PDA

View Full Version : Vechtsport leraar opleiding



dou shi
09-12-2009, 10:55
Vechtsport Leraren opleiding:

Je kunt nu bij ons een complete vechtsport/zelfverdediging leraren opleiding volgen.
Tijdens de opleiding wordt aandacht besteed aan de geschiedenis van vechtsport.
Ook komen onderdelen als pedagogiek en didactiek, veiligheid en gezondheid uitgebreid aan bod.
Je krijgt ook les in lesplannen opstellen, je leert hoe je sporters coacht voor wedstrijden en examens.
Je leert ook hierbij vele vechtsporten zoals Karate, Judo, Tae Kwon Do, Krav Maga en Kung-Fu.
Zelfs leer je hoe je sportactiviteiten en evenementen organiseert.

Hieronder een lijst met onderdelen die aan bod komen tijdens de opleiding:
- Les en leiding geven, oftewel didactiek en methodiek
- Trainingskunde waaronder anatomie, fysiologie, voedingsleer, kracht en conditie training
- EHBSO en reanimatie
- Coachen en begeleiden van sporters
- Geschiedenis en ontwikkeling van de sport
- Opvoedkunde en psychologie

De opleiding bestaat uit thuisstudie, stage, lesdagen en een examen.
Mail voor meer informatie naar [email protected]

761217186
09-12-2009, 11:49
zit er geen eis aan vast dat iemand minimaal een bepaald niveau moet hebben in een bepaalde vechtsport?

wat moet ik mij voorstellen van de opbouw en de duur van de opleiding? ik zet hier mijn vraagtekens bij??? word deze opleiding via de LOI gegeven ofzo?

Hans Vos
09-12-2009, 11:53
heeft geen enkele meerwaarde . groet hans

trainer Bv S'burg
09-12-2009, 11:56
precies, hoe lang duurt de opleiding? Is het diploma wel erkend door een (erkende) sportbond? Of is het weer zo'n 6 zaterdagen opleiding met een (eigen) certificaat!

bryan
09-12-2009, 12:05
right dus na deze cursus.. kan ik zonder maar 1 dag aan Kung-Fu gedaan te hebben wel er les in gaan geven en de vechters gaan begeleiden... echt wie verzint dit soort shit..

gaan er nog bekende namen in dit geintje meedoen, mensen die echt wat toe te voegen hebben aan trainingen ?

trainer Bv S'burg
09-12-2009, 12:23
right dus na deze cursus.. kan ik zonder maar 1 dag aan Kung-Fu gedaan te hebben wel er les in gaan geven en de vechters gaan begeleiden... echt wie verzint dit soort shit..

gaan er nog bekende namen in dit geintje meedoen, mensen die echt wat toe te voegen hebben aan trainingen ?

De achter neef van Bruce Lee en een oude vriend van Jackie Chan :D

Effective
09-12-2009, 12:33
http://www.doushi.nl/Welkom.html

Niet om af te zeiken ofzo, maar typisch gevalletje van MC Dojo als je het mij vraagt.

BBC
09-12-2009, 13:08
Je kan er ook reiki-cursussen volgen. Chakras, handoplegging, genezen vanop afstand...Nuff said.

cornelus
09-12-2009, 13:22
Wel jammer dat de LMA opleiding van de F.O.G. ter ziele is.. maar dat overigens terzijde

dou shi
09-12-2009, 13:25
De opleidingen zijn internationaal erkend door de IMAF (china) waar we een goede samenwerkingsband mee hebben.
We werken via het Kwalificatiestructuur Sport van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De opleidingen zijn met als doel het vergroten / vergaren van de vaardigheid.

trainer Bv S'burg
09-12-2009, 14:14
De opleidingen zijn internationaal erkend door de IMAF (china) waar we een goede samenwerkingsband mee hebben.
We werken via het Kwalificatiestructuur Sport van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De opleidingen zijn met als doel het vergroten / vergaren van de vaardigheid.

Vergroten en vergaren van de vaardigheid, zal ik maar heel snel aan de gang gaan met u (kickboks) pupil, die op haar site binnen 2 jaar de A-klasse in wil, zonder enige partijen gedraaid te hebben? :whistling: IMAF is een samenvoeging van meerdere budo sporten over de wereld, waar een ieder lid van kan worden, maar heeft geen erkende status in nederland? Heeft geen noc*NSF status, dus ook geen erkende sportdiploma voor de budo-sport?

BiCkOnE
09-12-2009, 14:28
M.a.w. deze post verdwijnt in de map "SPAM".....

761217186
09-12-2009, 14:45
:whistling: wat ik al dacht...

willy123
09-12-2009, 15:26
Dou Shi trainer Michiel van der Maas traint ook professional kickboxer Sanne Merks.
Biography (http://www.fight4respect.nl/Biography.html)
Best leuk die foto's in beha, maar ik nog nooit van haar of van haar trainer gehoord.
Google op Michiel van der Maas levert dit op:
OpgelichtopInternet - Marcel van Dijk (Michiel van der Maas) op Marktplaats (http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1255354551)

Of meneer de oplichter dezelfde is als de doushi? leraar weet ik niet, maar de foto's van die jongen op de oplichtingsite en op de hyves van doushi lijken erg op elkaar.

muay kpn
09-12-2009, 15:39
kijk eens goed hoe die handwraps zitten!!

masakatsu agatsu
09-12-2009, 15:39
Vergroten en vergaren van de vaardigheid, zal ik maar heel snel aan de gang gaan met u (kickboks) pupil, die op haar site binnen 2 jaar de A-klasse in wil, zonder enige partijen gedraaid te hebben? :whistling: IMAF is een samenvoeging van meerdere budo sporten over de wereld, waar een ieder lid van kan worden, maar heeft geen erkende status in nederland? Heeft geen noc*NSF status, dus ook geen erkende sportdiploma voor de budo-sport?

IMAF valt onder de NKS (vallen allen weer onder NSA) en dus via hun onder NOC-NCF, IMAF en NKS gaan binnenkort een opleiding starten als leraar martial arts deze zal dan rijkserkend zijn volgens mij net als degene bij NCS.
maar bind me hier niet op vast

blackadder
09-12-2009, 15:53
IMAF valt onder de NKS (vallen allen weer onder NSA) en dus via hun onder NOC-NCF, IMAF en NKS gaan binnenkort een opleiding starten als leraar martial arts deze zal dan rijkserkend zijn volgens mij net als degene bij NCS.
maar bind me hier niet op vast
De National Security Agency doet aan vechtsport thuis studies?

blackadder
09-12-2009, 15:55
Dou Shi trainer Michiel van der Maas traint ook professional kickboxer Sanne Merks.
Biography (http://www.fight4respect.nl/Biography.html)
Best leuk die foto's in beha, maar ik nog nooit van haar of van haar trainer gehoord.
Google op Michiel van der Maas levert dit op:
OpgelichtopInternet - Marcel van Dijk (Michiel van der Maas) op Marktplaats (http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1255354551)

Of meneer de oplichter dezelfde is als de doushi? leraar weet ik niet, maar de foto's van die jongen op de oplichtingsite en op de hyves van doushi lijken erg op elkaar.
:lol:
Een prof vechster met 0 partijen...
Maar idd. Leuke fotos wel.

citrusfruit
09-12-2009, 16:07
De opleiding bestaat uit thuisstudie, stage, lesdagen en een examen.
Stage? Mag ik dan eindelijk eens doucheputjes leeg scheppen bij een echte gym?

Effective
09-12-2009, 16:21
Pendekar Ray is hier niks bij.:whistling:

blackadder
09-12-2009, 17:13
Scheelt wel dat als onze profvechtster in elkaar wordt gemept, zij dan gewoon op afstand genezen kan worden..
Misschien kan ze ook op afstand vechten.
Video The Psychic Mind Battle van Ben - MySpace Video
(http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=129579)

Christophe
09-12-2009, 17:22
http://www.fight4respect.nl/Media/transparent.gif

Ik vraag me af of die meid mee in het complot zit, of echt gelooft dat ze binnen 2 jaar in de A zal vechten?! :confused:

Buiten het feit dat ze in gewone kleren staat te poseren, is het ook lollig dat de foto's thuis genomen zijn, en niet in een gym.

willy123
09-12-2009, 17:55
Hey ze is wel onwijs stoere boerenmeid!
En ze traint 7 dagen per week....
..aan haar techniek te zien is ze in elk geval niet
langer dan 7 dagen bezig kickboxen bezig..
..maakt niet uit want ze ziet er wel geil uit op de trekker!
Ophetland.tv - Web-tv voor het platteland (http://www.ophetland.tv/11771547/)

761217186
09-12-2009, 18:23
Nou, nou,nou.... Waarom dit meisje zo afzeiken heren? Ze is bijna klaar met de vechtsportleraar opleiding aan de academie van Dou Shi.

Ze zit nu in haar laatste module, namelijk die van ""model" en loopt haar stage op het boerenland.

als alles mee zit vecht ze medio januari 2010 jaar eerste pro partij op het youtube gala.

Hans Vos
09-12-2009, 18:39
ach in de rings staat ook elke maand een advertentie waar ik me elke keer weer over verbaas , die werken ongeveer onder het zelfde systeem en de leraar ene DENNIS WOLF maakt je voor maar 700 euries kickbox annex muay thai leraar . ik heb de beste man wel eens les zien geven en met mensen die echt niets kunnen zien sparren maar zodra er 1 de mat opstapte die wel het niveau c klasser of hoger had was meneer weg .
hij grossiert in diploma,s martial arts maar kan hem nergens terugvinden via google of wat dan ook .
ik heb over deze organistie wel eens gesproken met een paar zeer hoog aangeschreven trainers in nederland (en dan bedoel ik echt grote namen ) en die moesten er ook om lachen en denken er het zelfde over als ik ,namelijk dat het weg gegooit geld is en geen enkele meerwaarde heeft . maar ja 500 sukkels per jaar die er wel in trappen maal 700 euro is ............. heel veel geld .
mischien dat de mensen die overwegen hier aan mee te doen is eens een paar gerenomeerde scholen kunnen bellen of ze met dit soort diploma,s aan de bak kunnen daar . denk het niet . groet hans

Joris
09-12-2009, 18:48
zolang er (sukkels) mensen zijn die het ervoor betalen blijft het een kwestie van vraag en aanbod.

blackadder
09-12-2009, 18:57
ach in de rings staat ook elke maand een advertentie waar ik me elke keer weer over verbaas , die werken ongeveer onder het zelfde systeem en de leraar ene DENNIS WOLF maakt je voor maar 700 euries kickbox annex muay thai leraar . ik heb de beste man wel eens les zien geven en met mensen die echt niets kunnen zien sparren maar zodra er 1 de mat opstapte die wel het niveau c klasser of hoger had was meneer weg .
hij grossiert in diploma,s martial arts maar kan hem nergens terugvinden via google of wat dan ook .
ik heb over deze organistie wel eens gesproken met een paar zeer hoog aangeschreven trainers in nederland (en dan bedoel ik echt grote namen ) en die moesten er ook om lachen en denken er het zelfde over als ik ,namelijk dat het weg gegooit geld is en geen enkele meerwaarde heeft . maar ja 500 sukkels per jaar die er wel in trappen maal 700 euro is ............. heel veel geld .
mischien dat de mensen die overwegen hier aan mee te doen is eens een paar gerenomeerde scholen kunnen bellen of ze met dit soort diploma,s aan de bak kunnen daar . denk het niet . groet hans

KICKBOX.nl - Opleiding Assistent Leraar Muay Thai / Muay Boran (http://www.kickbox.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=22210)

Hans Vos
09-12-2009, 19:41
de enige die daar van dat rijtje echt wat kan is radmilla soda ,in mijn ogen een hele goede bokser , begrijp alleen niet dat hij zich hier voor leent . groet hans

Octavius
09-12-2009, 19:55
Dhr. van der Maas komt uit Bussum net als de Dhr. van der Maas op de site van opgelichtopinternet.nl.

Maar goed, leuk zo opleiding. Ga toch heel veel liever naar SKMO.

ijsblok
09-12-2009, 20:14
Hey ze is wel onwijs stoere boerenmeid!
En ze traint 7 dagen per week....
..aan haar techniek te zien is ze in elk geval niet
langer dan 7 dagen bezig kickboxen bezig..
..maakt niet uit want ze ziet er wel geil uit op de trekker!
Ophetland.tv - Web-tv voor het platteland (http://www.ophetland.tv/11771547/)

goed werk van de kickbokspolitie :P
denk dat ze wel een beetje jokt, ze zegt dat ze al 6 maanden lang 7x per week traint. Voor iemand die 180 kickbokstrainingen achter de rug heeft doet ze het niet zo best op de pads..

ijsblok
09-12-2009, 20:16
ach in de rings staat ook elke maand een advertentie waar ik me elke keer weer over verbaas , die werken ongeveer onder het zelfde systeem en de leraar ene DENNIS WOLF maakt je voor maar 700 euries kickbox annex muay thai leraar . ik heb de beste man wel eens les zien geven en met mensen die echt niets kunnen zien sparren maar zodra er 1 de mat opstapte die wel het niveau c klasser of hoger had was meneer weg .
hij grossiert in diploma,s martial arts maar kan hem nergens terugvinden via google of wat dan ook .
ik heb over deze organistie wel eens gesproken met een paar zeer hoog aangeschreven trainers in nederland (en dan bedoel ik echt grote namen ) en die moesten er ook om lachen en denken er het zelfde over als ik ,namelijk dat het weg gegooit geld is en geen enkele meerwaarde heeft . maar ja 500 sukkels per jaar die er wel in trappen maal 700 euro is ............. heel veel geld .


Denk dat je het wel ruim inschat hoor, 500 mensen die uberhaupt een opleiding tot kickbokstrainer zouden volgen...
mischien dat de mensen die overwegen hier aan mee te doen is eens een paar gerenomeerde scholen kunnen bellen of ze met dit soort diploma,s aan de bak kunnen daar . denk het niet . groet hans

Briant
09-12-2009, 21:34
goed werk van de kickbokspolitie :P
denk dat ze wel een beetje jokt, ze zegt dat ze al 6 maanden lang 7x per week traint. Voor iemand die 180 kickbokstrainingen achter de rug heeft doet ze het niet zo best op de pads..

Combinatie van slechte leraar en gebrek aan talent.

Deze opleiding is gewoon een onzin verhaal. SKMO is dit niet en de goede keuze hier werken mensen aan mee met liefde voor hun vak.

Tony Galento
09-12-2009, 21:48
Hey ze is wel onwijs stoere boerenmeid!
En ze traint 7 dagen per week....
..aan haar techniek te zien is ze in elk geval niet
langer dan 7 dagen bezig kickboxen bezig..
..maakt niet uit want ze ziet er wel geil uit op de trekker!
Ophetland.tv - Web-tv voor het platteland (http://www.ophetland.tv/11771547/)


Ze kan zo in het circus aan het werk. :D

De tranen sprongen in m'n ogen. :lol:

trainer Bv S'burg
10-12-2009, 01:24
IMAF valt onder de NKS (vallen allen weer onder NSA) en dus via hun onder NOC-NCF, IMAF en NKS gaan binnenkort een opleiding starten als leraar martial arts deze zal dan rijkserkend zijn volgens mij net als degene bij NCS.
maar bind me hier niet op vast

dit is helaas niet zo, de IFMA (intrnational federation of muay-thai amateurs) valt ook onder de IMAF en kan (nog) geen NOC*NSF status krijgen. Ben met het Nederlandse team naar het wk in Bangkok geweest, en alles op eigen kosten, als ze NOC*NSF waren geweest zou het evt vergoed kunnen worden. :(

trainer Bv S'burg
10-12-2009, 01:31
de enige die daar van dat rijtje echt wat kan is radmilla soda ,in mijn ogen een hele goede bokser , begrijp alleen niet dat hij zich hier voor leent . groet hans

niet alleen een goede bokser, hij heeft ook gewoon netjes zijn diploma van de NBB behaald (recreatie/jeugd/wedstrijd trainer) en die heb je niet in 6 zaterdagen :D

masakatsu agatsu
10-12-2009, 10:37
dit is helaas niet zo, de IFMA (intrnational federation of muay-thai amateurs) valt ook onder de IMAF en kan (nog) geen NOC*NSF status krijgen. Ben met het Nederlandse team naar het wk in Bangkok geweest, en alles op eigen kosten, als ze NOC*NSF waren geweest zou het evt vergoed kunnen worden. :(

tja jammer dat zulke zaken nog niet rond zijn, zelfde geld voor subsidies.
hoop dat de resultaten naar wens waren in Bangkok.

Boran
10-12-2009, 11:12
ach in de rings staat ook elke maand een advertentie waar ik me elke keer weer over verbaas , die werken ongeveer onder het zelfde systeem en de leraar ene DENNIS WOLF maakt je voor maar 700 euries kickbox annex muay thai leraar . ik heb de beste man wel eens les zien geven en met mensen die echt niets kunnen zien sparren maar zodra er 1 de mat opstapte die wel het niveau c klasser of hoger had was meneer weg .
hij grossiert in diploma,s martial arts maar kan hem nergens terugvinden via google of wat dan ook .
ik heb over deze organistie wel eens gesproken met een paar zeer hoog aangeschreven trainers in nederland (en dan bedoel ik echt grote namen ) en die moesten er ook om lachen en denken er het zelfde over als ik ,namelijk dat het weg gegooit geld is en geen enkele meerwaarde heeft . maar ja 500 sukkels per jaar die er wel in trappen maal 700 euro is ............. heel veel geld .
mischien dat de mensen die overwegen hier aan mee te doen is eens een paar gerenomeerde scholen kunnen bellen of ze met dit soort diploma,s aan de bak kunnen daar . denk het niet . groet hans

Ik volg zelf die opleiding bij de DMBF en Dennis geeft geen les in het praktijkgedeelte, maar in methodiek, didactiek en pedagogiek. Iets waar hij met zijn opleiding sportwetenschappen aan de vrije universiteit wel kaas van gegeten heeft. Zijn eigen vaardigheid in kickboksen/muay thai heeft hier dan ook niets mee te maken.

De opleiding van de DMBF vind ik zelf behoorlijk pittig. Ten eerste moet ik alle latijnse benamingen van de spieren en botten in het lichaam leren met bewegingsuitslag en dergelijke. Daarnaast nog een gedeelte fysiologie en een stuk methodiek, didactiek en pedagogiek wat erg nuttig is natuurlijk. Er wordt veel aandacht besteed aan EHBSO en verder volg je een stage die ook daadwerkelijk gecontroleerd wordt door de leraren van de opleiding (wat eigenlijk heel normaal is, maar toch vaak niet gebeurt volgens mij).

Ik was zelf al een aantal jaar assistent-leraar bij een sportschool, maar ik merk dat ik door deze opleiding toch een hoop extra kennis heb gekregen en me bewuster ben geworden van hoe je iemand iets aanleert. Ondanks dat ik nog steeds met de opleiding bezig ben merk ik dat ik wel veel verantwoordelijker les ben gaan geven.

Mickey
10-12-2009, 12:35
In Oss hebben ze hier een mooi woord voor: Bakpao.

TheSkindo
10-12-2009, 12:52
Bakpao?

trainer Bv S'burg
10-12-2009, 13:44
In Oss hebben ze hier een mooi woord voor: Bakpao.

die gooi je toch niet in de frituur? :D

Effective
10-12-2009, 14:55
Broodje Bakpao Jonguuuh!!!

Bakpao is het nieuwe kwark!

Facade
10-12-2009, 17:13
Dou Shi - Martial Arts Opleidingscentrum - Hyves.nl (http://doushi-maoc.hyves.nl/) ze hebben ook hun eigen hyves en dit Michiel Profiel - hyves.nl (http://mvdmaas87.hyves.nl/) is de beheerder blijkbaar. Ze hebben best veel leden op die leden hyve dus als dat een zwendel is, waar het op lijkt, verdienen ze er lekker aan.

761217186
10-12-2009, 17:40
voor de liefhebber als troost,

http://www.fight4respect.nl/Welcome.html

(ze is inmiddels al pro, met inderdaad 0 partijen, hier waar foto's van haar toen ze bezig was met de voorbereiding voor het youtube-gala 2010. Veel zal het niet worden in de vechtsport, maar misschien zijn de foto's van haar nog de moeite om te bekijken.

academie van Dou Shi

willy123
10-12-2009, 18:30
Kijk eens naar het rekeningnummer van het fictieve bedrijf van de internetoplichter, en dan naar het rekeningnummer van onze Michiel van der Maas, de Dou Shi expert!
OpgelichtopInternet - Marcel van Dijk (Michiel van der Maas) op Marktplaats (http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1255354551/0)
Contact (http://www.fight4respect.nl/Contact.html)
en dit is het vriendje van Sanne, onze Michiel:
http://img110.imageshack.us/img110/2756/michiel.jpg

Wat een oplichter zeg..
..feit dat hij hier niet meer reageert zegt ook genoeg.
vind het wel jammer voor Sanne op de trekker met kiep!
Kan iemand haar even een mailtje sturen?

761217186
10-12-2009, 18:33
mooi speurwerk hier op MF!! hier een foto van hem!! de Dou Shi leraar, trainer en oplichter..
: http://94.100.122.2/470000001-470050000/470005601-470005700/470005601_4_Jqdt.jpeg

bron: zijn hyves

CannieY
10-12-2009, 20:16
http://3.bp.blogspot.com/_Ix-tTDFty4Q/SAMtUDzZrII/AAAAAAAAAQs/yrkKjVIekoc/s200/004%2BFred%2BEttish%2Bentrance.JPG CHO!

marcelt
10-12-2009, 20:38
KICKBOX.nl - Opleiding Assistent Leraar Muay Thai / Muay Boran (http://www.kickbox.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=22210)

Wie weet meer over meneer Dale Tan ?

bigboz
10-12-2009, 23:58
we zijn ok allemaal wel een beetje detective hier he haha

kennen we geen match regelen met die sanne

Octavius
11-12-2009, 00:52
Status van de KvK over Doushi:

Naam: Dou Shi
Vestigingsadres: Nachtegaallaan 50
Vestigingsplaats: 1403CJ Bussum
KvK-nummer: 32122023 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister

Zegt ook weeral genoeg. Triest figuur. Tijd voor een nieuwe Mixfight dag.

BiCkOnE
11-12-2009, 01:13
Status van de KvK over Doushi:

Naam: Dou Shi
Vestigingsadres: Nachtegaallaan 50
Vestigingsplaats: 1403CJ Bussum
KvK-nummer: 32122023 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister

Zegt ook weeral genoeg. Triest figuur. Tijd voor een nieuwe Mixfight dag.

Probeer niet onze MixFight detectives om de tuin te leiden, je valt direct door de mand! Haha! :thup:

Octavius
11-12-2009, 01:25
Ach dat is het eerste wat je doet. Googlen van naam, adres, telnummer. Kvk nummer natrekken. Kijken of er wat boven komt drijven en hier komt er een hele shitlading boven water.

He talk the talk, but does he walk the walk? Ik zeg, Mixfightdag 2010. Doushi vs the rest.

Boran
11-12-2009, 10:40
Wie weet meer over meneer Dale Tan ?

Ik, het is m'n vader namelijk ;)
Voor degenen die niet het hele topic hebben gelezen wil ik eerst even duidelijk stellen dat Dale Tan NIETS met Doushi of zijn opleiding te maken heeft.

Wel met de opleiding van de DMBF en dat is een heel ander verhaal.
Dale Tan is 3e dan karate en ook al sinds de jaren '70 bezig met muay thai. Hij heeft 8 jaar bij Lucien Carbin getraind en is daarna naar Venlo verhuisd en is daar in 1986 zijn eigen school begonnen die nog steeds bestaat.

Hij heeft in Nederland onder andere de IAMTF opgericht die later is samengegaan met de MON, waar Dale Tan en Mies Stolp later uit zijn gestapt vanwege een verschil van mening met de rest van het bestuur. In deze bonden was hij altijd verantwoordelijk voor de opleidingen en de breedtesport.

Verder gaat hij al zo'n 10 jaar naar het WK in Thailand in maart als representatief van Nederland. Zijn school is ook een van de weinige die zich op Muay Boran richt. Inmiddels is hij met het geven van opleidingen doorgegaan, zowel scheidsrechteropleidingen als lerarenopleidingen. Hierin wordt in het praktijkgedeelte de nadruk gelegd op de Thaise stijl en Thaise benamingen.

Zoals ik een aantal posts eerder al heb geschreven volg ik de opleiding zelf ook. Natuurlijk is mijn mening voor een aantal niet geloofwaardig als "zoon van". Ik wil wel vermelden dat het echt geen geldklopperij is zoals bij de opleiding uit dit topic wel wordt beweerd. Mijn vader is al jaren bezig met de sport uit liefde voor de sport en heeft er altijd ontzettend veel tijd én geld in geďnvesteerd en zal dit waarschijnlijk ook zijn hele leven blijven doen. Ik ben zelf erg tevreden over de opleiding en dan ook vooral over het hoge niveau ervan. In Amsterdam zijn er nu een aantal leerlingen van Mousid Gym en Samurai Sports bezig met de opleiding.

Grtz

Hans Vos
11-12-2009, 13:12
Ik, het is m'n vader namelijk ;)
Voor degenen die niet het hele topic hebben gelezen wil ik eerst even duidelijk stellen dat Dale Tan NIETS met Doushi of zijn opleiding te maken heeft.

Wel met de opleiding van de DMBF en dat is een heel ander verhaal.
Dale Tan is 3e dan karate en ook al sinds de jaren '70 bezig met muay thai. Hij heeft 8 jaar bij Lucien Carbin getraind en is daarna naar Venlo verhuisd en is daar in 1986 zijn eigen school begonnen die nog steeds bestaat.

Hij heeft in Nederland onder andere de IAMTF opgericht die later is samengegaan met de MON, waar Dale Tan en Mies Stolp later uit zijn gestapt vanwege een verschil van mening met de rest van het bestuur. In deze bonden was hij altijd verantwoordelijk voor de opleidingen en de breedtesport.

Verder gaat hij al zo'n 10 jaar naar het WK in Thailand in maart als representatief van Nederland. Zijn school is ook een van de weinige die zich op Muay Boran richt. Inmiddels is hij met het geven van opleidingen doorgegaan, zowel scheidsrechteropleidingen als lerarenopleidingen. Hierin wordt in het praktijkgedeelte de nadruk gelegd op de Thaise stijl en Thaise benamingen.

Zoals ik een aantal posts eerder al heb geschreven volg ik de opleiding zelf ook. Natuurlijk is mijn mening voor een aantal niet geloofwaardig als "zoon van". Ik wil wel vermelden dat het echt geen geldklopperij is zoals bij de opleiding uit dit topic wel wordt beweerd. Mijn vader is al jaren bezig met de sport uit liefde voor de sport en heeft er altijd ontzettend veel tijd én geld in geďnvesteerd en zal dit waarschijnlijk ook zijn hele leven blijven doen. Ik ben zelf erg tevreden over de opleiding en dan ook vooral over het hoge niveau ervan. In Amsterdam zijn er nu een aantal leerlingen van Mousid Gym en Samurai Sports bezig met de opleiding.

Grtzwaar het mij om gaat is de meerwaarde van dit dit diploma ?? er word geadverteerd dat het volgens de normen gaat van het noc nsf en vind dat duistere reclame want het heeft niets met het noc nsf te maken . dan blijf ik er bij dat als je bij een gerenomeerde sportschool solliciteerd met dit diploma dat het geen meerwaarde heeft .
groet hans

trainer Bv S'burg
11-12-2009, 13:22
waar het mij om gaat is de meerwaarde van dit dit diploma ?? er word geadverteerd dat het volgens de normen gaat van het noc nsf en vind dat duistere reclame want het heeft niets met het noc nsf te maken . dan blijf ik er bij dat als je bij een gerenomeerde sportschool solliciteerd met dit diploma dat het geen meerwaarde heeft .
groet hans

En dat heeft het NIET! Het is rijkserkent door een mickey-mouse bond, waar menig (top)sporter of erkende sportschool nooit van gehoord heeft. Waar kun je overigens je EHBSO halen? En weet iemand of het meer is dan een EHBO (wij hebben elk jaar een cursus bij medic first aid)?

Fr3ddy
11-12-2009, 14:30
Pssssssttt!! Ey.. Dou Shi!?

ZakKa!
11-12-2009, 15:02
Hahaha ey dushi waar woont je huis?

Wat een kneus...

NTT-FX
11-12-2009, 15:04
Ouderwetse bust weer ! :D :evil:

bigboz
11-12-2009, 16:39
Michiel van der maas kun je hem ook gewoon noemen is gewoon dezelfde persoon xD ! watje reageer dan ! :p

willy123
11-12-2009, 16:45
De oprichters van de nieuwe vechtsport Dou Shi:

Sanne Merks Profiel - hyves.nl (http://sannettooo.hyves.nl/album/45481054/vakantie/TW6T-tTM/photos/770411058/0/nOnu/)

blackadder
11-12-2009, 17:03
Ze lijkt wel wat op Sem Schilt.

Hans Vos
11-12-2009, 17:06
misschien een proefles nemen bij hem :thup:en dan ff lekker aan dat kippe nekkie trekken :twak: hoe verzinnen ze het :fp:groet hans

Bagheera
11-12-2009, 18:28
vindt de bh-poseer foto wel amusant...

Octavius
12-12-2009, 00:25
Misschien wilt ze wel in de Dungeon staan?

target
12-12-2009, 13:45
Te grappig voor woorden dit....

En dan die foto's.... niet om aan te zien toch.
(de dame in kwestie wel, maar de foto's op zich zijn toch gewoon vreselijk..) :fp:

En als je dan 'poseert' (in BH met je handen omhoog als een soort van dekking) HAAL DAN TENMINSTE DIE ZAK VETTE CHIPS (kroepoek lijkt het wel) UIT DE ACHTERGROND... (eerste BH-foto)

Nee een echte pro-fighter en topwerk van de 'fotograaf'.



Wel topwerk van de mixfight politie, geweldig :thup:

marcelt
12-12-2009, 14:29
:lol:
Een prof vechster met 0 partijen...
Maar idd. Leuke fotos wel.

Sanne stelt zich voor
Ook in 2010 komt er weer een Stoereboerenmeidenkalender. De tiende kandidate die zich aan je voorstelt is Sanne Merks.


http://www.ophetland.tv/11771547/

trainer Bv S'burg
12-12-2009, 15:03
De oprichters van de nieuwe vechtsport Dou Shi:

Sanne Merks Profiel - hyves.nl (http://sannettooo.hyves.nl/album/45481054/vakantie/TW6T-tTM/photos/770411058/0/nOnu/)

Is het niet "Dou ShiT" :thup: