PDA

View Full Version : Stemmen please!!!



jojo
16-12-2009, 18:15
Hallo,

Willen jullie even stemmen op mij :thup: voor 27 december!!

Ik ben 1 van de 2 genomineerde voor "jutter van het jaar 2009 "
Dat is bij ons in Den Helder waar elk jaar iemand word gekozen tot jutter van het jaar. Iemand die iets heeft gedaan waardoor den helder goed in beeld komt.

Hoe kan je stemmen?

Stuur een mailtje naar [email protected] ([email protected])
Met als onderwerp "jutter van het jaar 2009"
en als tekst mijn stem gaat uit naar Jorina Baars.
Dan je adres en je stem word meegenomen.

Hieronder een verhaaltje over mij waarvoor ik als jutter ben uitgeloot want ik doe natuurlijk meer als kickboxen alleen !!

Met meerdere Nederlandse, Europese en Wereldtitels op haar naam is kickbokskampioene Jorina Baars een voorbeeld voor velen. Zij neemt haar voorbeeldfunctie heel serieus en toont zich op vele fronten maatschappelijk betrokken. Zo geeft Jorina regelmatig Seminars op scholen, waarbij zij kinderen van alle leeftijden – basisschool tot MBO – wijst op het belang van sport en bewegen. Sport in het algemeen, Jorina en het kickboksen, wat je als topsporter moet doen en laten, voeding, rust, regelmaat, training, alles komt aan bod. Zij wijst de kinderen er bovendien op dat kickboksen niet bedoeld is om op straat te gebruiken, en dat je in vervelende situaties het sterkste bent door weg te lopen. Zij legt aan de kinderen uit dat je door te sporten voorkomt dat je dik wordt, maar ook dat je op de sportschool veel nieuwe vrienden maakt. Doel van elk seminar is kinderen te motiveren meer aan sport en beweging te doen. De manier waarop Jorina deze seminars geeft, leidt veelvuldig tot aanwas van nieuwe leden op haar sportschool.
Naast de seminars, geeft Jorina sinds 3 jaar 1 maal per week vrijwillig les in kickboksen aan een voetbalteam. Deze mannen, in de leeftijd van 18-45 jaar hadden een clubje en wilden er een sport bij gaan doen. Het kickboksen geeft een leuke en welkome aanvulling op de voetbaltrainingen.

Tot slot helpt Jorina het wedstrijdteam (waarvan zij zelf ook onderdeel uitmaakt) met de voorbereidingen voor wedstrijden. Vanwege haar enorme ervaring wordt zij veelvuldig door de overige teamleden gevraagd om advies bij voeding en training.

3b. Wat is de bijzondere verdienste van de kandidaat:
Jorina Baars is meervoudig Nederlands, Europees, en Wereld Kampioene Kickboksen. Haar titels in overzicht:
16-04-2001 Nederlandse titel jeugd tot 58 kg (MON)
26-11-2005 Nederlandse titel tot 65 kg. (Nover)
15-04-2006 Europese titel tot 63,5 kg. (WFCA)
03-06-2006 Nederlandse titel tot 65 kg. (Nover)*
25-11-2006 Europese titel tot 63,5 kg. (WFCA)*
24-11-2007 Wereldtitel tot 61,23 kg. (WFCA)
23-03-2008 Europese titel tot 63,5 kg. (WFCA)*
29-03-2009 Wereldtitel tot 66 kg. (ISKA)
17-10-2009 Europese titel tot 67 kg. (IMTF)
* titelverdediging

Jorina is met haar lengte van 1.82m. veel langer dan de internationale vrouwelijke tegenstanders op haar niveau. Om toch tegen waardige tegenstanders te kunnen vechten gaat zij in de aanloop naar een titelgevecht op een strikt dieet om af te vallen naar het benodigde. Omdat dit gezien haar lengte veelal aan de lage kant is, vergt dit een enorme discipline en moet ze de geliefde patatjes weken lang laten staan.

3c. Betekenis van deze verdiensten voor Den Helder:
Jorina is een graag geziene tegenstandster, maar toont zich in de ring genadeloos. Deze spontane, gezellige meid, ontpopt zich in de ring als een ware vechtmachine. Jorina heeft met het behalen van alle titels diverse bladen, kranten, radio- en televisieprogramma’s gehaald, zowel nationaal als internationaal en heeft Den Helder daarmee in de sportwereld flink op de kaart gezet. Ze vindt het overigens jammer dat Kickboksen geen Olympische sport is, want daar zou ze graag aan hebben deelgenomen.
Uniek is dat Jorina ondanks haar uitzonderlijke sportprestaties lekker gewoon is gebleven. Dit is iets wat zij ook de jeugd wil meegeven: Winnen is altijd leuk, maar het draait allemaal om het plezier in de sport.

3d. In welke perioden is de kandidaat actief geweest?(hoeveel jaar? hoeveel uur per week?)
Jorina is op haar 7e begonnen met kickboksen en behaalde haar eerste officiële titel toen ze pas 12 jaar jong was. Ze traint 1,5 uur per dag, en bij wedstrijdvoorbereiding zelfs 2 tot 2,5 uur per dag. Naast dat drukke trainingsschema blijft ze tijd vrijmaken om het voetbalteam te trainen, en zo’n 1x per maand – op verzoek – een seminar te geven. Zo’n beetje elk weekend gaat zij mee naar wedstrijden van de andere wedstrijdatleten uit ‘haar’ sportschool, voor mentale ondersteuning en coaching/begeleiding.

3e. Overige informatie:
Jorina woont met haar moeder Tiny, broertje Johnno en hond Lucky in Den Helder en is een geboren Jutter. In 2006 is zij onverwachts haar vader op de jonge leeftijd van 53 jaar verloren aan een beroerte. Een maand later had Jorina een Nederlands titelgevecht waarbij zij de titel opdroeg aan haar vader, haar mental coach en steun en toeverlaat. Ook hiermee toonde zij zich een ware vechter en hield haar optimisme haar op de been. Meer hierover op haar website, http://www.jorina-baars.com (http://www.jorina-baars.com)
Jorina heeft in 2005 haar VMBO opleiding afgerond en wilde daarna naar de politieschool. De passie voor het kickboksen heeft echter doen besluiten zich vooral daarop te richten.
Haar huidige werkgever (Nutriworld, groothandel in sportvoeding) geeft haar daar alle ruimte voor en treedt bovendien op als sponsor met supplementen en voedingsadviezen. Jorina is bij Nutriworld werkzaam in de aftersales/klantenservice. Naast Nutriworld heeft ook een groot Amerikaans supplementenmerk uit Amerika inmiddels interesse getoond om Jorina te sponsoren met reiskosten en voeding. Voor materialen en kleding wordt zij daarnaast gesponsord door Essimo/Adidas.
Jorina is een Jutter in hart en nieren, en is gaat als haar drukke schema het toelaat graag even uitwaaien op het strand, samen met hondje Lucky. Namens alle medewerkers van Nutriworld draag ik daarom Jorina voor als Jutter van het jaar 2009!

Als je hebt gestemd alvast hardstikke bedankt!!!!:thup::thup:

trainer Bv S'burg
16-12-2009, 18:34
Jojo kan ik ook op Tinus Lustig stemmen? Of zit hij er niet bij, beste bokspromotor van Den Helder. En anders stem ik zeker ff op jou!

grt Dave

stem is geplaatst succes.

jojo
16-12-2009, 19:53
nee Tinus is niet genomineerd. maar je kan hem misschien wel voordragen voor volgend jaar.
Bedankt voor je stem!:thup:

El Bambino
16-12-2009, 20:47
Stem is geplaats en veel succes :thup:

Richelieu
16-12-2009, 20:53
Stem uitgebracht!

Duijm
16-12-2009, 22:14
stem is verzonden :D en laat wat weten of je het bent geworden :D

FightingDutchman
16-12-2009, 22:41
Stem uitgebracht!

jojo
19-12-2009, 15:46
yeah julie zijn top hardstikke bedankt!!!

Wheelie
19-12-2009, 15:50
Ik heb ook gestemd

K-1sunstarr
19-12-2009, 16:22
Jojo mijn stem is verzonden.

nanni149
19-12-2009, 18:05
done, succes

spacebox
19-12-2009, 18:33
Gedaan.

Suc6 verder met je nominatie:D

abdel1991
19-12-2009, 19:01
done, suc6 verder

phranq
20-12-2009, 00:02
Uiteraard even op je gestemd Jojo!

Maupie
20-12-2009, 10:40
done . Veel succes Jorina

micha
20-12-2009, 11:13
done ik hoop dat je wint

marcelt
20-12-2009, 11:14
Gedaan!

pavani
20-12-2009, 12:14
Is done

spacebox
05-01-2010, 13:28
Gefeliciteerd met je verkiezing van jutter van het jaar


DEN HELDER

Ze grossiert in nationale, Europese en mondiale titels. Het eremetaal verdiende ze in de ring van het kickboksen. Maandag werd ze in een andere arena uitverkozen tot de Jutter van het Jaar 2009: Jorina Baars.
Bekende Heldernaren als Marinus Vermooten, Fia Smit en Cor Ouderling gingen de sportster voor en Jorina Baars is de elfde kanjer die is toegelaten tot de eregalerij der Jutters. Dat gebeurde maandag in de schouwburg, direct na de installatie van de nieuwe burgemeester Koen Schuiling.

Honderden stadgenoten brachten hun stem uit op Jorina. Ook honderden stemmen vergaarde Bob van Rijswijk. Maar hij werd het net niet, wat niets afdoet aan zijn verdiensten. Zo is Van Rijswijk zeer actief voor scholing van kinderen in Indonesië en Polen. Verder is hij de animator van het Keurmerk Veilig Ondernemen, KVO.

Het was kiezen tussen een wereldkampioen en een wereldverbeteraar, citeerde burgemeester Schuiling een kop uit de Helderse Courant. Jorina Baars kreeg het traditionele jutterbeeldje en de oorkonde die bij de eer behoren van de Jutter van het Jaar 2009.

Bron echo.nl

Richelieu
05-01-2010, 13:57
Van harte!

phranq
05-01-2010, 14:01
nice!

jojo
05-01-2010, 14:23
http://www.echo.nl/hw-hw/buurt/ingezonden/953597/jorina.baars.jutter.van.het.jaar/?utm_campaign=rss&utm_source=rss&utm_medium=rss

Allemaal hardstikke bedankt dat jullie gestemd hebben. Dit betekend echt veel voor me ik had het echt niet verwacht!!!
Super bedankt!!!:thup:

Tony
05-01-2010, 14:37
tof Jojo. Van harte!

marcelt
05-01-2010, 18:45
http://www.echo.nl/hw-hw/buurt/ingezonden/953597/jorina.baars.jutter.van.het.jaar/?utm_campaign=rss&utm_source=rss&utm_medium=rss

Allemaal hardstikke bedankt dat jullie gestemd hebben. Dit betekend echt veel voor me ik had het echt niet verwacht!!!
Super bedankt!!!:thup:

Gefeliciteerd. Nu weet je waar je vrienden zitten he ;-)

micha
05-01-2010, 18:50
http://www.echo.nl/hw-hw/buurt/ingezonden/953597/jorina.baars.jutter.van.het.jaar/?utm_campaign=rss&utm_source=rss&utm_medium=rss

Allemaal hardstikke bedankt dat jullie gestemd hebben. Dit betekend echt veel voor me ik had het echt niet verwacht!!!
Super bedankt!!!:thup:

gefeliciteerd het is je gegund

trainer Bv S'burg
05-01-2010, 18:58
Van harte, nu kun je een ieder in Den Helder op jutte?