MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 7 of 7
  1. #1
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    7
    vCash
    126000

    Default vraagje over een choke

    ik heb een vraag ik was met mijn partner aan het trainen we probeerde eerst de guiltine choke daarna de rear naked choke met je pols onder de keel,
    maar daarna deden we een choke waarbij je je elleboog onder keel houdt en de bicep van je andere andere arm moet pakken bij hem lukte deze wel maar bij niet kan iemand mij uitleggen hoe hij moet of weet iemand hoe het heet of heeft iemand een filmje

    Ik bedoel deze choke fedor doet hem hierin en het blijkt dat fedor's choke 12 keer sterker is dan die van chokeslang.
    http://www.youtube.com/watch?v=xEXjdipWsQ8
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Utrecht
    Posts
    519
    vCash
    137714

    Default

    Deze heet ook gewoon RNC, ik weet niet precies wat je verkeerd doet maar als hij eenmaal zit is het meestal wel over..
    Waar je op kunt letten is dat je hem goed, compact en strak aantrekt lijkt me duidelijk dat je hem goed onder de kin moet hebben je elleboog moet dus zoals het filmpje een soort van V vorm zitten om zijn keel.

    Als ie eenmaal zit goed strak houden zorgen dat ook je hooks goed blijven zitten, wat ikzelf vaak doe is mijn hand op zijn achterhoofd plaatsen om het moeilijker te maken om het weg te halen en evt zijn hoofd iets naar voren te duwen, je heupen naar voren gooien terwijl je met je bovenlichaam een soort van naar achterleunt en alles lekker samentrekt.


    Dit is hoe ik hem vaak aanzet en daar word wel op getapped maarja ik ben geen trainer oid mischien dat deze een ietwat betere uitleg kunnen geven of meer/betere tips hebben er posten hier zat trainers dus dat komt wel goed

    je kan evt ook een body triangle proberen als je de RNC aanzet.
    Last edited by ondiep; 22-03-2010 at 14:00.
    Joe Daddy Stevenson ''Luke i am your father''


  3. #3
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Rear Naked Choke is een basic choke je kan dit aan iedere instructeur of zelfs gevorderde trainingspartner vragen. Veel effectiever dan op een forum vragen ook nog.

  4. #4
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Heerhugowaard
    Posts
    511
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat je beter een andere filmpje kan gebruiken dan deze bijv 1 van de gracies videos ofzo hehe

    It's Fighting, It's life.

  5. #5
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  6. #6
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Lunteren/Goes
    Posts
    346
    vCash
    126000

    Default

    Wat briant zegt.. gewoon aan iemand vragen en vaak oefenen, zit weinig poespas achter verder.

  7. #7
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    255
    vCash
    126000

    Default

    Als je hem hebt ellebogen naar elkaar toe brengen en jezelf opblazen oftewel inademen zodat je het gat kleiner maakt.

    Greetz,

    Stephan

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •