MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 47 of 47
  1. #26
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Mooi verhaal man! mis alleen nog wat vrouwlijk schoon op de pics.. of hebben ze daar allemaal een snor
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Sparringswedstrijdjes

    Dag 4 alweer in Macedonië. Vandaag zijn we te gast bij Bushido Struga Team in Ohrid. Overigens, de Macedonische tv is erg geïnteresseerd in het gebeuren. Sommigen van ons worden al herkend op straat omdat we bij de aankomst in Macedonië op tv zijn geweest. Maar ook vandaag worden Jamie en Ben geïnterviewd voor tv voordat we naar de gym gaan.





    De gym van Bushido Struga Team ziet er gaaf uit. Wel klein, maar elke centimeter is optimaal benut. Er staat zelfs een kooi waarin getraind kan worden. Wat later op de avond zullen daar een paar sparringswedstrijdjes gehouden worden. Eerst tijd om lekker te trainen.













    Aan het einde van de training is het tijd om wat sparringswedstrijdje te draaien. Er wordt niet geslagen en getrapt naar het hoofd en de bedoeling is dat het niet voluit gaat. Toch wordt er heel stevig geknokt! Vooral leuk zijn natuurlijk de wedstrijdjes tussen de Nederlanders en de Macedoniërs.

    Als eerste zijn Ben en Mark aan de beurt. Geen van beiden weet de ander te submitten: draw.




    Vervolgens wordt er een partijtje gespard tussen Jamie en een Macedonische jongen. Uiteraard gaat er niemand KO. Weer een draw dus.




    Daarna zijn Jeffrey en Koen aan de beurt. Helaas moet ik tijdens deze partij van geheugenkaart wisselen, maar Jeffrey weet Koen te submitten.



    Vervolgens mag Mark nog een keer. Dit keer tegen Jamie. Mark moet gaan zitten op een levertje.




    Dan Patrick tegen de trainer/eigenaar van de sportschool. Over en weer wordt er stevig getrapt. De trainer weet Patrick bijna in een choke te pakken maar Patrick behoudt z'n rust. Uitendelijk is het Patrick die de trainer weet te chocken. Winnaar op submission: Patrick.






    Tot slot gaat ook Koen tegen een Macedonische jongen. Koen pakt 'm in een prachtige triangle.





    De training wordt tot slot afgesloten met nog een aantal spieroefeningen.




    Ook de tv was weer aanwezig.




    Nope, dit is niet wat het lijkt. Gewoon nog even een techniek doornemen

    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  3. #28
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Thanx Ronald,

    prachtig verslag met foto's. Vanaf hier het gevoel dat ik er helemaal in zit.

    Fascinerend land ook Macedonie. En wat vechten betreft, we moeten neit vergeten dat s'werelds grootste veldheer ooit er vandaan kwam! Alexander de Grote!

    Hoe is jouw beeld van het land Ronald?
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  4. #29
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    thanks Ronald ziet er goed uit!

    Quote hendy: Mooi verhaal man! mis alleen nog wat vrouwlijk schoon op de pics.. of hebben ze daar allemaal een snor

    hiero Hendy:

    Be a Warrior, not a Worrier

  5. #30
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    vet
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  6. #31
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Macedonië.

    Nou heb ik de afgelopen dagen aardig wat verteld over het reilen en zeilen van de groep waar ik mee op stap ben. Maar als je helemaal naar Macedonië vertrekt dan is het natuurlijk ook wel aardig om wat indrukken van het land zelf te geven.

    Een bankje in Skopje.



    Het eerste wat opvalt als je het land binnenkomt is dat je een heel dik pak geld in handen krijgt. De munteenheid van Macedonië is de denar. 1 Euro is ongeveer 61 denar en het meest gebruikte briefje dat ik hier gezien heb is die van 100 denar. Je zit dus steeds met een hele dikke stapel geld in je broekzak.
    In verhouding met Nederland is het hier behoorlijk goedkoop. Om even een indicatie te geven: voor 6 Smirnoff Ice, een Cola en een Spa betaalden we op een terrasje zo’n 15 euro. Als we vanaf het hotel een 10 minuten ritje naar de stad met de taxi maken betaal je zo’n 4 euro. Vanmiddag at ik een steak, met groente, patat, brood en een Spa blauw, waar ik zo’n 7 euro voor kwijt was. Echt aanzienlijk goedkoper dus dan thuis of in de wat meer gebruikelijke vakantielanden.

    Wat ook gelijk opvalt is het cyrillische schrift wat gebruikt wordt. Totaal anders dus dan het alfabet wat wij gewend zijn. Persoonlijk vind ik dat wel leuk. Het geeft je het gevoel dat je ver van huis bent.
    Het gevoel van “ver weg zijn” wordt ook nog eens versterkt door de bergen met de besneeuwde toppen. Heerlijk gewoon om daar naar te kijken. En oh ja… geen Hema’s, Blokkers of Media Markten, die je in veel Westerse landen wel ziet. Ook dat geeft me het gevoel echt even weg te zijn.

    De stad Ohrid.



    Ik vind het overigens erg moeilijk om in te schatten wat de levenstandaard hier is. Het is hier goedkoper, dus de inwoners verdienen ook minder, maar daarmee hoeft de levenstandaard nog niet perse lager te zijn. Het straatbeeld is in ieder geval veel luxer en moderner dan ik vooraf verwacht had. Er rijden hier in ieder geval een hoop luxe wagens rond, met uiteraard daartussen ook een aantal oude barrels. Als ik het daaraan zou moeten aflezen zou ik zeggen dat men hier niet slecht af is maar dat ze iets als een APK keuring niet kennen.
    Sowieso lijkt de regelgeving hier wat losser. Zo zie ik bij een veetransport een boer tussen het vee achter in de vrachtwagen zitten. Ook de bouwvakkers die hier aan het werk zijn hebben duidelijk andere veiligheidsvoorschriften dan die we in Nederland gewend zijn.
    Verder wordt er zo her en der nog wel gebedeld, alhoewel het niet veel is en zich dat tot 1 bepaalde groep lijkt te beperken (zigeuners laat ik me vertellen). Halverwege de berg waar ons hotel in Skopje op gehuisvest is zien we tussen de bosjes ook nog een aantal krotwoningen verscholen. Yep, daar wonen nog mensen. Gezien het kleine aantal dat we daarvan gezien hebben is het bepaald niet kenmerkend te noemen voor Skopje… maar bij ons in de stad vind je dat niet meer…
    Waar je de levenstandaard misschien ook nog wel aan af zou kunnen lezen is aan de mobiele telefoontjes. Alle Macedoniërs waar wij mee in contact komen lijken er één te hebben; hele moderne zelfs. Al met al denk ik dat de levensstandaard hier iets lager ligt als dat wij gewend zijn maar dat de Macedoniërs toch een aardig eindje in de buurt komen.

    Uitzicht vanaf het balkon van mijn hotel.



    Wat ik jammer vind is dat je in het straatbeeld weliswaar heel veel eettentjes ziet, maar helaas ontzettend veel hamburgers. Persoonlijk had ik wat meer gegrild vlees verwacht, in de vorm van een lekker broodje gyros bijvoorbeeld. Maar dat is hier toch een stuk moeilijker te krijgen dan in het buurland Griekenland.

    Tot nu toe zijn we in de hoofdstad Skopje en in Ohrid geweest. Skopje is een echte stad met zo´n 600.000 inwoners. Ohrid is meer een toeristische badplaats, waar slechts zo´n 60.000 mensen wonen. Toch een andere orde van grootte dus.
    Alhoewel ik Skopje helemaal geen onaardige stad vond vind ik Ohrid echt geweldig. Het meer met de daarom heen gelegen bergen zijn ronduit fantastisch (aan de overkant kun je Albaniè trouwens al zien liggen). Absoluut de moeite waard om hier een keer te komen kijken. Als je ervan houdt om landen te bezoeken waar je nog niet eerder geweest bent is Macedonie zeker aan te raden, en dan in het bijzonder Ohrid!

    Lekker relaxen op een terrasje met op de achtergrond besneeuwde bergtoppen.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  7. #32
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    Hoe is jouw beeld van het land Ronald?
    Toen je de vraag stelde was ik er net over aan 't schrijven

    Quote Originally Posted by Kemal View Post
    hiero Hendy:
    Het ziet er hier echt beter uit man
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  8. #33
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Vette platen Ronald! Echt schitterend;

  9. #34
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    ZOG
    Posts
    1.571
    vCash
    126000

    Default

    Behoorlijk wat publiciteit voor de heren. Staat het MMA gebeuren daar in hoog aanzien of worden alle toeristen gefilmd
    overigens geen slecht uizicht van je kamer.

  10. #35
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Tov View Post
    Behoorlijk wat publiciteit voor de heren. Staat het MMA gebeuren daar in hoog aanzien of worden alle toeristen gefilmd
    overigens geen slecht uizicht van je kamer.
    Het mma-gebeuren is hier in ontwikkeling. Het zit wel duidelijk op een lager niveau dan in Nederland. Maar overal waar we tot nu toe geweest zijn zijn de mensen echt heel gastvrij, enthousiast en bereid om te leren. Echt heel erg leuk. Waar we vanavond waren was net een karateles voor kinderen afgelopen. Alle kinderen bleven naderhand in een rij langs de kant zitten om te blijven kijken. Een paar van die kleine apen gingen zelfs meedoen

    Wat die kamer betreft... heerlijk man. Ik zit op dit moment ook weer op het balkon een biertje te drinken.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  11. #36
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow
    Posts
    15.737
    vCash
    126000

    Default

    je bent goed bezig hoor Ronald. Dat wij in Kroatië op vakantie waren wist het meisje dat in het plaatselijke restaurantje werkte ook wie CroCop was. En dat eiland waar wij zaten was echt heel klein. Ik denk als je hier in Amsterdam aan een serveerster vraagt wie bv Allister Overeem of Manhoef is dat ze daar geen idee van heeft.
    Als judo makkelijk was had het wel voetbal geheten.

  12. #37
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    leuk verslag Ronald!
    Be a Warrior, not a Worrier

  13. #38
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Utrecht
    Posts
    519
    vCash
    137714

    Default

    Leuke foto's en verslag Thx!
    Joe Daddy Stevenson ''Luke i am your father''


  14. #39
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Amsterdam
    Posts
    1.123
    vCash
    126000

    Default

    cool Ronald! En zo te zien is het weer ook niet onaardig daar...
    ..

  15. #40
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by basu View Post
    cool Ronald! En zo te zien is het weer ook niet onaardig daar...
    Het weer is hier echt heerlijk. Steeds zo tussen de 27 en 30 graden. En als je wilt kun je op dit moment toch ook gewoon nog even de sneeuw in.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  16. #41
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Hardlopen en sightseeing.

    Ohrid is werkelijk een prachtig stadje. Elke ochtend gaat de groep om 9 uur 's ochtends hardlopen en al bij de eerste dag vertelden ze bij terugkomst hoe mooi de plekken waren waar ze langs kwamen. Helaas kan ik niet mee. Sowieso is als gevolg van een gescheurde pees m'n conditie ronduit waardeloos, maar zo'n groep kan ik met m'n fotospullen al helemaal niet bijhouden. Als tussenoplossing hebben we afgesproken dat ik ze onderweg op verschillende plekken zal ontmoeten om daar een paar plaatjes te schieten. Roberto kent uiteraard goed de weg in Ohrid en samen met Coen, die geblesseerd is, lopen we door de stad. Voor mij is het ook de ideale mogelijkheid om op een niet al te standaard manier Ohrid in beeld te brengen. Toch leuke plaatjes, en ook de training leuk in beeld.

    Rekken en strekken bij een kerkje op een flinke heuvel.





    Ohrid heeft zelfs een echt amphitheater uit de oudheid.





    Even wachten op de groep, met een prachtig uitzicht.



    Iets verder wacht de groep op ons... en ja hoor... Ben is alweer op zoek naar de schoonheid van de Ohridse natuur






    Ik weet al geen eens meer hoe hij echt heet maar iedereen noemt 'm Pinkeltje. Pinkeltje komt uit Ohrid, traint vaak met ons mee, en loopt ook als gids mee met het hardlopen (en toch zijn Joery en Mark nog verdwaald ). Pinkeltje wilde graag met Ben en Jamie op de foto. Dat kan geregeld worden uiteraard





    Yep, die steentjes op de bodem van het water zijn echt heel erg scherp








    Tot slot gaat het laatste stukje van de looptraining zo'n 800 meter echt super steil omhoog. De bedoeling is om dat laatste stuk een sprint te trekken en alles er nog even uit te gooien. Patrick is de beste lopen van de groep en steeds als eerste boven. Vandaag niet. Marcel en Jamie hebben een oplossing gevonden en winnen vandaag. Zoals ik in een eerder stukje al schreef: zo'n taxi is niet al te duur in Macedonië
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  17. #42
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    De laatste training in Ohrid.

    's Avonds de laatste training in Orchid. Als we aankomen wordt er een karateles aan kinderen net afgesloten. Alle kinderen zijn benieuwd wat er gaat gebeuren. Ze blijven dan ook allemaal in een rij langs de kant zitten om te kijken.





    Het lijkt misschien net alsof Jamie aan een touw door de gym heen slingert. Maar nope... dit is een kikkersprong.







    Dat voel je ff... vanuit de guard oppakken en slammen.



    Waarschijnlijk moest Guido weer even een scheet laten. Macht der gewoonte denk ik. Godsamme wat kan die jongen stinken zeg. Vanavond in de lift liet ie er ook weer één. Dat heeft 'm aardig wat klappen gekost, en in een lift is de het dan toch moeilijk wegkomen.




    Tot slot werden er weer een paar partijtjes echt stevig gespard.











    De ingang van de sportschool.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  18. #43
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Die laatste foto is schitterend, sluit het geheel erg mooi af!

  19. #44
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow
    Posts
    15.737
    vCash
    126000

    Default

    Goh het is daar toch best wel heel vervelend hoor Ronald.
    Als judo makkelijk was had het wel voetbal geheten.

  20. #45
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Prachtige foto's Ronald en mooi geschreven, bedankt!

  21. #46
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    mooie plaatjes Ronald, ziet er echt top uit daaro!
    Be a Warrior, not a Worrier

  22. #47
    Join Date
    Feb 2010
    Posts
    381
    vCash
    126000

    Default

    Ronald train je zelf ook nog of maak je alleen foto's :P?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •