PDA

View Full Version : Wat vond je van deze K-1 finale? *spoiler*



sjaakie'tje
06-12-2009, 14:40
Als je punten op 10 zou moeten geven, hoeveel geef je dan voor deze editie 2009?

JeMalleMoer
06-12-2009, 14:55
Achteraf vind ik het toch zo'n goede final.

Partijen waren te snel voorbij om eens een keer lekker terug te kijken. Wel spannend daar niet van.

Voor mijn part had je karaev en Le banner eruit gelaten en die vervangen door Peter en Saki. Die hadden echt een mooie partij neergezet. Dan was het allemaal wat spannender geweest.

Le banner moet gewoon ophouden. Echt een broodvechter is het geworden. Komt daar ongetraind vlak van te voren aan en gaat na 2 frontkicks liggen.

Remy vond ik ook jammer. Hij geeft een down en gaat 2 rondes stilstaan zo van ik heb toch al gewonnen. Krijg steeds meer het idee dat hij er eigenlijk geen zin meer in heeft.

marcelt
06-12-2009, 15:24
Een acht .

Remy stilstaan? Ik heb een andere partij gezien geloof ik!

Poste dit net ook in PbP topic:

Ik vond dat de Nederlanders allemaal scherp waren . JLB kan zich nu beter storten op zijn bokscarriere. Karaev streed dapper, maar was gauw klaar net als Teixeira.
Badr was scherp en ging ervoor. De laatste partij een beetje te. Als hij koeler gebleven was had hij misschien wel kunnen winnen. Op een moment stond hij hoeken vanaf zijn middel te zwaaien.
Aerts en Saki waren allebei erg goed en Aerts was afgetrainder en sterker dan in tijden en kwam weer met een betere dekking dan de vorige wedstrijd en heel veel goede trappen. Op internet kon je Harinck met iedere trap mee horen brullen.
Remy vocht sterker en aantrekkelijker dan de laatste jaren en deed meer met zijn armen en combineerde goed.. De partij tegen Zimmerman was een genot om te zien. Maar een echte puncher/ bokser zal hij niet worden en dat heb je nodig om Semmy te verslaan. Zimmerman vond ik ook beter dan ooit. Remy was de betere, maar hij heeft heel goed gevochten.
Alistair was fit als wat, maar ik heb weinig van hem gezien op kikcboksgebied m.u.v. 2 knieen op Teixeira. Het gooien van de tegenstander was wel indrukwekkend, maar hij kwam echt op kickboksgebied te kort. Ik dacht van tevoren dat hij de winnaar zou worden. Jammer dat Alistair zijn verlies niet nam als een man, wat Badr wel deed.
Semmy vocht zeer goed en had zich ook weer verbeterd. Handen bij het hoofd houden moet nog wel beter , maar hij deed het vaker. Hij moet vooral aan zijn boksen blijven werken, want je zag dat Hari er in het begin toch doorheen kon komen. Mooi om te zien dat Sem scoort vanuit zijn karate met mae geri (abchagi, snapkick) i.pv. de duwtrap (teep) die de meesten maken en hetzelfde met mawashi geri (dolliochagi) met de bal van de voet op het lichaam i.p.v. scheentrappen. Met deze trappen krijg je op een klein stukje lichaam veel impact net als bij een stoot of een breektechniek.
Mooi vond ik ook in deze finale dat er veel hoge trappen te zien waren.
Over Remy wil ik nog even kwijt dat het kennelijk nooit goed is voor de haters. Hij heeft veel meer aangevallen, gestoten . Hij heeft 2 knock downs met zijn vuisten gescoord. Kwam slecht lopend naar zijn wedstrijd met Sem en heeft ook echt geprobeerd met een stijl waarin hij niet goed is Sem aan te pakken.
Sem 3x kampioen won van de regerende 3x winnaar kampioen, dus is nu onbetwist kampioen en ook eigenlijk de grootste omdat hij van alle grote vechters gewonnen heeft inclusief Ernesto .
Er zijn een hoop haters om zijn stijl , maar ik ben het zelf steeds meer gaan waarderen.
Sowieso van iedere vechter een hoop haters viel me ook weer op in dit topic. Vooral van Remy, Sem, Badr en Ali.
Alistair heeft zich niet erg populair gemaakt de laatste tijd.
Badr juist wel. Hij hij heeft geen rare acties uitgehaald, heel goed gevochten en zijn verlies gedragen als een man ( in tegenstelling tot Semmy in de Arena) .Hoor zelf bij de personen die Badr geen warm hart toedragen.

jan sensei kyokushin
06-12-2009, 16:05
http://img138.imageshack.us/img138/3351/8053783615putg.th.jpg (http://img138.imageshack.us/i/8053783615putg.jpg/)

Osu elke leer je bij als je traint sem ook handen hooghouden maar ook incaseren als je een klap krijg op je kop en niet naar achterhangen maar de aanval blokeren en overnemen en dat deed Sem nu!! ik vond het een mooi toernooi niet omdat sem gewonnen heeft (wel een beetje) maar de reserve partijen waren ook leuk om aan tezien en dan een korte pauze voor de final ging lekker vlot zo :)ik vond het 1 van de mooiste final,s in de K-1 !!!
respect !!
osu

iconian
06-12-2009, 16:23
ik zie liever een paar echte "wars" ertussen door, maar qua show een 10/10. Veel dit keer op het persoonlijke vlak gericht door de organisatie, Overeem was echt een blessing. Allemaal gingen ze er vol in, zelfs remy die een KD scoorde op Semmy. Reservepartijen evenzeer awesome. Enige minpuntje was schilt vs lebanner, hoogtepunt was Overeem die ff de kyokushin kampioen met 1 knie uitschakelde.

Jeru
06-12-2009, 16:27
Qua sensatie een 10, maar technisch / tactisch goede partijen een 7.

Ronald
06-12-2009, 16:27
Ik heb er even een poll aan gekoppeld.

A-team
06-12-2009, 16:31
8

simtekf1
06-12-2009, 16:32
Heb een 9 gegeven, bijna alle gevechten waren super om te zien.
Het enige jammere vond ik de 2 keer een KD in 1 ronde en de partij is voorbij.
Karaev en Overeem hadden misschien nog wel verder gekund. (waarschijnlijk hadden ze het dan ook afgelegd, maar toch)

A-team
06-12-2009, 16:34
Heb een 9 gegeven, bijna alle gevechten waren super om te zien.
Het enige jammere vond ik de 2 keer een KD in 1 ronde en de partij is voorbij.
Karaev en Overeem hadden misschien nog wel verder gekund. (waarschijnlijk hadden ze het dan ook afgelegd, maar toch)

Ik vond het juist een goede zaak, nu gingen ze ervoor.

Jeru
06-12-2009, 16:35
Qua sensatie een 10, maar technisch / tactisch goede partijen een 7.

Heb in de poll een 8 gestemd...

Ritchie Vink
06-12-2009, 16:44
Vond het een hele mooie finale.
Wat ik wel jammer vond was dat na 2 downs het afgelopen was. paar vechters vond ik nog heel scherp na 2 downs en zou er wel meer van willen zien.
Jammer van Alistair, maar badr was gewoon beter gister.
En Sem deed het netjes

8

Straight
06-12-2009, 17:02
Qua sensatie een 10, maar technisch / tactisch goede partijen een 7.

Daar ben ik het bijna mee eens. Zelf geef ik het qua sensatie een 9.
Ze gingen er in de eerste ronde er helemaal vol in. Ik had liever wat opbouw willen zien, en pas in de 2e ronde de KO.
Qua techniek en tactiek een 6. Een mooie stoot combinatie afgerond met een trap zag je niet of nauwelijks. Het boksen vond ik bedroevend. Veels te veel gemaai van voornamelijk Badr, terwijl ik hem dit in het verleden wat beter vond doen. Jammer dat Badr pas gebruik ging maken van headmovement na zijn eerste down. Helaas vergat hij weer zijn dekking.
Grappig is dat er wordt gezegd van Bonjasky dat hij niet kan boksen. Het is duidelijk te zien dat hij hier wat voorzichtig en wat beperkt in is, maar hij is misschien de enige die zijn hoofd/kin (met zijn hand) beschermt als hij (met de andere hand) stoot.

jan sensei kyokushin
06-12-2009, 17:07
Osu oja mijn cijfer vergeten ik heb een 9 gegeven bij een 10 dan zo alles perfect zijn !!!:)

Osu
http://img138.imageshack.us/img138/3351/8053783615putg.th.jpg (http://img138.imageshack.us/i/8053783615putg.jpg/)

micha
06-12-2009, 17:15
een 8

sem is een ware kampioen

Jeru
06-12-2009, 17:16
Qua techniek en tactiek een 6. Een mooie stoot combinatie afgerond met een trap zag je niet of nauwelijks. Het boksen vond ik bedroevend. Veels te veel gemaai van voornamelijk Badr, terwijl ik hem dit in het verleden wat beter vond doen. Jammer dat Badr pas gebruik ging maken van headmovement na zijn eerste down. Helaas vergat hij weer zijn dekking.


Ik moet zeggen dat ik wel de partijen van Tyrone, Peter en Ghita heb meegerekend. Anders zou ik ook op een 6 uitkomen ;)

Durfal
06-12-2009, 17:18
Prachtig eindtoernooi grote reclame voor de K1 ,en dat kunnen ze wel gebruiken.....
Eindelijk weer eens een echte finale na de laatste twee teleurstellingen.
Badr Hari die als mens en sporter gegroeid is,en echt de champ van de toekomst is.
Sem die terecht won en zich verbeterd heeft,alleen jammer dat Peter niet meedeed ipv le Banner,want wat JLB nou precies kwam doen?? (alleen ophalen van zn poen???)

Persoonlijk vind ik het een mooie 9 waard,hoop dat jullie er ook zo van genoten hebben.

Osu

Straight
06-12-2009, 17:23
Ik moet zeggen dat ik wel de partijen van Tyrone, Peter en Ghita heb meegerekend. Anders zou ik ook op een 6 uitkomen ;)

Haha, en ik moet zeggen dat ik die losse partijen (Saki vs Aerts uitgezonderd) nog niet heb gezien. :)

Wiseguy
06-12-2009, 17:41
Een 8 als Badr had gewonnen was het een 10 geweest :p

Pernik
06-12-2009, 17:48
Ik vind dat Karaev een beetje tekort wordt gedaan, ze waren allebei aan het hakken, voor hetzelfde geld gaat Hari als eerste neer, want hij werd ook geraakt, maar net niet goed genoeg.

connect
06-12-2009, 18:23
zeker een leuke finale had wel iets meer willen zien ko's zijn natuurlijk altijd spectactulair maar dit ging wel heel snel.
verder vond ik badr echt gegroeid en ook als persoon nam inderdaad zijn verlies veel beter als schilt destijds respect.
het leukste vond ik eigenlijk dat ie van tevoren zei dat overeem geen 3min ging vol houden op k1 regels en dat ie het nog flikt ook.
peter aerts vs saki echt toppartij waarin aerts liet zien dat ie nog steeds een mooie losse pot kan draaien.
tyrone spong vond ik echt superscherp vechten.
al met al een 8

Sjaak
06-12-2009, 19:28
Ik vond de finale sensationeel omdat Badr Hari 3 x neer ging en had totaal niet verwacht dat Semmy zo makkelijk zou winnen.

Badr Hari zat heel goed in het toernooi en was vlijmscherp maar Semmy liet de hele wereld zien dat hij nog steeds de allerbeste is.

blackadder
06-12-2009, 19:31
Een 7.
Dat is een geluksgetal.

Wheelie
06-12-2009, 19:45
Heb een 9 gegeven, bijna alle gevechten waren super om te zien.
Het enige jammere vond ik de 2 keer een KD in 1 ronde en de partij is voorbij.
Karaev en Overeem hadden misschien nog wel verder gekund. (waarschijnlijk hadden ze het dan ook afgelegd, maar toch)

Ik heb ook een 9 gegeven en ik vond het ook jammer dat er nu na 2 "knockdowns" een einde aan de partij kwam.
Had verwacht dat Badr na zijn overwinning op Overeem kampioen ging worden maar Semmy Schilt had andere plannen ;)
Ik heb echt genoten van deze GP

Nightwalker
06-12-2009, 21:36
Le Bannner mag mij part thuis blijven... Echt een triest VECHTER !!! Maar verder, heb ik wel genoten.. En ja, Semmy is inderdaad de terechte winnaar en Badr Hari zorgde zoals gewoonlijk voor sensatie..

Maar het was een mooi toernooi en hoop dat we dat vaker zullen beleven.. Maar ik moet voortaan wel pilletjes innemen.. Ik was zo gestrest en zenuwachtig.. :):)

Jammer Badr !! Volgende jaar beter

gieloe
06-12-2009, 21:44
Ik heb een 9 gegeven als Badr, Remy of Alistair had gewonnen was het een 10+ geweest. Ik vind die Schilt echt zo een houten klaas die het echt alleen van zijn lengte en gewicht moet hebben. Als hij 1.90m was geweest met zijn techniek dan mocht hij de sporttas van Bonjasky nog niet eens hebben vastgehouden.

rafi
06-12-2009, 21:52
het is badr die de k1 een mooie glans heeft gegeven. altijd spektakel met hem.

The Green
06-12-2009, 22:52
voor de neutrale kijker was het een gaaf gala denk ik.
en voor de mensen die deze vechters volgen of kennen was het ook een top toernooi.
hari had wat recht te zetten tegenover overeem schilt tegenover hari. aerts had nog wat recht te zetten t.o.v. verleden jaar. persoonlijk had ik nooit verwacht dat schilt zou winnen van overeem. en ook niet dat hij zou verliezen van Schilt. Sem heeft het in ieder geval goed gedaan. terechte kampioen met 3 voortijdige beslissingen.

delightone
06-12-2009, 23:10
Ik vind dat Karaev een beetje tekort wordt gedaan, ze waren allebei aan het hakken, voor hetzelfde geld gaat Hari als eerste neer, want hij werd ook geraakt, maar net niet goed genoeg.

Ben ik helemaal met je eens (en dat als hari fan)

Karaev zat er juist als eerst goed op met een paar stoten.
Hari wou volgens mij langzaam beginnen, en toen kwam de karaev rush.
Toen moest hari wel reageren, na een paar stoten gegeten te hebben.

Ik heb een 9 gegeven, omdat ik alleen schilt vs lebanner matig vond.
En als die partij ook goed was had ik een tien gegeven als badr hem dan ook nog gewonnen had was het een 10+:cool2:

wrestler_nl
06-12-2009, 23:34
9!

Bijna alle partijen eindigde met een (t)ko en de partijen die wel 3 ronde lang duurden vond ik wel mooie partijen , behalve spong vs maeda. Hoogtepunten van de event vond ik de exchanges tussen hari en Kareav & ook de partij tussen Overeem vs Hari.
JeromeLe Banner was echt een schandaal. Ik ben normaal een fan van hem maar het leek alsof hij alleen voor de $$$ kwam opdagen , beetje jammer...
Schilt vs Hari was in mijn ogen echt en upset. Ik had echt totaal niet verwacht dat hij zou winnen maar ik vond het niet erg. ik mag schilt wel. hij heeft geen geweldige style om naar te kijken maar hij is altijd respectvol. Zelfs de reserve fight vond ik gaaf. Peter Aerts zag er goed uit. Daarom krijgt dit event een DIKKE 9 van mij.

Mule-Kick
07-12-2009, 09:14
7: Lekker veel KO's maar veel partijen waren toch wel erg snel voorbij. Terechte winnaar, niets op aan te merken.

Glen
07-12-2009, 09:38
9
Goed tournooi...
2 x 8 tellen in 1 ronde goede regel (stel je voor in elke partij tot de finale 2 knockdowns) maar..... dan moeten de scheidsen niet zo snel tellen als nu het geval was..
De KO van Texeira...(was toch echt een clinch vasthouden en 2 technieken) is volgens het reglement niet toegestaan.

el bastardo
07-12-2009, 09:51
7: Lekker veel KO's maar veel partijen waren toch wel erg snel voorbij.
Dat heb je wel eens met KO's :D

Een 9 van mij. Heb zelde zo op het puntje van mn stoel gezeten als bij Badr-Ali. Hoog spanningsgehalte en terechte winnaar.

ashi76
07-12-2009, 09:54
Nagenoeg alle partijen vroegtijdig beëindigd en Sem als winnaar. Een vette 9 !

payap
07-12-2009, 10:02
Een 8.

Door de vele Ko's een sensationeel toernooi. alleen als liefhebber hadden de Ko's van mij wel in de 3e ronde mogen vallen. hadden we wat meer van de partijen kunnen genieten.

Vooral Badr VS Alistair had ik graag wat langer gezien.

martijn2
07-12-2009, 10:20
Erg leuk om te zien deze keer , misschien wel door die 2.8 tellen regel.
Zorgt er voor dat na 1 knockdown het echt loont om vol te gaan voor die tweede.

Ik heb zeker genoten .

EdwinC
07-12-2009, 10:21
Een 8, dit omdat ik het jammer vond dat de partijen allemaal zo snel afgelopen waren. Daarom ook dat ik zo genoten heb van de pot Bonjasky vs Zimmerman. Je ziet ze gewoon werken combineren, counteren, punten pakken en ondertussen ook nog eens op zoek naar de KO.

Ik vond Zimmerman overigens conditioneel gezien ook sterk gegroeid.

Rusell Bell
07-12-2009, 10:41
het is badr die de k1 een mooie glans heeft gegeven. altijd spektakel met hem.

x2

goro
07-12-2009, 11:55
Die Sem is altijd zo een relaxte kerel zelfs in de ring. Maar deze keer voor de partij tegen Badr, kwamen er bliksems uit zijn ogen. Wat een killer face voor de match.

Illest
07-12-2009, 12:15
Ik mis die mooie spannende partijen van vroeger....tactische en technische partijen...

alles en iedereen is nu enkel gefocust op de k.o....neem nou eens een vechter als Hari.....die denkt toch echt niet dat Sem zich op dezelfde manier als in de Arena laat verrassen?

Badr had gewoon voor de 2e keer kunnen winnen van Schilt als ie niet zo als een bezetene naar voren was gelopen om alleen maar te lopen maaien...

ik vind dat maar niks...

Remco
07-12-2009, 12:24
Tja, zo is het nooit goed. Sem onder deruk zetten blijkt nog altijd te werken, dus die keuze snap ik wel van Badr.

Het is ook tijd om op te houden over de fysiek van Sem en het zogenaamd 'oneerlijke' voordeel dat hij daarmee zou hebben. Het heeft ook nadelen, zoals dat hij minder wendbaar is en makkelijker te raken (met name op het lichaam). Badr heeft een ongelofelijke reach, die heeft hij ook van moeder natuur gekregen. Het zelfde geldt voor de kracht van Alistair (al zal niet iedereen dat met me eens zijn), de sprongkracht van Remy en de explosiviteit van Manhoef. Bovendien: Sem is te verslaan, dus zeuren dat zijn fysiek hem buiten de competitie plaatst is onterecht.

Bij de staredown keek Sem weer weg, maar eenmaal terug in de hoek wierp hij inderdaad een ijskoude blik!

Ik stem overigens een 7, ik wil ook meer tactiek en langere partijen. K-1 Max is toch meer smullen vind ik.

Wiseguy
07-12-2009, 12:54
K-1 max is technisch beter maar levert zeker niet de spanning en sensatie van de zwaargewichten!

steftheboxer
07-12-2009, 13:00
helemaal top was het!

Pernik
07-12-2009, 14:08
Ondanks dat Saki heeft verloren vond ik hem qua combinaties af en toe briljant.

Marchant
07-12-2009, 16:42
Echt wel genoten deze K1!
Maakt in mijn ogen de laatste 2 die ik minder vond zeker goed !

Een Dikke 9

Viper30
07-12-2009, 21:17
Prachtig eindtoernooi grote reclame voor de K1 ,en dat kunnen ze wel gebruiken.....
Eindelijk weer eens een echte finale na de laatste twee teleurstellingen.
Badr Hari die als mens en sporter gegroeid is,en echt de champ van de toekomst is.
Sem die terecht won en zich verbeterd heeft,alleen jammer dat Peter niet meedeed ipv le Banner,want wat JLB nou precies kwam doen?? (alleen ophalen van zn poen???)

Persoonlijk vind ik het een mooie 9 waard,hoop dat jullie er ook zo van genoten hebben.

Osu x100

sjaakie'tje
07-12-2009, 21:49
Le Bannner mag mij part thuis blijven... Echt een triest VECHTER !!!

Het was jammer dat de partij zo kort was, maar die dingen gebeuren nu eenmaal. Die trieste vechter was overigens wel de hardste partij volgens de 4 voudige kampioen Semmy Schilt himself.

Ik vond het vooral triest dat Hari in 1.48 min al drie keer tegen de grond geknikkerd werd!

spangpang
07-12-2009, 22:03
Ik vond t een spannende finale vol spanning! Wat ik jammer vond was de 2 knockdowns=TKO regel! Waarschijnlijk hadden Karaev en Overeem t alsnog afgelegd maar toch had ik t gevoel dat t vroegtijdig was! Aerts vs. Saki vond ik een enorm mooie wedstrijd, Saki met z'n enorm snelle combo's en Aerts die als z'n ervaring tentoonstelt! Ghita was geweldig met z'n lowkicks, alleen vind ik dat ze wel een beter tegenstander voor hem hadden mogen uitzoeken want t was niet om aan te zien hoe die Karitonov z'n been beurs werd geschopt! Spong vs. Maeda was ook goed om te zien, vooral na de moeilijkheden en verliespartijen van afgelopen tijd, t was een belangrijke partij voor m en k verwacht dat hem een mooie toekomst wacht!

Het hoofdtournooi was spectaculair om te zien, helaas duurde alles niet al te lang! Had niet verwacht dat Teixera zo snel KO zou gaan. Mooie wedstrijd tussen Badr en Alistair, alleen in mijn ogen toch te snel beeindigd. Mooie wedstrijd van Remy vs. Errol alleen jammer dat Errol z'n verlies niet zo goed opnam. Remy tegen Sem leek of Remy aan het zwemmen was z'n bokstechniek was niet om aan te zien:P Maar alsnog knap van die KD tegen sem en volgende keer moet hij maar wat meer lowkicks blokken. En Badr tegen Sem. Schitterend. Heeft ie toch nog z'n revanche gekregen.

Congrats!!

LeeMurray
07-12-2009, 22:24
Hebb een 8 gegeven. Deze finale had alles... Spanning, drama, KO's etc. Ik kraakte voor Badr, maar het mocht niet zo zijn dit jaar. Volgende keer beter.

Veel respect ook voor Sem. Mensen schreven hem af na die KO tegen Badr, maar hij heeft de critici/ pseudo-kenners toch mooi de mond gesnoerd. Mensen kunnen zeggen wat ze willen, maar hij heeft wederom bewezen dat ie een groot sportman is. Enige minpuntje voor mij was Le Banner. Ik weet dat ik vanaf de zijlijn makkelijk praten heb, maar het leek alsof ie alleen z'n geld kwam ophalen.