MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 39 of 39
  1. #26
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mickey View Post
    No offense folks, maar Phranq heeft gewoon een punt.

    Als je ervoor kiest om een soldaat te worden accepteer je daarmee impliciet de extra risico's die bij het vak komen kijken. Occupational Hazard. Kies je voor. Je weet dat je potentieel kunt worden uitgezonden.

    Als je bewust voor een vak kiest waar je wordt opgeleid om zo effectief mogelijk andere mensen om het leven te helpen (uiteraard is het curriculum uitgebreider) en je bewapend wordt uitgezonden naar vijandelijk gebied, waar je wordt gezien door sommigen als een bezettende macht, moet je niet raar opkijken als er op je geschoten wordt.

    Het is tragisch dat er 2 jonge mensen overleden zijn in geweldadige omstandigheden, maar om nu iemand de mond te willen snoeren die simpelweg aangeeft dat de levens van deze 2 jongens niet meer, maar zeker ook niet minder waard zijn als dat van andere mensen middels een gechargeerd voorbeeld needs a fucking reality check.

    Ik heb ook vrienden in het korps die recentelijk zijn uitgezonden waar ik me zorgen over heb gemaakt, maar deze jongens zijn er zelf redelijk nuchter in. Het risico is gewoon aanwezig.

    Anyway just my 2cts.

    Verder vind ik het een tragisch voorval en wens ik de nabestaanden veel sterkte.
    No offence Mick, maar je gaat totaal voorbij aan de aard van deze topic.
    Niemand probeert hier iemand de mond te snoeren, het gaat er alleen over dat deze discussie (waar jij nu ook je totaal overbodige 2 cents aan doneert) helemaal niks bijdraagt aan het verdriet wat sommigen hier hebben over het sneuvelen van 2 man.
    En dat iedereen er maar aan voorbij gaat, en niemand dit meer nieuwswaarde vind.

    Wat er gebeurd als je dienst betreed, wat je in je opleiding leert, of welke risico's je loopt, is allemaal een andere discussie.
    Doe dat dan ook in een andere draad op een andere tijd.Ook jij had kunnen voldoen met je laatste zin. Het had je gesierd.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight



    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  2. #27
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by phranq View Post
    RIP, maar risico van het vak en het is hun eigen vrije keus om bij de mariniers te gaan, hoe erg dit ook is. Dit is ook geen mariniersforum. Bij Sugar Lee Hooper heb ik je ook niet gehoord trouwens.
    ik heb heel veel respect voor de soldaten en mariniers die daar bezig zijn.. maar.... het is idd een risico wat erbij hoort.. je weet dat dit eventueel kan gebeuren van te voren... ook nog dat veel NL'ders niet eens willen dat 'onze' mensen daar aan het vechten zijn voor de zogenaamde vrijheid. Dat men dan zegt dat zij vechten voor onze vrijheid gaat er bij mij echt niet in.. we zijn daar niet om te vechten voor onze vrijheid maar om de bevolking een beter leven en toekomst te kunnen geven ipv hoe het er nu aan toe gaat ala de middeleeuwen. Staat verder los van 'onze vrijheid' imo, persoonlijk denk ik dat zulke oorlogen een groter risico zijn voor 'onze veiligheid' omdat je zo een volk wat probeert op te dringen en dat lokt dan weer reacties uit.
    Persoonlijk vind ik de dode van dit weekend na een vechtpartij erger dan de soldaten die helaas sneuvelen in oorlogsgebied. Zinloos geweld vs een oorlog om maar een voorbeeld te noemen.
    Respect voor onze soldaten maar het blijft een risico van het vak helaas.
    (ik zal wel weer wat mensen op hun teentjes trappen, maar ala Wilders, dit is mijn mening omtrent dit onderwerp)
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  3. #28
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    Quote Originally Posted by PigDog View Post
    Wat er gebeurd als je dienst betreed, wat je in je opleiding leert, of welke risico's je loopt, is allemaal een andere discussie.
    Doe dat dan ook in een andere draad op een andere tijd.Ook jij had kunnen voldoen met je laatste zin. Het had je gesierd.
    Pigdog,

    De reden dat er zo'n discussie onstaat is de manier waarop de topic word gestart, Mixfight leden worden er op aangekeken omdat ze niet posten dat er 2 soldaten zijn omgekomen, dan kan je op je vingers natellen dat iemand daarop gaat reageren. Daarnaast stel jij dat je dat op dit forum wel zou verwachten en trek je een vergelijking tussen vechtsporters in een kooi en mariniers, een vergelijking die imo tussen appels en peren gaat.

  4. #29
    Join Date
    Jun 2007
    Posts
    581
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by PigDog View Post
    No offence Mick, maar je gaat totaal voorbij aan de aard van deze topic.
    Niemand probeert hier iemand de mond te snoeren, het gaat er alleen over dat deze discussie (waar jij nu ook je totaal overbodige 2 cents aan doneert) helemaal niks bijdraagt aan het verdriet wat sommigen hier hebben over het sneuvelen van 2 man.
    En dat iedereen er maar aan voorbij gaat, en niemand dit meer nieuwswaarde vind.

    Wat er gebeurd als je dienst betreed, wat je in je opleiding leert, of welke risico's je loopt, is allemaal een andere discussie.
    Doe dat dan ook in een andere draad op een andere tijd.Ook jij had kunnen voldoen met je laatste zin. Het had je gesierd.
    Jouw reacties dragen ook totaal niet bij aan dit topic. Dus het had je gesierd als je andermans mening had gerespecteerd en een normale discussie probeert te voeren. Nu noem je iemands reactie kleinzielig, en overbodig. Hoe denk je zelf dat je overkomt? En dan nog om excuses gaan vragen? Ik vind dat Phrang nog heel netjes omgaat met jouw reacties. Misschien moet jij je excuses aanbieden. Dat zou meer gepast zijn.

    Ik snap dat het lastig te verkroppen is dat je op een forum als deze ook mensen kan tegen komen die niet hetzelfde overgeromantiseerd beeld hebben van die missie. En daar een totaal andere kijk op hebben. Ik ben het bijvoorbeeld met geen van jouw eerder aangegeven punten eens. Maar vooral de manier waarop je reageert geef je mij en anderen alleen maar munitie om zich te mengen in de discussie. Dus als er iemand bijdraagt om het topic om zeep te helpen ben jij het wel.

    Het moge duidelijk zijn dat we het allemaal triest vinden, maar dat was niet de strekking van het topic zoals phrang hierboven aangeeft.
    Last edited by JeMalleMoer; 21-04-2010 at 01:38.

  5. #30
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Nou ja, om deze reacties start ik dus geen topics meer zoals deze.....
    Ik hoop dat het waarom nu duidelijk is geworden.


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  6. #31
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Italian*Berlusconi* View Post
    ik heb heel veel respect voor de soldaten en mariniers die daar bezig zijn.. maar.... het is idd een risico wat erbij hoort.. je weet dat dit eventueel kan gebeuren van te voren... ook nog dat veel NL'ders niet eens willen dat 'onze' mensen daar aan het vechten zijn voor de zogenaamde vrijheid. Dat men dan zegt dat zij vechten voor onze vrijheid gaat er bij mij echt niet in.. we zijn daar niet om te vechten voor onze vrijheid maar om de bevolking een beter leven en toekomst te kunnen geven ipv hoe het er nu aan toe gaat ala de middeleeuwen. Staat verder los van 'onze vrijheid' imo, persoonlijk denk ik dat zulke oorlogen een groter risico zijn voor 'onze veiligheid' omdat je zo een volk wat probeert op te dringen en dat lokt dan weer reacties uit.
    Persoonlijk vind ik de dode van dit weekend na een vechtpartij erger dan de soldaten die helaas sneuvelen in oorlogsgebied. Zinloos geweld vs een oorlog om maar een voorbeeld te noemen.
    Respect voor onze soldaten maar het blijft een risico van het vak helaas.
    (ik zal wel weer wat mensen op hun teentjes trappen, maar ala Wilders, dit is mijn mening omtrent dit onderwerp)
    Italian, ik ben het in grote lijnen wel met je eens, daar gaat het niet om.
    Maar neem nou de dood van Ginty Vreede. Tig pages met rouwende vechters en fans. Volgens mij jij ook. Ik wel in ieder geval. Hoe zou je het nou vinden als er iemand op die pagina's gaat beginnen over de risico's van vechtsporten en dat het ook erg is dat Sugar Lee Hooper is doodgegaan?
    Hij wordt elk jaar herdacht hier op dit forum. Vind ik wel goed. Maar zou het niet leuk vinden als er telkens weer een discussie ontstaat over hoe gevaarlijk vechtsporten wel zijn, en dat als je dood gaat het je eigen schuld is. Ik zou daar van balen.
    En nu baal ik ook. Het is hier wel geen mariniersforum, maar we kunnen toch wel even wat medeleven in acht nemen.
    Al is het alleen maar voor de mensen die hier wel verdrietig zijn, en die helemaal niet wachten op discussies.

    Maar ja, ik unsubscribe me wel weer voor deze topic, want ik zit niet echt te wachten op nog meer van die wijze en onromantische woorden van mensen zoals Malle Moer.


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  7. #32
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    Quote Originally Posted by phranq View Post
    Pigdog,

    De reden dat er zo'n discussie onstaat is de manier waarop de topic word gestart, Mixfight leden worden er op aangekeken omdat ze niet posten dat er 2 soldaten zijn omgekomen, dan kan je op je vingers natellen dat iemand daarop gaat reageren. Daarnaast stel jij dat je dat op dit forum wel zou verwachten en trek je een vergelijking tussen vechtsporters in een kooi en mariniers, een vergelijking die imo tussen appels en peren gaat.
    1000%

    natasja je kan zelf ook het topic openen met een andere intensie;

    ik denk dat niemand het leuk/of goed of wtf dan ook vindt dat er 2 mariniers zijn gesneuveld. Dat het onderwerp hier niet meteen binnen 24uur ter sprake komt is geen punt van discussie. De dood van Ginty stond ook niet op het forum van de Margriet of de Libelle (sorry heb het niet nagekeken) Dat betekend niet dat het minder erg is. Het is alleen een andere doelgroep; en als iemand zich geroepen voelt bij Margriet of Libelle om iets te posten toen dr tijd over Ginty. Zullen daar ongetwijfeld voor condeleace reactie's op zijn afgekomen... maar ook reacties, van tja, dat is het risco van vechtsport...

    nog even voorop.
    Medeleven voor alle nabestanden van de 23 gesneuvelden; en ik vindt het no big deal dat het hier niet binnen 24 uur vermeld staat.

    Nieuws verga je niet via mixfight.nl, dat gebeurd via nu.nl/telegraaf.nl/ krant/ tv/ radio ect. ect.

    ps. ik heb op mixfight.nl ook nog niets gelezen over de vulkaan uitbarsting in ijsland en de aswolk?!!?
    Last edited by Slome; 21-04-2010 at 03:26.
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  8. #33
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.250
    vCash
    126000

    Default

    Iedereen zijn mening. Het gaat om het feit dat het ongepast is je mening te verkondigen in een condoleance-topic.

    Ik ben er klaar mee.
    OUT
    Face your fears, Live your dreams.


  9. #34
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    Quote Originally Posted by RNLMC View Post
    Iedereen zijn mening. Het gaat om het feit dat het ongepast is je mening te verkondigen in een condoleance-topic.

    Ik ben er klaar mee.
    OUT
    De topic is niet gestart als condoleance topic maar als een verwijt naar Mixfight leden dat het niet gemeld word op het forum.

  10. #35
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

  11. #36
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    Exact. Dit was geen condoleance topic. Daar was inderdaad anders gereageerd vermoed ik. Het feit dat we nu worden afgeschilderd als een aantal heidenen die onnodig stof doen opwaaien is hetgeen waar we ff op reageerden..
    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  12. #37
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Ik heb veel respect voor wat onze militairen in het buitenland doen. Wat mij betreft zouden we in Nederland inderdaad wel iets meer van het Amerikaanse mogen hebben als het daar om gaat. Gewoon credits voor wat je doet en met welke risico's dat gepaard gaat, ongeacht of je daar zelf voor kiest of niet.

    Toch moet ik eerlijk zeggen dat ook ik de neiging had om op Natasja te reageren. Er zit namelijk een stevig verwijt in, dat oproept tot discussie. Wat dat betreft was het denk ik handiger geweest als Natasja die 2 dingen gescheiden had gehouden. Maar ik kan me voorstellen dat je dat anders leest als je zelf militair bent of er nauw bij betrokken bent.

    Hoe dan ook: RIP en veel sterkte voor de nabestaanden.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  13. #38
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Toch moet ik eerlijk zeggen dat ook ik de neiging had om op Natasja te reageren. Er zit namelijk een stevig verwijt in, dat oproept tot discussie. Wat dat betreft was het denk ik handiger geweest als Natasja die 2 dingen gescheiden had gehouden. Maar ik kan me voorstellen dat je dat anders leest als je zelf militair bent of er nauw bij betrokken bent.
    Hoe dan ook: RIP en veel sterkte voor de nabestaanden.
    toen ik het las kreeg ik precies hetzelfde gevoel idd, ik leef namelijk wel mee, m'n zwager heeft er een aantal keren gezeten en gaat deze zomer hopelijk voor de laatste keer....ik zie wat het doet met m'n zusje en iedere keer als ik zo'n verschrikkelijk bericht lees dan spookt dat beeld door m'n hoofd dat ze op een gegeven moment bij m'n zusje voor de deur staan met zo'n bericht.....verschrikkelijk gewoon.....maar ik voel me dan niet geroepen om een topic te openen op mixfight hierover......en daar zat een behoorlijk verwijt in, in de starttopic en dat viel bij mij niet goed....en Phranq verwoordde dat goed en daar heb ik hem ook de reps voor gegeven...

    verder beleefd ieder mens een bericht anders. Jaren geleden stond er in de krant een krantenkop in de trant van: groep jongens na het stappen tegen boom geknald, 1 dode, twee gewonden. Klasgenoot van mij waar ik veel mee optrok, verschrikkelijk verhaal, nog erger voor familie en vrienden, maar voor het gros alleen maar een krantenbericht....
    het feit dat de meeste mensen zo'n krantenbericht lezen en alleen maar denken: sukkels, drank op en achter het stuur, zo jong en nu dood....dat kun je ze niet eens kwalijk emen.....als je zo iemand niet kent of het is ergens in groningen gebeurd terwijl je in maastricht woont dan ben je het na vijf minuten weer vergeten....

    je eigen leed hoeft niet andersmans leed te zijn....en het maakt anderen ook geen slechtere mensen door niet hetzelfde leed te voelen dan jezelf....
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  14. #39
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by PigDog View Post
    Voor de mensen die wel eer en steun aan de nabestaanden willen betuigen:

    http://www.condoleance.nl/12604/mari...c-harders.html
    Gedaan en verder meng ik mij niet in deze.

    RIP
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •