PDA

View Full Version : Sherdog's prognose voor Yvel vs. JDS



Harrie Nak
30-12-2009, 11:32
The Breakdown: A case study in incredible talent coming at a heavy price, Yvel is a gifted kickboxer whose behavior also happens to border on being sociopathic. On the opposite end of the mental health spectrum is dos Santos, who has developed into one of the sport’s premier heavyweight prospects while maintaining a firm grip on his sanity.

Once upon a time, this fight would have been compelling, but Yvel is a shell of his old self and has lost the technical sheen on his game that once made him so dangerous. Now content to keep his hands low and wing lazy strikes, Yvel’s defense is full of holes that an intelligent striker like dos Santos will easily ferret out.

Just watch dos Santos’ fight with Mirko Filipovic at UFC 103 and you’ll see a fighter who understands the importance of strategy and how to execute one correctly. That sort of fight IQ has been missing from Yvel’s game from day one, and he’ll learn yet again what happens when talent alone can’t win you a fight.

The X-Factor: Any 240-pound human being with 18 years’ worth of muay Thai training is going to be dangerous, and that is something dos Santos must keep in mind. Yvel is still more than capable of ripping off another highlight-reel worthy KO. A motivated Yvel is the Yvel the world has been waiting for, and if he can reclaim just a bit of his old self, he could remind the same people who wrote him off why he was once the future of the heavyweight class.

The Bottom Line: Holding out hope for Yvel is like doing the same for Mike Tyson: Your time is better spent on other endeavors. Instead of admiring Yvel’s brilliant brand of muay Thai, we’ll be stuck watching him absorb a beating from a younger version of himself. Three synapse-scrambling rounds for Yvel come to a merciful end with dos Santos notching a unanimous decision.Beetje jammer hoe negatief men in dit stuk is over Yvel. Men lijkt zijn onbetwiste winnersmentaliteit te vergeten. Al lijkt de verwachte unanimous decision win voor JDS al meer dan wat anderen er zoal van denken...

Tony
30-12-2009, 11:51
Can go either way....

Yvel's standup is gewoon goed... PUNT
Dos santos heeft ook top bokswerk in huis...

Ik denk dat Santos het staande wilt uitvechten... daarom geef ik toch de notch aan Yvel.

iconian
30-12-2009, 11:53
een man die 9 van de laatste 10 wedstrijden wint noemen ze een "shell of his old self". en nog altijd denken ze dat boksen een betere basis voor MMA is dan kickboksen.

ik denk niet dat dos santos ook maar een moment met yvel wil staan, hij zegt steeds "I'm going to keep it standing up" wat al een teken is dat hij het niet van plan is. Anders benadruk je het niet zo.

Marquis
30-12-2009, 12:13
Dos Santos gaat gelijk naar de grond mark my words !! Dat geweld van Gilbert staand kunnen weinig vechters hebben,... behalve als je Bob Schreiber heet :lol:

Guile
30-12-2009, 13:51
Beetje jammer hoe negatief men in dit stuk is over Yvel. Men lijkt zijn onbetwiste winnersmentaliteit te vergeten. Al lijkt de verwachte unanimous decision win voor JDS al meer dan wat anderen er zoal van denken...

Tja, zo ziet de wereld buiten Mixfight hem nou eenmaal. Welke toppers heeft hij nu verslagen? Hij gaat naar de UFC, als hij daar van die 7?? parijen er 3 wint mag ie denk ik tevreden zijn. Yvel wordt hier echt overschat.

reefer
30-12-2009, 13:56
Tja, zo ziet de wereld buiten Mixfight hem nou eenmaal. Welke toppers heeft hij nu verslagen? Hij gaat naar de UFC, als hij daar van die 7?? parijen er 3 wint mag ie denk ik tevreden zijn. Yvel wordt hier echt overschat.


X2,teveel van ons hebben een zware voorkeur voor Yvel,geeft niks,is niks mis mee,maar realiseer je wel dat er buiten Nederland heel anders tegen hem word aangekeken.

Justinian
30-12-2009, 13:57
X2,teveel van ons hebben een zware voorkeur voor Yvel,geeft niks,is niks mis mee,maar realiseer je wel dat er buiten Nederland heel anders tegen hem word aangekeken.
Joe Rogan was anders bijzonder positief over Yvel ;)

YoMarK
30-12-2009, 13:58
Denk het ook een beetje.
Yvel moet zich gewoon bewijzen in de UFC, en Dos Santos is meteen een gooi in het diepe.

iconian
30-12-2009, 14:03
dos santos heeft in zn hele carriere minder dan 10 minuten gevochten, hij weet nog niet eens wat het is om op zijn rug te liggen in een echte wedstrijd.

Yvel is echt geen oude man die over the hill is, hij zag er goed uit in zijn laatste partijen en zoals we allemaal weten wilde hij wel eens te licht denken over partijen en in de voorbereiding niet helemaal ervoor leven. Nu hij de kans heeft kun je wel zeggen dan dos santos deze top10 zwaargewicht is die hem kan verbrijzelen, maar het zwaargewicht niveau in de VS is echt bedroevend en iemand met veel talent als Yvel kan zo doorstoten naar de top. Waarom niet gewoon blij zijn en hopen voor een knalpartij!

Vandaan
30-12-2009, 15:05
Ben zelf altijd een Gilbert fan geweest en heb zelfs nog een tijdje de eer gehad om met hem te trainen. Maar vind dat ze met hun stuk wel degelijk een paar goede punten hebben. Vind het zelfs wel een goed onderbouwt stuk.

Elke partij van Gilbert hoop je gewoon dat hij zwaar vooruit is gegaan en dat eindelijk al dat talent er uit gaat komen. Maar elke keer tegen goede tegenstanders is het weer het zelfde verhaal. Door zijn enthousiasme en agressie wordt hij heel snel mee naar de grond genomen.
En Gilbert vecht gewoon met heel weinig dekking. Je zag het zelfs in de blog van Dana White dat hij na elke stoot zijn handen laat zakken. Maar ja daardoor zijn, zijn partijen wel altijd spectaculair. Ben ook heel benieuwd of hij qua lucht mee kan komen me die jongens.
Maar in tegenstelling tot Sherdog hoop ik wel toch dat het er dit keer eindelijk uit gaat komen. En dat hij JDS zwaar KO slaat.

WARRR Gilbert

Biiyen
30-12-2009, 15:22
Ik hoop dat Gilbert het goed gaat doen! Geld erop zetten durf ik niet hoor. Al moet ik zeggen dat ik in zijn partij tegen Mirko heb gezien dat JDS zijn staande werk ook veel gaten heeft.

Maar dat is staande, JDS gaat dit niet staande houden. Daar geloof ik helemaal niks van.

knift
30-12-2009, 17:44
Maakt allemaal niet uit joh! Yvel zit in de ufc dus niet zeiken en allemaal duimen dat JDS ZWAAR neer gaat staand zittend vliegend of kruipend boeit niet gewoon slachten die hap!!!!!!!

WARRRRRRR YVEL.

COHIBA
30-12-2009, 18:15
Maakt allemaal niet uit joh! Yvel zit in de ufc dus niet zeiken en allemaal duimen dat JDS ZWAAR neer gaat staand zittend vliegend of kruipend boeit niet gewoon slachten die hap!!!!!!!

WARRRRRRR YVEL.

X2
Het zelfde verhaaltje met struve ..veel haters hier.

marcelt
30-12-2009, 18:26
Wel geinig. Vaak hoor je de kritiek dat we te veel onze vechters naar beneden halen ,maar als velen achter Gilbert staan levert ook dat weer kritiek op.

Sendur
30-12-2009, 19:04
Denk het ook een beetje.
Yvel moet zich gewoon bewijzen in de UFC, en Dos Santos is meteen een gooi in het diepe.

Was bij Struve ook, maar dat kwam erna goed.

YoMarK
30-12-2009, 19:57
Ik ga er in ieder geval voor duimen. Na deze partij kunnen we Yvel hopelijk tussen de top HW's plaatsen in de UFC, maar realistisch gezien kan het wel eens tegenvallen.
Hopelijk gaat hij met z'n serieuze training(ook in de states) veel vooruitgang laten zien.

Briant
30-12-2009, 19:59
Tis net voetbal, je bent voor Ajax, Feyenoord of PSV of wat dan ook, maar als oranje moet voetballen zijn we allemaal voor Oranje ;)

iconian
30-12-2009, 20:01
Maakt allemaal niet uit joh! Yvel zit in de ufc dus niet zeiken en allemaal duimen dat JDS ZWAAR neer gaat staand zittend vliegend of kruipend boeit niet gewoon slachten die hap!!!!!!!

WARRRRRRR YVEL.

fuck yeah!

http://www.youtube.com/watch?v=JOSl0fZyrYM

Emilio
30-12-2009, 20:25
Ik hoop echt dat Gilbert hem sloopt alleen vrees ik toch dat Dos Santos de wat intelligentere vechter zal zijn die fouten hard zal afstraffen.

GilbertYvelFan24
30-12-2009, 20:44
Brock Lesnar, Frank Mir bring them on:P



http://www.youtube.com/watch?v=ObD7L_0-e_w&feature=channel

DaveMalone
31-12-2009, 14:20
Schijt shitdog.... Ik bedoel, hebben ze Barnett vs Yvel wel gezien? Ja tuurlijk het ging snel naar de grond, maar zo lang overleven als iemand als Barnett je gemound heeft... Ik vond het wel indrukwekkend, en denk ook zeker dat dit meer dan een gelijke partij is en op geen enkele manier eenzijdig gaat worden zoals ze hier zeggen.