Osu

Ik weet bijna niets van kickbox toernooien, daarom mijn post, wacht op goede reacties. Want mijn vraag is of dit onderstaande ook voorkomt bij jullie.

Ik was namelijk dit weekend in averbode bij de 6e Brabant Shinkyokushin wedstrijden België met een klein beginners groepje. Dit toernooi staat bekend en is bedoeld als starter (vandaar scheendekkers bij alle deelnemers) en meeste deelnemers zijn -18 jaar.

Op het deelname formulier kun je vermelden in een a,b,c groep of je vechter -5, +5 of +10 partijen heeft gevochten zodat men een goede tegenstander kan vinden voor de beginnende vechters.

Mijn jongens hebben overigens weinig last van dit alles gehad maar ik zag het volgende gebeuren.

Er was een dame die een zwarte band heeft en kampioen is op EK en WK gebied (blijkbaar). Haar tegenstanders oranje en groende banders, beginners, amateurs kun je rustig zeggen. De zwarte band dame wint (logisch is haar goede recht), maar dan gaan ze met hun hele team wat staan springen en mensen op schouders tillen alsof ze de WK Darten hebben gewonnen en hun prestatie de allergrootste prestatie is.

Nu vind ik het zowieso Karate onwaardig om te gaan springen en juichen na een winst (zou een zwarte bander en haar coach moeten weten), maar om na een beginnend vechtertje te hebben verslagen zonder moeite je zo te gaan gedragen!!!!!!! Alsof Badhr Hari tegen een gastje dat 4 lessen heeft gehad gaat vechten, wint en vervolgens wordt gehuldigd door de Koningin.

Lees Karate onwaardig want bij Kickboxen is juichen wel van toepassing en dat zijn hun regels en waarden. Maar bij Karate not-done.

Maar er waren meer van dit soort gasten. Meer zwarte banders zelfs 2e en 3e danners. En zelfs een heel team van pino's (ivm hun trainingspakken), en een heel team zweden uit zweden ;-) die hun grote helden met scheendekkers lieten vechten tegen beginners die hun trainer en de organisatie geloofden die tegen hun hadden gezegd tegen beginners te komen hun allereerste ervaring in de ring (op de mat).

Het is onverantwoord, schandalig en een schande trainers, coaches en vechters als jullie dit extra zouden doen om zo zeker in de prijzen te vallen. Maar helaas ga ik er vanuit dat jullie dit inderdaad extra doen, want er komen enkele van zo'n figuren om mij af deze dag en zeggen mij: Rob je had makkelijk kunnen meedoen vandaag.

Osu R.P

p.s komt dit du ook bij jullie voor of zijn de regels/formulieren beter?