MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 13 of 13

Thread: BJJ Banden

  1. #1
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    106
    vCash
    126000

    Default BJJ Banden

    Waarom duurt het zo lang om een Bjj band te halen vergelijken met andere vechtsporten?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    volgens mij kan je zo een band halen hoor...

    zoek en zij zulf vinden....
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  3. #3
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    073
    Posts
    422
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by g-unit View Post
    Waarom duurt het zo lang om een Bjj band te halen vergelijken met andere vechtsporten?
    Gewoon omdat het BJJ is
    "If it's not street applicable, energy efficient, and based on natural body movements, it's not pure Gracie Jiu-Jitsu."

  4. #4
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.308
    vCash
    126000

    Default

    omdat je er voor moet trainen!

    Simpel toch?

  5. #5
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Quote Originally Posted by g-unit View Post
    Waarom duurt het zo lang om een Bjj band te halen vergelijken met andere vechtsporten?
    De banden zijn er meer waard. Een zwarte band is in bjj echt iets heel groots .

  6. #6
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    rotterdam
    Posts
    421
    vCash
    126000

    Default

    Het duurt een jaar of 10/12 voor je een zwarte band hebt, dat heeft het meest te maken denk ik met dat je bij bjj vooral op ervaring en toepassings kunde word beoordeeld.
    Als je paars hebt ken je het gross van de technieken wel, maar heb je gewoon nog niet genoeg ervaring voor de volgende band.
    Het is niet zoals met TKD waar je binnen 5 jaar je BB haalt en bij een examen een serie technieken moet kennen.
    Sir Chokealot

    The snake

  7. #7
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.308
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by sebastiaan View Post
    Het duurt een jaar of 10/12 voor je een zwarte band hebt, dat heeft het meest te maken denk ik met dat je bij bjj vooral op ervaring en toepassings kunde word beoordeeld.
    Als je paars hebt ken je het gross van de technieken wel, maar heb je gewoon nog niet genoeg ervaring voor de volgende band.
    Het is niet zoals met TKD waar je binnen 5 jaar je BB haalt en bij een examen een serie technieken moet kennen.
    Volgens mij vergis je je daar. Paars en zo'n beetje alle technieken kennen? Dat denk ik niet hoor. Er gaan werelden nog voor je open na paars.....

  8. #8
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    133
    vCash
    126000

    Default

    Omdat zwarte band nog maar het begin is...
    If I had one wish, I would ask for an ass big enough for the whole world to kiss.

  9. #9
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    106
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by PinPoint View Post
    Volgens mij vergis je je daar. Paars en zo'n beetje alle technieken kennen? Dat denk ik niet hoor. Er gaan werelden nog voor je open na paars.....

    Ok het kan dat werelden voor je open gaan maar moet het dan zo lang duren voor dat je je zwarte band hebt. 10 a 12 jaar lijk me wel erg lang.

  10. #10
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    106
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by sebastiaan View Post
    Het duurt een jaar of 10/12 voor je een zwarte band hebt, dat heeft het meest te maken denk ik met dat je bij bjj vooral op ervaring en toepassings kunde word beoordeeld.
    Als je paars hebt ken je het gross van de technieken wel, maar heb je gewoon nog niet genoeg ervaring voor de volgende band.
    Het is niet zoals met TKD waar je binnen 5 jaar je BB haalt en bij een examen een serie technieken moet kennen.

    10 a 12 jaar voor een zwarte band als je door traint zkr . jij zegt ervaring op welke gebied moet je ervaring hebben? uitvoeren van technieken of wedstrijd ervaring, 12 jaar is wel erg lang ik hoor jongens die 5 a 6 jaar judo trainen al zwarte band hebben met meeste andere sporten gaat het ook allemaal veel sneller dat zegt niet dat ze niet goed de sport uitoefenen maar bij bjj gaat het echt langzaam.

  11. #11
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Et Stad ;) (Aantwaarpeeuuh)
    Posts
    188
    vCash
    126000

    Default

    En da mag zo blijve ook, soms ziede echt mensen me zwarte bande rondlopen die niet verdiend zijn. BJJ moet niks aanpassen aan het bandensysteem vind ik persoonlijk.
    Go hard or Go home...

  12. #12
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    783
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind als je waardige zwarte banders klopt dan verdien je een zwarte band .

  13. #13
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    58
    vCash
    126000

    Default

    Quote Renzo Gracie

    "A black belt is a white belt who never quits"

    Het motto van onze school!

    Kemail

    Renzo Gracie Holland

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •