MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!

View Poll Results: Waar stem jij op 9juni?

Voters
84. You may not vote on this poll
  • CDA

    6 7,14%
  • PvdA

    10 11,90%
  • PVV

    25 29,76%
  • PvdD

    3 3,57%
  • D66

    11 13,10%
  • TON

    0 0%
  • Chisten Unie

    3 3,57%
  • SP

    3 3,57%
  • GroenLinks

    4 4,76%
  • VVD

    19 22,62%
Page 8 of 9 FirstFirst ... 456789 LastLast
Results 176 to 200 of 211
  1. #176
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    Blijf dan lekker in je eigen land waar die grappen niet worden gemaakt en waar het normaal is dat je vrouwen geen hand geeft.

    das toch eigenlijk meer een tip
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #177
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    320
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bartju View Post
    'Ik wel en ik ben moslim. Beledigen hoort niet bij vrijheid van meningsuiting. Cultuur, voor zo ver ik weet heeft Nederland geen cultuur.. Christenen vergelijken met moslims is net als appels met peren vergelijken en plus, ik ben hier geboren.

    Schoenen uit doen in een moskee hoort bij de etiquette, als ik een kerk bezoek, ga ik toch ook niet hardop praten?
    '
    waar staat iets over wat je van homoseksuele vindt?
    dat was in reactie van wat phranq zei. Zie zijn reactie voor mijn reactie.

  3. #178
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    320
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bartju View Post
    Blijf dan lekker in je eigen land waar die grappen niet worden gemaakt en waar het normaal is dat je vrouwen geen hand geeft.

    das toch eigenlijk meer een tip
    Voor jou misschien wel.

  4. #179
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    Quote Originally Posted by ICON View Post
    nou je geeft aan dat dit een land is zonder cultuur en ik weet niet wat meer dus eigenlijk wenst phranq je het beste toe en geeft hij aan dat hij graag heeft dat je in het land van je dromen moet gaan wonen
    QFT

    Quote Originally Posted by Bartju View Post
    'Ik wel en ik ben moslim. Beledigen hoort niet bij vrijheid van meningsuiting. Cultuur, voor zo ver ik weet heeft Nederland geen cultuur.. Christenen vergelijken met moslims is net als appels met peren vergelijken en plus, ik ben hier geboren.

    Schoenen uit doen in een moskee hoort bij de etiquette, als ik een kerk bezoek, ga ik toch ook niet hardop praten?
    '
    waar staat iets over wat je van homoseksuele vindt?
    Het stukje "ik wel" bedoeld hij dat hij wel homo's accepteert... ik las er de eerste keer ook overheen...

  5. #180
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    320
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ICON View Post
    nou je geeft aan dat dit een land is zonder cultuur en ik weet niet wat meer dus eigenlijk wenst phranq je het beste toe en geeft hij aan dat hij graag heeft dat je in het land van je dromen moet gaan wonen
    Nederland heeft inderdaad geen cultuur waar men trots op kan zijn. Mede door de verzuiling en regionalisme, dacht men vaak niet aan nationaal besef en nu ziet men dat de achterstand word ingehaald, albeit te snel.

  6. #181
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Mokum
    Posts
    319
    vCash
    126000

    Default

    Pardon , Nederland heeft toch echt een cultuur hoor. Denk aan de Nederlandse schilders, schrijvers en cineasten. Als ik Nederland volgens Wilders zou moeten modelleren dan moet ik leven in het Nederland gefilmd door Bert Haanstra, maar dat terzijde. Je kan twisten of NL een sportcultuur heeft (niet in die mate als in de VS). NL heeft een eetcultuur (aardappeleters). Taal is een uiting van cultuur en zo kan ik nog wel even doorgaan.

  7. #182
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    Quote Originally Posted by ICON View Post
    nou je geeft aan dat dit een land is zonder cultuur en ik weet niet wat meer dus eigenlijk wenst phranq je het beste toe en geeft hij aan dat hij graag heeft dat je in het land van je dromen moet gaan wonen
    Quote Originally Posted by andyhugfan View Post
    Voor jou misschien wel.
    Als je zegt dat Nederland geen cultuur heeft ben je ook een racist.

  8. #183
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    Quote Originally Posted by andyhugfan View Post
    Nederland heeft inderdaad geen cultuur waar men trots op kan zijn. Mede door de verzuiling en regionalisme, dacht men vaak niet aan nationaal besef en nu ziet men dat de achterstand word ingehaald, albeit te snel.
    Volgens mij ben jij dronken...

  9. #184
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by andyhugfan View Post
    Nederland heeft inderdaad geen cultuur waar men trots op kan zijn. Mede door de verzuiling en regionalisme, dacht men vaak niet aan nationaal besef en nu ziet men dat de achterstand word ingehaald, albeit te snel.
    volgens mij heb je het idee dat cultuur alleen maar trots op je land zijn is en tradities van vroeger hebben.... dat is onderdeel van een cultuur. feit dat jij droog in je huis zit omdat we zo verdomd goed zijn in dijken bouwen is al een stuk cultuur, alle kunstenaars die we hebben is al cultuur etc etc

    ik geef toe dat ik niet heel veel doe met oude tradities.. ik heb alleen soms het idee dat gelovigen dat net teveel doen....

  10. #185
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    Ik weet niet waar Andyhugfan zijn roots liggen, maar noem mij 1 moslimland wat trots kan zijn op zijn cultuur....

  11. #186
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    320
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Kalikula View Post
    Pardon , Nederland heeft toch echt een cultuur hoor. Denk aan de Nederlandse schilders, schrijvers en cineasten. Als ik Nederland volgens Wilders zou moeten modelleren dan moet ik leven in het Nederland gefilmd door Bert Haanstra, maar dat terzijde. Je kan twisten of NL een sportcultuur heeft (niet in die mate als in de VS). NL heeft een eetcultuur (aardappeleters). Taal is een uiting van cultuur en zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Nederland heeft idd een grote kunstgeschiedenis en op sport gebied blinken ze ook uit voor een land van klein formaat. Echter, Aardappelen kwamen uit zuid-amerika. Tulpen uit Turkije.

    Zelfs tijdens de Spaanse oorlog was het nationaal besef er niet en leverden de Hollanders/geuzen apart van elkaar slag tegen de Spanjaarden. De Brabanders vonden het zelfs oke, omdat, zij immers katholiek waren en de Spanjaarden ook. Tot in de 19e eeuw hadden dorpen en steden aparte tijden van wel 20 min verschil! Mede hierdoor was het regionalisme, eigen dorp/stad op nummer 1, booming. Daarna had je de verzuiling en sinds kort de ontzuiling en kennis- en mobiliteitsgroei.
    Last edited by andyhugfan; 25-05-2010 at 23:52.

  12. #187
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    320
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by phranq View Post
    Ik weet niet waar Andyhugfan zijn roots liggen, maar noem mij 1 moslimland wat trots kan zijn op zijn cultuur....
    Daarin zouden onze meningen verschillen, nutteloze opmerking.

  13. #188
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    Quote Originally Posted by andyhugfan View Post
    Daarin zouden onze meningen verschillen, nutteloze opmerking dus.
    Weet je wat nutteloos is? Geschiedenis van 300 jaar geleden er bij halen met je verzuiling, verzuiling vind hier al honderden jaren niet meer plaats... 1 geloof, de islam en de wet volgens de sharia...ja, dat is de oplossing.

  14. #189
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    en het begon allemaal bij:

    Wat ga jij stemmen 9juni?

  15. #190
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Mokum
    Posts
    319
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by andyhugfan View Post
    Nederland heeft idd een grote kunstgeschiedenis en op sport gebied blinken ze ook uit voor een land van klein formaat. Echter, Aardappelen kwamen uit zuid-amerika. Tulpen uit Turkije.

    Zelfs tijdens de Spaanse oorlog was het nationaal besef er niet en leverden de Hollanders/geuzen apart van elkaar slag tegen de Spanjaarden. De Brabanders vonden het zelfs oke, omdat, zij immers katholiek waren en de Spanjaarden ook. Tot in de 19e eeuw hadden dorpen en steden aparte tijden van wel 20 min verschil! Mede hierdoor was het regionalisme, eigen dorp/stad op nummer 1, booming. Daarna had je de verzuiling en sinds kort de ontzuiling en kennis- en mobiliteitsgroei.
    Aardappelen en tulpen kwamen inderdaad niet uit Nederland, maar juist Nederland heeft die twee producten gecultiveerd. Afrikanen woonden van oorsprong ook niet in Suriname, maar zijn wel van enorm belang geweest voor de Surinaamse cultuur.

    Leuk dat je de Nederlandse opstand noemt (ook wel de tachtigjarige oorlog genoemd). Toen bestond er namelijk nog geen Nederland als natiestaat, en feitelijk ook geen Nederland. Juist die burgeroorlog (tussen het protestantse noorden en het door de Spanjaarden gesteunde katholieke zuiden) heeft Nederland zoals wij dat nu kennen doen ontstaan.

  16. #191
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    320
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by phranq View Post
    Weet je wat nutteloos is? Geschiedenis van 300 jaar geleden er bij halen met je verzuiling, verzuiling vind hier al honderden jaren niet meer plaats... 1 geloof, de islam en de wet volgens de sharia...ja, dat is de oplossing.
    Wat bazel je nou?

    Dat bewijst maar weer eens dat je pvv stemt.

  17. #192
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    320
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bartju View Post
    en het begon allemaal bij:

    Wat ga jij stemmen 9juni?
    Tsja

  18. #193
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    Quote Originally Posted by Bartju View Post
    en het begon allemaal bij:

    Wat ga jij stemmen 9juni?
    Inderdaad... Meneer Andyhugfan doet me sterk denken aan Mohamed Enait, die ook de meest belachelijke irrelevante standpunten aan kan dragen... zoals het niet opstaan voor de rechter wanneer deze de rechtszaal binnen komt... vermoeiend dit soort figuren en valt niet mee te discussiėren.

  19. #194
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Mokum
    Posts
    319
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by phranq View Post
    Weet je wat nutteloos is? Geschiedenis van 300 jaar geleden er bij halen met je verzuiling, verzuiling vind hier al honderden jaren niet meer plaats... 1 geloof, de islam en de wet volgens de sharia...ja, dat is de oplossing.
    Sorry dat ik weer reageer, maar dat wat 300 jaar geleden is gebeurd is juist onze cultuur. Geschiedenis maakt het cultuur van het land, dat gebeurt 'as we are speaking'. Verzuiling is van zeer importante invloed geweest op de Nederlandse cultuur. Nu leven wij in een min of meer ontzuilde cultuur met meer middenkader.

  20. #195
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    320
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Kalikula View Post
    Aardappelen en tulpen kwamen inderdaad niet uit Nederland, maar juist Nederland heeft die twee producten gecultiveerd. Afrikanen woonden van oorsprong ook niet in Suriname, maar zijn wel van enorm belang geweest voor de Surinaamse cultuur.

    Leuk dat je de Nederlandse opstand noemt (ook wel de tachtigjarige oorlog genoemd). Toen bestond er namelijk nog geen Nederland als natiestaat, en feitelijk ook geen Nederland. Juist die burgeroorlog (tussen het protestantse noorden en het door de Spanjaarden gesteunde katholieke zuiden) heeft Nederland zoals wij dat nu kennen doen ontstaan.
    Eindelijk iemand met wie ik een leuk gesprek kan houden! Ik hou zelf heel veel van geschiedenis.

    KLopt dat er geen NL bestond, wel een republiek der zeven verenigde Nederlanden.

    Helaas is de Surinaamse cultuur ontstaan de imperialisme. Elke voordeel heeft zijn nadeel, dat kan je andersom ook zeggen, elk nadeel heeft zijn voordeel!

    Toch bleef Zuid Nederland lange tijd zonder eigen 'gouverneur' wegens straf. Mede hierdoor is er een schisma ontstaan in NL en kreeg je de katholieke zuil, de protestante zuil etc, met elk zijn eigen media, partijen, scholen etc. Hier gold weer, eigen groep eerst.

  21. #196
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    320
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by phranq View Post
    Inderdaad... Meneer Andyhugfan doet me sterk denken aan Mohamed Enait, die ook de meest belachelijke irrelevante standpunten aan kan dragen... zoals het niet opstaan voor de rechter wanneer deze de rechtszaal binnen komt... vermoeiend dit soort figuren en valt niet mee te discussiėren.
    Ik sluit niemand uit Phranq. Ik probeer ook zo normaal mogelijk te discussiėren.

  22. #197
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    Quote Originally Posted by andyhugfan View Post
    Wat bazel je nou?

    Dat bewijst maar weer eens dat je pvv stemt.
    Knap dat jij durft te zeggen dat ik bazel! Je praat over iets wat hier al honderden jaren niet meer gebeurd, logisch dat mensen pvv stemmen door het gebazel van jou.

  23. #198
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    Quote Originally Posted by andyhugfan View Post
    Ik sluit niemand uit Phranq. Ik probeer ook zo normaal mogelijk te discussiėren.
    Dat laat je anders niet blijken met je slappe gelul over verzuiling, leuk dat je de geschiedenis van Nederland kent maar probeer deze dan wel juist te interpreteren en ga niet de quasi socioloog uithangen.

  24. #199
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    320
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by phranq View Post
    Knap dat jij durft te zeggen dat ik bazel! Je praat over iets wat hier al honderden jaren niet meer gebeurd, logisch dat mensen pvv stemmen door het gebazel van jou.
    Je zei dat de sharia de oplossing is :?

  25. #200
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    Jij zegt dat Nederland niet trots kan zijn op zijn cultuur vanwege ondermeer de verzuiling, waarop ik cynisch antwoord dat de Islam en de sharia wel een goede oplossing zijn. Voor jouw informatie speelt de verzuiling hier al een paar honderd jaar niet meer... de sharia is nog steeds aanwezig in een aantal landen...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •