PDA

View Full Version : waarom veel vechters hun dekking niet hoog kunnen houden?*spoiler*



761217186
13-12-2009, 17:11
Ik wil graag jullie mening horen over het volgende:
Ik ben een leek als het gaat om het staande gevecht, maar de laatste tijd vraag ik mij wel af waarom veel vechters hun dekking niet hoog kunnen houden? (zoals bijvoorbeeld recentelijk in de K1 partij van Sem Schilt en deze nacht in de UFC bij de partij van Struve)
In de hoek hoor je de trainers dit telkens roepen naar de vechter, toch zijn er meerdere vechters die dit probleem hebben ( Vaak lijken de vechters dan niet te luisteren naar de trainer die in de hoek blijven roepen " hou je handen hoog" vervolgens bijven de handen laag of gaan 10 sec omhoog en dan weer omlaag). Natuurlijk zijn er ook vechters die dit met opzet doen om een reactie uit te lokken van de tegenstander. Dit kan ik nog wel begrijpen. Maar in veel gevallen lijkt hier geen sprake van te zijn. Wie heeft hier een andere verklaring voor? Graag jullie mening.

Boran
13-12-2009, 17:27
De voornaamste reden lijkt me vermoeidheid.
Je handen zakken als je moe bent en dan loop je tegen die ene stoot aan.

Sadix
13-12-2009, 17:44
je armen wegen tonnen na een tijdje.

Ze omhoog houden is erg moeilijk dan.

En ook is het een concentratie probleem vaak, als de dekking zakt.

TheSkindo
13-12-2009, 18:22
Ik geloof dat Mohammed Ali een keer flink de grond in werd geboord door een journalist omdat hij dat ook vaak deed...Hij is toen naar die kerel toegegaan en heeft m uit gedaagd....De beste man moest 12 rondes tegenover 'm in de ring staan en Ali zou niet boksen maar het enige wat de beste man moest doen was gewoon z'n dekking ophouden, 12 rondes lang...Na een paar rondes kwam hij erachter dat het toch wel erg zwaar was en nam zijn woorden terug ;-)

Joop Kasteel
13-12-2009, 18:58
Goeie vraag.