PDA

View Full Version : invoerbelasting?



mdk
30-12-2009, 13:14
wanneer je vanuit de US een artikel invoert van laten we zeggen 100$ met verzendkosten van 30$ wat ben je dan uiteindelijk nog kwijt aan het invoeren in NL?

Op de belastingsite kom ik niet veel verder dan invoerrechten en BTW maar het aantal % staat nergens vermeld...

phranq
30-12-2009, 14:44
op laten sturen als gift, dan hoef je geen invoerbelasting te betalen.

mdk
30-12-2009, 14:57
op laten sturen als gift, dan hoef je geen invoerbelasting te betalen.

Gewoon bij de comments Gift invoeren en thats it?
Damn dan heb ik vanaf nu een heel gul hart voor mezef haha.

A-team
30-12-2009, 15:04
Kom je niet altijd mee weg!

phranq
30-12-2009, 15:16
Kom je niet altijd mee weg!

Klopt, maar bij dit soort bedragen kom je er zeker mee weg! Ook als ik wat bestel op internet staat er altijd gift op het pakketje... Gewoon Gift invullen en that's it!

leks
30-12-2009, 15:26
vroeger bestelde ik heelveel vanuit de us en je kwam er vrijwel altijd mee weg, op gegeven moment werd deze melkkoe herontdekt en sindsdien kom ik er vrijwel nooit mee weg

dat gift heeft geen effect imo enkel het bedrag boven/onder de limiet

misschien ligt het er ook aan of je incidenteel iets besteld, iig moet je rekening houden met 30-40% bovenop het totaal als het misgaat

phranq
30-12-2009, 16:28
vroeger bestelde ik heelveel vanuit de us en je kwam er vrijwel altijd mee weg, op gegeven moment werd deze melkkoe herontdekt en sindsdien kom ik er vrijwel nooit mee weg

dat gift heeft geen effect imo enkel het bedrag boven/onder de limiet

misschien ligt het er ook aan of je incidenteel iets besteld, iig moet je rekening houden met 30-40% bovenop het totaal als het misgaat

iK heb in de jaren heel wat spullen via internet uit het buitenland besteld, altijd stond er gift op het pakketje en ik heb nooit iets hoeven betalen...

leks
30-12-2009, 16:50
er was een tijd dat ik gemiddeld tegen de 1000 euro per maand invoerde en ik had veel contact met anderen die in dezelfde handel zaten, dus ik weet wel ongeveer hoe dat was

het is net zoals met de gewone belasting heb ik het gevoel, vroeger kon je allerlei dingen aftrekken en glipte je nog wel is langs een bekeuring, nu ontsnapt niks meer

nu bestel ik incidenteel nog es wat, laatste keer is van juli, voor 400$ aan sportgoederen, kon ik bij fedex 117 euro aftikken :(

ben toch jaloers hoe jij dat flikt phranq misschien moet ik wel verhuizen :D

phranq
30-12-2009, 17:08
Zal wel door m'n mooie ogen komen.. ;) En aan het aankoopbedrag, echt boven de $150,- ben ik nog niet gekomen... Enniewee, ik zou er nog steeds gift opzetten, niet geschoten...

Wheelie
30-12-2009, 17:13
Zal wel door m'n mooie ogen komen.. ;)
WTF :eek: