MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 27

Hybrid View

  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Camerabg1 Mixfight on Tour: Friends Gym + Interview Dennis Krauweel

    Mixfight on Tour – Friends Gym

    Tekst: Michel Vos
    Fotografie: Jolanda


    Vandaag was Mixfight.nl op bezoek bij Friends Gym in Zevenbergen, thuisbasis van Team Superpro. Gevestigd in een oude gymzaal is het meest in het oogspringende kenmerk de grote zaal waar een grote ring staat opgesteld met daarboven een groot logo van Friends Gym. Binnen Friends Gym wordt er les gegeven in Thaiboksen, MMA (Hans Stinger), Boxercise en Taekwondo.

    De hele gym ademt een sterk Rocky gehalte uit. De sportschool is pakweg 160 vierkante meter groot en er ligt een vaste worstelmat voor de MMA training. Het Rocky gehalte is ook deel van de charme, aldus Dennis Krauweel: "We zijn momenteel bezig met een nieuw pand en ik wil ook daar die sfeer proberen vast te houden. Het hoort er een beetje bij. Maar we gaan natuurlijk wel voor een paar mooie verbeteringen. Zo zal er meer ruimte zijn in de trainingszaal en gelet op de drukte tijdens de trainingen is dat geen overbodige luxe!"

    Dennis zijn oorsprong ligt in het Muay Thai, waar hij in 1984 mee is begonnen in Dordrecht bij Muay Thai Gym. Daarna is hij verder gegaan bij Maeng-Ho te Breda, een sportschool die eigenlijk kan worden gezien als de voorloper van Golden Glory, omdat Cor Hemmers en Ramon Dekkers daar ook hun roots hebben liggen.

    Friends Gym en Team Superpro kennen een redelijk unieke samenstelling. Dit heeft te maken met het feit dat de vechters uit diverse management teams wegkomen, maar wel gezamelijk trainen. Team Superpro bestaat o.a. uit: Albert Kraus, Rico Verhoeven (Showtime), Alviar Lima (in samenwerking met Beast of the East), Tahir Menxhiqi (opkomend talent), Hans Stringer, Henry van Opstal, Jordi van der Sluis en Rini van Gelderen (waarbij de laatste drie leerlingen van Albert Kraus uit Oss zijn.

    Daarnaast wordt het niveau flink aangescherpt door uit de diverse kampen de aanstormende talenten mee te laten draaien gedurende de trainingssessies. Voor de buitenlandse vechters die mee trainen is er vlakbij (op 200 meter) ook woonruimte aanwezig waar ze kunnen verblijven gedurende hun trainingcamps in Nederland. Er is dus veel interesse van uit het buitenland voor Friends Gym. "Als we winnen is het altijd interessant voor partijen om met ons samen te werken. Kwalitatief hebben we gewoon een goeie groep. En het niveau van de training is gewoon hoog. Dat zorgt voor veel interesse..", zegt Krauweel.

    Als we Dennis en Albert vragen wie er zoal hebben meegetraind beginnen ze beide te lachen.. "Dan zijn we nog wel even bezig hoor.."

    Ole Laursen,Erhan Deniz,Dennis Schneidmiller,Nicky Holzken,Chahid,Daniel Ghita,Singh Jaydeep(K-1 vechter).Lloyd van Dams,Rudolf Durica,Gokhan Saki,Denes Racz,Sucz Barnabas,Vitor Vianna,Sandor Bardosz(Olympisch Zilver worstelen) en zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
































































































































































    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Interview Dennis Krauweel:



    Je zat regelmatig in Thailand voor Superpro. Ben je hier nog steeds veel te bekennen?
    "De laatste tijd wat minder. De focus ligt nu meer op Europa en Japan. Voorheen ging ik na een trip naar Japan rechtstreeks door naar Thailand. Daar ben ik ook wel eens mixfight.nl leden tegengekomen. Maar momenteel loopt de productie van onze vechtsportartikelen gewoon goed en heb ik er minder omkijken naar. Op zich best jammer want het is een mooi land."

    Je hebt een mooi team neer gezet, wat zijn de ambities van het team?
    "Het team is momenteel met name internationaal erg sterk. Daar ligt onze focus ook. Dit is eigenlijk voortgekomen uit de Superleague waar we in 2002 al erg veel in het buitenland actief waren. Nederland vechtsportland is erg klein en je komt elkaar natuurlijk veel tegen. Daarnaast is de hele internationale ervaring voor vechters natuurlijk ook interessanter. Zakelijk gezien is Japan niet oninteressant natuurlijk, hoewel dat met name opgaat voor de zwaargewichten."

    Je werkt samen met Beast of the East. Hoe zit deze samenwerking er in de praktijk uit?
    "Johannes is iemand die zijn hele ziel en zaligheid geeft voor zijn team. Dat zie je ook terug in de samenwerking. Je kunt in dat opzicht ook meer spreken van een vriendschap. Dat merk je ook terug in de sfeer binnen het team onderling."

    Binnenkort het gala i.v.m. het 10-jarig bestaan. Je werkt samen met een andere partij. Wie is deze partij en hoe zijn jullie tot een samenwerking gekomen?
    "We zijn al geruime tijd bevriend met Time for Action en het leek ons leuk om gezamenlijk eens iets op te zetten. Time for Action viert haar 10e evenement en Team Superpro haar 10 jarig bestaan. Dat leek een leuk aanknopingspunt om beide fanbases te trakteren op een super evenement."



    Op 7 maart 2010 wordt het Time for Action presents Team Superpro 10 year Anniversary evenement gehouden in de Jan Masskinkhal te Nijmegen. Dat Dennis de nodige ervaring onder zijn gordel heeft blijkt ook uit zijn kijk op de evolutie van de sport. Tijdens het gesprek komt de vergelijking toppers en sterren ter sprake. In Nederland zijn een boel toppers die qua skills alles in huis hebben om door te dringen op internationaal niveau. Ze missen momenteel echter nog het extra stukje onderscheidend vermogen dat een ster maakt. Dat heeft te maken met imago. Ze moeten soms agressie, venijn en iets bijzonders uitstralen. Een stukje charisma en uitstraling.

    "Daar aan merk je ook dat de sport gegroeid is. Je moet in tegenstelling tot voorheen nu ook het publiek voor je winnen.. Je hoort veel mensen klagen dat vechtsport een sport is en geen circus. Maar de waarheid is genuanceerder, want de sport is geëvolueerd. Het is tegenwoordig ook entertainment. Daarbij moet je moet je er echter wel voor waken dat je niet te ver doorslaat richting het circus."

    Tot zover deze Mixfight on Tour. In de loop van de week zullen we nog een aantal interviews van de vechters van Team Superpro publiceren! Namens Mixfight.nl willen we Friends Gym, Team Superpro en alle vechters hartelijk bedankt voor de gastvrijheid en de super middag! Speciale shoutout aan Hammerkick! Dit was de laatste keer dat ik me opnieuw aan je heb voorgesteld..

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Dordrecht
    Posts
    2.747
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wheelie View Post
    Speciale shoutout aan Hammerkick! Dit was de laatste keer dat ik me opnieuw aan je heb voorgesteld..
    Was Top om Mickey en Wheelie weer te ontmoeten, werd een topavond. Ik kom vaak bij Friends Gym, Dennis is een vriend van me. Ik was daar om alle wedstrijdvechters van Dennis en Albert een dvd te geven, dus vielen jullie precies met je neus in de boter,

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Hammerkick View Post
    Was Top om Mickey en Wheelie weer te ontmoeten, werd een topavond. Ik kom vaak bij Friends Gym, Dennis is een vriend van me. Ik was daar om alle wedstrijdvechters van Dennis en Albert een dvd te geven, dus vielen jullie precies met je neus in de boter,
    Hahah ja man! Ik ga hem vanavond kijken! Nogmaals bedankt! Wat me opviel is dat de sportschool zn naam in dat opzicht echt eer aan doet.. De hele sfeer was bijzonder amicaal!
    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Dordrecht
    Posts
    2.747
    vCash
    126000

    Default

    Friends Gym / Super Pro heeft ook een eigen Hyves. Die wordt bijgehouden door Silvana, de vrouw van Dennis en door mij. Dus neem eens een kijkje en we hopen dan, dat je lid wordt. Kijk op : http://superpro.hyves.nl/

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Bij deze wil ik Dennis & Sylvana bedanken voor de gastvrijheid en de pizza's en pasta






    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  7. #7
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Nederland
    Posts
    1.871
    vCash
    126000

    Default

    Bedankt...

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.803
    vCash
    126000

    Default

    Mooi verslag mannen, bedankt!

  9. #9
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Is Super Pro nou eigenlijk iets van oorsprong Thais of iets Brabants?
    En what about Super pro Samui?

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Top heren en dame, bedankt!

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    topverslag van een topgym.

    dennis en de jongens zijn goed bezig bij friends gym

  12. #12
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Te gek!! Thanks heer & dame!

    Volgens mij heeft Kraus een zonnebank thuis..

  13. #13
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    338
    vCash
    126000

    Default

    Mooi verslag.

    Leuk om te zien dat kickboxers als Rico verhoeven ook met de mma training meedoen. Misschien zien we hem in de toekomst nog wel terug in het mma.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Altijd mooi dit soort verslagen, thanks

    Quote Originally Posted by bazooka View Post
    Leuk om te zien dat kickboxers als Rico verhoeven ook met de mma training meedoen. Misschien zien we hem in de toekomst nog wel terug in het mma.
    Dat viel mij idd ook al op. Zijn er plannen bekend in die richting?
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  15. #15
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Z.O.D.
    Posts
    1.857
    vCash
    126150

    Default

    bedankt voor de foto's
    Wees jezelf want er zijn al zoveel anderen

  16. #16
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Amsterdam
    Posts
    1.123
    vCash
    126000

    Default

    Mooi verslag Michel en Jolanda!
    Bedankt!

  17. #17
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Sneek
    Posts
    1.306
    vCash
    126000

    Default

    Thanx. Mooie oldskool gym ook. Lijkt wel een oud school gebouw o.i.d.

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Quote Originally Posted by dietrik View Post
    Thanx. Mooie oldskool gym ook. Lijkt wel een oud school gebouw o.i.d.
    Het oude schoolgebouw zit er naast en dit is de oude gymzaal
    Ben ook wezen kijken naar de nieuwe sportschool in aanbouw, ziet er goed uit

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Binnenkort een interview met Rico die zeker ambities heeft om MMA te gaan doen

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  20. #20
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Leuk jongens. Bedankt !

  21. #21
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Echt een leuke reportage heren! Tof intervieuw met Dennis Krauweel trouwens.

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    The Netherlands
    Posts
    3.254
    vCash
    126000

    Default

    Dennis is een topper!
    Ush,
    Marco.

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Thanx voor interview en foto's.

    Top!

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Ziet er zeer goed uit! Thanks!
    Bijzonder sympathieke gasten ook die Dennis, Albert en Alviar!!

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Dordrecht
    Posts
    2.747
    vCash
    126000

    Default



    Wheelie & Hammerkick in the house !

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •