PDA

View Full Version : help nodig !!!!!!



italianstallion
19-12-2009, 17:21
ik zoek iemand die me kan helpen.

heb staredown4 gefilmd met men camcorder.
nu zou ik dit graag op dvd willen zetten of op men pc.!!
wie kan mij hierbij helpen voot een programma ofzo

dank

PinPoint
19-12-2009, 17:33
Pak de handleiding van je camera er eens bij zou ik zeggen. Als je die niet hebt kun je die met google zo vinden..........

Fyodor
19-12-2009, 17:53
Pak de handleiding van je camera er eens bij zou ik zeggen. Als je die niet hebt kun je die met google zo vinden..........

Inderdaad, ik geef vast een eerste aanzet:
Let me google that for you (http://lmgtfy.com/?q=camcorder+to+dvd+software)

italianstallion
19-12-2009, 18:01
[quote=italianstallion;852907]ik zoek iemand die me kan helpen.

heb staredown4 gefilmd met men camcorder.
nu zou ik dit graag op dvd willen zetten of op men pc.!!
wie kan mij hierbij helpen voor een programma ofzo

dank

Justinian
19-12-2009, 18:08
[quote=italianstallion;852907]ik zoek iemand die me kan helpen.

heb staredown4 gefilmd met men camcorder.
nu zou ik dit graag op dvd willen zetten of op men pc.!!
wie kan mij hierbij helpen voor een programma ofzo

dank
Je zou het kunnen proberen met Windows Moviemaker. Erg gebruiksvriendelijk programma en zit standaard op je pc als ik het goed heb.

K-1sunstarr
19-12-2009, 18:32
De meeste nieuwe camera's hebben mpeg.
Als je echter een vob bestand hebt, adviseer ik jou via internet te zoeken naar een converteer progje, om je video om te zetten naar avi bestand zodat je het event. ook bijv. op youtube of internet kunt zetten.
Converteren van ( camera ) = mpeg (vob ) naar avi bestand ( zeg maar kwaliteit van youtube )

italianstallion
19-12-2009, 18:52
oke hier ben ik dus een leek in !!!!!!!!!!!!!
het is een Sony DCR HC23
heb geen kabel of software voor dit toestel dus ??????

Pepe the Ice-Murderer
19-12-2009, 19:13
K1 sunstarr, sorry maar je uitleg is niet goed.

Italianstallion: ten eerste ga je naar mediamarkt of iets dergelijks en koop je een DV-kabel, ook wel FireWire genaamd.

Dit kabeltje steek je in je camera in het poortje waar op staat DV OUT

Vervolgens steek je het andere einde in de juiste poort op je pc.

Dan open je je montageprogramma, ik raad je windows moviemaker aan omdat dat voor hobbyisten erg makkelijk is.
Je volgt de stappen die uitgelegd worden, ten eerste het capturen, inladen in het nederlands.
Dit is noodzakelijk omdat dit het eigenlijke overschrijven is van de tape naar de pc.

Vervolgens knip en plak je er maar op los en vervolgens zal je het project op een dvd kunnen branden.

Wil je een ander formaat (moviemaker gebruikt meestal avi) dan kan je nog altijd exporteren naar je harde schijf.

Dit is in een notedop een handleiding tot montage ;) succes ermee.

Pepe the Ice-Murderer
19-12-2009, 19:17
Camera's hebben geen extensies. Ze gebruiken tapes. Je krijgt pas een extensie als er een bestand wordt gevormd, uiteraard pas na overzetten.

En dit bepaal je volledig zelf, in mpeg alleen al zijn er enorm veel varianten.
Wil je het filmpje op youtube plaatsen exporteer je best een .mov bestand (quicktime).

Dit laat je toe HD of DV beelden in erg mooie kwaliteit in een klein bestand te exporteren.

Wil je meer hulp stuur me een PM. Ik heb het erg druk, maar ik wil je zeker helpen!

Greets

K-1sunstarr
19-12-2009, 19:26
Even gegooglet.
Je moet 1394 poort + kabel hebben voor een mooi beeldresultaat, met usb is deze kwaliteit laag.
Een min punt van dit camera, je moet een aparte kabel kopen om je film op de pc te krijgen.

Tip: neem contact op met sony wat voor oplossing ze hebben voor jou probleem.
Het is niet voor niks dat ze geen software en kabels meegegeven!

italianstallion
19-12-2009, 21:19
ok allemaal ne dikke dank u