PDA

View Full Version : Exit Mexico op tornooi in Cancun



Christophe
21-12-2009, 22:06
Terwijl jullie daar in Europa begraven werden onder een dik pak sneeuw, ben ik afgelopen weekend even op (vrijdag) en neer (zondag) naar Cancun gegaan voor een lokaal tornooi. Er zitten - naar het schijnt - heel wat goede hogere gordels in dat deel van Mexico, en de organisator had een speciale kampioensgordel (een beetje zoals die van de UFC en aanverwanten) laten maken voor het Open Gewicht (alle gordels) BJJ en het Open Gewicht (alle gordels) grappling ... dus ik dacht die goede vechters daar zeker te zullen treffen.

Jammer maar helaas: verkeerd gedacht. Buiten mij was er welgeteld één paarse gordel die kwam om te vechten. Er was nog een goede paarse gordel, maar die had de voorgaande week zijn onderrug geblesseerd, en kon dus jammer genoeg niet vechten. Verder waren er heel wat blauwe en witte gordels, maar toch minder dan ik had gedacht. Misschien iets te dicht bij Kerst?

In ieder geval, ik was er en ik wou wel zo'n gordel mee naar huis nemen. Elke keer als ik op Mixfight zit moet ik naar die gordel van Gegard kijken, en zo is er onbewust toch een behoefte gecreeërd. :p

Mijn eerste gevecht was tegen de paarse gordel en duurde nog geen 30 seconden. Als je voor de takedown gaat, is er altijd een risico op guillotine ... en dat weet die kerel nu ook! ;)

Na dat gevecht, heb ik nog 8 keer gevochten (3 keer tegen een witte bander, 5 keer tegen een blauwe, waaronder eentje van 200 kg. ... of toch erg dicht in de buurt) en wist ik alles op submission te winnen. Eindresultaat: 1ste plaats paars, 1ste plaats Open BJJ, 1ste plaats Open Grappling én beker voor meest technische vechter. Ook leuk, buiten de gordel kreeg ik ook €100 voor de 1ste plaats Open Grappling. Dat hielp dan toch in de reisonkosten.

http://img693.imageshack.us/img693/3205/cimg0245c.jpg
Foto met gordels, beker en organisator

De sfeer was in ieder geval erg goed, ik heb weer heel wat goede contacten gemaakt.

Ik ben nog wat foto's voor jullie aan 't uploaden, en ik heb mijn camera voor mijn gevechten in de handen van wat mensen geduwd met "wisselende" resultaten. Ik ga een compilatie-filmpje maken (maar wanneer?) en dat hier dan ook wel neerzetten. Alleen wat geduld, het zijn nu eenmaal de feestdagen! ;)

Nog een lollig detail: kunnen jullie geloven dat ik op de terugreis met die beker door heel de luchthaven heb gelopen, hem mee kon nemen als handbagage (bovendien oningepakt) en dat er helemaal geen probleem was?!?! :eek:

Viva Mexico! :D

Christophe
21-12-2009, 22:11
http://img693.imageshack.us/img693/4332/cimg0257.jpg
De gordels die - tegen mijn verwachting in - erg goed zijn afgewerkt. Leuk om te hebben, en hopelijk helpen ze me een beetje om wat volk te trekken voor mijn BJJ-school.

Justinian
21-12-2009, 22:14
Super Christophe, gefeliciteerd. Ik ben blij om te lezen dat we je middels Mixfight toch een beetje hebben gemotiveerd om zo'n gordel mee te nemen :D Thanks voor je bericht!

MMAFAN-1122
21-12-2009, 22:14
Gefeliciteerd...

Jeru
21-12-2009, 22:17
Hahaha mooi man! Jammer dat er niet zoveel tegenstand was, maar dat mag niet deren. Je moet zorgen dat je in het lokale krantje komt met deze prestaties of op de lokale tv :)

Christophe
21-12-2009, 22:31
http://img709.imageshack.us/img709/5522/cimg0220o.jpg
De plaatselijke miss Aardbei die me de medaille voor de paarse categorie overhandigd. De blauwe gordel (die van 200kg.) hadden ze erbij geduwd, omdat die nergens anders terecht kon.


http://img199.imageshack.us/img199/5323/cimg0224l.jpg
De andere paarse gordel, leraar van Brasa Merida. Leuk detail, hij heeft een gi van Felipe Costa gekregen/gekocht met de patch van Exit in België. Het heeft hem toch niet geholpen! ;)


http://img709.imageshack.us/img709/8351/cimg0225.jpg
De kerel met zijn blauwe t-shirt is de - naar het schijnt - goede paarse bander die zijn rug geblesseerd had. Ondanks dat het van origine een Duitser is, blijkt het toch een erg coole kerel te zijn. Hij heeft de Gracie Barra-school in Playa del Carmen.

De andere kerel had ik al op het nationaal kampioenschap ontmoet, toen mijn leerling van hem won in de halve finale. Ook erg relaxe gast, ´s avonds ben ik met hem en zijn vriendin wezen stappen, samen met haar 2 bodyguards. Bleek dat ze van één van de rijkste families van Cancun was. Het is me hier toch wel een andere wereld!


http://img199.imageshack.us/img199/4589/cimg0243d.jpg
Podium Open Grappling (+ organisator)

Christophe
21-12-2009, 22:35
Hahaha mooi man! Jammer dat er niet zoveel tegenstand was, maar dat mag niet deren. Je moet zorgen dat je in het lokale krantje komt met deze prestaties of op de lokale tv :)

Thanks amigo!

Ik ga inderdaad proberen in de lokale kranten te komen. Mijn schoonvader, die de eigenaar van één van de grootste kranten hier in Leon persoonlijk kent, is er al mee bezig!

Enne ... krantje?! Die dingen verkopen ze hier dagelijks met een oplage die in de buurt komt van de nationale kranten bij ons! :eek:

Hendy
21-12-2009, 22:36
Thanks voor je verslag man.

En uiteraard gefeliciteerd!!

mdk
21-12-2009, 22:54
Gefeliciteerd met je behaalde resultaten!

Ook een erg leuk verslag, ben benieuwd naar de rest.

En welke betere reclame kan je krijgen dan als leraar alles te winnen!

PD_EC
21-12-2009, 23:00
gefeliciteerd Christophe

Christophe
22-12-2009, 08:12
Gefeliciteerd met je behaalde resultaten!

Ook een erg leuk verslag, ben benieuwd naar de rest.

En welke betere reclame kan je krijgen dan als leraar alles te winnen!

Thanks amigo ... ik denk ook dat het goede reclame zal zijn. Ik houd jullie op de hoogte! ;)

dirk5
22-12-2009, 09:28
mmmmmmmmmmmm... Cancun...

oja, ook nog gefeliciteerd trouwens :)

micha
22-12-2009, 09:41
gefeliciteerd man.

top

FightingDutchman
22-12-2009, 09:49
Goed gedaan man! Proficiat!

Hebben je leerlingen niet gevochten trouwens? Lees niets over hun prestaties?

ChimiChero
22-12-2009, 11:48
Gefeliciteerd!!

el bastardo
22-12-2009, 11:51
Feli Cabron! Dat beloofd een gouden toekomst in Cancun ;)

marcelt
22-12-2009, 11:58
Cool. Gefeliciteerd. Hoe ben je daar eigenlijk terecht gekomen?

Ronald
22-12-2009, 12:44
Elke keer weer leuk om te lezen hoe het daar loopt in Mexico :thup:

Richelieu
22-12-2009, 12:49
Gefeliciteerd Christophe! Er leuk om te lezen.

Tony
22-12-2009, 13:24
Super Christophe... leuke foto's!

Volgens mij heb je je draai wel gevonden daar in mexico, nietwaar?

EdwinC
22-12-2009, 14:30
Congrats met je behaalde resultaten. Ben wel benieuwd naar je actie foto's.

joost
22-12-2009, 15:25
Top man amigo! :D Relaxed op en neer naar Cancun!

Gefeliciteerd met de prijzen! en in 2010 weer in Ede te vinden? ;)

Christophe
22-12-2009, 20:25
Hebben je leerlingen niet gevochten trouwens? Lees niets over hun prestaties?
Dat klopt, ik ben alleen gegaan. Het was een reis van 3 dagen (vrijdag gaan, zaterdag vechten en zondag terugkomen) en dat was toch een kostelijke zaak, terwijl het eindejaar zowiezo al genoeg onkosten met zich meebrengt. Voor mij was het een goede "investering" omdat ik wist dat ik een goede kans had op die gordels.


Cool. Gefeliciteerd. Hoe ben je daar eigenlijk terecht gekomen?
Vrijdag 18 december:
Taxi van mijn huis naar de buscentrale (1/2u, $70),
Bus van León naar Guadalajara (3u, $275),
Taxi van de buscentrale naar de luchthaven (1/2u, $175),
Vlucht van Guadalajara naar Cancun (3u, $2600 heen en terug),
Vervoer door leerling organisator naar hotel (gratis, 15 min.)

Wil je ook weten hoe ik terug ben geraakt?! :p

Hahahahaha, en als je eigenlijk bedoelde "hoe wist je dat ze dat tornooi hadden" dan is het antwoord: via dit "forum" Jiu Jitsu Mexico (http://jiujitsumexico.blogspot.com/) ;)


Super Christophe... leuke foto's!

Volgens mij heb je je draai wel gevonden daar in mexico, nietwaar?
Ik doe m'n best ... en je moet roeien met de riemen die je hebt, right?! ;)


Top man amigo! :D Relaxed op en neer naar Cancun!

Gefeliciteerd met de prijzen! en in 2010 weer in Ede te vinden? ;)

Thanks amigo ... enne, I wish! Echt, ik mis de tornooien en de gevechten in "de lage landen" enorm! :(

ijsblok
22-12-2009, 20:56
christophe, even voor mijn informatie.. zijn dat amerikaanse dollars?

Bert Kops
22-12-2009, 21:47
Hey Christophe te gek man!

Christophe
23-12-2009, 02:13
christophe, even voor mijn informatie.. zijn dat amerikaanse dollars?
Nope, Mexicaanse pesos. Ze gebruiken hetzelfde symbool, alleen met één verticale streep. Om helemaal correct te zijn, is een dollar eigenlijk $1 USD en een peso $1 MXN ... maar daar was ik te lui voor. ;)

In ieder geval, €1 is ongeveer $18 MXN



Hey Christophe te gek man!
Thanks Bert.

Trouwens, ook al kijken ze hier in Mexico zo naar de Verenigde Staten, het worstelen is hier zo goed als onbekend. Dus als je ooit niet weet waar je op vakantie moet ...

;)

Christophe
28-12-2009, 21:47
Je moet zorgen dat je in het lokale krantje komt met deze prestaties of op de lokale tv :)

Done ;)

Periódico a.m.
(http://www.am.com.mx/Nota.aspx?ID=374120)