MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 14 of 14
  1. #1
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default Double weigh-ins

    Massachusetts State Athletic Commission introduce double weigh-ins



    The Massachusetts State Athletic Commission have decided to introduce an interesting provision to their set of rules now that the sport of mixed martial arts has been legalised, approving the inclusion of a double weigh-ins ahead of the events.

    The following was posted on Sherdog.com:
    “The Massachusetts ‘double weigh-in’ provision calls for a fighter to be weighed in no more than 36 hours before his fight and again on the night of the fight. The fighter cannot weigh more than 1.0625 times his initial weight on the second weigh-in.”
    The inclusion of this rule shouldn’t affect the majority of fighters, only the ones who drastically cut to make their designated weight. The big question is will this seriously affect the health of those fighters if they can’t rehydrate themselves fully before their fight?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    nou ben benieuwd..
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.202
    vCash
    126052

    Default

    nou voor sommige is dat echt wel een probleem... neem nou alves..

  4. #4
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Best
    Posts
    4.190
    vCash
    126000

    Default

    Is wel een stuk eerlijker.
    From Best!

  5. #5
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Eindhoven/Holland
    Posts
    107
    vCash
    126000

    Default

    pfff bullshit dit gedoe

    It will affect many fighters

    anders moeten ze gewoon gewicht afspreken
    denk niet dat Dana of andere americanse promotors blij zijn met dit

  6. #6
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    616
    vCash
    126000

    Default

    Nu de rest van de athletic commissions nog..

  7. #7
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Amsterdam
    Posts
    720
    vCash
    126000

    Default

    veeeeel beter toch?

    houdt die belachelijke weightcuts een beetje in toom

  8. #8
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    1.453
    vCash
    126000

    Default

    Het slagen van deze regeling hangt in mijn ogen af van het moment waarop de tweede weging wordt gehouden. Nu wordt er vermeld 'the night of the fight'. Als het vlak voor een gevecht is zal het wel problemen opleveren voor sommige vechters. Als het relatief vroeg op de avond is kan men misschien nog rehydrateren en heeft het weinig zin.
    The dictionary is the only place where succes comes before work.

    www.sportfood.nl

  9. #9
    Join Date
    May 2009
    Location
    Tilburg
    Posts
    373
    vCash
    126000

    Default

    Ben blij met deze beslissing. Vechters proberen steeds hun grenzen te verleggen met weight cutting. Pak Thiago Silva bv. (die 13 kg cut in 1 dag en hij is maar een welterweight). in de toekomst zullen ze zijn welter weight record van 13kg in 1 dag proberen te overschreiden en weer overschreiden, tot de dag dat het een vechter zijn leven zal kosten. Ik denk dat we als MMA vechters moeten focussen op technischer en gezonder worden in plaats van steeds meer trukjes leren om op een lichtere gewicht te kunnen vechten. De commision zal wel een heel naukeurige berekening hebben gemaakt om op deze 1.0625 te koemn, zal vast medische redenen hebben en is dan alleen maar gezond voor onze vechters.

    Een lightweigt mag dus max. 74.375 wegen op de dag van de wedstrijd. Als je dan een week voor je wedstrijd 80kg ben en je begint dan al met cutten, zorg je ervoor dat je 1 dag voor de weging op 75kg zit, bij de weging 70kg, dan nog lekker rehidrateren, en je zit netjes op gewicht.

    Ik vindt het een prima beslissing!! Two tumbs up!!!!

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    Tsja ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit effect gaat hebben op de entertainment waarde van de gevechten.... Natuurlijk ben ik in het Judo en BJJ weinig anders gewend als vlak voor de wedstrijd wegen, maar daar komt niemand naar kijken (helemaal niet op mijn niveau hahaha).
    Professioneel MMA is echter ook gewoon entertainment. Mensen betalen om mooie gevechten te zien. Wat je nu gaat krijgen is dat vechters toch hun gewicht willen halen maar het dan nog geen 5 minuten uithouden. Dan zou ik zeggen, laat ze lekker herstellen van hun weight cut en zorg dat er spaktakel in de ring/ kooi te zien is!

    'If you can't teach it, you don't know it'
    Bushido Heemskerk | Judo en Braziliaans Jiu Jitsu

  11. #11
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    616
    vCash
    126000

    Default

    Behalve spektakel, zou MMA ook gewoon een eerlijke competitie moeten zijn. Deze beslissing maakt het een stuk eerlijker.

  12. #12
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    buh....

    anderhalve ronde lang knallen...

    daarna

    anderhalve ronde lang gassen.
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    En daarbij zie ik het nut niet zo in van deze regel.... Iedere vechter heeft toch de mogelijkheid om eerder te wegen en dus te cutten? Waarom zou je het ze verbieden dan? Cutten gebeurt in iedere high level vechtsport. Op amateur niveau zou ik lekker vlak voor de wedstrijd wegen, maar professionele vechters hebben over het algemeen de beschikking over goede begeleiders en diëtisten...

    'If you can't teach it, you don't know it'
    Bushido Heemskerk | Judo en Braziliaans Jiu Jitsu

  14. #14
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Antwerp
    Posts
    812
    vCash
    126000

    Default

    dus de HW mogen dan op 281 staan, lijkt me niet zo leuk voor Brockie die graag de octagon instapt op 285-290

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •