PDA

View Full Version : Groot zijn, snelheid behouden?



Irishrover
26-12-2009, 00:55
A Question to you guys:

Het is toch namelijk zo wanneer je teveel spieren hebt, je snelheid verliest.

Want ik me dus afvraag.

Hoe zorg je ervoor dat je je snel behoudt terwijl je bezig bent met het proces om gespierder ( Groter ) te worden?

Ik kon het zo 1,2,3 niet vinden op Google of whatever.

Thank ye.

Groundwork
26-12-2009, 01:14
Als je probeert je trainingen explosief te houden denk ik dat je al veel kan bereiken.
Ook je cardio niet verwaarlozen is volgens mij een belangrijk element om je snelheid te behouden.

Chico
26-12-2009, 01:26
het is voornamelijk het één of het ander imo... als je groot wilt worden wordt je langzamer... en als je snel wilt blijven groei je niet zo snel... het hangt van de manier van trainen af...

denk dat focus of dandelion je het beter uit kunnen leggen..

Edit: volgens mij hoort dit bij Technieken e.d. thuis ipv dit deel van het forum

Irishrover
26-12-2009, 01:36
@ Chico,

I'm a bit new here, ik moet nog veel speurneuzen op deze site haha.
Vandaar dat ik alles hier plaats.

Wat bedoel je met Dandelion? Me know thats a flower, of bedoel je dat niet?

@ Groundwork,

Ok, ik snap je, ik merk b.v bij bepaalde vechters zoals Alistair, Badr, ondanks ze groot gespierd zijn, ze hun snelheid behouden. They became even faster!
Ben benieuwd hoe zij het doen.

Naj85
26-12-2009, 01:44
@ Chico,

I'm a bit new here, ik moet nog veel speurneuzen op deze site haha.
Vandaar dat ik alles hier plaats.

Wat bedoel je met Dandelion? Me know thats a flower, of bedoel je dat niet?

@ Groundwork,

Ok, ik snap je, ik merk b.v bij bepaalde vechters zoals Alistair, Badr, ondanks ze groot gespierd zijn, ze hun snelheid behouden. They became even faster!
Ben benieuwd hoe zij het doen.
vraag ik me ook af, vooral Badr hari is supersnel
en muhammad ali natuurlijk, bekendste voorbeeld. een zwaargewicht, maar kon bewegen en stoten als een vlieggewicht

Irishrover
26-12-2009, 01:46
vraag ik me ook af, vooral Badr hari is supersnel
en muhammad ali natuurlijk, bekendste voorbeeld. een zwaargewicht, maar kon bewegen en stoten als een vlieggewicht

Aye, Spong for example, die is trager geworden, want to know hoe dit zit.

Misschien dat Papa Mike kan reageren:lol:

Chico
26-12-2009, 02:21
Dandelion is een lid hier... en weet wel wat van trainingsdingen...

http://www.mixfight.nl/forum/forumdisplay.php?f=30

in het deel techniek training en nogwattes kun je veel discussies vinden over trainen e.d. zitten best wel wat juweeltjes tussen...

btw.. ik vind alistair niet echt soepel vechten de laatste tijd.. heb het idee dat hij ff te groot is geworden... maar dat is slechts mijn mening... Badr Hari is wel snel voor zijn postuur...

Irishrover
26-12-2009, 03:00
Dandelion is een lid hier... en weet wel wat van trainingsdingen...

http://www.mixfight.nl/forum/forumdisplay.php?f=30

in het deel techniek training en nogwattes kun je veel discussies vinden over trainen e.d. zitten best wel wat juweeltjes tussen...

btw.. ik vind alistair niet echt soepel vechten de laatste tijd.. heb het idee dat hij ff te groot is geworden... maar dat is slechts mijn mening... Badr Hari is wel snel voor zijn postuur...


Thanks mate.
Ik hoop dat hij deze topic leest en misschien wilt reageren.
Anyway..

Toen Alistair 108.8 tegen Bonjasky vond ik hem sneller. 115 is maybe to much to handle. Toch vind ik hem aardig fast voor zo grote kerel.

Er is dan toch een bepaalde grens

Naj85
26-12-2009, 06:25
Ik vind Alistair ook nog behoorlijk snel voor zo een groot postuur
hij ontwijkt vaak klappen en trappen, dat zag je ook bijv tegen Badr hari gevechten

Chico
26-12-2009, 09:45
nou in de GP was hij niet echt snel vond ik hoor... denk dat,dat hem zeker parten heeft gespeeld in zijn partij tegen Badr... de eerste partij in GP was het eigenlijk alleen de knie de hij heeft gemaakt... voor de rest weinig... ik moet de gp maar weer eens bekijken...maar mijn indruk toen was... sjeez gast is langzaam geworden...

nick
26-12-2009, 10:05
melvin manhoef is hier een mooi voorbeeld van.

Groot qua spieren en toch super snel en explosief

Marquis
26-12-2009, 10:35
melvin manhoef is hier een mooi voorbeeld van.

Groot qua spieren en toch super snel en explosief


Melvin is klein van postuur "lengte" dus heeft minder ruimte nodig om te bewegen waardoor het veel sneller lijkt dan een Sem of een Badr..
tenminste dat ik denk ik.

Lennie
26-12-2009, 11:54
tyson natuurlijk ook niet te vergeten he

trainer Bv S'burg
26-12-2009, 13:22
A Question to you guys:

Het is toch namelijk zo wanneer je teveel spieren hebt, je snelheid verliest.

Want ik me dus afvraag.

Hoe zorg je ervoor dat je je snel behoudt terwijl je bezig bent met het proces om gespierder ( Groter ) te worden?

Ik kon het zo 1,2,3 niet vinden op Google of whatever.

Thank ye.


Beste Irishrover,

Dit is deels ook al genetisch bepaald door de aanwezigheid van meer of minder rode en witte (stamcellen) bloedlichaampjes in je lichaam. Heb je meer witte, wordt je nooit een goede duursporter maar kun je beter gaan richten op een sprint! Vergelijk het maar met een kip en een rund. De een is snel en mager en de ander........ Als je ook nog een goede aeroob/anaeroob training doet (zuurstof naar de spieren) en je past je krachttraningen aan, blijf je gewoon snel of explosief, dus die lange en kortespieren :whistling: Michel van Halderen (wellness profi center, purmerend) kan je hier alles over vertellen :thup:, dit ff kort samengevat, heeft het opletten tijdens de les toch geholpen ;)

grt Dave

Marquis
26-12-2009, 14:02
Michel van Halderen (wellness profi center, purmerend) kan je hier alles over vertellen :thup:,

grt Dave



Sluikreclame ?!? :lol:

Irishrover
26-12-2009, 15:15
Beste Irishrover,

Dit is deels ook al genetisch bepaald door de aanwezigheid van meer of minder rode en witte (stamcellen) bloedlichaampjes in je lichaam. Heb je meer witte, wordt je nooit een goede duursporter maar kun je beter gaan richten op een sprint! Vergelijk het maar met een kip en een rund. De een is snel en mager en de ander........ Als je ook nog een goede aeroob/anaeroob training doet (zuurstof naar de spieren) en je past je krachttraningen aan, blijf je gewoon snel of explosief, dus die lange en kortespieren :whistling: Michel van Halderen (wellness profi center, purmerend) kan je hier alles over vertellen :thup:, dit ff kort samengevat, heeft het opletten tijdens de les toch geholpen ;)

grt Dave

Beste Dave,

3times thanks voor je uitleg, ik wist niet dat het genetisch bepaald was.
But dan haal ik weer het voorbeeld van Spong weer bij, toen hij in de 70 woog was hij best fast. Naarmate hij bigger werd is hij much slower geworden.

Is het voor hem dan genetisch bepaald dat hij tot een bepaalde grens groot kan worden?

trainer Bv S'burg
26-12-2009, 15:36
Beste Dave,

3times thanks voor je uitleg, ik wist niet dat het genetisch bepaald was.
But dan haal ik weer het voorbeeld van Spong weer bij, toen hij in de 70 woog was hij best fast. Naarmate hij bigger werd is hij much slower geworden.

Is het voor hem dan genetisch bepaald dat hij tot een bepaalde grens groot kan worden?

Hoe het precies zit weet ik ook niet helemaal. Weet wel dat ze in de oostbloklanden een punktie van de bloedcellen maken, en aan de hand daarvan de sport voor die genen bepalen vooral op olympisch niveau.

Met bepaalde middelen kun je zo groot worden als de HULK! :fp:

trainer Bv S'burg
26-12-2009, 15:40
Sluikreclame ?!? :lol:


Joop Kasteel weet hier ook erg veel van! Hij heeft ook een eigen sportvoedingen lijn! ;)

Irishrover
26-12-2009, 15:45
Hoe het precies zit weet ik ook niet helemaal. Weet wel dat ze in de oostbloklanden een punktie van de bloedcellen maken, en aan de hand daarvan de sport voor die genen bepalen vooral op olympisch niveau.

Met bepaalde middelen kun je zo groot worden als de HULK! :fp:


Ok, het word steeds meer interessant, ze kunnen in de oostblokken dat wel doen but ik denk dat talent ook een rol speelt. Tenzij ze ook talent inspuiten haha.

Nogmaals bedankt.