MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 25 of 25

Thread: nieuwe tv

  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default nieuwe tv

    graag jullie hulp en advies.

    er zijn al wel vaker topics over tvs voorbijgekomen kan ik me herinneren maar ik start eigenwijs als ik ben toch een nieuwe op.

    ik wil een nieuwe flatscreen, ik heb nu een hdready van 82 cm van een paar jaar oud en ik wil naar een grotere full hd

    ik ben een Nederlander dus het moet natuurlijk zo goedkoop mogelijk.
    ik heb werkelijk geen idee waar ik naar moet kijken en wat wat betekent, de term 1080p heb ik wel ergens hjoren vallen en volgens mij is dat wel redelijk toch?

    het is vooral voor normaal gebruik, in t weekend een filmpje en heel belangrijk gamen!
    ik heb kpn interactieve tv, een harman kardon set en ik zit er zo'n 3,5 meter vandaan.
    ik heb zelf een 102 cm in gedachte, is dat een beetje een goede grootte voor de afstand?

    kan je zo zeggen welk merk bijvoorbeeld het warmste beeld heeft of is dat per type verschillend?

    zag een hele goedkope samsung voorbij komen. samsung us tegenwoordig toch wel een redelijk merk voor tv's?

    graag hoor ik wat de kenners ervan denken.

    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televis...40b550/327464/
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    of zoiets..? 700 euries is wel max

    http://www.plasma-discounter.nl/lcd-...art-112236.htm

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Ben geen kenner, maar pas de Samsung LED gekocht en dat is toch best wel vetjes... Ik zou gewoon even naar de Mediamarkt gaan om ze allemaal even van dichtbij te bekijken en dan ergens de beste aanbieding zoeken.

  4. #4
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    De term 1080 staat voor full HD, that's all. LED is zuiniger dan LCD, dus de meerprijs krijg je in de jaren terug. De warmte van het beeld is bij iedere TV zelf in te stellen, ik verdenk ze bij de mediamarkt ervan dat ze sommige tv's beter instellen, zodat die de voorkeur van de consument krijgen.
    Als je veel films kijkt, zou ik een 21:9 overwegen.
    Zelf hou ik van grote schermen, hoe groter hoe beter, maar dat is smaak.
    Ik ben zelf een sucker voor Panasonic, omdat die de zwartwaarden het beste onder controle hebben, maar in jouw prijsklasse is elk A-merk geen miskoop. Probeer gewoon zo goed mogelijk te scoren voor zo weinig mogelijk geld, en je hebt weer jaren kijkplezier.
    Maak je niet zo druk over de merken, elk A-merk heeft z'n voor- en nadelen...


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    ik heb een samsung led tv . top! let op dat je er een koopt waar je je kaart van je decoder in kan stoppen voor digitale tv. dan heb je geen decoder meer nodig

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by PigDog View Post
    Zelf hou ik van grote schermen, hoe groter hoe beter, maar dat is smaak..
    me too maar moet mn vriendin ook overtuigen

    thanks voor de info

  7. #7
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Emmen
    Posts
    14
    vCash
    126000

    Default

    Ik zag laatst nog een leuke aanbieding voorbij komen.. Helemaal gratis:
    http://www.skoftenmedia.com/images/picdump/120/05.jpg
    Onze geest, en hij alleen, ketent ons vast of bevrijdt ons

  8. #8
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Sneek
    Posts
    1.306
    vCash
    126000

    Default

    Gewoon een panasonic plasma kopen. succes verzekerd. Ik heb ooit ook een samsung lcd gehad maar die heb ik weer teruggebracht. Echt een onding.

  9. #9
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    193
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by dietrik View Post
    Gewoon een panasonic plasma kopen. succes verzekerd. Ik heb ooit ook een samsung lcd gehad maar die heb ik weer teruggebracht. Echt een onding.

    En waarom dan?

  10. #10
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Siebengewald
    Posts
    2.760
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by dietrik View Post
    Gewoon een panasonic plasma kopen. succes verzekerd. Ik heb ooit ook een samsung lcd gehad maar die heb ik weer teruggebracht. Echt een onding.

    Ik heb al 6 jaar een Samsung Plasma, ben er zeer content mee!
    I love it when a plan comes together. Colonel John Smith aka "Hannibal"

  11. #11
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    www.blackjackets.nl
    Posts
    4.297
    vCash
    126000

    Default

    Wij hebben een Philips ambilight aangeschaft, echt kicken tv kijken! Ben er blij mee en kan het idereen aanraden.

  12. #12
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Tilburg
    Posts
    360
    vCash
    126000

    Default

    Of gewoon nog ff wachten op de 3D TV

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    ik krijg pijn aan mn harses van dat 3d gebeuren, thanks voor de tips.

    @micha, ik heb geen decoder maar zon hele kast van kpn waarmee je kan opnemen digitale gids hebt en ook videoland en dat soort zaken. of kan je dat ook met n kaartje in je tv regelen?,

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Quote Originally Posted by ICON View Post
    ik krijg pijn aan mn harses van dat 3d gebeuren, thanks voor de tips.

    @micha, ik heb geen decoder maar zon hele kast van kpn waarmee je kan opnemen digitale gids hebt en ook videoland en dat soort zaken. of kan je dat ook met n kaartje in je tv regelen?,

    dat is weer wat anders. van Ziggo heb je een klein ding wat in je tv past daar past dan weer je kaartje in en dan heb je geen decoder nodig dus heb je ook maar 1 afstandbediening. het apparaatje wordt ondersteund door Ziggo en kost ongeveer 60 euro

    videoland dude?

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    ja films huren via mn tv, hoef ik de bank niet af

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

  17. #17
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Voor op je bank? Hoef je je bed ook niet meer uit...


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  18. #18
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    193
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Khanom Thom View Post
    Wij hebben een Philips ambilight aangeschaft, echt kicken tv kijken! Ben er blij mee en kan het idereen aanraden.
    Ik vond dat ambilight in het begin wel leuk, maar na een tijdje vind ik het irritant. Niet dat ik er zelf een heb, maar ze hingen bij ons boven de bar.

    (En nee, ik vond ze niet irritant omdat ik had gedronken )
    Last edited by Neivra; 13-01-2010 at 12:51. Reason: Aanvulling

  19. #19
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Ja, na 15 bier vind ik het ook irritant worden....


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by micha View Post
    gozer huren?
    ja af en toe joh, is goed voor de economie

  21. #21
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    N-H
    Posts
    467
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben ook aan het kijken , en ik denk dat ik voor een philips 7404 ga , deze heeft vind ik het mooiste beeld (ook natuurlijker dan zelfs de led) je kan er een ziggo kaart in doen of kpn digitenne kaart. scheelt weer een rot kastje+ AB, je kan sommige zenders dan ook in hd kijken.en je kan hem ook nog eens als netwerk tv gebruike.. dus films downloaden, en op je pc aanklikken , maar op je tv checken.

    hoe dan ook succes met je aankoop

  22. #22
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Nijmegen
    Posts
    561
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by micha View Post
    gozer huren?

    Zal het eens aan me vriendin vragen, ik ben daar niet zo van, gasten huren.

  23. #23
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Rilland
    Posts
    1.020
    vCash
    126000

    Default

    Wij hebben laatst een Philips ambilight full HD 100 HZ 94 cm gekocht. Hij is vet! Als je veel gamed moet je vanaf 100 HZ nemen anders krijg je vertraging in beeld heb ik me laten vertellen. Plasma vind ik persoonlijk niks, beetje te flets maar dat kan aan mij liggen. Verder moet je de grootte van het beeld berekenen door de diameter in inch te delen door 10 en dan heb je de afstand in meters (maar het kan ook zijn dat mij fantasie nu op hol slaat...)
    Maar wat helemaal vet is, is dat ik nu al een maand alle zenders heb (foutje bij Delta) dus ik kijk elke dag films hahaha!
    Succes

  24. #24
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Kim View Post
    Wij hebben laatst een Philips ambilight full HD 100 HZ 94 cm gekocht. Hij is vet! Als je veel gamed moet je vanaf 100 HZ nemen anders krijg je vertraging in beeld heb ik me laten vertellen. Plasma vind ik persoonlijk niks, beetje te flets maar dat kan aan mij liggen. Verder moet je de grootte van het beeld berekenen door de diameter in inch te delen door 10 en dan heb je de afstand in meters (maar het kan ook zijn dat mij fantasie nu op hol slaat...)
    Maar wat helemaal vet is, is dat ik nu al een maand alle zenders heb (foutje bij Delta) dus ik kijk elke dag films hahaha!
    Succes
    100 hz heeft meer beeldlijnen, en geeft dus een rustiger beeld, maar heeft volgens mij niet zoveel met de snelheid te maken. Die word er wel altijd bij vernoemd, in Ms.Het heeft te maken met de snelheid waarmee een pixel van kleur veranderd. Als je 5Ms of minder hebt zit je wel OK, anders zit je naar voetbalwedstrijden te kijken, en is de bal een streep.
    Plasma hoeft niet flets te zijn, maar straalt wel minder licht uit dan LCD. Als er geen direct zonlicht op je scherm valt, is het iets rustiger aan de ogen dan LCD, dat is immers net of je in een lamp kijkt.

    Enne, als ik alle zenders zou hebben, zou mijn fantasie ook regelmatig op hol slaan...


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  25. #25
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Rilland
    Posts
    1.020
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by PigDog View Post
    100 hz heeft meer beeldlijnen, en geeft dus een rustiger beeld, maar heeft volgens mij niet zoveel met de snelheid te maken. Die word er wel altijd bij vernoemd, in Ms.Het heeft te maken met de snelheid waarmee een pixel van kleur veranderd. Als je 5Ms of minder hebt zit je wel OK, anders zit je naar voetbalwedstrijden te kijken, en is de bal een streep.
    Plasma hoeft niet flets te zijn, maar straalt wel minder licht uit dan LCD. Als er geen direct zonlicht op je scherm valt, is het iets rustiger aan de ogen dan LCD, dat is immers net of je in een lamp kijkt.

    Enne, als ik alle zenders zou hebben, zou mijn fantasie ook regelmatig op hol slaan...
    Iwan: schatje ik mis je, je zit alleen maar achter die tv
    Kim: nog ff en de proeftijd is voorbij *zap*

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •