06
Ik vond het fantastisch dat sbs6 de k-1 final op dezelfde dag al uitzond. Ze hebben ook alle toernooi partijen laten zien. Super!
Echter, ik zat om 23:55 met spanning te wachten op de uitzending en toen het programma startte begonnen ze met twee voorstukjes. Je zag een stukje uit de partij van remy vs zimmerman en sem vs hari. Dit vond ik echt jammer want doordat je sem en hari tegenover elkaar zag staan, kon je de winnaar van heel wat partijen al voorspellen. Zij konden immers alleen elkaar in de finale treffen.
Dus sbs6 zouden jullie aub dit niet meer doen! Nogmaals, wel super dat de finale bij jullie te zien was.

PS: ik ben benieuwd of meer mensen dit was opgevallen?

micha
06-12-2009, 12:12
dat heb ik al meer gehoord. gewoon live kijken

Donjopie
06-12-2009, 12:15
had ik ook, best jammer

Strange Cutbean
06-12-2009, 12:38
Dat doen ze vaker, ik kijk dan heel snel weg!

TOON
06-12-2009, 13:10
was nog snel even poepen bij de intro ;)
maar das wel zuur voor degene die zich opgesloten hadden zaterdag om maar geen spoiler te krijgen....beetje amateuristisch ook, heb ik me al vaker afgevraagd, waarom gebruik je geen mooie beelden van vorig jaar ofzo....heb je dat spoiler gedoe zeker niet...

dietrik
06-12-2009, 13:46
Sbs doet dat elk jaar, onbegrijpelijk eigenlijk. Verder wel een prima uitzending.

Marco
06-12-2009, 14:41
id idd kut, bijna elk jaar is dat zo. amateuristisch vind ik het, zal je in duitsland of amerika bij het boxen of ufc niet zien dat soort fouten.

cornelus
06-12-2009, 14:51
Onvergefelijk.. en ik vond de SBS-uitzending eigenlijk ook wel een beetje saai om eerlijk te zijn. Je mist toch een stukje excitement. Heel top dat ze het hebben opgenomen in hun pakket, maar het zou redactioneel best wat meer aangekleed mogen worden. Althans zo ervaar ik het een beetje. Het is toch hét kickboksevent van het jaar.. En je kijkt naar je geliefde warriors waar je zoveel van verwacht.

(een godvergeten jaar lang)

Wheelie
06-12-2009, 14:59
Commentaar van Fred en Leo was dik in orde en inderdaad jammer van die spoiler, verder een goede uitzending.

Jeru
06-12-2009, 15:21
Ik heb die spoiler niet gezien hoor, maar die zit er inderdaad bijna standaard in. Die gast mogen ze wel een ander baantje geven ;)

K-1sunstarr
06-12-2009, 15:23
Dat doen ze vaker, ik kijk dan heel snel weg!

Hahaha was mij ook vorig jaar :fp: gebeurd, dus nu na de reclame keek ik even weg. of even gaan voor een sanitaire stop.:D
Top dat SBS6 het uitzend, (om geen voor stukjes te laten zien van de partijtjes, dat weet je sowieso wie door is gegaan en wie uitgeschakeld is ) daar moet SBS6 nog ;) hard aan werken, verder nogmaals top dat ze het uitzenden.
Verder heb ik echt genoten met een verassend uitslag!!:thup:

Harrie Nak
06-12-2009, 15:49
Ik heb het niet kunnen zien, maar ik begrijp dat er eindelijk eens geen Hart van Nederland tussendoor gegooid werd?

viCo
06-12-2009, 15:55
wat dom van SBS6 zeg! denken ze daar niet over na ofzo :|

musti
06-12-2009, 16:03
Inderdaad erg jammer van de beelden. Een beetje amateuristisch. De commentaat vond ik top. Ik had wel wat meer diepgang verwacht wat de vechters betreft. Intervieuws etc...
Komt eurosport nog met een aflevering over de finales. Die vind ik veel completer.

Rverm
06-12-2009, 16:14
vind het top dat sbs het uitzend savonds, maar vond de aflevering wel wat saai...zag bij de aftiteling ook staan : met dank aan bas boon en Golden Glory.
Kan dat ook een reden zijn dat ze de partij van Spong niet lieten zien(Spong heeft niks te maken met GG) en de afstraffing van Kharitonov? (Kharitonov had niks in te brengen op k1 gebied en is wel GG member)

Jeru
06-12-2009, 16:22
Ik zit nu even NOS Studio Sport te kijken en daar is een NBA wedstrijd op met commentaar van Smeets. Lijkt wel of hij een grafrede aan het voorlezen is.... laat het dan voorlopig nog maar op SBS :D
Iets meer show om de partijen heen zou niet misstaan, maar denk dat je daar met een kostenplaatje zit.

Pernik
06-12-2009, 16:43
411.000 kijkers midden in de nacht, ik ben best wel benieuwd hoeveel kijkers je hebt als je dit primetime uitzendt.

knift
06-12-2009, 16:43
[quote=Jeru;847313]Ik zit nu even NOS Studio Sport te kijken en daar is een NBA wedstrijd op met commentaar van Smeets. Lijkt wel of hij een grafrede aan het voorlezen is....

hahahaha ja mooi die ouwe graftak heb helaas de uitzending nog niet kunnen zien maar live kijken is toch altijd spannender vind ik persoonlijk

T15Boxing
06-12-2009, 17:18
Ben het met jullie eens. Daarom kijk ik voortaan alles live in de ochtend en dan in de avond andere mensen K1 fans maken.

lorenz00
06-12-2009, 17:28
en bedankt voor de spoiler klootzak.

the art of muay thai
06-12-2009, 17:40
en bedankt voor de spoiler klootzak.

Hoezo klootzak? Doe ff normaal!

het event is al op tv uitgezonden, hoe lang wou je nog spoiler in de titel gebruiken?

Pernik
06-12-2009, 17:42
en bedankt voor de spoiler klootzak.

Blijkbaar heb je tot 1 minuut geleden ergens onder een steen gelegen, indien niet dan vond je het denk ik heel interessant om dit te zeggen.

761217186
06-12-2009, 17:44
en bedankt voor de spoiler klootzak.

negreps voor de wijze hoe je dit brengt!!:twak:

Nick The Quick
06-12-2009, 18:35
en bedankt voor de spoiler klootzak.


je 2de post en dan kom je hier zeiken....

ashi76
06-12-2009, 19:57
en bedankt voor de spoiler klootzak.

Bedankt voor je bijdrage, tot volgende week.


** banned **

Casparvdzouw
06-12-2009, 20:00
Niet alles kan perfect zijn.
We mogen allang blij zijn dat de k-1/vechtsport op mainstream televisie begint te komen. Dat er af en toe een spoiler in beeld verschijnt kan gebeuren.

En lol @ SBS maakte het niet spannend genoeg. Het is geen WWE waar de commentator lekker meedoet aan het circus.

MJOKKIE
06-12-2009, 22:12
Ik vond het ook een wat saaie uitzending. Goed commentaar, dat wel. Maar waarom zo weinig sfeerimpressie. Waar zijn de kleedkamerbeelden, de teleurgestlde/uitzinnige blikken. Waar zijn de pre-fight interviews, de trainingsshots, er wonen ten slotte zes finalisten in NL.
Mylene en Fred deden dat tien jaar terug echt top. Geef die vechters een gezicht.
Nou weet ik dat die Japanners niet zomaar alles backstage toelaten, maar je kan er veel meer van maken. Zal ook wel kwestie van geld zijn.
Maar wel top dat het dezelfde avond al op tv is!

leo oldenburger
07-12-2009, 09:38
Ik neem jullie kritiek ter harte. Ik zal kijken of we idd, via voorfilmpjes (de zogeheten teasers), al verraden wie de volgende rondes halen.
Jammer ook dat sommigen de uitzending 'saai' vonden. We hadden een verslaggever in Japan, maar die mag ook niet zo maar overal en altijd zijn werk doen. Hij dient zich aldaar aan de regels te houden.
Dat we Spong en Kharitonov niet hebben uitgezonden, heeft niks (maar dan ook Helemaal Niks) met Golden Glory te maken, maar met het feit dat we hebben gekozen om alleen Het Toernooi uit te zenden. We vonden dat de Super Fights te veel zouden afleiden en dat we dan teveel uit het toernooi-gevoel zouden raken.
Verder zijn we erg blij met de 411.000 kijkers en met een marktaandeel van meer dan 17% (ofwel; meer dan 1 op de 6 mensen die op dat moment TV keek, keek naar de K1). K1 pakte bijna net zoveel kijkers als 'K2 zoekt K3' dat op een veel gunstiger tijd werd uitgezonden (K1, K2, K3! Het was een echte K-avond op SBS). Verder hebben nog bijna 100.000 mensen op onze site de K1 finale (terug) gekeken.

Casparvdzouw
07-12-2009, 09:40
Ik neem jullie kritiek ter harte. Ik zal kijken of we idd, via voorfilmpjes (de zogeheten teasers), al verraden wie de volgende rondes halen.
Jammer ook dat sommigen de uitzending 'saai' vonden. We hadden een verslaggever in Japan, maar die mag ook niet zo maar overal en altijd zijn werk doen. Hij dient zich aldaar aan de regels te houden.
Dat we Spong en Kharitonov niet hebben uitgezonden, heeft niks (maar dan ook Helemaal Niks) met Golden Glory te maken, maar met het feit dat we hebben gekozen om alleen Het Toernooi uit te zenden. We vonden dat de Super Fights te veel zouden afleiden en dat we dan teveel uit het toernooi-gevoel zouden raken.
Verder zijn we erg blij met de 411.000 kijkers en met een marktaandeel van meer dan 17% (ofwel; meer dan 1 op de 6 mensen die op dat moment TV keek, keek naar de K1). K1 pakte bijna net zoveel kijkers als 'K2 zoekt K3' dat op een veel gunstiger tijd werd uitgezonden (K1, K2, K3! Het was een echte K-avond op SBS). Verder hebben nog bijna 100.000 mensen op onze site de K1 finale (terug) gekeken.


Goed nieuws!
Gefeliciteerd:thup:

EdwinC
07-12-2009, 10:08
Top gedaan van SBS. En idd nu er 411.000 kijkers zijn geweest is het wellicht tof om wat interviews uit te zenden. Misschien dat er ook wat highlights uit de persconferentie uitgezonden kunnen worden.

Oftewel een compleet beeld van de WGP uitzenden.

Leo, mooi dat je de kritiek ter harte neemt hopelijk zien we dit terug in de komende uitzendingen.

Zijn er eigenlijk plannen om het aantal vechtsport/K1 uitzending uit te breiden met bijv K1max/K1 tournooien?

Strange Cutbean
07-12-2009, 10:30
Ik neem jullie kritiek ter harte. Ik zal kijken of we idd, via voorfilmpjes (de zogeheten teasers), al verraden wie de volgende rondes halen.
Jammer ook dat sommigen de uitzending 'saai' vonden. We hadden een verslaggever in Japan, maar die mag ook niet zo maar overal en altijd zijn werk doen. Hij dient zich aldaar aan de regels te houden.
Dat we Spong en Kharitonov niet hebben uitgezonden, heeft niks (maar dan ook Helemaal Niks) met Golden Glory te maken, maar met het feit dat we hebben gekozen om alleen Het Toernooi uit te zenden. We vonden dat de Super Fights te veel zouden afleiden en dat we dan teveel uit het toernooi-gevoel zouden raken.
Verder zijn we erg blij met de 411.000 kijkers en met een marktaandeel van meer dan 17% (ofwel; meer dan 1 op de 6 mensen die op dat moment TV keek, keek naar de K1). K1 pakte bijna net zoveel kijkers als 'K2 zoekt K3' dat op een veel gunstiger tijd werd uitgezonden (K1, K2, K3! Het was een echte K-avond op SBS). Verder hebben nog bijna 100.000 mensen op onze site de K1 finale (terug) gekeken.

Ik vond de uitzending o.k., ben expres de hele zaterdag niet op het internet of teletekst geweest en heb bij de teasers snel (gelukkig net op tijd weggekeken) commentaar was als altijd prima. Maar toch één vraag, is het onderhand niet mogelijk dat jullie Strikeforce en Dream gaan uitzenden? Immers RTL gaat de UFC doen en dan kunnen jullie hier mooi tegen op concureren;-). Of begin eens met een 'Nacht van de Full Contact Vechtsporten' of iets dergelijks. Met daarin een inleiding van de geschiedenis, zowel nationaal als internationaal, interviews, demo's en regels en strategies of noem maar op. Je moet de kijker natuurlijk ook een beetje opvoeden.

Oh ja, nog één minpuntje op de uitzending, dat Badr niet won. Het is een eikel maar ik heb op een bepaalde manier wel een zwak voor hem met al zijn onbenullige uitspraken.

Casparvdzouw
07-12-2009, 10:32
lol @ dat minpuntje.
Dat heeft meer te maken met een fout van badr zelf dan een minpuntje van de uitzending:pimp:

sprAe
07-12-2009, 10:49
Ik vond de uitzending helemaal niet saai. De wedstrijden volgden elkaar snel op, wat ik wel prettig vind als een uitzending zo laat begint. Helaas niet iedereen kan uitslapen op zondag. Alleen die teasers.... zucht

mikeymcd
07-12-2009, 10:52
Het wachten op de partij maakt het spannend. Sbs6 knalt de partijen achter elkaar (wat heel logisch is), maar dat zorgt dat er iets minder spanning is. Daar doe je denk ik vrij weinig aan.
Als je de opkomsten van beide vechters uitzend (met tussendoor wat flashbacks van dingen die ze over elkaar gezegd hebben) dan bouw je wel wat meer spanning op.
Daarbij kan je ook uniek zijn door zelf wat beelden te gaan schieten van ter voren aangezien elke favoriet Nederlander is. Dan maak je nog een aflevering van ter voren met interviews, gyms, trainingen, prive-leven enz. Zijn allemaal manieren om het iets leuker te maken voor het grote publiek.
Wij kennen iedereen en hebben allang een favoriet. Maar het gros van de kijkers kent alleen bonjasky en miss hari en weet verder niet zo veel. Als je dan alleen partijen achter elkaar gooit krijgen ze ook niet zo snel een band met de sport (of je moet zoals afgelopen finale alleen maar 1e ronde KO gevechten hebben (op 1 gevecht na), dat is voor iedereen prachtig) Daarbij maak je snel een eind aan het imago en zie je dat vechters kei en kei hard moeten trainen en op alles moeten letten (ipv het dom lopen rausen van 2 imbecielen), die nog steeds veel mensen hebben.
Maar ja ik weet niet wat de mogelijkheden zijn, maar vond het iig al top dat dit gelijk dezelfde nacht werd uitgezonden!!

Mule-Kick
07-12-2009, 12:10
Spoiler in intro niet gezien omdat ik te laat was met zappen :P Das deze keer mn redding geweest. Verder leuke uitzending met goed commentaar.

Pernik
07-12-2009, 12:58
Het was een echte K-avond op SBS

Zo lijkt er iets heel anders te staan ;)

dirk5
07-12-2009, 13:06
Ja pas op Leo, dadelijk betichten ze je nog van Discriminatie ;)

BiCkOnE
07-12-2009, 13:18
Gelukkig had ik het hele toernooi live gevolgd, dus had ik geen last van de spoiler, maar het is me vaker opgevallen dat dit gebeurt.
Voor de rest ben ik allang blij dat het toernooi uitgezonden wordt, zeker zo snel.
Ik hoop wel dat ze nu na het zien van de kijkcijfers (zelfs op zo'n laat tijdstip) gaan inzien dat er toch een hoop vraag is naar "onze" sport en dus wat meer gaan uitzenden.
SBS thumbs up!!!:thup:


en bedankt voor de spoiler klootzak.

Terechte ban!

ashi76
07-12-2009, 13:22
Spoiler in intro niet gezien omdat ik te laat was met zappen :P Das deze keer mn redding geweest. Verder leuke uitzending met goed commentaar.

Ik heb de spoiler wel gezien, maar het kwartje viel bij mij gelukkig niet.
Dacht dat het oude beelden uit de aRENa waren.. :hugegrin:

Fasada
07-12-2009, 13:30
De uitzending zou wat spannender kunnen zijn denk ik maar wat ik vooral een gemiste kans vond is de reclame voor het evenement...

Bij RTL zie je vaak van die bumpers met UFC volgende week ect.
Maar op SBS6 heb ik totaal geen aandacht gezien voor de finale. Was bijvoorbeeld op de voetbalclub en veel mensen wisten het niet eens, totdat ik het ging zeggen.
"Oh meen je dat? Is de finale vanavond??" Dan ga ik zeker kijken...

Denk zelf dat er meer mensen hadden gekeken als het ook een beetje werd gehyped...

Maar al met al mogen we blij zijn dat het op TV komt...

Mark105
07-12-2009, 14:44
Ik heb het zelf live via een stream gekeken. Maar vindt het top dat het zo snel wordt uitgezonden. En hoop dat ze wat doen met de aangegeven leerpuntjes.