PDA

View Full Version : BJ Penn vs Sanchez : Feitjes en statistieken (spoiler)



Tony
14-12-2009, 09:52
Hier vind je alle statistieken (aantal stoten, trappen, takedowns etc)
Penn-Sanchez (http://www.fightmetric.com/fights/Penn-Sanchez.html)

Sachez heeft 108 stoten uitgedeeld... en slechts 8!!! hebben Penn weten te raken. (7%)

Penn deelde 214 stoten uit en raakte Sanchez 150 keer... (70%)

Sanchez heeft 24 takedowns geprobeerd... helaas lukte geen enkele.

Leuk feitje: BJ Penn is al 6 jaar niet meer getakedownd door een lightweight vechter. De laatste keer was 6 jaar geleden door Takanori Gomi

Quote van Dana white


“In 10 years of being in this business, I don’t know if I’ve ever seen anybody more busted up than Diego is right now,” White said. “His whole lip is split open in half, in two different places. When I say split open, it’s torn down to this stuff down here [indicating a point on his chin]. His forehead is as open as [Marvin Eastman] (http://www.cagepotato.com/picture/7439/penn-vs--sanchez--this-is-what-domination-looks-like/wp/2008/07/marvin-eastman-ufc-43-1), the kid that Vitor Belfort kneed [at UFC 43]. They pulled that thing wide open. His face? I think his nose is broken. I don’t even know how Diego kept coming forward. He’s a tough kid, man. I’m almost positive his nose was broken by the third round. That Tony Robbins [expletive] works.”


http://cdn.cagepotato.com/www/sites/default/files/DiegoSanchez107.jpeg

el bastardo
14-12-2009, 10:07
7%! hotdamn!

jasfro
14-12-2009, 10:18
Tja, nu heeft Penn de Lightweight divisie uitgekuist, ik denk dat Edgar nu de nr 1 contender is, maar dat gevecht gaat penn waarschijnlijk ook domineren.

MB667
14-12-2009, 10:21
wel typisch he.... voor de match zou sanchez bj gaan slopen, bj was nix meer blah blah blah, dat werd hier ook op mixfight door iedereen gezegd, en nu wordt precies het omgekeerde gezegd....

hoe noemen ze dat ook alweer: als je wint heb je vrienden of zoiets?

Tony
14-12-2009, 10:46
wel typisch he.... voor de match zou sanchez bj gaan slopen, bj was nix meer blah blah blah, dat werd hier ook op mixfight door iedereen gezegd, en nu wordt precies het omgekeerde gezegd....

hoe noemen ze dat ook alweer: als je wint heb je vrienden of zoiets?

Jupz.. zoiets zie je helaas erg vaak...

Maar ik blijf bij mijn stanpunt... BJ is de man..

Tony
14-12-2009, 10:47
Ik vraag me af hoe BJ het zou doen als welterweight... GSP was destijds a bridge to far... maar velen van de rest van de divisie kan Penn echt wel hebben hoor.

el bastardo
14-12-2009, 10:55
Ik vraag me af hoe BJ het zou doen als welterweight... GSP was destijds a bridge to far... maar velen van de rest van de divisie kan Penn echt wel hebben hoor.
Zeker, maar GSP zal altijd wel het eindstation blijven denk ik.

YoMarK
14-12-2009, 11:02
Ik had gedacht dan Penn zou binnen bij de vorige partij tussen GSP en BJ, maar het ging anders.
BJ kan niet kan winnen van GSP, GSP is goed op alle fronten en bovendien een stuk sterker. Penn is stukken beter op de grond, maar GSP is onmogelijk neer te halen voor Penn.

dirk5
14-12-2009, 11:14
wel typisch he.... voor de match zou sanchez bj gaan slopen, bj was nix meer blah blah blah, dat werd hier ook op mixfight door iedereen gezegd, en nu wordt precies het omgekeerde gezegd....

hoe noemen ze dat ook alweer: als je wint heb je vrienden of zoiets?

Ik heb hier echt nooit gelezen dat BJ niks meer was. Ben benieuwd wie dat dan gezegd zou hebben.

Het persoon BJ staat me niet echt aan dus zie hem liever verliezen dan winnen, maar ben ook mans genoeg toe te geven dat ik dat op korte termijn niet zie gebeuren.

dus zou graag de quotes zien van de mensen de mensen die zeiden dat BJ niks meer was, denk niet dat je die gevonden zult krijgen.

el bastardo
14-12-2009, 11:22
Ik had gedacht dan Penn zou binnen bij de vorige partij tussen GSP en BJ, maar het ging anders.
BJ kan niet kan winnen van GSP, GSP is goed op alle fronten en bovendien een stuk sterker. Penn is stukken beter op de grond, maar GSP is onmogelijk neer te halen voor Penn.
GSP bracht BJ de laatste keer steeds weer naar de grond. En ook daar had ie niks in te brengen... Ik zeg GSP een klasse omhoog en BJ ook. Daar ff de boel domineren (voor BJ makkelijker dan voor GSP) en dan weer terug.

Lionheart
14-12-2009, 11:48
BJ is een van mijn favorieten,

bij winst of verlies, he's the man!

Wiseguy
14-12-2009, 11:54
BJ gaat het bij WW afleggen tegen powerhouses zoals Fitch, Koscheck, Rumble en GSP. De rest zoals Hardy en Swick etc.. kan hij makkelijk hebben.

Diego is een beest ieder andere vechter had allang opgegeven. Kijk maar naar Griffin tegen Silva of BJ tegen GSP. Till the death George!!

Diego heeft een vechtershart hij komt er nog wel.

MilfhunterMMA
14-12-2009, 11:54
wel typisch he.... voor de match zou sanchez bj gaan slopen, bj was nix meer blah blah blah, dat werd hier ook op mixfight door iedereen gezegd, en nu wordt precies het omgekeerde gezegd....

hoe noemen ze dat ook alweer: als je wint heb je vrienden of zoiets?

hmm ik vind dit volstrekt misplaatst. Van tevoren waren er ook zat forumleden die voor B.J. rooten. Ik hoopte dat sanchez zou winnen en ik vind dat hij respect moet krijgen voor hoe lang hij het volgehouden heeft en uiteindelijk nog door de dok wordt gestopt. Denk je overigens niet dat het logischer is dat de B.J. Penn fans eerder reageren in dit topic?

superfreak
14-12-2009, 15:07
Had al eerder gezegd dat BJ te skilled was. Was een mooie partij. andere BJ gezien ook.

Ik denk dat hij mogelijk na Frankie Edger wel een poging gaat doen naar WW. GSP is dan eindstation maar die zou nu dan ook weer door moeten gaan schuiven naar MW dan geeft dat nieuwe kansen. Daarbij zou ik wel eens een derde GSP vs BJ willen zien. Vooal hoe hij nu traint en zo. Hij pakt GSP dan denk ik nog in de standup.

Tony
14-12-2009, 15:16
Ik hoop dat ze nog heel even wachten met Edgar-Penn....

Penn komt namelijk nog te vroeg voor Frankie.... Maar ik weet zeker dat Edgar de beste LW is na Penn. (ondanks verlies tegen maynard)

Als we kijken naar Penn-Sherk en Edgar-Sherk dan zien we eigenlijk dat ze allebei op een soortgelijke manier hebben gewonnen... Moet wel zeggen dat het voetenwerk van Edgar echt SUBLIEM was tegen Sherk.

Maar Edgar is geen BJJ topper.. Edgar is een purple belt en Penn zit een paar notches above black belt.

Edgar heeft echt een super standup (zie zijn debuut partij tegen Tyson Griffin)... Maar Penn is gewoon de beste bokser in de UFC...

Daarnaast is Penn ook een grote (lees: lange) LW... Edgar is een relatief klein mannetje.. (zou makkelijk de 145lbs kunnen halen)... omdat Edgar zo klein is kwam ie ook in de problemen tegen Maynard (die dan ook weer net als Penn een erg grote LW is)

Kato
14-12-2009, 15:16
Vraag me toch af hoe ze aan die feitjes komen, zou er echt iemand de stoten tellen?

dirk5
14-12-2009, 15:22
Vraag me toch af hoe ze aan die feitjes komen, zou er echt iemand de stoten tellen?

ja dat doet iemand. Bij voetbal tellen ze toch ook overtredingen/schoten op doel.

dirk5
14-12-2009, 15:25
Ik hoop dat ze nog heel even wachten met Edgar-Penn....

Penn komt namelijk nog te vroeg voor Frankie.... Maar ik weet zeker dat Edgar de beste LW is na Penn. (ondanks verlies tegen maynard)

Als we kijken naar Penn-Sherk en Edgar-Sherk dan zien we eigenlijk dat ze allebei op een soortgelijke manier hebben gewonnen... Moet wel zeggen dat het voetenwerk van Edgar echt SUBLIEM was tegen Sherk.



Ze zullen wel gaan moeten, de divisie is een beetje op aan het raken.

Iedereen die verder een beetje kan boksen wint van Sherk, dat komt door zijn t-rex armpjes.

Tony
14-12-2009, 15:52
En toch is dat ook weer niet helemaal waar dirk (over Sherk)

Ja hij heeft T-Rex armpjes... Maar komop Sherk was schier onverslaanbaar voorheen..
o.a gewonnen van FLorian, Nick Diaz, Griffin en Parisyan en tig anderen....

dirk5
14-12-2009, 16:05
En toch is dat ook weer niet helemaal waar dirk (over Sherk)

Ja hij heeft T-Rex armpjes... Maar komop Sherk was schier onverslaanbaar voorheen..
o.a gewonnen van FLorian, Nick Diaz, Griffin en Parisyan en tig anderen....

hehe, was ook meer een grapje, was mijn smiley vergeten....

Nee ik vind Sherk ondanks zijn korte armpjes top, en zie in hem serieus nog altijd een contender voor de titel, wanneer hij met wat winstpartijen weer wat gevoel terug krijgt.

kijk er ook zeer naar uit om de 2de live zijn partij met Miller te zien.

caveman training FTW!!!!

arabic-sniper
14-12-2009, 16:28
Echt een bikkel die Diego, ik had ook eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo erg met hem zouu aflopen! Ik had op Diego gegokt, maar zat er zwaar naast!

Tony
14-12-2009, 16:47
Welkom hier Sniper... zie dat je nieuw bent...

Diego is zeker een bikkel.. dat staat buiten kijf.... Helaas is dat niet genoeg om te kunnen winnen van BJ.

El Bambino
14-12-2009, 19:35
wel typisch he.... voor de match zou sanchez bj gaan slopen, bj was nix meer blah blah blah, dat werd hier ook op mixfight door iedereen gezegd, en nu wordt precies het omgekeerde gezegd....

hoe noemen ze dat ook alweer: als je wint heb je vrienden of zoiets?

LOL!
Dat noemen ze Bord Journalistiek, oppurtinistisch als de pest, met de wind meegaan. En zodra iemand een ander mening heeft dan is ie een mongool die er geen verstand van heeft :fp:

Jani
14-12-2009, 20:06
dus zou graag de quotes zien van de mensen de mensen die zeiden dat BJ niks meer was, denk niet dat je die gevonden zult krijgen.


Ik vond deze wel erg opmerkelijk..


BJ Penn is zooo overrated. De enige reden dat hij bij de UFC blijft is dat hij een belt heeft. In Japan zou iedereen zijn ass kicken. Hellboy, Aoki, Alvarez, Kawajiri, GZ Calvan kunnen stuk voor stuk van m winnen. Ik hoop dat Diego m pakt, hoewel ik Diego nou niet de meest allround vechter vind die er is... Maar hij is wel mean!


BJ hoort gewoon in hetzelfde rijtje vechters thuis als GSP,Anderson silva en Fedor..

Die statistieken zijn gewoon bizare,en dat tegen Sanchez ,die op Split dec verloor van Fitch (de nummer 2 in de wereld op het weltergewicht)

Harrie Nak
14-12-2009, 20:07
Dana White: BJ Penn is one fight away from a return to the UFC welterweight division


"There's a couple of guys out there still, you know I gotta sit down and talk to (Penn) and see what he wants to do, but it's all about cleaning out divisions and he's probably one fight away from doing that. If he does that, he could move up to 170 (pounds) again -- but I think BJ's gonna have to earn that. I don't think he just walks in from 155 and faces Georges St. Pierre. Georges has two wins over him so BJ is going to have to earn that at 170, whether it's going in and fighting a number one contender, I don't know yet. He would be in the running to be a contender."

Bron (http://www.sherdog.com/videos/recent/White-Penn-is-Probably-One-Fight-Away-from-Cleaning-Out-Division-2099).

Briant
14-12-2009, 20:47
Ik zie Kenny Florian nog wel een bedreiging vormen over een tijdje... paar jaartjes.

Tony
14-12-2009, 20:48
Over een tijdje misschien wel ja.. als penn met pensioen is. ;)

Nee nu werd Florian (#2 UFC lightweight) simpelweg gedomineerd door Penn.