PDA

View Full Version : Sem Schilt



Durfal
06-12-2009, 23:14
Om met de deur in huis te vallen...ik ben geen Sem Schilt fan.....
Maar.... ok Sem is niet bepaald de meest spectaculaire vechter,komt houterig en langzaam over......
Maar als je kampioen wordt in het Karate , Pancrase MMA en in de K1 4 voudig kampioen bent,dan kun je toch niet anders dan respect voor de man zn martiale kunsten hebben???
Als Sem een Semmy was geweest van 1.90 en dus ook lichter dan was hij ook veel sneller en explosiever geweest!!
Mike Tyson is ook ongeveer 1.85 en zeer explosief kort gedrongen net als Melvin manhoef die 1.74 is.
Sem is 2.12 dan krijg je met dat gewicht en die lange ledematen toch een hele andere bio-mechanika dan een lichter korter iemand??? nou dan!!
Ik lees bij de buren dat iemand met veel vechtsport ervaring Sem gister op 5 dec zo saai vond??!!
Pardon?? hij haalt de mooiste meest getalenteerde vechter, Badr dus, die notabene pas nog zeer duidelijk van hem won, met 3 verschillende technieken neer in 1 ronde!!
Dus wat nou saai???
Als iemand zich bewezen heeft als all-round vecter dan is het Sem Schilt wel,die lompe lengte zat hem vroeger juist vaak in de weg,hij verloor pas nog zn traingsmaatje die dood bleef in de ring bij het sparren, de k1 wil hem kwijt, en Badr had nog pas Sem op knock out verslagen,en dat heeft Sem allemaal overwonnen gister.........
Dus mensen waar blijft nu eens dat respect voor Sem Schilt????
En nogmaals ik ben niet eens een Sem Schilt fan..............

Joris
06-12-2009, 23:20
je hebt gelijk hoor, snap het zelf ook niet. Tja wat kan ik zeggen, het is natuurlijk voor de meeste mensen entertainment.. En het is een goede knokker, maar geen entertainer.

Sem is een goede vechter, die veel meer erkenning verdient dan hij nu krijgt.

Het probleem zit hem volgens mij ook in het feit dat we verwend zijn, we kunnen onze (nederlandse) kampioen kiezen. Wij winnen toch ieder jaar.

Irishrover
06-12-2009, 23:35
Na gisteren, ben ik anders gaan denken over Sem.
Ik vond het maar een houten klaas, en zeer saai over komen qua communicatie..

Ben zelf een Badr/Ali fan..

Maar hoe hij zich gister liet zien heeft indruk op me gemaakt.
ik bekeek het even anders, niet kijken hoe houterig is, maar probeer te kijken wat voor techniek, tactiek er in zit.

Sem timed op het juiste moment, hij weet wanneer die een kick of een stoot geeft.
Hij herstelde gisteren heel snel na die hoek van the flying gentleman.

De laatste match tegen the golden boy was hij ook gefocused.
Hij verbaasde me, want ik had verwacht dat Badr dit zou winnen.
Badr was uitermate sterk en zo charismatisch..

But, Sem was verassend.

Na het gevecht een leuke interview over zijn vrouw en kinderen.
Het is een bescheiden famillie mens. Zijn verleden spreekt voor zich.

Heeft van alles gewonnen in de sport.

Het mooiste was dat Sem en Badr is get midden stonden, en naar elkaar lachte..

Proficiat Sem! Ik waardeer deze man..

easy
07-12-2009, 00:08
ook al wint Semmy de k1 15x hij zal nooit herinered worden als the greatest k1 fighter ever want die zijn gewoon hoost en aerts en remy!!


semy is 2.14sm 150kg en traint al sinds hij een kindje was, door de jaren heen heeft hij geleerd hoe hij zijn extra gewicht en lengte moet gebruiken maar daar blijft het en betje bij.

semy is een rustige vechter die niet veel shit praat daarom heb ik respect voor hem maar verder vind ik hem niks.

hij is gewoon fisiek oersterk maar verder zeer beperkte vechter. neem maar 20 cm van zijn lenghte af en 20kg van zijn gewicht dan zou hij echt van elke newcomer verliezen.


conclusie=semy groot en sterk verder niet!!







ik ben blij trouwens dat die ene neppe negr Remy niet gewonnen heeft.echte schande vind ik die man.

Lionheart
07-12-2009, 00:16
Easy,

Als je hier wilt posten, doe dan ff iets aan je taal.

Dank!

oliebol
07-12-2009, 00:19
Wat lult iedereen nou steeds over zijn lengte? als hij niet zo groot was was hij toch ook anders gebouwd en was hij misschien ook weer veel soepeler en vocht hij niet minder "houterig" als nu. Maar hij is nou eenmaal groot, vind niet dat mensen daar steeds over moeten zeuren. Je moet het doen met wat je hebt en hij maakt hier gewoon goed gebruik van. Hij was terecht de beste.

biggz
07-12-2009, 00:39
Ik ben een Badr fan en had ook graag gezien dat hij had gewonnen.
Maar de uitspraak is; moge de beste winnen.
Gister was dat Sem. Hij heeft goed geknokt en terecht gewonnen!

Chico
07-12-2009, 06:41
Mods.. kan deze thread of opgeschoond worden of naar de pit geplaatst worden?


ontopic


hij verloor pas nog zn traingsmaatje die dood bleef in de ring bij het sparren
WTF? dit verhaal ken ik niet.. vertel...

ashi76
07-12-2009, 07:53
Schiet weer lekker op dit op de vroege morgen.

Die troll ga ik meteen bannen, heb er geen zin in dat kinderachtige gezeur.
Deze topic zal ik hierna opschonen.

On-Topic svp !

Joris
07-12-2009, 08:21
Mods.. kan deze thread of opgeschoond worden of naar de pit geplaatst worden?


ontopic


WTF? dit verhaal ken ik niet.. vertel...

zie deze topic: http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=99013

el bastardo
07-12-2009, 08:23
Ik denk dat ALS de Hulk had meedaan, dat hij dan MISSCHIEN wel een linkerhoek had kunnen plaatsen en dat hij iedereen tegelijk KO had gemept!
Trouwens, ALS Hellboy zich geplaatst had, dan weet ik ook zeker dat hij een kans had gemaakt! Maar dan alleen ALS hij eerst een bord pap had gegeten met rozijntjes.
En ALS Rensenbrink niet op de paal had geschoten, dan was Nederland wereldkampioen geweest!
Ik denk dat ALS de dochter van Patricia Paay in de Playboy had gestaan, dan was een groot deel van Nederland een stuk blijer.

Mensen, kap toch met dat ge-als! Wat heb je eraan??!!! Het is zo, deal with it!!! Denk je nu echt dat Badr traint met de gedachte dat ALS Sem niet groot was geweest, hij dit of dat ZOU KUNNEN doen?

Dat Sem niet zo spectaculair vecht als bijvoorbeeld een Badr is een mening die iedereen mag en kan hebben, maar dit eeuwige gezeur doet alleen maar af aan de enorme prestaties die de man levert en heeft geleverd! Hoe je het ook wend of keert, de man is een GROOT kampioen!

Alle reps aan Sem.

Garcia
07-12-2009, 08:39
Sem is gewoon een zeer goede vechter. Misschien niet de mooiste vechter qua stijl, maar hij is zeer effectief en slim.

ashi76
07-12-2009, 08:52
Wat je ook van zijn stijl vind.
Sem is een groot kampioen en met afstand de beste vechter !

EdwinC
07-12-2009, 09:09
Er zijn maar weinig vechters die zich in zoveel verschillende vechtstylen de beste moge noemen. Sem is er echter 1 van!

En zoals al is aangehaald. Naar Sem moet je op een andere manier kijken dan naar een Badr of Ali, Als je kijkt naar Sem zijn timing en techniek is het prachtig om te zien. Ga je echter kijken naar vloeiende en flitsende acties is het wat minder.

Doet verder niks af aan de prestatie die Sem keer op keer weer leverd.
Weet iemand trouwens de precieze tijd dat hij er over heeft gedaan om K1 WGP te winnen?

Remco
07-12-2009, 09:25
Hij verdient zeker respect en is zeker niet langzaam, zoals ik hier lees. Voor zo'n grote man is hij juist heel snel. Die linkerjab was verschrikkelijk, daar velde hij de oogkas van Breggy ook eens mee toch, goede hoge trap en heel knap die teen in de lever om het af te maken.

Toch laat Sem met name na een traptechniek nog altijd een enorm gat vallen. Nog steeds zie je dat hij onder druk zijn armen laat zakken en uit balans raakt. Ondanks dat Sem dus goed gevochten heeft, heb ik nog niet gezien dat hij zijn verdediging na het verlies van Badr heeft verbeterd. Dat zal wel moeten als hij wil blijven winnen.

kooivechter
07-12-2009, 12:34
Sem is de letterlijk en figuurlijk de grootste k1 vechter ooit. Als de k1 hem niet zo had tegen gewerkt dan had hij hem wel 6 keer gewonnen. Puur omdat hij commercieel en qua vechtsstijl niet bij het grote publiek aanslaat. Sem gaat nog zekker 1/2 keer de
k1 winnen. Hij is beter dan de grootste k1 kampioenen Aerts, Bonjasky en Hoost En dan zal hij op z'n hoogtepunt stoppen als de beste k1 vechter ooit. Denk ook niet dat Badr dit gaat overtreffen.

Hans Vos
07-12-2009, 12:37
sem heeft zaterdag een paar echte toppers verslagen en heeft laten zien dat niemand maar dan ook niemand om hem heen kan !! als je daarna dan nog zo bescheiden kan blijven verdien je een staande ovatie . deze man is een voorbeeld voor velen en verdient alleen maar respect . :thup:groet hans

BB
07-12-2009, 12:51
Sem was gewoon top. En voor Easy: als iemand denkt dat ie beter is op dit moment, dan moet diegene hem gewoon neerslaan. Ik wens hem veel succes, maar geef hem weinig kans. Als je Badr zo verschrikkelijk hard met een linkse kunt slaan, dat ie neer gaat in de finale (!) van de K1, dan ben je echt een topper. En als je weet dat hij inmiddels 4 keer kampioen is geweest, dan ben je een legende. En ik denk, dat ie idd nog 1 of 2 keer gaat winnen. Dan is ie onstervelijk als legende. Mooi vechten is heel subjectief natuurlijk. Winnen of verliezen is dat vaak minder.
Ik vind hem top! en ook als mens: lekker bescheiden, nuchter. Net als Hoost en Bonjasky brengen ze veel goeds voor de sport.

Marquis
07-12-2009, 12:58
Sem heeft er ook niet gevraagd om 2.14 m te zijn.
Qua amusument doet hij onder als vechters als Badr en Alistair of wie dan ook.

Maar hij heeft gewoon gewonnen.

Gefeliciteerd Sem !

Pernik
07-12-2009, 13:04
Sem heeft er ook niet gevraagd om 2.14 m te zijn.
Qua amusument doet hij onder als vechters als Badr en Alistair of wie dan ook.

Maar hij heeft gewoon gewonnen.

Gefeliciteerd Sem !

Zoiets heet een belediging verpakt als compliment.

Igorvdw
07-12-2009, 13:33
#1 conclusie=semy groot en sterk verder niet!!




#2 ik ben blij trouwens dat die ene neppe negr Remy niet gewonnen heeft.echte schande vind ik die man.

Ondoordachte trieste reactie.
Er zijn grotere en sterkere vechters die NOOIT zouden kunnen doen, wat deze man heeft gedaan. Bob Sapp Hong man Choi en wie de fak nog meer hebben dat wel bewezen. Niet dat ik Semmy geweldig vind, want had 100x liever Badr nog een keer zien winnen. Maarja, hij heeft het dik verdiend. Proficiat Semmy.

Maarja aan #2 te zien, blijkt ook wel dat je triest bent, dus daar ga ik verder ook maar niet op in :thup:

Igorvdw
07-12-2009, 13:34
Zoiets heet een belediging verpakt als compliment.

True :D hahaha

Guillermo
07-12-2009, 14:00
Mensen moeten niet zeiken over Sem zijn lengte bla bla. Badr is ook een flinke boy van 1.95m. En wat nou ALS hij maar 1.70m was? Dan was zijn cariere ook heel anders gelopen denk ik. dus...:twak:

Kameleon
07-12-2009, 14:17
Wat je ook van zijn stijl vind.
Sem is een groot kampioen en met afstand de beste vechter !

Kort samengevat, zo is het maar net!

Gefeliciteerd Sem!!

STERKE JERKE
07-12-2009, 14:17
Helemaal mee eens Guillermo! Alle eer en respect voor Sem "Gentleman" Schilt!

Mark105
07-12-2009, 14:31
Hij was gewoon dit jaar veruit de sterkste. Als je de finale op deze manier wint ben je een groot kampioen. En door zijn gedrag ook nog reclame voor de sport.

Heb veel respect voor Sem!

viCo
07-12-2009, 17:11
Vanav komt ie in Holland Sport he... hoop dat t wat leuker is dan de vorige keer toen hij kampioen was, dat was best beetje voor schut..

kyotowarrior
07-12-2009, 19:25
het is maar net waar een vechter de aandacht op wilt vestigen. Sommige vechters weten met de juiste mediatraining en aanpak een heel circus op te tuigen om zich in te picture te krijgen, en de een ligt nu eenmaal beter bij het publiek dan de ander.
uiteindelijk gaat toch om de resultaten die je aflevert.
Dat Sem later niet als kampioen herinnert zal worden valt te betwisten natuurlijk. Uiteindelijk vergeten we ook even hoe Hoost een keer gewonnen heeft terwijl hij er eigenlijk al uit lag, hoe bonjaski vorig jaar won etc. Even los van het feit dat dit 2 toppers zijn en ik veel respect heb voor hun prestaties.

Sem heeft nog nooit een K1 wedstrijd in japan verloren, hij heeft elk WGP K-1 waar hij aan mee heeft gedaan gewonnen.
Is daarnaast een absolute topper in het karate, MMA etc. en heeft hier ook de nodige prijzen gewonnen.
dit zal zeker niet vergeten worden.

Daarnaast nog even wat op dat belachelijke commentaar op Bonjaski. Deze man is een van de meest correcte vechters die er is. Dit toernooi had hij de langste/zwaarste partij, heeft de meeste rondes gevochten van iedereen en was de enige die Sem na 8 tellen een knockdown kan bezorgen. Is daarnaast al 3 keer kampioen geweest en is zeker kanshebber voor de toekomst.