PDA

View Full Version : UFC naar Nederland



The Green
19-12-2009, 10:18
Zijn jullie ook fan van UFC??
ik ben nu een aantal keer in het buitenland naar een UFC event geweest en dat was echt helemaal geweldig.
zou dit in Nederland ook kunnen?? en zou daar ook animo voor zijn?

Justinian
19-12-2009, 10:21
Zijn jullie ook fan van UFC??
ik ben nu een aantal keer in het buitenland naar een UFC event geweest en dat was echt helemaal geweldig.
zou dit in Nederland ook kunnen?? en zou daar ook animo voor zijn?
Ik heb weleens opgevangen dat men op den duur ook naar Nederland wil. Waarschijnlijk wil men eerst het publiek een beetje warm maken voor de UFC. De uitzendingen van TUF op RTL7 zouden misschien kunnen worden gezien als een eerste stap.

blackadder
19-12-2009, 10:30
Zijn jullie ook fan van UFC??
Neuh.

Effective
19-12-2009, 10:46
Ik zou het wel heel vet vinden, maar denk dat als het al gaat gebeuren het nog wel een paar jaartjes duurt.

ZakKa!
19-12-2009, 11:06
Als het gebeurt, is vast en zeker iedereen hier aanwezig.

Djani
19-12-2009, 11:45
Zou geen slechte stap zijn gezien de ligging van Nederland. Zet Kongo, Struve, Hardonk, Bisping en Hardy op de card en je hebt volle bak. Er zullen ook genoeg fransen, engelsen en belgen aanwezig zijn dan.

Garcia
19-12-2009, 11:59
Wat mij betreft liever vandaag dan morgen. Maar het zal nog wel even duren voordat het in NL gehouden gaat worden.

El Bambino
19-12-2009, 12:26
Lijkt mij erg VET, MMA is de vechsport van de toekomst :thup:

arabic-sniper
19-12-2009, 12:55
Ik zal er 100% bij zijn, er is zeker genoeg animo voor.. En onze buurlanden zullen nie beroert zijn om ook een kijkie te komen nemen. Geslaagd zal het zeker zijn!!

MrLoverrr
19-12-2009, 14:15
IK BEN ER ZEKER BIJ (TEN MINSTE ALS ER BEETJE GOEDE VECHTERS ZIJN)!!!

dirk5
19-12-2009, 17:17
ik zal het volgende week eens aan dana vragen

yogi
19-12-2009, 18:50
Ik zou het super vinden als het naar nl komt maar ik denk dat het grote publiek er niet klaar voor is. Hoevaak zie je nu niet dat er op een kickboks/mma gala een mooie mma partij maar het publiek begint boe te roepen omdat ze het grondgevecht niet snappen

oliebol
20-12-2009, 13:26
Ik denk dat we dan een speciaal mixfight vak kunnen maken:D zou wel echt te gek zijn als er een UFC gala in Nederland zou komen.
Denk dat de populariteit wel snel toe gaat nemen doordat het nu op tv is en het dus meer mainstream gaat worden. En met Struve en Yvel in de UFC word Nederland ook meer gerepresentateerd als eerst:)

Bosco Baracus
20-12-2009, 13:33
Maar er is een probleem... UFC vind plaats in een kooi ;).
Welke gemeente gaat er toestemming voor geven?

reefer
20-12-2009, 17:55
Een ander bijkomend probleem is volgens mij de hoge belasting afdracht die de sporters moeten betalen over de uitgekeerde startgelden en winstpremies etc.Dat speelt toch ook iedere keer in de arena?Daar lees je toch ook vaker over vechters die vechten voor een aanzienlijk lagere som dan ergens anders?Ben benieuwd of dit bij de ufc een sta in de weg is.

king
20-12-2009, 21:28
Amsterdam Arena zou een goede locatie zijn!

Strange Cutbean
20-12-2009, 21:46
Amsterdam Arena zou een goede locatie zijn!

Ik denk dat die nou net iets te groot is.
Doe maar het GelreDome, lekker bij mij in de buurt en ook goed te bereiken voor onze oosterburen!

Wiseguy
20-12-2009, 21:50
Denk dat ze het eerder in Ahoy zouden doen.

Strange Cutbean
20-12-2009, 22:03
Denk dat ze het eerder in Ahoy zouden doen.

Kan ik ook goed mee leven als geboren Rotterdammer!

Surrender
20-12-2009, 23:34
ik zeg nog twee jaar w8ten people!!

CannieY
21-12-2009, 01:45
Gelet op bovengenoemde omstandigheden kan worden vastgesteld dat het plaatsvinden van het kooigevechttoernooi inbreuk maakt op verweerders beleid ten aanzien van geweldsbeperking en tevens onrust veroorzaakt in (delen van) de Nijmeegse samenleving. Hierdoor is het niet onaannemelijk dat het gewenste niveau van orde en rust in het openbare leven van Nijmegen wordt aangetast. De rechtbank is dientengevolge van oordeel dat, gelet op alle feiten en omstandigheden in hun onderlinge samenhang beschouwd, verweerder in redelijkheid heeft kunnen besluiten de aangevraagde vergunning te weigeren in het belang van de openbare orde.
LJN: AA6479, Rechtbank Arnhem , 99/231

politiek NL heeft zware tunnelvisie. Waar het voor een Amerikaan normaal is om zijn 7 jarig zoontje mee te nemen naar een UFC gala, is het hier voor alle leeftijdscategorieen 'in strijd met de openbare orde'. Reken maar niet op een UFC in Nederland.

goro
21-12-2009, 12:06
LJN: AA6479, Rechtbank Arnhem , 99/231

politiek NL heeft zware tunnelvisie. Waar het voor een Amerikaan normaal is om zijn 7 jarig zoontje mee te nemen naar een UFC gala, is het hier voor alle leeftijdscategorieen 'in strijd met de openbare orde'. Reken maar niet op een UFC in Nederland.
Dan in België!!! Daar hebben ze het al eens gedaan. Rene Rooze, Bob, Schreiber en Ed kruif van Kamakura hadden er in mee gedaan destijds. Echte bloedbad.

In het sportpaleis te antwerpen. Kga Dana een mailtje sturen!

Justinian
21-12-2009, 12:20
LJN: AA6479, Rechtbank Arnhem , 99/231

politiek NL heeft zware tunnelvisie. Waar het voor een Amerikaan normaal is om zijn 7 jarig zoontje mee te nemen naar een UFC gala, is het hier voor alle leeftijdscategorieen 'in strijd met de openbare orde'. Reken maar niet op een UFC in Nederland.
Hier moet ik je toch even corrigeren ;) Het is niet per definitie in strijd met de openbare orde, dit kan per gemeente verschillen. Het struikelblok is namelijk de APV, waarin staat op basis waarvan een evenementenvergunning kan worden geweigerd. Als ik het goed heb is in de gemeente Ede vorig jaar een evenementenvergunning afgegeven voor een kooigevecht. Het is uiteindelijk niet door gegaan, maar het wil dus niet zeggen dat een aanvraag bij voorbaat kansloos is. Het is denk ik ook een kwestie van 'bestuurders opleiden'. Als je ziet dat er vrijwel iedere maand meerdere evenementenvergunningen worden afgegeven voor MMA/Thaiboksgala's, dan zul je als gemeente zijnde goed motiveren waarom een MMA evenement in een octagon niet mag. Ik vind het in ieder geval niet logisch.

Bij bestuurders heerst denk ik vooral het beeld van de vroegere kooigevechten. 'Alles mag' las je dan in de krant. Tegenwoordig is het dermate gereguleerd dat je van een echte sport kunt spreken. Dat dit in een octagon plaats vindt in plaats van een ring doet hier niet aan af. Wel moet ik zeggen dat plaatjes van bebloede vechters (zie bijvoorbeeld Struve vs Stojnic ;)) de beeldvorming niet bepaald positief beinvloeden.

Strange Cutbean
21-12-2009, 12:27
Misschien zijn de tijden nu onderhand genoeg veranderd. Met de internationale uitstraling van de UFC is er misschien een gemeentebestuur zo gek te krijgen om het binnen hun grenzen toe te laten.

Ik denk dat de UFC best wel goede PR-mensen hebben die samen met b.v. een AHOY of Gelredome of ArenA een gemeente-besluit enigszins bij kunnen sturen.
Je moet ook niet vergeten dat de hardere vechtsporten gewoon heel goed geaccepteerd worden. De uitstraling van Schilt en Bonjaski, alle projecten als b.v. 'Tijd voor vechtsport' of 'Man of Muis' van defensie. Daarnaast zijn de huidige bestuurders van een generatie dat ze of zelf gekickboxt hebben of iets in die geest en/of kinderen/neefjes/vriendjes van hebben die op een of andere manier iets met vechtsport te maken hebben. Zij kijken er dan (als het goed is) niet bij voorbaat negatief tegen aan. Althans dat is mijn inschatting, of die juist is, dat moet de toekomst uitwijzen.

Maar als ik kijk naar b.v. het GelreDome dan kan ik mij voorstellen dat de gemeente Arnhem maar wat blij is met weer een volle bak uit binnen en buitenland, dat levert de plaatselijke middenstand en horeca ook genoeg op en je hebt nog niet een kwart nodig van de politie inzet die bij Vitesse gebruikelijk is.

Strange Cutbean
21-12-2009, 12:34
LJN: AA6479, Rechtbank Arnhem , 99/231

politiek NL heeft zware tunnelvisie. Waar het voor een Amerikaan normaal is om zijn 7 jarig zoontje mee te nemen naar een UFC gala, is het hier voor alle leeftijdscategorieën 'in strijd met de openbare orde'. Reken maar niet op een UFC in Nederland.

Nu vind ik ook niet helemaal tof om je zoontje van 7 jaar mee te nemen naar zo iets.
Geef die van dat geld maar een mooie playmobiel doos is die blijer mee en op zijn plaats kan dan een volwassene zitten die de boel beter in perspectief ziet en het meer waardeert. Waarom geen leeftijdsgrens van 12/14 jaar? Je hebt als je groot bent nog genoeg tijd om naar de UFC te gaan. Geld, vind ik, trouwens voor heel veel evenementen, maar ik ben daar misschien wat zeikerig in.

dirk5
21-12-2009, 12:45
Duitsland was het ook 18 jaar.

Verder boeit het me vrij weinig of het in NL komt, genoeg galas in europa waar we heen kunnen.

reefer
21-12-2009, 13:43
Amsterdam Arena zou een goede locatie zijn!


Stond tijdje terug toch in een andere topic iets over Showtime en het alleenrecht m.b.t. vechtsportgala`s in de arena?

Justinian
21-12-2009, 13:49
Stond tijdje terug toch in een andere topic iets over Showtime en het alleenrecht m.b.t. vechtsportgala`s in de arena?
Wellicht kan de UFC in samenwerking met It's Showtime iets opzetten? In Duitsland heeft de UFC het evenement ook samen met een Duitse partij georganiseerd.

Leventdepevent
21-12-2009, 16:17
laatst nog op Hustler tv geweest Ultimate Fucking Championships of bedoel je dat niet??

Justinian
21-12-2009, 18:29
Was die Duitse partij alleen achter de schermen dan? Want ik heb nergens iets gelezen over de naam van een andere partij. Aangezien M-1 niet tot een akkoord kon komen met UFC omdat UFC geen co-promoties doet, denk ik niet dat het erin zit met It's Showtime.
Het was een Duitse kerel met wie ze samen hebben gewerkt, Marek Lieberberg (moest de naam even opzoeken). Het werd in ieder geval naar buiten gebracht als een samenwerking/co-promotie. Hier zijn wiki: Marek Lieberberg – Wikipedia (http://de.wikipedia.org/wiki/Marek_Lieberberg) en hier nog een video: UFC 99: Marek Lieberberg reveals more about under 18 ban - AOL Video (http://video.aol.co.uk/video-detail/ufc-99-marek-lieberberg-reveals-more-about-under-18-ban/3225372665)

PeteVR
21-12-2009, 18:35
Was die Duitse partij alleen achter de schermen dan? Want ik heb nergens iets gelezen over de naam van een andere partij. Aangezien M-1 niet tot een akkoord kon komen met UFC omdat UFC geen co-promoties doet, denk ik niet dat het erin zit met It's Showtime.
Die Duitse partij was Marek Lieberberg:
Marek Lieberberg Konzertagentur GmbH Co.KG Deutschland - www.mlk.com (http://www.mlk.com/)
Die organiseert onder andere ook WWE (...) en veel concerten. Meer een organisatiebureau dan een fightpromoter, dus van co-promotie zoals Strikeforce/M-1 is niet echt sprake lijkt me.

Justinian
21-12-2009, 18:58
Die Duitse partij was Marek Lieberberg:
Marek Lieberberg Konzertagentur GmbH Co.KG Deutschland - www.mlk.com (http://www.mlk.com/)
Die organiseert onder andere ook WWE (...) en veel concerten. Meer een organisatiebureau dan een fightpromoter, dus van co-promotie zoals Strikeforce/M-1 is niet echt sprake lijkt me.
Nee, dat was volgens mij inderdaad niet het geval.

knift
21-12-2009, 21:31
gewoon lekker in duitsland in oberhauzen (ik weet het staat vast niet goed geschreven) daar heb je wel een leuke hal met lekkere kuip stoeltjes in de arena moet je weer met een verrekijker kijken en heb je weer een hernia als je naar huis gaat en die domme regeltjes in nederland maakt het ook niet makkelijker en ik denk dat het nederlandse publiek er ook nog niet klaar voor is
als ik m'n stukje terug lees lijk ik negatief maar ik hoop ook echt dat het een keer in nederland word gehouden maar ik heb er een hard hoofd in.

MJOKKIE
21-12-2009, 21:37
De eerste aflevering van TUF op RTL 7 helpt in elk geval niet mee...

Justinian
21-12-2009, 21:53
De eerste aflevering van TUF op RTL 7 helpt in elk geval niet mee...
Inderdaad! Wat dat betreft hadden ze beter een ander seizoen uit kunnen kiezen.

Justinian
21-12-2009, 23:13
Dat dacht ik al. Dat zou in het geval van It's Showtime toch iets anders werken, dus dat zit er denk ik niet in. Alleen al niet omdat UFC geen co-promotie wil, maar ik weet ook niet of It's Showtime het zou doen.
Jij zit natuurlijk dichter bij het vuur dan ik, maar ik heb het idee dat er achter de schermen al aan wordt gewerkt ;) Feit dat op RTL7 - waar ook It's Showtime programma's worden/werden uitgezonden - nu in eens TUF wordt uitgezonden is mijns inziens iets te toevallig. Ach ja, noem het wishfull thinking :D

Justinian
22-12-2009, 17:44
Moet je niet teveel achter zoeken hoor. EFN heeft een exclusiviteitscontract met RTL wat betreft het uitzenden van vechtsporten. UFC wilde hun show graag in Nederland uitzenden, maar alleen RTL had interesse. Er was dus toestemming van EFN nodig om TUF hier op RTL uit te kunnen zenden en die toestemming heeft EFN gegeven. Voor zover ik weet, is dat alles.
Helder, maar je weet natuurlijk nooit wat er uit dergelijke contact voortvloeit ;)

K-man
23-12-2009, 12:23
Een ander bijkomend probleem is volgens mij de hoge belasting afdracht die de sporters moeten betalen over de uitgekeerde startgelden en winstpremies etc.Dat speelt toch ook iedere keer in de arena?Daar lees je toch ook vaker over vechters die vechten voor een aanzienlijk lagere som dan ergens anders?Ben benieuwd of dit bij de ufc een sta in de weg is.

Plus de hoge entree die zuinige nederlanders niet willen betalen