MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 15 of 15
  1. #1
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default boksen: pijn aan vingers

    Goedemiddag,

    Sinds een vijftal maanden doe ik aan Engelse boks en dat bevalt mij heel erg. De laatste weken begin ik echter pijn te hebben aan mijn vingers. Het zijn vooral mijn middelvinger, ringvinger en pink die pijn doen. De pijn bevindt zich aan het laatste kootje (dus het dichtst bij de nagel) en is volgens mij te wijten aan de druk die erop gezet wordt wanneer ik een vuist maak. Als ik dus nu een vuist maak dan doet dat laatste kootje erg pijn. Weten jullie wat daar de oorzaak van is? Soms heb ik het gevoel dat wanneer ik sla dat ik dat laaste stukje van mij vinger zou kunnen breken door de kracht die dan op dat kootje gezet wordt.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik wil nog een lange tijd blijven boksen.

    Vele groeten,
    sambrotta
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Utrecht
    Posts
    647
    vCash
    30000

    Default

    Ik had toen ik begon met boksen ook wel eens last van pijntjes hier en daar in mijn hand en volgens mij is dat ook normaal als je handen nog niet gewend zijn aan het stoten. Maar dit zou na vijf maanden wel over moeten zijn denk ik. Ik zou het melden bij je trainer dan kan die kijken of je correct stoot en hoe je het eventueel anders zou kunnen doen

  3. #3
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    407
    vCash
    126000

    Default

    ff aan je trainer vragen, maar redenen kunnen zijn:

    - je stoot niet met het juiste gedeelte van je vuist, let erop dat je met je knokkels het doelwit raakt en een stevige vuist maakt, je hoeft niet keihard in je hand te knijpen. Zorg gewoon dat je vuist stevig en solide is en hou je polsen een beetje gebogen.

    - je gebruikt slechtzittende handschoenen

    Voor goede vuistpositie kan het helpen om af en toe zonder handschoenen (met bandages om uiteraard) rustig op een bokszak te stoten. In je handschoenen kan je soms wel eens zonder het door te hebben je handen in een rare positie houden. Als je zonder handschoenen op de bokszak stoot, moet je proberen ontspannen te stoten, niet te hard doorstoten, ivm gevaar voor blesurres aan je knokkels/polsen.
    Last edited by TheHagueBoxer; 13-04-2010 at 16:58.

  4. #4
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by TheHagueBoxer View Post
    ff aan je trainer vragen, maar redenen kunnen zijn:

    - je stoot niet met het juiste gedeelte van je vuist, let erop dat je met je knokkels het doelwit raakt en een stevige vuist maakt, je hoeft niet keihard in je hand te knijpen. Zorg gewoon dat je vuist stevig en solide is en hou je polsen een beetje gebogen.

    - je gebruikt slechtzittende handschoenen

    Voor goede vuistpositie kan het helpen om af en toe zonder handschoenen (met bandages om uiteraard) rustig op een bokszak te stoten. In je handschoenen kan je soms wel eens zonder het door te hebben je handen in een rare positie houden. Als je zonder handschoenen op de bokszak stoot, moet je proberen ontspannen te stoten, niet te hard doorstoten, ivm gevaar voor blesurres aan je knokkels/polsen.
    Het kan inderdaad zijn dat ik de laatste tijd minder goed op mijn techniek let... .
    Ik heb mijn handschoenen nu reeds 5 maanden en heb er tot enkele weken gelden nooit last van gehad. Lijkt mij dus niet dat het hier aan kan liggen (verbeter me als ik hier de fout in ga).

  5. #5
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    3
    vCash
    126000

    Default

    Misschien toch te kleine handschoenen of bandage te strak om de vingers?

  6. #6
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by Gsx750 View Post
    Misschien toch te kleine handschoenen of bandage te strak om de vingers?
    deze zullen dan TE groot zijn:



    thanks 2 Slome
    Be a Warrior, not a Worrier

  7. #7
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    zijn dat die xxxxxl handschoenen van brock?
    Quote:
    Originally Posted by Rosso
    Hell, voor 14 K liet ik me zelf wel 2 gram in mn bek schuiven en door een gast pompen

  8. #8
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by thrillseekah View Post
    zijn dat die xxxxxl handschoenen van brock?
    heheh dat zou goed kunnen ja..
    Be a Warrior, not a Worrier

  9. #9
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    Krommenie
    Posts
    1.444
    vCash
    126894

    Default

    Hey sambrotta,

    Uit je verhaal kan ik niet opmaken of je bandage draagt?

    Het kan inderdaad zijn dat je met het verkeerde gedeelte van je vuist slaat wat dit veroorzaakt. Wat ik ook af en toe zie gebeuren bij mensen die nog niet al te lang boksen is dat ze hun vuisten te weinig ontspannen tussen oefeningen door waardoor er constant druk opstaat.

  10. #10
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Hoeveel OZ handschoenen draag je?
    Gebruik je bandage (stomme vraag, maar toch)
    MIsschien moet je je knokkels extra bandage geven en anders een gel bandage kopen, die beschermen meestal beter.
    Home mtk-gym.nl


  11. #11
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by steftheboxer View Post
    Hey sambrotta,

    Uit je verhaal kan ik niet opmaken of je bandage draagt?

    Het kan inderdaad zijn dat je met het verkeerde gedeelte van je vuist slaat wat dit veroorzaakt. Wat ik ook af en toe zie gebeuren bij mensen die nog niet al te lang boksen is dat ze hun vuisten te weinig ontspannen tussen oefeningen door waardoor er constant druk opstaat.
    Ja, ik draag bandage. Ik denk eigenlijk dat ik zowel te weinig aandacht heb op het stoten met de knokkels en dat ik inderdaad voortdurend een vuist maak waardoor er druk komt op mij vingers. Maar het is raar. In de eerste maanden bokste ik bij een andere club en daar deden we heel veel zakwerk en sparring en toen had ik geen pijntjes. In mijn huidige club, capitole academy, doen we zeer weinig zakwerk en sparring maar vooral padwork, en het is eigenlijk sindsdien dat ik last begin te krijgen. Heel erg bedankt trouwens voor de vele antwoorden.

  12. #12
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Hoeveel OZ handschoenen draag je?
    Gebruik je bandage (stomme vraag, maar toch)
    MIsschien moet je je knokkels extra bandage geven en anders een gel bandage kopen, die beschermen meestal beter.
    10 OZ

  13. #13
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    10 OZ is wel erg weinig he.

    Bij mij mogen jongens met 10 OZ handschoenen niet eens mee trainen.

    Ik zou als ik jou was 14 OZ handschoenen kopen, die zijn wat dikker waardoor je minderlast krijgt.

    de 10 oz bewaren voor je wedstrijden.
    Home mtk-gym.nl


  14. #14
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    407
    vCash
    126000

    Default

    idd trainen met 10oz is vragen om blessures...

  15. #15
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    Krommenie
    Posts
    1.444
    vCash
    126894

    Default

    Ik train met 16oz, met 10 oz mag je bij ons alleen zaktraining doen en niet sparren.

    ik zou gewoon 14 of 16 oz handschoenen nemen.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •