MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 39
  1. #1
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    231
    vCash
    126000

    Default Vind het toch een beetje raar....

    Afgelopen weekend sneuvelen 2 jonge mariniers en er wordt hier geen woord over gezegd.
    Vind dat echt heel erg..
    Alles wordt hier geschreven dus bij deze wil ik toch ook even wat zeggen over deze 2 jongens..

    Het is heel erg dat dit gebeurt is.
    En ik wens de nabestaanden het allerbeste toe.
    Mijn vriend kende deze jongens ook.
    Dat maakt het toch persoonlijker.....
    Als thuisfront is dit het ergste nieuws wat je te horen kan krijgen en ik leef met iedereen mee die dit soort dingen mee moeten maken.

    Voel me echt rot.

    R.I.P stoere mannen....
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Goed punt

    Sterkte voor de familie van de 2.

    Veel te jong en heel tragisch dit.

  3. #3
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    RIP
    Be a Warrior, not a Worrier

  4. #4
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Zeker triest nieuws. Sterkte voor familie, vrienden en nabestaanden.

    Maar dat er op mixfight niet over wordt gesproken hoeft toch niet van enige betekenis te zijn? Het blijft immers een vechtsportforum. Niet iedereen zal zich geroepen voelen om er een topic over te starten.

    Maar neemt zeker niet weg dat het gewoon ontzettend erg voor het thuisfront is.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  5. #5
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    ja t blijft een vechtsportforum hey....maar t is wel erg triest idd weer 2 doden, wordt tijd dat ze daar de boel de boel laten en opkrassen...laat ze elkaar maar lekker neerpaffen

  6. #6
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    De eerste slachtoffers van het corps mariniers. Ik ken een hoop jongens daar en toevallig ook iemand die in de opleiding zat met het 21 jarige slachtoffer. Echt vreselijk maar tegelijk ook diep respect voor wat die jonge jongens daar allemaal voor doen.

    Qua patet orbis

    R.I.P.

  7. #7
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    1.300
    vCash
    126000

    Default

    "Zo wijd de wereld strekt" Rust in vrede.

  8. #8
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    RIP, maar risico van het vak en het is hun eigen vrije keus om bij de mariniers te gaan, hoe erg dit ook is. Dit is ook geen mariniersforum. Bij Sugar Lee Hooper heb ik je ook niet gehoord trouwens.

  9. #9
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    231
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by phranq View Post
    RIP, maar risico van het vak en het is hun eigen vrije keus om bij de mariniers te gaan, hoe erg dit ook is. Dit is ook geen mariniersforum. Bij Sugar Lee Hooper heb ik je ook niet gehoord trouwens.
    Sorry hoor maar dit vind ik echt bullshit om te zeggen
    die jongens kiezen er echt niet voor om dood te gaan.
    En ik kan er ontzettend kwaad om worden door dit soort uitspraken.
    Mijn vriend zit ook bij het Korps en kies er echt niet voor om dood te gaan op zijn werk hoor.Natuurlijk kiezen ze bewust voor het Korps, je kan niet zomaar marinier worden, maar dan nog kiezen ze er niet voor de dood.....

    Er zijn tal van beroepen of situaties die risicovol zijn waar mensen zelf voor kiezen,maar dat betekent niet dat iemand dan voor de dood kiest. respect naar de jonge gasten toe mis ik hier echt in Nederland.

    Je leest op dit forum ook vanalles wat niet met vechtsport te maken heeft en dan wordt dit nieuws niet geschreven.
    En Sugar Lee Hooper kan je nou niet echt vergelijken met jongens die hun leven geven voor hun werk..

  10. #10
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    Natuurlijk is het verschrikkelijk dat zo zo aan hun einde zijn gekomen, maar ze hebben er wel zelf voor gekozen om bij de mariniers te gaan en dat is nou eenmaal het risico van het vak, ik heb niet gezegd dat ze zelf voor de dood kiezen, maar ze zijn niet bij de mariniers gegaan om lekker met z'n allen bij het kampvuur te gaan zitten. Het doet jou persoonlijk meer omdat jouw vriend bij de mariniers zit en dat begrijp ik best wel. Maar ik vind het persoonlijk niet erger dan de dood van Sugar Lee Hooper, die heeft er tenslotte ook niet om gevraagd en dan staat er ook niet op Mixfight dat ze dood is gegaan. Jij vind het raar dat het hier niet gemeld word en dat vind ik onzin.

    Ik weet niet of je dat programma wel 's kijkt, ben de naam even kwijt maar dat word gepresenteerd door die dame van Boer zoekt vrouw en dat gaat over jonge mensen die terminaal ziek zijn. Dat vind ík persoonlijk veel erger, die kiezen er op hun 16e niet voor om aan botkanker te sterven zonder ook maar aan het leven geproefd te hebben... Niemand kiest voor de dood, maar er zijn nou eenmaal beroepen waar de kans groter is om te sterven dan wanneer je een kantoorbaan hebt. Als je dat risico niet wilt lopen moet je niet in het leger gaan.

  11. #11
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    2.594
    vCash
    126000

    Default

    R.I.P

  12. #12
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Helmond
    Posts
    454
    vCash
    126000

    Default

    R.I.P.

  13. #13
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    231
    vCash
    126000

    Default

    @ phranq
    sorry maar ik ga er nu verder niet met je over in discussie.
    doe ik wel een andere keer over zo'n onderwerp als dit.
    Ben het er totaal niet met je overeens, maar te verdrietig om er nog iets meer over te zeggen

  14. #14
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    ik ben het toch wel met Phranq eens op het punt dat het risico van het vak is, neemt niet weg dat het daardoor minder erg is natuurlijk

  15. #15
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Rilland
    Posts
    1.020
    vCash
    126000

    Default

    Wat een gezeik weer, leef en laat leven. Ieder zijn mening.

  16. #16
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Zucht......
    Ik heb dit al eens eerder gesteld (dat er -op enkele na- geen reactie is na een tragisch voorval als dit waar helden sneuvelen) en precies dezelfde discussie ontstond. Daarom heb ik het maar opgegeven hier. Blijkbaar is het leven van wijlen Sugar Lee Hooper van dezelfde importantie als twee hele jonge helden, die hun leven gaven voor een betere toekomst in een land, wat door God verlaten is.
    Die twee mannen waren samen jonger als S L H alleen.
    Het is nou eenmaal zo dat in een land waar al 65 jaar vrede en veiligheid is, er mensen zijn die dit voorrecht als normaal beschouwen, en de offers die ervoor moeten worden gebracht sterk overdreven vinden. Je kan het Phranq niet kwalijk nemen, en als gedisciplineerd Marn moet je hem al zeker niet de kanker wensen, hoe iemand je ook beledigd, dit is erger en vooral Korps onwaardig. Ik heb de afgelopen 5 maanden heel veel met de Marns samen gewerkt, heb er een paar hele linke missies op zitten ivo de West Bank, en heb met sommigen een band voor het leven. Ik heb dan ook een hele hoge pet op over de korpsgeest. Verknal dit nou niet door zulke dingen in het openbaar te roepen. Ik weet hoe geëmotioneerd jullie het daar beleven, geloof me, ik weet het echt. Maar maak even een scheiding met de wereld daar, en mensen zoals Phranq hier, die hun wereld al instort als 's ochtends de auto niet start, of de ochtendkrant niet in de bus is gevallen.
    Excuses zijn hier op zijn plaats.

    En voor Phranq en conchorten: In Amerika wordt er ietwat overdreven aan heldenverering gedaan, ook dit topic is al eens op dit forum behandeld, maar het is wat begrijpelijker als je weet dat er daar al meer dan 5000 doden tijdens "the war on terror" alleen al zijn gevallen. Iedereen in Amerika kent wel iemand uit de buurt of een (ver) familielid, die is gesneuveld in een ver land, waar ze vechten voor de vrijheid van hun thuisland. Niet iedereen is het met de politieke beslissingen eens, maar de soldaten die de beslissingen uit moeten voeren worden door iedereen geliefd en geëerd.
    Het is typisch Nederlands om te stellen dat als iemand in het leger zit, we er dan ook maar van moeten uitgaan dat hij dood kan gaan, dus moeten we er niet over zeuren.
    Als je zo'n houding in de States zou hebben, kun je maar beter in stilte verhuizen, want je ruiten zullen - de rest van je miezerige leven- elke dag ingekeilt worden door boze omwonenden.
    Ook hier vind ik zo'n houding ongepast, zeker na de 23e dode. Wat je er zelf van vind, moet je niet verwarren met het respect wat je moet betuigen, als je zulk nieuws ontvangt.
    Jouw kleinzielige mening hierover is zeker een punt van discussie, maar zou niet tijdens dit topic behandeld moeten worden.
    Er zijn namelijk mensen (al deel je die gevoelens niet) die het wel heel erg vinden dat er 2 Nederlanders overlijden, en er geen aandacht aan wordt besteed op een forum als dit.
    Want op een forum als dit zou er toch begrip en respect moeten zijn voor strijders.
    Vechters vragen me vaak hoe het was op de uitzending. Ik zeg dan altijd dat ik hetzelfde doe als hen, alleen gaat het om andere dingen als een beker of een titel. Maar vechters begrijpen dat vaak wel, want die kennen het gevoel om in een ring of kooi te staan zonder weg terug, terwijl iemand je naar het leven staat.
    Ik denk dat ook voor Phranq excuses op de plaats zijn.

    Dat houdt de boel mooi in balans....


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  17. #17
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Voor de mensen die wel eer en steun aan de nabestaanden willen betuigen:

    http://www.condoleance.nl/12604/mari...c-harders.html


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  18. #18
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.250
    vCash
    126000

    Default

    Roger Pigdog, point taken,je hebt helemaal gelijk.

    moderators, cancel my last, delete me post hierboven a.u.b.
    Last edited by RNLMC; 20-04-2010 at 10:14.
    Face your fears, Live your dreams.


  19. #19
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    Ieder zijn mening Pigdog, dat moet ook gerespecteerd worden. Op een aantal punten heb je zeker gelijk. De meeste mensen (ik inclusief) vinden het voorrecht van vrijheid inderdaad vrij normaal, daar heb je een goed punt.

    Je hebt mij nergens zien schrijven dat ik het niet erg vind. Natuurlijk vind ik het erg dat die jongens zijn omgekomen, het is verschrikkelijk en leef wel degelijk mee.

    Aan de andere kant kan je mij niet wijsmaken dat je je aanmeld bij de mariniers uit idealistisch oogpunt of omdat je een wereldverbeteraar bent. Je gaat waarschijnlijk bij de mariniers om de fysieke uitdaging en om je eigen grenzen te verleggen. En de kans is dan erg groot dat je word uitgezonden naar een oorlogsgebied en de kans om daar gewond, of nog erger, de dood te vinden is dan erg groot.

    Ik begrijp het verdriet en de frustratie van RNLMC maar probeer in ieder geval de discussie op een normale manier te voeren. Niet iedereen denkt hetzelfde en daar moet je wederzijds respect voor opbrengen hoe moeilijk dat misschien ook is. Aan de positieve reps te zien die ik krijg nav mijn post zijn er een hoop mensen het ook met mij eens, maar het ligt begrijpelijkerwijs erg gevoelig dus zegt men er maar niets over.

    @RNLMC, ik wens je alle kracht en sterkte toe om dit verlies van je vrienden te kunnen verwerken. Succes en sterkte daar.

  20. #20
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RNLMC View Post
    Roger Pigdog, point taken,je hebt helemaal gelijk.

    moderators, cancel my last, delete me post hierboven a.u.b.
    Done

  21. #21
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    231
    vCash
    126000

    Default

    PigDog
    Goed verwoord..

  22. #22
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Utrecht
    Posts
    519
    vCash
    137714

    Default

    rip
    Joe Daddy Stevenson ''Luke i am your father''


  23. #23
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    231
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by phranq View Post
    Ik begrijp het verdriet en de frustratie van RNLMC maar probeer in ieder geval de discussie op een normale manier te voeren. Niet iedereen denkt hetzelfde en daar moet je wederzijds respect voor opbrengen hoe moeilijk dat misschien ook is. Aan de positieve reps te zien die ik krijg nav mijn post zijn er een hoop mensen het ook met mij eens, maar het ligt begrijpelijkerwijs erg gevoelig dus zegt men er maar niets over.

    .

    Dat is triest toch om juist hierover een discussie te gaan voeren, en dan nog lui die daar positieve reps voor geven.
    Triest.....
    Geen woorden voor.
    Nouja eigenlijk wel maar die hou ik maar voor me.

  24. #24
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by phranq View Post
    Ieder zijn mening Pigdog, dat moet ook gerespecteerd worden. Op een aantal punten heb je zeker gelijk. De meeste mensen (ik inclusief) vinden het voorrecht van vrijheid inderdaad vrij normaal, daar heb je een goed punt.



    @RNLMC, ik wens je alle kracht en sterkte toe om dit verlies van je vrienden te kunnen verwerken. Succes en sterkte daar.
    Ik ging niet zozeer in op de discussie wat iemand nou doet besluiten om in dienst te gaan. Ik heb hier inderdaad een mening over. Maar de topic werd gestart door en ging over het feit dat er twee jonge Nederlandse mannen sneuvelen en er niet eens een berichtje aan gewijd word hier. Ik doe dat meestal maar de "lol" is me een beetje vergaan door discussies die op gang komen, zoals hierboven.
    Die discussies zijn goed, er moet over gepraat worden, maar niet op een condoleance bericht...
    Dat vind ik ongepast.
    Jou laatste zinnetje (@RNLMC) was in dit topic voldoende geweest en had de lading helemaal gedekt.

    RNLMC heeft het dan wel begrepen. Hij vond zijn eigen emotionele uitbarsting korpsonwaardig en ook ongepast in deze topic. Hij heeft hem dus laten verwijderen.
    Dat is machtsvertoon. Dat is sterk.
    Dat is bewonderenswaardig.....


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    No offense folks, maar Phranq heeft gewoon een punt.

    Als je ervoor kiest om een soldaat te worden accepteer je daarmee impliciet de extra risico's die bij het vak komen kijken. Occupational Hazard. Kies je voor. Je weet dat je potentieel kunt worden uitgezonden.

    Als je bewust voor een vak kiest waar je wordt opgeleid om zo effectief mogelijk andere mensen om het leven te helpen (uiteraard is het curriculum uitgebreider) en je bewapend wordt uitgezonden naar vijandelijk gebied, waar je wordt gezien door sommigen als een bezettende macht, moet je niet raar opkijken als er op je geschoten wordt.

    Het is tragisch dat er 2 jonge mensen overleden zijn in geweldadige omstandigheden, maar om nu iemand de mond te willen snoeren die simpelweg aangeeft dat de levens van deze 2 jongens niet meer, maar zeker ook niet minder waard zijn als dat van andere mensen middels een gechargeerd voorbeeld needs a fucking reality check.

    Ik heb ook vrienden in het korps die recentelijk zijn uitgezonden waar ik me zorgen over heb gemaakt, maar deze jongens zijn er zelf redelijk nuchter in. Het risico is gewoon aanwezig.

    Anyway just my 2cts.

    Verder vind ik het een tragisch voorval en wens ik de nabestaanden veel sterkte.
    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •