MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 51 to 74 of 74
  1. #51
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Emilio View Post
    je gaat toch niet menen dat je serieus dacht dat Mousasi dit gevecht gewonnen had?

    Ik geef hem alleen ronde 2 omdat hij daar veel actiever was vanaf the bottom.

    Voor de rest was alles in het voordeel van Mo.
    Omdat deze bovenop lag? Als je dus je gevecht maakt vanaf je rug verlies je sowieso?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

  3. #53
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    1.956
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony Galento View Post
    Omdat deze bovenop lag? Als je dus je gevecht maakt vanaf je rug verlies je sowieso?
    Door wie lag Mousasi op zn rug? Mo bepaalde waar het gevecht zich afspeelde. Hij bracht hem naar de grond wanneer hij dat wilde.

    MO : Octagon control
    MO: aggression
    Gegard: zichtbare schade.

    Het wordt tijd dat je je Mousasigekleurde brilletje afzet en gewoon objectief concludeert dat MO dit terecht gewonnen heeft.

    Maar Mousasi komt wel weer terug hoor. Denk dat hij een offday had want hij leek totaal niet gretig.

  4. #54
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Emilio View Post
    Door wie lag Mousasi op zn rug? Mo bepaalde waar het gevecht zich afspeelde. Hij bracht hem naar de grond wanneer hij dat wilde.

    MO : Octagon control
    MO: aggression
    Gegard: zichtbare schade.

    Het wordt tijd dat je je Mousasigekleurde brilletje afzet en gewoon objectief concludeert dat MO dit terecht gewonnen heeft.

    Maar Mousasi komt wel weer terug hoor. Denk dat hij een offday had want hij leek totaal niet gretig.

    Wie had nu de meeste schade?

    Bij het BJJ geldt de guard als een goede positie, dan vraag ik me af waarom je punten krijgt voor bovenop liggen zonder schade te berokkenen. Mo kon bijna niks doen vanuit die positie, sterker z'n hele kop lag in elkaar. Het is toch geen worstelwedstrijd?

  5. #55
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    gaat toch niet om schade in MMA, dat mag toch wel duidelijk zijn, anders kan je door 1 goede cut (en dan bedoel ik geen doctor stoppage) al meteen verliezen omdat je hele face bebloed is.

  6. #56
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony Galento View Post
    Wie had nu de meeste schade?

    Bij het BJJ geldt de guard als een goede positie, dan vraag ik me af waarom je punten krijgt voor bovenop liggen zonder schade te berokkenen. Mo kon bijna niks doen vanuit die positie, sterker z'n hele kop lag in elkaar. Het is toch geen worstelwedstrijd?
    Mousasi had idd de meeste schade aangericht maar King Mo controleerde de partij mede door zijn takedowns en controle op de grond. Het klopt dat hij weinig schade aanrichtte maar hij bepaalde waar de partij zich afspeelde. King Mo had de takedowns, controle en agressie. Als je het mij vraagt een eerlijke beslissing, maar ik weet zeker dat Mousasi hier van leert.
    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  7. #57
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    1.956
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by wrestler_nl View Post
    Mousasi had idd de meeste schade aangericht maar King Mo controleerde de partij mede door zijn takedowns en controle op de grond. Het klopt dat hij weinig schade aanrichtte maar hij bepaalde waar de partij zich afspeelde. King Mo had de takedowns, controle en agressie. Als je het mij vraagt een eerlijke beslissing, maar ik weet zeker dat Mousasi hier van leert.
    Amen.

  8. #58
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    25
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Irishrover View Post
    Mousasi deed het nier verkeerd, ik zag hele mooie dingen terug zoals zijn Guard &
    afstand & 'schade' richten met zn voet/been.

    Hij was niet agressief genoeg om Mo te beschadigen.

    Al met al hield Mo Mousasi erg goed bezig.

    x2

  9. #59
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Arnhem
    Posts
    1.168
    vCash
    126000

    Default

    Assholes finish first, quote: #21
    “In fact, this should be one of the measures of how good a friendship is: Will your buddy let you fuck a midget in his bed? If the answer is yes, then you know that dude is solid.”

  10. #60
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default


    Thanks Joris
    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  11. #61
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    780
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by wrestler_nl View Post
    Mousasi had idd de meeste schade aangericht maar King Mo controleerde de partij mede door zijn takedowns en controle op de grond. Het klopt dat hij weinig schade aanrichtte maar hij bepaalde waar de partij zich afspeelde. King Mo had de takedowns, controle en agressie. Als je het mij vraagt een eerlijke beslissing, maar ik weet zeker dat Mousasi hier van leert.
    Hoewel ik begrijp dat MO de partij heeft gewonnen. Ben ik het niet helemaal eens met deze redenatie. Tuurlijk is MO de betere worstelaar en bepaalde hij waar het gevecht zich afspeelde deze partij. Maar als je gaat praten over daadwerkelijke controle en agressie vond ik hem tekort schieten; ik denk dat je moet kijken naar de intentie van een vechter wanneer hij kan besluiten waar het gevecht zich afspeelt. Nu leek het voor mij meer of hij de schade staand wilde beperken en tot een lay and pray offensief besloot. Als hij alles op alles had gezet om Mousasi te GnP' en of subben ok, maar nu gebruikte hij zijn worstelkunde om het gevecht zowel staand als op de grond (daar deed ie ook niet zoveel) uit de weg te gaan. Dat Mousasi daar geen antwoord op had was jammer en dat heeft hem zijn band gekost. Maar ik vond Mo niet de betere vechter, alleen een handige (punten-)worstelaar.

  12. #62
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Heb het gevecht nog een x gekeken in betere kwaliteit, en voel me op dat er redelijk wat momenten waren dat Mo echt totaal gassed erbij stond/liep, waarop mousasi ook geen acties ondernam....dus ja....de kansen waren er zeker.

  13. #63
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    338
    vCash
    126000

    Default

    Mo was niet gevaarlijk vanuit zijn top positite, maar hij scoorde wel punten met zijn takedowns en Mousasi vond ik staand ook niet echt gevaarlijk op een paar momenten in het begin na. In plaats van een slagenwisseling aan te gaan ging hij telkens in zijn dekking en was daardoor makkelijk doelwit voor de takedowns van Mo.

  14. #64
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by a.s.c. View Post
    Hoewel ik begrijp dat MO de partij heeft gewonnen. Ben ik het niet helemaal eens met deze redenatie. Tuurlijk is MO de betere worstelaar en bepaalde hij waar het gevecht zich afspeelde deze partij. Maar als je gaat praten over daadwerkelijke controle en agressie vond ik hem tekort schieten; ik denk dat je moet kijken naar de intentie van een vechter wanneer hij kan besluiten waar het gevecht zich afspeelt. Nu leek het voor mij meer of hij de schade staand wilde beperken en tot een lay and pray offensief besloot. Als hij alles op alles had gezet om Mousasi te GnP' en of subben ok, maar nu gebruikte hij zijn worstelkunde om het gevecht zowel staand als op de grond (daar deed ie ook niet zoveel) uit de weg te gaan. Dat Mousasi daar geen antwoord op had was jammer en dat heeft hem zijn band gekost. Maar ik vond Mo niet de betere vechter, alleen een handige (punten-)worstelaar.
    Tuurlijk is een lay and pray niet altijd aantrekelijk voor de fans maar het wint wel punten.,vooral omdat hij o een betere positie is. En je moet ook niet vergeten dat king mo 11 takedowns had gescoord. Dat zijn ook allemaal punten
    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  15. #65
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Mo was slim bezig want stiekempjes heeft hij Mousasi ook uitgeput terwijl hij in de betere posities bleef. Mousasi moest steeds vechten en energie gebruiken toen hij King MO in zijn guard had waardoor hij staand niets meer in te brengen had.

  16. #66
    Join Date
    Aug 2009
    Posts
    1.082
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by a.s.c. View Post
    Hoewel ik begrijp dat MO de partij heeft gewonnen. Ben ik het niet helemaal eens met deze redenatie. Tuurlijk is MO de betere worstelaar en bepaalde hij waar het gevecht zich afspeelde deze partij. Maar als je gaat praten over daadwerkelijke controle en agressie vond ik hem tekort schieten; ik denk dat je moet kijken naar de intentie van een vechter wanneer hij kan besluiten waar het gevecht zich afspeelt. Nu leek het voor mij meer of hij de schade staand wilde beperken en tot een lay and pray offensief besloot. Als hij alles op alles had gezet om Mousasi te GnP' en of subben ok, maar nu gebruikte hij zijn worstelkunde om het gevecht zowel staand als op de grond (daar deed ie ook niet zoveel) uit de weg te gaan. Dat Mousasi daar geen antwoord op had was jammer en dat heeft hem zijn band gekost. Maar ik vond Mo niet de betere vechter, alleen een handige (punten-)worstelaar.

    Als een pot niet op KO word beslist dan gaan ze dat op punten beslissen... wat begrijp je niet precies los van je gevoelens ?

  17. #67
    Join Date
    May 2006
    Posts
    2.115
    vCash
    126000

    Default

    ja idd Marquis. je hoeft daar niet over te discussieren om te vertellen dat Mo heeft gewonnen. Dat je zijn manier van vechten niet mooi vindt is een ander verhaal. En vond het ook niet een worstelwedtsrijd.

  18. #68
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Cork
    Posts
    1.824
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by GerritTonijn View Post
    Heb het gevecht nog een x gekeken in betere kwaliteit, en voel me op dat er redelijk wat momenten waren dat Mo echt totaal gassed erbij stond/liep, waarop mousasi ook geen acties ondernam....dus ja....de kansen waren er zeker.
    Precies, Mousasi kreeg staand ook genoeg kansen, het is gewoon zo dat Mousasi te weinig deed.
    Mo die gewoon zakelijk worstelde, die weet dat hij hier genoeg punten voor krijgt.

    Mousasi die achterover hing alsof hij op het strand was.
    Dat 5 ronden lang. Hoe verklaar je dat dan?
    Dan ben je toch passief bezig ?

    ( Vragen zijn niet persoonlijk naar jou gericht hoor )

    In andere woorden, Mo deed z'n plicht & Mousasi vocht niet zoals we van hem gewend waren.

  19. #69
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Amsterdam
    Posts
    555
    vCash
    126000

    Default

    Heeft Mousasi ondertussen al een reactie gegeven trouwens?

  20. #70
    Join Date
    Feb 2009
    Posts
    1.075
    vCash
    126000

    Default

    Hate to say i told you so.

    Had Mousasi echt graag zien winnen. Echter was ik al bang dat Mo het met z'n worstelen zou controleren. Mousasi was ook Mousasi niet. Ging mee in de trashtalk. Niet z'n normale rust en kalmte zelf. Snel moe en deed bijzonder weinig. Weet niet wat er aan de hand was joh. Er waren zeker kansen. Hij is nog jong en volgende keer beter. Had wel verwacht dat hij door z'n training met GSP wat beter met de takedowns om zou kunnen gaan.
    "If the ref hadn’t stopped him, Fedor was going to take that head home to his spaceship and polish it."

    Fedor Emelianenko - "I don't talk about my weaknesses. I work on them."

  21. #71
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    780
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marquis View Post
    Als een pot niet op KO word beslist dan gaan ze dat op punten beslissen... wat begrijp je niet precies los van je gevoelens ?
    Bedankt voor deze zeer, zeer zeer verhelderende opmerking...

    Het is niet dat ik niet begrijp dat Mo gewonnen heeft.. het is meer dat ik geen agressie of controle (anders dan lay and pray) heb gezien zoals eerder werd beweert. De takedowns waren inderdaad voor Mo maar hij wist er niets mee te doen ook al domineerde hij waar het gevecht zich afspeelde. Ik vind dat je een takedown pas moet waarderen als er een (voor het gevecht) functioneel doeleinde aan zit. Nu was het om het gevecht te remmen. Ik vraag me gewoon af of dit in Japan hetzelfde gescoord was.

  22. #72
    Join Date
    Aug 2009
    Posts
    1.082
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by a.s.c. View Post
    Bedankt voor deze zeer, zeer zeer verhelderende opmerking...

    Het is niet dat ik niet begrijp dat Mo gewonnen heeft.. het is meer dat ik geen agressie of controle (anders dan lay and pray) heb gezien zoals eerder werd beweert. De takedowns waren inderdaad voor Mo maar hij wist er niets mee te doen ook al domineerde hij waar het gevecht zich afspeelde. Ik vind dat je een takedown pas moet waarderen als er een (voor het gevecht) functioneel doeleinde aan zit. Nu was het om het gevecht te remmen. Ik vraag me gewoon af of dit in Japan hetzelfde gescoord was.

    Misschien vraag jij jezelf te veel af.

  23. #73
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Quote Originally Posted by Marquis View Post
    Misschien vraag jij jezelf te veel af.
    En misschien geef jij teveel onnodig commentaar op andere forumleden.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  24. #74
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    148
    vCash
    126000

    Default

    Wat heeft iedereen hier toch een hard-on voor Evans?? Mousasi moet bij een sterk amerikaans kamp gana trainen. Misschien met Cain V. en de worstelwelters van AKA of bij Greg Jackson, hoewel ik niet zo'n fan ben van de stijl van zijn vechters (wel uiterst effectief).

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •