PDA

View Full Version : Wie rookt er van jullie?



Sadix
13-12-2009, 18:27
Hey heren,

Wie v an jullie doet er wedstrijden, en rookt zelf ook?

Ik heb nog geen officiele wedstrijden gedaan, wel gym tegen gym wedstrijden etc.

Ik ben 23 en train sinds mijn 5e. Maar rook ook sinds mijn 13e.

MIjn conditie is mijn grote probleem, stoppen met roken is erg lastig voor mij en niet trainen is sowieso geen alternatief.

wie rookt er dus en vecht? en hoe veel effect heeft dat op je?

GerritTonijn
13-12-2009, 18:39
Ik heb het geld niet om te roken, zodra ik een loonsverhoging krijg begin ik!

ijsbier
13-12-2009, 18:42
ja, op je vraag heb je zelf al antwoord gegeven...

:bash:

TOON
13-12-2009, 19:18
stoppen en als je zin hebt om te roken ga je trainen....moet je eens opletten wat je conditie vooruit gaat....

cholitzu
13-12-2009, 19:47
http://www.prostop.nl/

Briant
13-12-2009, 20:32
Roken is slecht voor je conditie. Als je conditie een probleem is is stoppen met roken een goed plan. Stoppen met roken gaat je lukken als je een duidelijk doel hebt.

TheHagueBoxer
13-12-2009, 20:44
ik snap niet echt hoe je kan trainen en roken te gelijk?? als ik train wil ik 200% geven en ik train echt om te verbeteren, kan me niet voorstellen dat ik voor of na een training (of zelfs in het weekend) mezelf dan zou gaan tegenwerken door te gaan roken... en ik rookte wel voordat ik trainde, inmiddels 4 jaar gestopt.

weleens een terugval gehad dat ik weer begon, omdat ik 5 maanden niet kon trainen ivm blessure (niet trainen=meer uitgaan = drinken=... weer roken...), maar vanaf de dag dat ik weer terug in de boksschool was geen sigaret meer aangeraakt.

Pepe the Ice-Murderer
13-12-2009, 20:47
Dikke zever, roken en trainen KAN. Je moet alleen erg veel cardio trainen en goeie ademhalingsoefeningen doen.

Kijk naar Mr One Leg, Franky heeft een conditie waar je van achterover valt en voor de wedstrijd rookt hij ook nog een sigaretje.

Ja roken is slecht en niet meer cool, maar ik rook ook al jaren en mijn conditie is nog altijd prima.

Als je natuurlijk rookt en niks doet van sport is het een ander verhaal.

weks
13-12-2009, 20:52
nooit gerookt
af en toe nog een jointje maar is ook zelden tegenwoordig

drank wel
vind het soms wel zonde
afgelopen vrijdag een keiharde training gehad
van t weekend wel aardig wat gedronken maar het moet ook leuk blijven
als je echt partijen wilt gaan draaien moet je een knop omzetten als je er ook echt iets van wilt maken

Pepe the Ice-Murderer
13-12-2009, 21:17
Voor mij persoonlijk is alcohol veel slechter voor mijn fysiek dan tabak.
Maar als je inderdaad echt een topsporter bent of wil worden kan je natuurlijk beter niet roken.
Trouwens ik denk dat geen enkele sponsor een rokende atleet als reclame wil gebruiken. Maar dat is dan weer een ander verhaal.

nanni149
13-12-2009, 21:31
Vroeger getraint met peter smit,rookte voor de training en wedstrijden lekker een sjekie,zoals we allemaal weten had hij er geen last van.

Als ik het doet zit ik gelijk zonder lucht,dus ik denk wel heel erg persoonsgebonden item

Katsujinken
13-12-2009, 22:05
Sakuraba scheen ook een verstokte roker te zijn heb ik gehoord.

cholitzu
13-12-2009, 22:47
hoe je het ook went of keert, als je niet rookt presteer je altijd beter!

LeeMurray
13-12-2009, 23:21
hoe je het ook went of keert, als je niet rookt presteer je altijd beter!
Dit... Ik rookte tot 6 jaar geleden twee pakjes per dag. Ik ben toen gestopt, maar sinds dit jaar rook ik weer af en aan doordat ik meer uitga en door stress etc.
Tijdens trainen merk je gewoon dat je minder lucht heb. Daarom heb ik mezelf voorgenomen om niet meer te roken. Ik eet nu, net als 6 jaar geleden, veel lolly's.

Je kan beter niet roken IMO. Ik ben moslim dus drinken zit er sowieso niet in voor me, maar ik kan me voorstellen dat het ook niet bevorderlijk is (voor je prestaties in de dojo).

KayOne
14-12-2009, 04:05
Dit... Ik rookte tot 6 jaar geleden twee pakjes per dag. Ik ben toen gestopt, maar sinds dit jaar rook ik weer af en aan doordat ik meer uitga en door stress etc.
Tijdens trainen merk je gewoon dat je minder lucht heb. Daarom heb ik mezelf voorgenomen om niet meer te roken. Ik eet nu, net als 6 jaar geleden, veel lolly's.

Je kan beter niet roken IMO. Ik ben moslim dus drinken zit er sowieso niet in voor me, maar ik kan me voorstellen dat het ook niet bevorderlijk is (voor je prestaties in de dojo).

wat zijn dit voor moslim regels? jij mag wel roken maar niet drinken?

het is gewoon simpel als je wilt jij kan zo stoppen het ligt net eraan hoe graag je wilt stoppen, voor mij is de beslissing zo gemaakt want sigaret heeft niks positiefs het stinkt het kost geld en belangrijkste het is slecht voor je lichaam in langdurig gebruik zelfs kanker verwekend, moet zeggen dat ik zelf ook heb gerookt dus weet wel hoe jullie zich voelen :whistling:

el bastardo
14-12-2009, 10:56
Ik probeer al jaren te beginnen, maar het wil maar niet lukken.

761217186
14-12-2009, 10:56
simpel, roken en trainen gaan niet samen, zeker niet als je echt wedstrijden wilt gaan draaien.

Feiten die je moet weten
Via de longen wordt de stoffen in de tabaksrook opgenomen in het lichaam. De nicotine wordt tussen de 7 tot 10 seconden door het bloed naar de hersenen gevoerd waar het effect heeft.
Verschillende bestanddelen in rook hebben effect op het lichaam. De drie hoofdbestanddelen zijn: nicotine; koolmonoxide en teer. Nicotine stimuleert de productie van adrenaline, nor-adrenaline en dopamine in de hersenen. Andere stoffen zoals serotonine en GABA worden ook vrijgemaakt. Dat veroorzaakt de gewenste effecten. Dopamine stimuleert het beloningscentrum in de hersenen waardoor de roker genot ervaart. De adrenaline geeft een oppeppend effect. Het hartritme stijgt. Nicotine prikkelt de zenuwcellen en verdooft ze, de bloedvaten vernauwen waardoor de bloeddruk stijgt. Koolmonoxide is een stof die de opname van zuurstof in het bloed tegenwerkt. Door de koolmonoxide wordt er minder zuurstof vervoerd naar de verschillende delen van het lichaam. Alle organen in het lichaam verouderen door een tekort aan zuurstof sneller. De koolmonoxide maakt dat rokers een slechtere conditie hebben dan niet rokers. De teer in rook is een verzameling van verschillende chemische stoffen in tabak. Teer prikkelt de slijmvliezen. Teer zet zich vast op de trilhaartjes in de longen. Vuil kan dan minder goed uit de longen verwijderd worden waardoor men gaat hoesten, de rokershoest. Teer is zichtbaar in de vorm van bruine aanslag. Verder zijn er nog minstens 40 andere stoffen die kankerverwekkend kunnen zijn.
Van de door de jeugd gebruikte genotmiddelen is tabak verreweg het gevaarlijkst. Het is niet mogelijk om tips te geven waarmee de risico's echt dalen. Tabak is een gevaarlijke en verslavende drug met veel door de gebruiker gewenste effecten. Geniet van roken als je dat wilt. De risico's zijn echter extreem hoog. Uit onderzoek blijkt dat de meeste verslaafde rokers spijt hebben dat zij in hun jeugd ooit zijn begonnen.

Bron: http://www.drugsinfoteam.nl/folders/tabak.html

Coldcrust
14-12-2009, 11:30
Rokers zijn junks

goro
14-12-2009, 12:54
Ik train ook veel en roken doe ik ook niet! Bij mij is lekker eten meer een probleem. Alhoewel ik steeds mijn catchweight haal! ;)

ijsblok
14-12-2009, 12:57
van roken ga je stinken en je wordt er vies, oud en lelijk van. En je conditie ook slechter. Beter stop je.

mclahey
14-12-2009, 14:14
Hey heren,



wie rookt er dus en vecht? ?

Je tegenstander in ieder geval niet! Heb je nou nog steeds niet geleerd op trainen dat het allemaal in je hoofd zit? Dat als alles in je lichaam en je geest denkt 'ik kan niet meer' dat je dan eigenlijk gewoon nog 30 keer langer door kan gaan dan dat je eigenlijk denkt te kunnen?
Als je die 'mindset' nog steeds niet bereikt hebt kan je misschien beter nog maar even wachten met je eerste partij gab.
Het zit allemaal in je hoofd en roken ook. Wat nou ik kan niet stoppen? Lul niet man. Ben je nou echt zwakker dan nicotine? Ben jij nou een echte kickboxer?
Lees het boek van Allen Carr. Kost je een tientje en dan kan je ook nog gewoon doorpaffen terwijl je leest. Als je het uit hebt maak je je peuk uit en dan is het gewoon klaar. Je moet je hersens omzetten. En als je dat niet kan moet je ergens gaan trainen waar ze je dat kunnen leren of anders geen wedstrijden gaan doen want dan kan je net zo goed meteen K.O. gaan liggen.
Echt. Lees het boek.

Maar goed. Ik ga even een sigaretje roken. Succes ermee.

Osu

Iwan
14-12-2009, 14:25
Ik rook niet, maar laat me wel regelmatig pijpen. Telt dat ook?

ReZp
14-12-2009, 14:31
Gewoon jezelf de vraag stellen:

Wat wil ik liever; Roken? (met de daarbij behorende consequenties/bijwerkingen)
Of een wedstrijd kickboksen. Volgens mij is het antwoord heel simpel en dus de oplossing ook.Je kan jezelf beter niet voor de gek houden

GerritTonijn
14-12-2009, 14:34
Ik rook niet, maar laat me wel regelmatig pijpen. Telt dat ook?

alleen als het door een man is.

http://bentsblogs.com/images/sluttygaggers/deepthroat-blowjob-25.jpg

ReZp
14-12-2009, 14:52
Ik gok dat dit er eentjuh van brazzers is =)

Iwan
14-12-2009, 14:54
:sick: WTF?


alleen als het door een man is.

http://bentsblogs.com/images/sluttygaggers/deepthroat-blowjob-25.jpg

Biiyen
14-12-2009, 15:59
alleen als het door een man is.

http://bentsblogs.com/images/sluttygaggers/deepthroat-blowjob-25.jpg

? .... whut

trainer Bv S'burg
14-12-2009, 16:41
Roken en drinken? Eigen verantwoording van de vechter, als jij er goed bij voelt. In de N-klasse en beginnend C kan je hoogst waarschijnlijk nog trekken, daarna moet je de sigaretten toch vaarwel zeggen!

GerritTonijn
14-12-2009, 16:53
? .... whut

zou je een BJ accepten van 'der'?

Niekenuz
14-12-2009, 17:03
Ik ben net 3-4week rookvrij!!
Ik merk nu al dat ik beter adem kan halen tijdens training. Conditie gaat met spongen vooruit (en ik liep de meesten er al uit ;) )
Ook als ik 's ochtends wakker word, is het een wereld van verschil met "vroeger"!! Echt letterlijk een verademing...

Ik train dan alleen voor mijn plezier (Muay Thai en Hapkido) en draai geen wedstrijden, dus drink wel regelmatig een pisje (te veel).
Als ik fanatieker met mn sport bezig zou zijn zou ik daar ook onmiddelijk mee stoppen...Op een enkele gelegenheid na.

Sowieso stoppen met roken dus, alle argumenten zijn al genoemd hier (stinken, slecht voor conditie en gezondheid, kost veel geld, etc.)

Christophe
14-12-2009, 19:10
Je tegenstander in ieder geval niet! Heb je nou nog steeds niet geleerd op trainen dat het allemaal in je hoofd zit? Dat als alles in je lichaam en je geest denkt 'ik kan niet meer' dat je dan eigenlijk gewoon nog 30 keer langer door kan gaan dan dat je eigenlijk denkt te kunnen?
Als je die 'mindset' nog steeds niet bereikt hebt kan je misschien beter nog maar even wachten met je eerste partij gab.
Het zit allemaal in je hoofd en roken ook. Wat nou ik kan niet stoppen? Lul niet man. Ben je nou echt zwakker dan nicotine? Ben jij nou een echte kickboxer?
Lees het boek van Allen Carr. Kost je een tientje en dan kan je ook nog gewoon doorpaffen terwijl je leest. Als je het uit hebt maak je je peuk uit en dan is het gewoon klaar. Je moet je hersens omzetten. En als je dat niet kan moet je ergens gaan trainen waar ze je dat kunnen leren of anders geen wedstrijden gaan doen want dan kan je net zo goed meteen K.O. gaan liggen.
Echt. Lees het boek.

Maar goed. Ik ga even een sigaretje roken. Succes ermee.

Osu

:thup:

knetter
14-12-2009, 19:24
er is altijd een goede reden om te stoppen

LeeMurray
14-12-2009, 20:41
Ik vind die post van Mclahey goed. Het zit eigenlijk allemaal in je hoofd. Gewoon stoppen en niet zeiken.

wat zijn dit voor moslim regels? jij mag wel roken maar niet drinken?

het is gewoon simpel als je wilt jij kan zo stoppen het ligt net eraan hoe graag je wilt stoppen, voor mij is de beslissing zo gemaakt want sigaret heeft niks positiefs het stinkt het kost geld en belangrijkste het is slecht voor je lichaam in langdurig gebruik zelfs kanker verwekend, moet zeggen dat ik zelf ook heb gerookt dus weet wel hoe jullie zich voelen :whistling:
Drinken is haram (=verboden), roken is makrouh (niet verboden, maar ook niet aanbevolen). Roken kan je ook zien als haram omdat je niets mag doen wat je lichaam schaadt, maar de geleerden zijn daar niet uit.

arabic-sniper
14-12-2009, 22:16
Niet roken, niet drinken(alcohol) en helemaal geen drugs. Ik ben 23 jaar en nooit gedaan, ik weet niet hoe het is en weet dus ook niet wat ik mis.. ik weet alleen dat het allemaal slecht is ;)!

GerritTonijn
14-12-2009, 22:19
ik rook ook niet ...en drink ZELDEN...(1x in de maand is al veel), en ik heb toch een conditie joh...phiew

cholitzu
14-12-2009, 23:25
Ik vind die post van Mclahey goed. Het zit eigenlijk allemaal in je hoofd. Gewoon stoppen en niet zeiken.

Drinken is haram (=verboden), roken is makrouh (niet verboden, maar ook niet aanbevolen). Roken kan je ook zien als haram omdat je niets mag doen wat je lichaam schaadt, maar de geleerden zijn daar niet uit.


Naar mijn weten zijn de geleerden hier al wel uit, en is roken net zo haram als drinken, omdat je idd je lichaam schaadt.

cholitzu
14-12-2009, 23:27
Niet roken, niet drinken(alcohol) en helemaal geen drugs. Ik ben 23 jaar en nooit gedaan, ik weet niet hoe het is en weet dus ook niet wat ik mis.. ik weet alleen dat het allemaal slecht is ;)!


Dan weet je genoeg imo.;)

Fr3ddy
15-12-2009, 09:26
Ik train dan alleen voor mijn plezier (Muay Thai en Hapkido) en draai geen wedstrijden, dus drink wel regelmatig een pisje (te veel).

Dat soort dingen kun je beter voor jezelf houden

cholitzu
15-12-2009, 09:38
Quote:
Originally Posted by Niekenuz http://www.mixfight.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=851347#post851347)
Ik train dan alleen voor mijn plezier (Muay Thai en Hapkido) en draai geen wedstrijden, dus drink wel regelmatig een pisje (te veel).

Dat soort dingen kun je beter voor jezelf houden



LOL, Machida style!!!

Tony Galento
15-12-2009, 12:47
Je tegenstander in ieder geval niet! Heb je nou nog steeds niet geleerd op trainen dat het allemaal in je hoofd zit? Dat als alles in je lichaam en je geest denkt 'ik kan niet meer' dat je dan eigenlijk gewoon nog 30 keer langer door kan gaan dan dat je eigenlijk denkt te kunnen?
Als je die 'mindset' nog steeds niet bereikt hebt kan je misschien beter nog maar even wachten met je eerste partij gab.
Het zit allemaal in je hoofd en roken ook. Wat nou ik kan niet stoppen? Lul niet man. Ben je nou echt zwakker dan nicotine? Ben jij nou een echte kickboxer?
Lees het boek van Allen Carr. Kost je een tientje en dan kan je ook nog gewoon doorpaffen terwijl je leest. Als je het uit hebt maak je je peuk uit en dan is het gewoon klaar. Je moet je hersens omzetten. En als je dat niet kan moet je ergens gaan trainen waar ze je dat kunnen leren of anders geen wedstrijden gaan doen want dan kan je net zo goed meteen K.O. gaan liggen.
Echt. Lees het boek.

Maar goed. Ik ga even een sigaretje roken. Succes ermee.

Osu

Je zou ze de kost moeten geven die roken en dan heb ik het niet over de minsten.

Peter Smit was een mooi voorbeeld.

En wat dacht je van Cruyff, van
Basten en Rijkaard. ;)

En laat ik het over zuipen de avond voor de wedstrijd maar helemaal niet hebben. Heb genoeg verhalen gehoord over topvechters die diep in de nacht uit een één of andere discotheek moesten worden getrokken.

The Bulldog
15-12-2009, 15:47
ik heb jaren gerookt, tot ik ging vechten...stelde doel en ik heb niet meer de behoefte gehad te roken......totdat ik al een tijdje niet meer vocht en ik super druk werd met werk...ineens weer behoefte...nou klaar.....ik weer aan het peukie....ja boeeeeee, slecht en alles erbij, maar heb nu geen goede conditie nodig dus heb ik er schijt aan.....

ben dus ook van mening dat het in je kop zit, als je het maximale uit je training wil halen...kap je met roken...na 2 weken merk je het verschil al...minder zware armen en benen als je moe wordt ...sneller herstellen...enz enz...

vechters die ik begeleid zeg ik dan ook te stoppen met roken..... zowie zo bij die jonge gastjes die nog niet eens 16 zijn.....

muay kpn
16-12-2009, 06:35
26 jaar gerookt sinds 3 maanden en 6 dagen ROOKVRIJ en het bevalt me prima.
Kan het verschil duidelijk merken met trainen, heb nu veel meer uithoudingsvermogen.
Was door het stoppen wel zo'n 4 kilo aangekomen maar die heb ik er door extra te trainen er weer afgekregen.

Mule-Kick
16-12-2009, 08:50
Rook niet, nooit gedaan ook. Drink wel regelmatig een pilsje (of wat meer). Doe echter geen wedstrijden (enkel grappling af en toe)