MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 24 of 24
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default nieuwe internetprovider....

    ik heb een nieuwe internetprovider telfort 20 mb. Voordat er allerlei opmerkingen komen over hoe kut het is en hoe langzaam.. hier in de omgeving hebben we nog geen ziggo upc etc etc.....

    nou heb ik iets raard. als ik google open in internet explorer doet hij het gewoon en in mozilla krijg ik de melding:

    Google Error Not Found

    The requested URL /doityourself.cgi was not found on this server.

    waar ligt dat aan?

    tevens haal ik maar 12 mb van de 20 ( speedtest.nl en speedtest van upc) downloadsnelheid. kan ik daar nog iets aan doen?(ander kanaal of iets dergelijks?) kpn had ik ongeveer 7,5 van de 8 mb.

    thanks alvast
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    vreemd misschien heb je hier wat aan:

    http://www.mozilla.com/en-US/plugincheck/

    Succes
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    4.088
    vCash
    126000

    Default

    Snelheid van adsl is afhankelijk van je afstand tot de wijkcentrale.. Abbo is TOT 20mb. Die 20MB haal je als je zo ongeveer in de centrale woont.. De snelheid die je nu haalt is de max. haalbare snelheid op jou locatie.

    Het kan zijn dat je nog op een ADSL1 centrale zit en die in de toekomst nog omgezet gaat worden naar ADSL2, maar dat is afwachten.. Hoop centrale's zijn inmiddels al ADSL2 maar nog lang niet allemaal.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2005
    Posts
    388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ICON View Post
    ik heb een nieuwe internetprovider telfort 20 mb. Voordat er allerlei opmerkingen komen over hoe kut het is en hoe langzaam.. hier in de omgeving hebben we nog geen ziggo upc etc etc.....

    nou heb ik iets raard. als ik google open in internet explorer doet hij het gewoon en in mozilla krijg ik de melding:

    Google Error Not Found

    The requested URL /doityourself.cgi was not found on this server.

    waar ligt dat aan?

    tevens haal ik maar 12 mb van de 20 ( speedtest.nl en speedtest van upc) downloadsnelheid. kan ik daar nog iets aan doen?(ander kanaal of iets dergelijks?) kpn had ik ongeveer 7,5 van de 8 mb.

    thanks alvast

    Er is niets mis met Telfort, en een downloadsnelheid van 12 mb is gewoon acceptabel. Er zijn div. providers die deze snelheid nooit/zelden halen. Met adsl zal je trouwens nooit boven de 16 mb komen...

    Het niet kunnen openen van de google link met firefox heeft niets met Telfort te maken.
    Probeer dit eens:
    http://www.youtube.com/watch?v=OukBl...layer_embedded

  5. #5
    Join Date
    Aug 2005
    Posts
    388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Dennuz View Post
    Snelheid van adsl is afhankelijk van je afstand tot de wijkcentrale.. Abbo is TOT 20mb. Die 20MB haal je als je zo ongeveer in de centrale woont.. De snelheid die je nu haalt is de max. haalbare snelheid op jou locatie.

    Het kan zijn dat je nog op een ADSL1 centrale zit en die in de toekomst nog omgezet gaat worden naar ADSL2, maar dat is afwachten.. Hoop centrale's zijn inmiddels al ADSL2 maar nog lang niet allemaal.
    20 mb met adsl zal je nooit halen, al staat de wijkcentrale bij wijze van spreken in je eigen meterkast...
    In de 20 mb zit namelijk ook 4 mb overhead, dus maximaal haalbare downloadsnelheid is 16 mb.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    thanks voor de antwoorden en tips mensen!

  7. #7
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Ergens in de randstad
    Posts
    2.042
    vCash
    126000

    Default

    20mb kan echt wel als je een fatsoenlijke lijn hebt en een ISP die z'n poorten niet overvol propt ( vooral kpn doet dat graag.... )
    Ik heb hier ruim 20mbit gemiddeld en ook m'n upload zit ruim over de 1mbit.

    Hoe dichter je op de centrale zit en hoe beter je lijn is hoe sneller het er uit komt , mits je een nette ISP hebt uiteraard
    Telfort is overigens zo gek nog niet hoor
    " I live in darkness, i exist in the shadows ... "
    ---
    NTT-FX @ Japan 2011 : The 6th mystery ... The mystery starts october the 6th !

  8. #8
    Join Date
    Aug 2005
    Posts
    388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by NTT-FX View Post
    20mb kan echt wel als je een fatsoenlijke lijn hebt en een ISP die z'n poorten niet overvol propt ( vooral kpn doet dat graag.... )
    Ik heb hier ruim 20mbit gemiddeld en ook m'n upload zit ruim over de 1mbit.

    Hoe dichter je op de centrale zit en hoe beter je lijn is hoe sneller het er uit komt , mits je een nette ISP hebt uiteraard
    Telfort is overigens zo gek nog niet hoor
    Nee!...20 mbits downstream over een 20 mbits adsl lijn kan echt niet.

    ADSL is: TCP/IP over ATM, en ATM heeft veel overhead.

    TCP/IP vergt 40 bytes overhead per frame van (maximaal) 1500 bytes = 3%.

    ADSL overhead is = 4%

    Overhead ATM is veel groter:
    per ATM-pakketje van 53 bytes, groter of kleiner is er niet, zijn er 5 bytes overhead, per 27 pakketjes 1 ATM pakket
    zonder payload en dan nog per TCP/IP-frame 8 extra bytes = 13%.

    Samen ongeveer 20% overhead. 20% van 20 mbits = 4 mbits. 20 - 4 = 16 mbits maximaal.

  9. #9
    Join Date
    Mar 2005
    Posts
    974
    vCash
    126000

    Default

    Dit krijg ik tevoorschijn als ik die test op speedtest.nl doe. Hoeveel mb is dit dan.

    Download
    Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 1196.4 KByte/sec
    (=9571 kbps)
    Upload
    Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 98.6 KByte/sec
    (=789 kbps)
    Connection
    Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 882.0 Conn/min

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    1196 is net geen 12 mb

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    zelfde als ik dus ;-) wat heb jij?

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    dat kan sneller... zie sig...

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Quote Originally Posted by redjuh View Post
    dat kan sneller... zie sig...
    damn redjuh, welke provider heb jij ?

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  14. #14
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    zal waarschijnlijk wel glasvezel zijn ofzo...
    Be a Warrior, not a Worrier

  15. #15
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    niet alleen de afstand tussen je huis en de centrale, maar ook de afstand van je computer tot de modem heeft invloed op de snelheid. de kwaliteit van de kabel is ook een voorwaarde voor het maximale eruit te halen. maar vriend je zegt 12 mb, dat is best snel hoor. sommige mensen hebben maar 5 mb snelheid en jij zeurt met je 12:P die 20 dat is een illusie, dat haal bijna niemand denk ik, tenminste ik ken niemand die het ooit heeft gehaald wanneer hij een abonnement afsloot bij de telfort.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    ziggo all in 1 extra ... download 1 gb in 2 min 20 sec...

    ik word alleen afgeremd door me netwerkkaart. die gaat maar tot 100mbit/s. haal er dit weekend 1 van een gig

  17. #17
    Join Date
    Mar 2005
    Posts
    974
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ICON View Post
    zelfde als ik dus ;-) wat heb jij?
    Ik heb ook telfort als provider.

  18. #18
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Ergens in de randstad
    Posts
    2.042
    vCash
    126000

    Default

    Afstand tussen modem en pc is geen enkel probleem ; heb al meerdere setjes opgeleverd met tientallen meters Cat.5 er tussen en die haalden ten alle tijde dezelfde snelheid als de sets vlak bij het modem.
    Bij goeie Cat.5 kun je makkelijk tot 70 meter ( nog wel meer als je alles netjes hebt ) , met Cat. 6 en een fatsoenlijk modem kom je nog verder.

    20+ mbit is wel degelijk haalbaar ; er zijn ISP's die er geen probleem van maken om het maximale uit adsl2+ te halen.
    Tweak en concepts bijvoorbeeld leveren gewoon het maximale wat haalbaar is voor je afstand.

    Telfort is een KPN ISP en die halen dat inderdaad never nooit.
    Al was het maar omdat meer dan 30 klanten op 1 poortje eerder regel dan uitzondering is bij die lijers...
    " I live in darkness, i exist in the shadows ... "
    ---
    NTT-FX @ Japan 2011 : The 6th mystery ... The mystery starts october the 6th !

  19. #19
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Sorry jongens

  20. #20
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Ergens in de randstad
    Posts
    2.042
    vCash
    126000

    Default

    Fiber RULEZ !
    " I live in darkness, i exist in the shadows ... "
    ---
    NTT-FX @ Japan 2011 : The 6th mystery ... The mystery starts october the 6th !

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    hoe kun je nou een upload hebben van 70 en geen down van 700

  22. #22
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Omdat het een 100/100 verbinding is. Net als dat jou netwerkkaart 100/100 is. Mīn upload is dus net zo snel als mīn download in theorie, in de praktijk word ie afgeremd door mīn router of door mīn WLAN.

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    ik ga zo een netwerkkaart halen die meer aan kan. vraagje... voor draadloos internet, hoef je dan alleen een router te halen?
    heb een laptop gehaald, en moet daar dus mee internetten (pokeren) kan ik mijn pc dan nog gewoon op de vaste kabel hebben? of moet ik daarvoor apart ook iets aanschaffen?

  24. #24
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    24
    vCash
    126000

    Default

    Routers van tegenwoordig hebben 4 LAN verbindingen, dus is het mogelijk om 4 apparaten (pc, ps3, x360, media center) bekabeld aansluiten en kan je jouw laptop draadloos gaan vrerbinden.
    Als je een Gigabit netwerkkaart haalt, moet je router ook gigabit snelheid aankunnen, daar moet je wel wel rekening mee moet houden!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •