PDA

View Full Version : Alistair maart/ april in K1 en later inde Usa voor Strikeforce



marcelt
19-12-2009, 12:59
After speaking with sources inside of Golden Glory, there is an update on the story of Andrei Arlovski's camp claiming the fight they were offered was against Alistair Overeem. With all of the rumors about Overeem that float around, the Golden Glory camp assures Head Kick Legend that the fight between Alistair Overeem and Kazuyuki Fujita was being negotiated weeks before the K-1 World Grand Prix on December 5th. Bas Boon himself chose Kazuyuki Fujita as the opponent for Overeem, citing Alistair's rather intense schedule recently, including the World Grand Prix where he fought Ewerton Teixeira, knocking him out in just over a minute, then having an intense showdown withBadr Hari, where Hari ultimately scored the TKO victory. With fighting 5 fights within two months, Boon thought an opponent like Fujita would be a better fit for the run-down Overeem.
Since Fujita was the hand-selected opponent, the idea is that K-1 could have contacted other possible opponents in case Fujita did not accept the fight, but Golden Glory and Alistair Overeem did not have any negotiations with Andrei Arlovski for a fight.
As for the future for the Demolition Man, Boon states that there is one more fight on his contract with K-1, which will take place in March or April. Alistair will take off the few months after the Dynamite!! show (which is well deserved) before his K-1 bout in the Spring. What this means to fans in the US? Fedor Emelianenkohas a bout scheduled in April for Strikeforce, and the heavy rumor has been Alistair Overeem will be the man involved; Alistair Overeem will not compete in Strikeforce until later 2010. So the hopes of Alistair Overeem facing Fedor Emelianenko on CBS are once again put on hold. We have been assured that Alistair has not chosen any of his opponents, Golden Glory management has been "carefully choosing" his opponents, Alistair will fight anybody, anywhere, anytime.
Bas Boon has assured Head Kick Legend that Alistair Overeem will fight in Strikeforce in the United States in 2010. Quote; "Prepare America, Alistair is coming, 2010 will be the year of the Dutch cyclone, demolition time in the US!"
source: http://www.headkicklegend.com/

bryan
19-12-2009, 13:01
dat noemen ze in boksen " cherry picking "...

el bastardo
19-12-2009, 18:07
Nu alweer later in 2010 dat ie zijn titel verdedigd?! Ik ben een groot Alistair fan, maar als dit waar is en hij vecht pas in het 2e deel van 2010 voor die belt, dan is ie bij mij een groot stuk geloofwaardigheid kwijt en begin ik te denken aan wat zo velen al roepen.
Erg jammer dit!

cholitzu
19-12-2009, 19:09
Golden Glory management has been "carefully choosing" his opponents, Alistair will fight anybody, anywhere, anytime.

iconian
19-12-2009, 20:20
Alistair zelf maakt zich dan ook weer belachelijk

"I want you to write this down: Alistair Overeem wants to fight Fedor, April 2010. So write that down. (Asked where he wants the fight to take place) I don't care. Maybe in DREAM, maybe in Strikeforce. I don't care -- rather in DREAM but Strikeforce is also OK."

http://www.youtube.com/watch?v=gdO9dYvm8lQ

dietrik
19-12-2009, 21:37
Golden Glory management has been "carefully choosing" his opponents, Alistair will fight anybody, anywhere, anytime.

Gelukkig hebben we Mousasi, Struve en Yvel voor het echte werk.

bananenplukster
19-12-2009, 23:39
Pleassseeeeeeeeeeeeeee strikeforce strip hem van zijn belt, echt belachelijk dit!!!!!

wrestler_nl
20-12-2009, 01:37
Alistair Overeem is a fucking joke.
Strikeforce Strip hem van z'n titel. Hij is geen Champ maar een chump.
Fedor vs Werdum voor de titel...make it happen strikeforce

Mack
20-12-2009, 01:54
Op een of ander manier komt plotseling het woord "halfwaardetijd" in m'n hoofd.

MB667
20-12-2009, 11:00
waarom is hij een grap en maakt hij zich belachelijk? hij stond in de finale van de k1 en moet achter een half jaar tegen fedor, wat doet hij verkeerd? dat doet geen enkele mma vechter hem om dit moment na, op schilt na.....

ik zie fedor ook niet eerder vechten.....

micha
20-12-2009, 11:12
waarom is hij een grap en maakt hij zich belachelijk? hij stond in de finale van de k1 en moet achter een half jaar tegen fedor, wat doet hij verkeerd? dat doet geen enkele mma vechter hem om dit moment na, op schilt na.....

ik zie fedor ook niet eerder vechten.....


zo is het

Jani
20-12-2009, 11:46
Ik zie Overeem graag MMA vechten..

Maar ik vind dat allistair een voorbeeld mag nemen aan Cung Le,

Die deed als Strikeforce champ ook geen MMA partijen meer door films,
en hij gaf de belt op,omdat hij vond dat er andere er recht op hadden.

Later kan hij altijd gelijk een titelshot krijgen..

micha
20-12-2009, 11:49
als stirke force wil dat alistair vecht zullen ze met een contract moeten komen. Niet echt slim van scot cocker om een een zwaargewicht kampioen te hebben die niet onder contract staat.

Jani
20-12-2009, 12:40
- FEDOR VS. WERDUM TARGETED FOR APRIL CBS EVENT
Sunday, December 20, 2009 - by Ken Pishna - MMAWeekly.com (Reporting by Nick Solomon)

--------------------------------------------------------------------------------
Before the dust settled on Saturday night’s Strikeforce: Evolution event, the questions came fast and furious at CEO Scott Coker, prompting him for the direction the promotion is headed... and he had plenty of answers.

Foremost on everyone’s mind is the return of Fedor Emelianenko. Coker confirmed plans for Fedor’s return on the promotion’s next CBS event, slated for sometime in mid-to-late April.

“It’s not confirmed... (but) on that fight card, you’ll most likely see Fedor fighting Fabricio (Werdum),” he revealed. “It’s not guaranteed, but you will see Dan Henderson fighting on that card, and Gina Carano, we’ll invite her if she’s ready.”

Henderson’s opponent hasn’t been finalized yet either, but he is expected to challenge current middleweight champion Jake Shields under the watchful eye of CBS.

Pressed about heavyweight champion Alistair Overeem, the CEO said, “We’re probably gonna invite Alistair to fight on the CBS card,” dispelling initial plans for an earlier return.

Coker also has big plans outside of the April fight card, particularly in the lightweight division. He intends to expand on Strikeforce’s relationship with Japanese fight promotion Dream.

First up are bouts for Gilbert Melendez and Josh Thomson, who had another battle in their rematch on Saturday night.

“(Shinya) Aoki and Gilbert and do (Tatsuya) Kawajiri vs. Thomson,” said Coker, mapping the road for his two top 155ers, intending to pit them against two other top lightweights in the world.

He insists those are plans for Melendez and Thomson, not just hopeful talk. He’s targeting the second quarter of 2010 to make both those fights happen.

“I think we’ve done some really big things in the last eight months. Making that Dream relationship activate, to me, is critical and important, because otherwise we’re just talking. It’s taken a long time to get to this point, but I think we’re on the cusp of making it happen.”

iconian
20-12-2009, 13:14
waarom is hij een grap en maakt hij zich belachelijk? hij stond in de finale van de k1 en moet achter een half jaar tegen fedor, wat doet hij verkeerd? dat doet geen enkele mma vechter hem om dit moment na, op schilt na.....

ik zie fedor ook niet eerder vechten.....

dat zegt ook niemand. Iedereen heeft respect voor wat Alistair presteert in de K1.

Maar als hij zeg na de GP: "Schrijf het op, Alistair Overeem de strikeforce kampioen gaat tegen Fedor vechten in April. Fedor you're next."

En dan het niet waarmaken maar liever in Japan vechten, slaat hij een behoorlijk figuur. Of Scott Coker moet bekend maken dat hij liever heeft dat Alistair pas later voor hem vecht, dan kunnen mensen de blaam bij Strikeforce leggen. Nu krijgt Alistair nog meer shit over zich heen.

oliebol
20-12-2009, 13:36
Shit, dat uitstellen voor vette MMA partijen komt me wel een beetje de keel uit hoor:( zou hem graag zo snel mogelijk aan het werk zien tegen een echt waardige tegenstander.

wrestler_nl
20-12-2009, 13:57
waarom is hij een grap en maakt hij zich belachelijk? hij stond in de finale van de k1 en moet achter een half jaar tegen fedor, wat doet hij verkeerd? dat doet geen enkele mma vechter hem om dit moment na, op schilt na.....

ik zie fedor ook niet eerder vechten.....

okee hij stond in de finale van k1 maar hij vecht toch op dynamite? dat betekent dat hij gewoon wedstrijdfit is , waarom vecht hij tegen Fujita en niet tegen eeen waardige tegenstander? Hij zei zelf dat hij in April tegen fedor wou vechten, nu komt hij met een gevecht in japan in april. Zijn z'n anabolen niet goed verwerkt ofzo dat hij niet in de usa wil vechten? Ik heb niets persoonlijks tegen Overeem maar hij moet gewoon een man zijn en z'n bet inleveren zoals le dat eerder heeft gedaan.

Ralph
20-12-2009, 18:10
Bummer. Zou het wel hebben kunnen waarderen als Fedor en Alistair nu eindelijk eens aan de gang gingen. Ik vind ook wel dat Alistair of zijn belt moet inleveren of dat Strikeforce hem moet strippen van zijn belt (liefst het eerste natuurlijk, dan houdt Alistair de eer aan zichzelf). Het duurt nu gewoon veeeeeeeeel te lang en op sportief vlak kan je het niet verkopen dat een 'kampioen' jaren zonder te vechten een belt kan houden terwijl er meer dan genoeg waaridige kandidaten zijn die die belt echt verdienen.
Lijkt er een beetje op dat Alistair/GG echt alleen voor het geld gaat. Ik zou het wel vet vinden als Alistair eerst alle grote namen weet te verslaan en daarna welverdiend zijn partijtjes uitkiest en dik geld binnensleept.

abdel1991
20-12-2009, 18:15
als ze nou eens de systeem van de k1 gaan aanhouden en aan het eind van het jaar een 8-man toernooi houden en de winnaar de belt krijgt had je deze problemen niet!!

Ralph
20-12-2009, 18:19
Oja: wel respect voor Alistair dat ie zoveel heeft geknokt dit jaar (buiten Strikeforce). Maar omdat het buiten Strikeforce is vind ik wel dat ie dan ook gewoon zijn belt in moet leveren. Is toch een bewuste keuze van hem en zijn management.

Naj85
20-12-2009, 22:15
als ze nou eens de systeem van de k1 gaan aanhouden en aan het eind van het jaar een 8-man toernooi houden en de winnaar de belt krijgt had je deze problemen niet!!
wel een goed idee, maar ik denk dat MMA meer energie, toernooi van 8 zou wel heel zwaar kunnen zijn

Mule-Kick
21-12-2009, 13:09
Ik zeg: Fedor vs Werdum voor de titel! Als Alistair dan eindelijk weer eens bij Strikeforce wil knokken (of misschien beter: als GG hem eindelijk weer bij Strikeforce wil laten knokken) mag ie proberen de titel terug te winnen van Fedor.

x2, heeft lang genoeg de tijd gehad om titel te verdedigen.

Justinian
21-12-2009, 13:13
Dit is geloof ik in de praktijk bij UFC niet meer mogelijk omdat na het winnen van een titelpartij het contract automatisch met 1 partij verlengd wordt, maar vroeger was dit geloof ik anders. Lijkt me ook logisch, want hoe kan een titel in het bezit zijn van iemand die niet bij die organisatie onder contract staat?
Ik sprak Martijn een paar maanden geleden hierover en die gaf aan dat dit wel degelijk het geval was m.b.t. Overeem - Strikeforce. Na de titelstrijd stond Alistair niet langer onder contract van Strikeforce. Dat valt de organisatie mijns inziens aan te rekenen, want waarom zou je iemand - die een serieuze contender is - een titelstrijd geven terwijl je weet dat zijn contract erna is afgelopen. Hiemee geef je het management van de vechter wel een erg sterke onderhandelingspositie indien de vechter wint.

Justinian
21-12-2009, 13:25
Tuurlijk is dat de organisatie aan te rekenen. Oerdomme fout van ze!
Maar ik had alsnog m'n maatregelen genomen en iets verzonnen om hem van die belt te strippen, want je geloofwaardigheid als organisatie neemt wel af als de HW-kampioen zolang de titel niet verdedigt en niet eens bij jou onder contract staat.
En of die kampioen nou Alistair, Fedor, Pietje, Achmed, of Cheng heet maakt me daarbij niet uit (voordat er weer mensen gaan huilen dat ik reageer omdat het over GG gaat).
De vraag is of je 'zomaar' een kampioen kunt strippen. Alistair heeft zijn titel terecht gewonnen en de bal ligt denk ik bij de organisatie om hem een nieuw contract aan te bieden. Het lastige hierbij is dat je de wederpartij - in dit geval Golden Glory - een uitstekende onderhandelingspositie hebt gegeven en Bas 'kennende' zal hij dit wel flink uitmelken ;) Maar goed, ik ben het op zich wel met je eens dat het de geloofwaardigheid van de organisatie niet ten goede komt. Verder denk ik dat Strikeforce er ook baat bij heeft om Alistair te behouden. Het is toch een zwaargewicht met erg veel potentie; het is niet voor niets dat de UFC interesse heeft getoond.