MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 25 of 85
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default Badr naar Olympische Spelen 2012?

    Het is vroeg dus als het een repost is sorry

    Maar goed hieronder het stuk uit de telegraaf. Zou hij een kans maken?

    Marokko polst Hari voor Spelen

    Van onze Telesportredactie AMSTERDAM - Het Marokkaans Olympisch Comité heeft Badr Hari benaderd om als bokser deel te nemen aan de Olympische Spelen in Londen (2012). De 25-jarige K-1-vechter, een Amsterdammer van Marokkaanse afkomst, heeft het aanbod in overweging genomen. "Badr staat er niet negatief tegenover en vindt het een grote eer dat hij gevraagd is", laat Hari's manager Simon Rutz weten. "Badr moet zelf beslissen. Ik kan me voorstellen dat deelname aan de Spelen voor hem een leuk avontuur is. Hij kan boksen als geen ander en wie weet dat hij in Londen een kanshebber voor eremetaal zal zijn."

    De komende tijd blijft de focus van Hari in elk geval op het kickboksen liggen. "Daar verdient hij een aardig centje mee. Een overstap naar het amateurboksen zou een behoorlijke investering zijn, maar er valt ook altijd wel wat te combineren", aldus Rutz. Voor het geld hoeft Hari dus niet aan een olympische missie te beginnen. Naast de grote uitdaging zou zijn liefde voor Marokko de (super)zwaargewicht kunnen doen besluiten op het voorstel van het Marokkaans Olympisch Comité in te gaan.

    Hari betreedt binnenkort twee keer de ring voor een K-1-partij. Hij neemt het op zaterdag 3 april in Yokohama op tegen de Wit-Rus Alexey Ignashov. Op 29 mei wacht Hesdy Gerges als tegenstander in de Amsterdam ArenA. De relatief onbekende Gerges declasseerde vorig jaar de Russische topper Ruslan Karaev, terwijl hij op punten verloor van Sem Schilt. Saillant detail is dat Gerges wordt begeleid door Thom Harinck, de oud-trainer van Hari.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Cork
    Posts
    1.824
    vCash
    126000

    Default

    Zou een geweldige ervaring & een mentale boost voor hem zijn.
    Als hij het kan combineren en weinig risico's aan vastzit, waarom niet?

  3. #3
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    waarom niet? omdat boksen misschien heel wat anders is dan kickboksen?
    zoiets kun je niet combineren in mijn ogen, je komt daar tegen gasten te staan die dag in dag uit boksen.....dat ie met kickboksen veel KO's scoort wil geen reet zeggen in mijn ogen, is appels met peren vergelijken....

    ik zeg NIET DOEN BADR!!! gewoon blijven doen waar je goed in bent!
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  4. #4
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    170
    vCash
    126000

    Default

    Als badr gaat boksen, gaat ie gegarandeerd onderuit. dus Badr! DOEN!!!!

    Sorry hoor mensen, ik vind Badr een hele goede hoor, maar ik heb een beetje een anti badr-mentaliteit...

  5. #5
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Cork
    Posts
    1.824
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by TOON View Post
    waarom niet? omdat boksen misschien heel wat anders is dan kickboksen?
    zoiets kun je niet combineren in mijn ogen, je komt daar tegen gasten te staan die dag in dag uit boksen.....dat ie met kickboksen veel KO's scoort wil geen reet zeggen in mijn ogen, is appels met peren vergelijken....

    ik zeg NIET DOEN BADR!!! gewoon blijven doen waar je goed in bent!
    Badr kan mee op amateurniveau.
    In principe bokst Badr ook dag in dag uit.

    Het is duidelijk dat Badr een aantal zaken moet opkrikken wil hij meedoen.
    Maar het is zeker te doen.

    Ik heb het niet over zijn K.O ratio, maar over zijn bokskwaliteiten.
    Hij hoeft niet mee in 2012, maar het is sowieso een eer voor hem.
    Vandaar dat hij twijfelt.

  6. #6
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Cork
    Posts
    1.824
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cafejolanda.nl View Post
    Als badr gaat boksen, gaat ie gegarandeerd onderuit. dus Badr! DOEN!!!!

    Sorry hoor mensen, ik vind Badr een hele goede hoor, maar ik heb een beetje een anti badr-mentaliteit...
    Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor meid.
    Leef je uit.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Tsja..... boksen is toch een heel ander spelletje.

    Ik denk dat wanneer je daar succes in wilt hebben, dat je je toch helemaal op het boksen moet gooien.

    In ieder geval, wat hij ook kiest, het zal geen positieve invloed hebben op de andere sport denk ik.
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  8. #8
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Hij moet dit niet doen. Badr is een KO vechter en KO's zijn heel lastig in het amateurboksen. Hij zou verslagen worden op snelheid en techniek.
    Max. 400 x 125

  9. #9
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    In yo face!
    Posts
    1.776
    vCash
    126000

    Default

    Schoenmaker blijf bij je leest!
    Zijn bokstechniek is al niet zo, niet doen. Laat je niet misleiden door het woordje amateur. Die jongens die meedoen aan de spelen zijn schrikbarend goed! De techniek is gewoon scary.
    Als het door zou gaan zou die toch een jaartje 100% onder leiding van een goede bokstrainer moeten trainen om kans te maken.
    Fat girlz need lovin too!



  10. #10
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by Guillermo View Post
    Schoenmaker blijf bij je leest!
    Zijn bokstechniek is al niet zo, niet doen. Laat je niet misleiden door het woordje amateur. Die jongens die meedoen aan de spelen zijn schrikbarend goed! De techniek is gewoon scary.
    Als het door zou gaan zou die toch een jaartje 100% onder leiding van een goede bokstrainer moeten trainen om kans te maken.
    idd ja..schoenmaker blijf bij je leest!!
    Be a Warrior, not a Worrier

  11. #11
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Bij spijkeren bij Michel van Halderen of Ron Roovers.
    En ik zou zeker gaan!
    Het zou wel wat zijn om hem met Mike in de hoek te zien staan op de OS.

    Zal wel wennen zijn ... een effen t-shirt aan

  12. #12
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    2.627
    vCash
    124333

    Default

    Een cursus gedrag / communicatie / zelfbeheersing zou ook geen overbodige luxe zijn voor deelname aan de OS.

  13. #13
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    liverpool & leeuwarden
    Posts
    1.982
    vCash
    126000

    Default

    marokko heeft een paar goede amateur boksers, laat badr eerst maar eens tegen hen staan om te zien of hij er wel recht op heeft. al zijn de zwaargewichten in marokko heel dungezaaid, op welterweight en lager hebben ze wel vaak medailles gehaald op de spelen
    Last edited by iconian; 16-03-2010 at 09:49.
    Blaas die vuur en doe mij branden , whoop whoop!!

  14. #14
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Utrecht
    Posts
    519
    vCash
    137714

    Default

    Quote Originally Posted by iconian View Post
    marokko heeft een paar goede amateur boksers, laat badr eerst maar eens tegen hen staan om te zien of hij er wel recht op heeft

    X2
    Joe Daddy Stevenson ''Luke i am your father''


  15. #15
    Join Date
    Aug 2009
    Posts
    1.082
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Harrie Nak View Post
    Een cursus gedrag / communicatie / zelfbeheersing zou ook geen overbodige luxe zijn voor deelname aan de OS.

    Volgens mij gedraagt Badr zich voorbeeldig de laatste periode en is hij helemaal dedicated aan de sport.

    Word het geen tijd om dingen uit zijn verleden achter je te laten ?

    Hij kan namelijk alleen maar wijzer worden.

  16. #16
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Driebergen Rijsenburg
    Posts
    513
    vCash
    126000

    Default

    alweer, dit hebben we toch al eerder gehoord! Lijkt wel een media-stunt? Wat wiseguy al zegt: amateur boksen is snel en technisch, puntenboksen ipv gaan voor de KO. Even meetrainen en bijspijkeren bij Hennie Mandemaker, sparren met Peter Mullenberg.

  17. #17
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Arnhem!
    Posts
    513
    vCash
    126000

    Default

    Als hij de K-1 dit jaar wint zeg ik DOEN, anders moet hij zich nog bezig houden met zijn nr.1 doel in zijn leven.

    Boksen is misschien een ander spelletje, maar ik kan je verzekeren dat Hari dat spelletje toch aardig goed beheerst.

  18. #18
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    57
    vCash
    126000

    Default

    Hij zou geen schijn van kans maken op de spelen.

  19. #19
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    1.169
    vCash
    126000

    Default

    Ik gun het hem wel...Denk dat het met zijn mentaliteit e.d. ook wel goed zit en dat ie niet gigantisch af zou gaan daar. Zou mooi zijn als die daarheen gaat, ik ben er dan wel bij denk ik...

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Met alle respect maar waarom moet een professionele kickbokser gaan amateurboksen? Profboksers worden niet toegelaten tijdens de OS. Tuurlijk zijn er sporten waar wel pro's aan meedoen tijdens de OS. Maar boksen is daar niet een van. Vandaar vind ik dat professionele kickboksers ook niet mogen meedoen.

    De bonden mogen zelf beslissen of er wel of geen pro's mogen meedoen. De AIBA 'Amateur International Boxing Association' heeft als beleid geen pro's toe te laten. Zij zien een groot verschil tussen amateur en professioneel boksen.
    Amateur boksen gaat over 4 rondes, is verplicht met een helm en staat veiligheid voorop. Veder moet je proberen door middel van punten te winnen. Prof boksen gaat maximaal over 12 rondes, geen beschermning en is veel meer gericht om op een KO of TKO te kunnen winnen.
    Last edited by Octavius; 16-03-2010 at 11:41.

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam & Almere
    Posts
    746
    vCash
    126000

    Default

    Gewoon doen badr!!
    Is echt een grote eer om voor je land uitekomen vind ik!!

  22. #22
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.250
    vCash
    126000

    Default

    jongens, badr is een geweldige kickbokser, maar (olympisch) boksen is zo`n ander verhaal! Hij maakt geen schijn van kans op de spelen. Praat maar eens met alviar (lima), heeft een paar a-klasse bokswedstijden gevochten, volgens mij tegen serdjoek destijds, hij gaf zelf aan dat amateur boksen een totaal ander spel is,en zoveel technischer dan kickboksen, en dat terwijl alviar toch altijd bekend heeft gestaan om zijn bokskwaliteiten. En het niveau op de OS ligt zo bizar hoog. Heb ooit is een sparringsdag met het z-koreaanse olympische team gehad...bizar gewoon.
    In het prof-boksen zou die zeker wel passen, maar amateur,op de OS. nee.
    Face your fears, Live your dreams.


  23. #23

    Default

    waar hebben jullie het nou over?

    Badr kan zeker naam vestigen aan de olympische top. Badr is een goeie bokser en zal de K1 en olympisch goud pakken. Niet zo chagrijnig en pessimistisch hier op mixfight zijn, krijg je gekke wenkbrauwen van haha

  24. #24
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    1.751
    vCash
    138649

    Default

    Ik zeg waarom niet??

    Als hij de kans krijgt en het kan combineren met de K1 dan zeg ik : doen jongen!
    Ben Henderson/Donald Cerrone/Luke Rockhold/Jon Jones

  25. #25
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Cork
    Posts
    1.824
    vCash
    126000

    Default

    Bij het amateur boksen op de OS, bestaat elke wedstrijd uit 3 rondes.
    Hoeveel minuten er in totaal gebokst worden, is afhankelijk van de klasse.

    Het kan 3x2 minuten of 3x3 minuten worden.

    Verder dragen ze ook nog eens bescherming.


    Amateur boksen gaat sneller, komt meer bewegelijkheid aan te pas.
    Maar Badr heeft de lengte, snelheid en techniek.

    Natuurlijk moet hij zich nog meer gaan aanpassen, het moet veel fijner en scherper allemaal.
    Maar hier gaat tijd in zitten, het zal denk ik toch enige invloed hebben op z'n kickboxcarriere.

    Je zult daarin de balans moeten vinden mocht hij willen gaan.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •