PDA

View Full Version : Beste K1 vechter ooit?



T15Boxing
21-12-2009, 23:58
Laten we stemmen. Eerst was het grotendeels tussen Hoost en Aerts, maar nu lijkt het erop dat Schilt ook recht heeft op zo'n titel?

J_roen
22-12-2009, 00:00
Vind nu nogsteeds hoost. Maar weet wel bijna zeker dat Schilt het zal worden als hij niet binnen nu en een paar jaar stopt.

angelo_1
22-12-2009, 00:01
tot nu toe ernesto hosta zoals de japanners het zeggen maar de anderen zijn nog in de race alhoewel van aerts ik niet weet of ie volgend jaar nog mee doet met de wgp 2010 en sem schilt zou hem zomaar nog een keer kunnen gaan winnen

Naj85
22-12-2009, 01:02
Mr. K1 Peter Aerts!!

GerritTonijn
22-12-2009, 01:09
waar is overeem?

RINGS INFO
22-12-2009, 01:28
Mr. K1 Peter Aerts!!

x2

arabic-sniper
22-12-2009, 01:30
Iemand anders, namelijk Badr Hari

abdel1991
22-12-2009, 01:31
ik vind dat als je ray sefo in dit lijstje toevoegd dat badr er ook zeker in mag staan maar peter aerts blijft de beste voor mij iniedergeval

Tony Galento
22-12-2009, 01:34
ik vind dat als je ray sefo in dit lijstje toevoegd dat badr er ook zeker in mag staan maar peter aerts blijft de beste voor mij iniedergeval


Sefo heeft niets in dit lijstje te zoeken, net als Badr.

T15Boxing
22-12-2009, 04:11
ik vind dat als je ray sefo in dit lijstje toevoegd dat badr er ook zeker in mag staan maar peter aerts blijft de beste voor mij iniedergeval

Badr zal de beste k1 vechter ooit worden maar hij is nog net begonnen.


Sefo heeft niets in dit lijstje te zoeken, net als Badr.

Sefo's wins: Le Banner, Mcdonald, Abidi, Musashi, Leko, Hunt, Bernardo, Yvel, Aerts, Ruslan 2x en Manhoef.

T15Boxing
22-12-2009, 04:12
Ik had niet verwacht dat niemand voor Schilt zou stemmen. Beetje bitter net als ik?:D

PigDog
22-12-2009, 05:10
Ik heb op Schilt gestemd, puur door zijn prestaties en zijn onderlinge resultaten tegen de andere vechters hierboven beschreven.
4 x WK en ook van Hoost gewonnen...

Ga je polls doen over de mooiste vechter of de sympatiekste enz.. dan zal ik een ander kiezen..

blackadder
22-12-2009, 06:33
Peter Aerts. Maar dat is een persoonlijke keuze.

ashi76
22-12-2009, 07:55
Schilt is op afstand de beste.

Glen
22-12-2009, 08:49
De vraag is toch beste (is meetbaar) en niet populairste?
Dan kom je volgens mij toch bij Schilt uit, tot nu toe ongeslagen in de tournooivorm K-1......

MB667
22-12-2009, 10:16
1Aerts
2Hoost
3Schilt

Pernik
22-12-2009, 10:31
1 Aerts
2 Hoost (1 als hij niet 2 keer van Sapp had verloren)
3 Schilt (meetbaar misschien de beste, maar door zijn uitstraling nipt onder Aerts en Hoost)

el bastardo
22-12-2009, 10:47
1 Aerts (elke editie in de finale en 3x winnen en nog steeds op top-niveau meedraaien)
2 Hoost (4x winnen en de manier waarop)
3 Schilt (4x winnen waarvan 3x achter elkaar. Als Sem nog wat jaartjes doorgaat zal hij beide andere heren naar de kroon steken)

Tony Galento
22-12-2009, 11:00
Badr zal de beste k1 vechter ooit worden maar hij is nog net begonnen.



Sefo's wins: Le Banner, Mcdonald, Abidi, Musashi, Leko, Hunt, Bernardo, Yvel, Aerts, Ruslan 2x en Manhoef.


Ja und? Sefo heeft nog nooit de titel gewonnen. Badr ook niet trouwens.

Aerts won op z'n 24e z'n eerste titel, Badr niet.

Hoost won 'm vier keer en is dus de grootste k-1 vechter. Geen discussie over mogelijk.

Marquis
22-12-2009, 11:13
Hoost the greatest !!

TOON
22-12-2009, 11:24
Ja und? Sefo heeft nog nooit de titel gewonnen. Badr ook niet trouwens.

Aerts won op z'n 24e z'n eerste titel, Badr niet.

Hoost won 'm vier keer en is dus de grootste k-1 vechter. Geen discussie over mogelijk.

won schilt hem niet ook vier keer? en zelfs 3 keer op rij....? won hoost niet een keer terwijl hij de kwartfinale van sapp verloren had???
kijk als je puur naar de prestaties kijkt is het schilt die denk ik de meeste aanspraak erop maakt.....dus dat er geen discussie over mogelijk is lijkt me wat te kort door de bocht....

persoonlijk heb ik op aerts gestemd! all time favorite!!

marcelt
22-12-2009, 11:48
Veel mensen stemmen op hun favoriet, maar de vraag is wie is de beste. Hoost en Schilt wonnen beide 4x het toernooi. Schilt won echt van iedereen. Van Aerts en Badr in finale, van Hoost in halve finale. Dus Schilt is de beste .

Mijn favorieten zijn Ernesto en Remy.

el bastardo
22-12-2009, 11:53
Je kan naar titels kijken, je kunt naar constantheid kijken, je kunt naar finale plaatsen kijken, je kunt kijken naar hoe lang iemand meedraait en de prestaties die daarbij geleverd worden.
Op basis van al deze dingen bij elkaar, gaan mijn voorkeur uit naar Aerts.

Tony Galento
22-12-2009, 12:04
won schilt hem niet ook vier keer? en zelfs 3 keer op rij....? won hoost niet een keer terwijl hij de kwartfinale van sapp verloren had???
kijk als je puur naar de prestaties kijkt is het schilt die denk ik de meeste aanspraak erop maakt.....dus dat er geen discussie over mogelijk is lijkt me wat te kort door de bocht....

persoonlijk heb ik op aerts gestemd! all time favorite!!


Hoost is geen natuurlijke zwaargewicht.

Schilt wel.

Ik schat Hoost technisch hoger in. De betere kickbokser.

Anderson
22-12-2009, 12:19
beste k1 win percentage. Dan kan je er niet om heen.

1Shilt 85% win percentage
2Hoost 81%
3 le Banner 78,9
4 Aerts 76,8

Gerben Zonderland
22-12-2009, 12:52
Als je al 17 jaar aan de top meedraait - van het begin af aan - en nu nog steeds presteert (Saki/Zimmerman verslagen..) dan ben je voor mij de beste!!!
AERTS dus!!!

Tony Galento
22-12-2009, 12:58
beste k1 win percentage. Dan kan je er niet om heen.

1Shilt 85% win percentage
2Hoost 81%
3 le Banner 78,9
4 Aerts 76,8


Hoost heeft meer partijen gevochten.

Anderson
22-12-2009, 13:16
Het gaat om winst percentage van al hun kickboks gevechten. Dan klopt mijn lijstje.

Tony Galento
22-12-2009, 13:19
Het gaat om winst percentage van al hun kickboks gevechten. Dan klopt mijn lijstje.


Het zegt niets.

Justinian
22-12-2009, 13:24
Beste, op basis van zijn prestaties: Sem Schilt
Persoonlijke favoriet: mr. K-1, Peter Aerts

Richelieu
22-12-2009, 13:40
Je kan naar titels kijken, je kunt naar constantheid kijken, je kunt naar finale plaatsen kijken, je kunt kijken naar hoe lang iemand meedraait en de prestaties die daarbij geleverd worden.
Op basis van al deze dingen bij elkaar, gaan mijn voorkeur uit naar Aerts.

Same here! Denk dat zijn prestatie om zo lang op dat niveau mee te draaien ongeevenaard zal blijven!

Nick The Quick
22-12-2009, 13:51
Ik zelf heb gekozen voor Ernesto Hoost..

Maar ik mis 1 naam in dit rijtje..Mark Hunt..

Hij is niet de beste allertijden.. maar heeft toch heel wat mensen verslagen en ook de K1 gewonnen..

Als je dan sefo en le banner in het rijtje ziet, vind ik dat hij er zeker bij moet staan..

d3mon1977
22-12-2009, 14:02
Ernesto Hoost

EdwinC
22-12-2009, 14:15
Mr perfect Hoost.

Geweldige tacticus in de ring.

Wellicht volgend jaar Schilt.

En mijn respect gaat uit naar Aerts vanwege zijn vaste plaats in de finals.

MJOKKIE
23-12-2009, 16:41
1)Ernesto Hoost!

Ten tijde van K-1's lancering (1993) een halfzwaargewicht en bovendien al aardig op leeftijd. Toch duurde het nog vier jaar voor hij zijn eerste titel zou veroveren. Overigens niet zijn laatste. Die pakt hij, dan 37 jaar oud, in 2002 en is daarmee de eerste vechter met vier K-1titels. En dat in een tijd dat er nog echte battle's werden uitgevochten.
Alle toppers van toen hebben elkaar de hersens in geslagen. Nooit was de uitslag zeker.
Hoost had zeker niet de hardste klap en niet de sterkste fysiek. Wel de beste timing, fabelachtige techniek en tactiek. Voor mij, en voor vele Japanners die hem de bijnaam Mister Perfect toedeelden, is hij dan ook de grootmeester van de K-1.

2) Sem Schilt.

Met zoveel titels in zo'n korte tijd kun je niet om hem heen. Maar ik blijf met zijn fysiek in mijn maag zitten. Feit blijft dat hij hij gewoon een volle kop boven de rest uittorent en dertig kilo meer naar de weegschaal meebrengt. Tja..En een warrior zoals Aerts en Hoost, die pijn en vooral een klap professioneel wegbijten, is ook niet hoe we Sem kennen.
Sem is gewoon efficient. Maakt perfect gebruik van zijn natuurkundig voordeel en is viervoudig kampioen. Punt

3) Peter Aerts

Warrior van het zuiverste ras. Komt altijd om te knokken en heeft als tweede vechter de titel gepakt. En als derde, en als zesde. Daarna hield het sprookje op, en dat heeft Aerts mede aan zichzelf te danken. Als hij iets zuiniger met zijn lijf was omgesprongen, wie zal het zeggen..
Met vooral Hoost, maar ook le banner, Mike Bernardo en Andy Hug heeft Peter Aerts K-1 het gezicht gegeven dat het nu nog steeds heeft. Deze mannen hebben de weg geplaveid voor de huidige generatie. En Aerts maakt daar nog steeds onderdeel van uit!

4) Remy Bonjasky

Puur op basis van zijn drie titels. Maar tussen Bonjasky en het bovenstaande trio gaapt een gat.
Fabelachtige traptechniek, beperkte bokser, goede tacticus, maar geen vechtershart. Bonjasky is niet te stuiten als het meezit, maar als het niet gaat zoals hij dat wil, dan wil hij zijn koppie nogal eens laten hangen. Een 'confidence fighter'

5) Andy Hug

Een van de eerste kampioenen, ook al hielp de jury hem als 'halve japanner' een handje. Maar ook een echte strijder, die enorm heeft bijgedragen aan de populariteit van K-1

oliebol
23-12-2009, 18:19
Ik ga voor Schilt, elke GP die hij meegedaan heeft heeft hij gewonnen. Zijn stijl is misschien niet de mooiste, maar blijkbaar wel de effectiefste!

unclebase
26-12-2009, 16:34
Peter Aerts!

Biiyen
26-12-2009, 16:54
Semmy is de beste ooit

arabic-sniper
26-12-2009, 20:11
Ja und? Sefo heeft nog nooit de titel gewonnen. Badr ook niet trouwens.

Aerts won op z'n 24e z'n eerste titel, Badr niet.

Hoost won 'm vier keer en is dus de grootste k-1 vechter. Geen discussie over mogelijk.
Klopt dat heeft Badr ook niet, maar de competie van nu is wel zwaarder dan toen ;)

mokumnised
26-12-2009, 20:23
Aerts, alleen al omdat ie er vanaf het begin bij is, met topresultaten.

TOON
26-12-2009, 22:59
Klopt dat heeft Badr ook niet, maar de competie van nu is wel zwaarder dan toen ;)

tja en dat weet ik dus niet....er zijn een stuk of 6 vechters die de absolute top zijn en dan gaapt er een behoorlijk gat....ik heb het idee dat het vroegah wat dichter bij elkaar lag allemaal....al waren de afgelopen twee GP's wel fucking spannend!!

blackadder
26-12-2009, 23:09
Aerts won op z'n 24e z'n eerste titel, Badr niet.
Was ie toen niet 23?

Marco
27-12-2009, 02:54
Hoost, net als Schilt 4x gewonnen maar ik denk dat het voor Hoost meer een prestatie is dan Schilt, Schilt is een topvechter maar heeft wel heel erg veel voordeel met zijn 130 kg en 2.11 mtr...

Jeru
27-12-2009, 11:06
Hoewel Schilt en Hoost meer hebben gewonnen is Peter voor mij de beste allertijden.

kooivechter
27-12-2009, 12:23
puur naar de prestaties kijkend dan is schilt veruit de beste. Ook als je meerekent dat hij van origine niet eens een kickbokser is en pas op latere leeftijd zich op kickboksen is gaan richten. Drie keer achter elkaar de k1 gewonnen, dat is nog niet eerder gepresteerd. Hij heeft hem al de 4e keer gewonnen en de 5e keer zit er ook binnen nu en 1/2 jaar aan te komen. Daarnaast is z'n enige duidelijke verliespartij tegen Hari, voor de rest heeft hij zo'n beetje alles gewonnen. Het is puur dat Japan er vorig jaar een stokje voor heeft gestoken, anders was de kans groot dat hij nu al op 5 zat. Maar goed die 5e keer komt wel.

Mark105
27-12-2009, 12:58
De beste op basis van prestaties Sem Schilt.

T15Boxing
27-12-2009, 17:53
puur naar de prestaties kijkend dan is schilt veruit de beste. Ook als je meerekent dat hij van origine niet eens een kickbokser is en pas op latere leeftijd zich op kickboksen is gaan richten. Drie keer achter elkaar de k1 gewonnen, dat is nog niet eerder gepresteerd. Hij heeft hem al de 4e keer gewonnen en de 5e keer zit er ook binnen nu en 1/2 jaar aan te komen. Daarnaast is z'n enige duidelijke verliespartij tegen Hari, voor de rest heeft hij zo'n beetje alles gewonnen. Het is puur dat Japan er vorig jaar een stokje voor heeft gestoken, anders was de kans groot dat hij nu al op 5 zat. Maar goed die 5e keer komt wel.

Peter Aerts had er een stokje voor gestoken, en ik denk dat hij nog steeds in zich heeft om Schilt te verslaan.

blackadder
27-12-2009, 18:05
Peter Aerts had er een stokje voor gestoken, en ik denk dat hij nog steeds in zich heeft om Schilt te verslaan.
Wel ironisch. Peter Aerts had voor Schilt de langste ongeslagen record. En het was ook Aerts die weer een eind maakte aan Sem's winning streak.

kooivechter
27-12-2009, 18:09
Peter Aerts had er een stokje voor gestoken, en ik denk dat hij nog steeds in zich heeft om Schilt te verslaan.

ach dat is een discussie waar wij toch niet uit gaan komen.

Sjaak
27-12-2009, 22:08
Moeilijk dit hoor :

Ik ga voor een gedeelde 1e plaats van : Ernesto, Peter, Semmy en Andy Hug (wat een mooie stijl en techniek had die toch)

Henry
28-12-2009, 13:38
Hoost is de meest berekende en technische van allemaal.

Aerts , tja daar ben ik niet zo een fan van, er zit minder strategie in bij hem. Niet echt een clear fighter.

mclahey
28-12-2009, 14:13
Hoost is de meest berekende en technische van allemaal.

Aerts , tja daar ben ik niet zo een fan van, er zit minder strategie in bij hem. Niet echt een clear fighter.

Wat voor fighter?

mclahey
28-12-2009, 14:21
ach dat is een discussie waar wij toch niet uit gaan komen.

Omdat het ook geen discussie is. Wat is dat nou voor gelul dat Japan er een stokje voor zou hebben gestoken? Hij heeft toch gewoon zelf verloren van Aerts in een partij die hij zelf heeft geaccepteerd? Wat heeft Japan daar nou mee te maken?

on topic:
Het ligt een beetje aan de vraagstelling. Puur feitelijk gezien heeft Schilt de meeste titels maar zou hij die ook gehad hebben in de tijd dat Hoost regeerde? Dat soort dingen kan je niet achteraf zeggen en dus is het ook niet echt een goede graadmeter om te zeggen: 'hij heeft de meeste titels, dus hij is de beste'.

De beste K1 vechter heeft uiteraard met titels te maken (degene met minder dan drie titels valt sowieso af wat mij betreft) maar ook met uitstraling, sportiviteit, mooie techniek, reclame voor de sport etc. etc.

En als je de vraag zo stelt zijn er maar twee mogelijke winnaars: Hoost of Aerts. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar Aerts maar als iemand Hoost zegt kan ik me daar ook wel in vinden. Schilt en Bonjasky wat mij betreft niet en alle andere die genoemd worden (Hunt???) al helemaal niet.

Guillermo
28-12-2009, 14:27
Omdat het ook geen discussie is. Wat is dat nou voor gelul dat Japan er een stokje voor zou hebben gestoken? Hij heeft toch gewoon zelf verloren van Aerts in een partij die hij zelf heeft geaccepteerd? Wat heeft Japan daar nou mee te maken?

on topic:
Het ligt een beetje aan de vraagstelling. Puur feitelijk gezien heeft Schilt de meeste titels maar zou hij die ook gehad hebben in de tijd dat Hoost regeerde? Dat soort dingen kan je niet achteraf zeggen en dus is het ook niet echt een goede graadmeter om te zeggen: 'hij heeft de meeste titels, dus hij is de beste'.

De beste K1 vechter heeft uiteraard met titels te maken (degene met minder dan drie titels valt sowieso af wat mij betreft) maar ook met uitstraling, sportiviteit, mooie techniek, reclame voor de sport etc. etc.

En als je de vraag zo stelt zijn er maar twee mogelijke winnaars: Hoost of Aerts. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar Aerts maar als iemand Hoost zegt kan ik me daar ook wel in vinden. Schilt en Bonjasky wat mij betreft niet en alle andere die genoemd worden (Hunt???) al helemaal niet.

x2
Ik ben het hier hee-le-maal mee eens. reps.