MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 40 of 40
  1. #26
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    je kunt ook zeggen dat de dingen die gebeuren binnen de spelregels erkend zijn als eventuele risicos van het vak.

    En dat de dingen die buiten de spelregels om gebeuren gewoon gezien moeten worden als mishandeling.

    Acceptatie kan pas gebeuren wanneer beide partijen op de hoogte zijn van de afgesproken regels, wanneer er iets gebeurd wat niet besproken/beschreven is, kan dit natuurlijk dus ook onmogelijk stilzwijgend worden geaccepteerd. Tevens heb ik wel ooit gehoord dat iemand vervolgd werd voor iets wat hij op het veld heeft gedaan, hoe dat precies in elkaar zit moet ik je schuldig blijven.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  2. #27
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    37
    vCash
    126000

    Default

    Makkelijk voorbeeld: iemand geeft na de bel nog een stoot, dit wordt over het algemeen gezien als minder zwaar dan wat Badr heeft gedaan, maar is in essentie hetzelfde. Een overtreding van de regels en je krijgt een klap te voorduren die je niet verwacht en dus waarschijnlijk flink aan komt. Toch is het niet waarschijnlijk dat iemand hier ooit voor vervolgd zal worden en zo lijkt het me dat dit in het geval van Badr ook niet mogelijk is.

  3. #28
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    er is alleen 1 verschil:

    iemand tegen het hoofd slaan mag, iemand tegen het hoofd trappen wanneer deze op all-fours zit niet.
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  4. #29
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Antwerpen
    Posts
    153
    vCash
    126000

    Default

    Naar Belgisch recht zou de beoordeling m.i. als volgt zijn:

    1. De strafwet inzake opzettelijke slagen en verwondingen is ook van toepassing op sportwedstrijden.
    2. Het criterium bij de onrechtmatige daad dat gehanteerd wordt bij de beoordeling van het geval is de toetsing aan het gedrag van een normaal zorgvuldige sportbeoefenaar in dezelfde omstandigheden. De vraag zal dus zijn of een normaal zorgvuldige kickboxer hetzelfde zou doen in die omstandigheden.
    3. Waarschijnlijk zal geoordeeld worden dat het trappen naar een tegenstander die op de grond ligt niet beantwoordt aan het gedrag van een normaal zorgvuldige kickboxer.
    4. Het zal wellicht ook niet beschouwd worden als een risico inherent aan de sport aangezien verlies van zelfbeheersing en agressief gedrag een abnormaal risico uitmaken dat niet te voorzien is.
    Lex vigilantibus est.

  5. #30
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    ik ben van mening dat als een vechter zich via een bond inschrijft voor een wedstrijd.... ama of professioneel....... hij daarbij tekent en-of aangeeft volgende die regels te vechten....

    zet een tegenstander BEWUST een niet reglementaire actie in, waarbij een tegenstander buiten de regels om schade wordt aangedaan .... is hij strafbaar!!!!!! hij maakt zich dan in bepaalde vorm schuldig aan mishandeling..... zijn tegenstander heeft niet ingestemd met die handeling gezien de regels die verbieden...... daardoor word de tegenstander een een onheuse, schadelijke manier bejegend.....en zou dit reden kunnen zijn tot gerechtelijke stappen.....
    (net als bij andere sporten waar schade word toegericht door middel van niet reglementaire handelingen...)
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  6. #31
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    of dit volgend de nu geldende wet klopt weet ik niet....maar het lijkt bijna onontkoombaar.....
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  7. #32
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by the underdog View Post
    ik ben van mening dat als een vechter zich via een bond inschrijft voor een wedstrijd.... ama of professioneel....... hij daarbij tekent en-of aangeeft volgende die regels te vechten....

    zet een tegenstander BEWUST een niet reglementaire actie in, waarbij een tegenstander buiten de regels om schade wordt aangedaan .... is hij strafbaar!!!!!! hij maakt zich dan in bepaalde vorm schuldig aan mishandeling..... zijn tegenstander heeft niet ingestemd met die handeling gezien de regels die verbieden...... daardoor word de tegenstander een een onheuse, schadelijke manier bejegend.....en zou dit reden kunnen zijn tot gerechtelijke stappen.....
    (net als bij andere sporten waar schade word toegericht door middel van niet reglementaire handelingen...)
    Jij ziet het helemaal goed

  8. #33
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    694
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by the underdog View Post
    ik ben van mening dat als een vechter zich via een bond inschrijft voor een wedstrijd.... ama of professioneel....... hij daarbij tekent en-of aangeeft volgende die regels te vechten....

    zet een tegenstander BEWUST een niet reglementaire actie in, waarbij een tegenstander buiten de regels om schade wordt aangedaan .... is hij strafbaar!!!!!! hij maakt zich dan in bepaalde vorm schuldig aan mishandeling..... zijn tegenstander heeft niet ingestemd met die handeling gezien de regels die verbieden...... daardoor word de tegenstander een een onheuse, schadelijke manier bejegend.....en zou dit reden kunnen zijn tot gerechtelijke stappen.....
    (net als bij andere sporten waar schade word toegericht door middel van niet reglementaire handelingen...)
    @ The Underdog, Helemaal juist!

    In het geval van Badr zou ik zeggen als sanctie: "Voor straf een MMA partij draaien tegen Alistair Overeem The Reem", daarmee creeer je overigens ook direct een win win situatie mee.

    Badr weet na z'n partij goed het verschil tussen MMA en Kickboxen.
    En de fans van The Reem zijn blij dat Badr Hari woord heeft gehouden.

    Dit lijkt wellicht een off topic post, -maar dit was even ter illustratie- Men zegt wel's: Een ezel stoot zijn hoofd niet tweemaal aan de zelfde steen... als dit wel gebeurd kan je de conditionering alleen doorbreken men hardere sancties. Dus ik ga mee met The Underdog.

    Collina

  9. #34
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Collina View Post
    Men zegt wel's: Een ezel stoot zijn hoofd niet tweemaal aan de zelfde steen... als dit wel gebeurd kan je de conditionering alleen doorbreken men hardere sancties.
    En ook hier ben ik het volledig mee eens !!

  10. #35
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    En nu effe terug on topic

    De vraag was : zijn er meerdere voorbeelden te noemen van zulk wangedrag in de ring of op de mat. (Blijkbaar dis ook Yvel en Sapp)

    Wat waren de konsekwentie's van dit soort gedrag ?

    Hoe is dit te voorkomen of is dit niet te voorkomen ?

    Heeft de trainer een rol in deze ? Is de scheidsrechter, de organisatie of de media iets te verwijten ?

  11. #36
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    694
    vCash
    126000

    Default

    Ik deed ooit zelf mee aan een toernooi Shaolin Kempo, "semi-contact".

    In de tweede ronde kreeg ik van mijn tegenstander "uit frustratie" een armzwaai vol op mijn plaat. De konsekwenties waren voor hem dat hij openlijk voor het publiek zijn excuus moest aanbieden en daarnaast had hij een straf volgend jaar niet mee te mogen doen aan het toernooi. (Deze brief krijg hij later per post binnen, dit werd niet publiekelijk gemaakt)

    Hoe je dit soort acties zou kunnen voorkomen? Dat is moeilijk te zeggen,.... Overigens vind ik wel dat de trainer/je trainer hier een grote rol in heeft. Als leraar of trainer moet jij je pupil door en door kennen, 1. wat zijn de plus punten, 2. wat zijn de valkuilen. Dan heb ik het nu niet over techniek en fysiek, maar puur over mentaal, dat is de bron, daar gebeurd alles, dat stuurt je lichaam en geest, hoe spritueel dit nu ook klinkt.

    Op vuchtbaar grond kan je bouwen, dat is het fundament, en dat begint bij je trainer/coach of begeleider. Dus "ja" de trainer heeft absoluut een grote rol in deze.

    Collina

  12. #37
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Collina View Post
    Dan heb ik het nu niet over techniek en fysiek, maar puur over mentaal, dat is de bron, daar gebeurd alles, dat stuurt je lichaam en geest, hoe spritueel dit nu ook klinkt.

    Op vuchtbaar grond kan je bouwen, dat is het fundament, en dat begint bij je trainer/coach of begeleider. Dus "ja" de trainer heeft absoluut een grote rol in deze.

    Collina
    Je zegt hele verstandige dingen Collina, ben ook van mening dat grote vechters niet alleen grote knokkers zijn maar ook grote persoonlijkheden met een stabiel karakter en geest

    En ja het begint bij de onderlinge samenwerking tussen leerling en sensei en de leerling mag nooit de sensei sturen en dingen voorschrijven. Is hij geestelijk voorbij de sensei dan is het tijd om verder te gaan.

    Osu !!!

  13. #38
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Collina View Post
    @ The Underdog, Helemaal juist!

    In het geval van Badr zou ik zeggen als sanctie: "Voor straf een MMA partij draaien tegen Alistair Overeem The Reem", daarmee creeer je overigens ook direct een win win situatie mee.

    Badr weet na z'n partij goed het verschil tussen MMA en Kickboxen.
    En de fans van The Reem zijn blij dat Badr Hari woord heeft gehouden.

    Dit lijkt wellicht een off topic post, -maar dit was even ter illustratie- Men zegt wel's: Een ezel stoot zijn hoofd niet tweemaal aan de zelfde steen... als dit wel gebeurd kan je de conditionering alleen doorbreken men hardere sancties. Dus ik ga mee met The Underdog.

    Collina
    Haha...dit is een mooie post. Ben ik helemaal mee eens.

    Realiseert iedereen zich overigens wel dat het maar heel weinig gescheeld heeft of het was in de ArenA helemaal uit de hand gelopen door zo'n actie. Dan was het echt een grote ellende geworden...

  14. #39
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    deventer
    Posts
    1.437
    vCash
    126000

    Default

    Woordenlijst Nederlandse Taal - Officile Spelling
    http://www.vandale.nl/vandale/zoekSe...y=consequentie

    Afrikaans geselecteerd toevallig? (sorry kon het niet laten... )


    Voorkeurspelling
    Er bestond in de spelling van 1954 een voorkeurspelling en een toegelaten spelling. Nu bestaat er nog maar één erkende spelling.

    Hoofdregel
    Veel woorden kunnen nu nog op twee manieren worden geschreven: in de voorkeurspelling en in de zogenoemde toegelaten spelling (bijvoorbeeld consequent en konsekwent, apotheek en apoteek, exemplaar en eksemplaar). Volgens de nieuwe regels is er nog maar één officiële spelling: de oude voorkeurspelling. Dus: consequent, exemplaar en apotheek. Overigens was in het onderwijs en bij de overheid de voorkeurspelling al verplicht.

    Uitzonderingen
    Bij een klein aantal woorden (39 in totaal) is niet gekozen voor de voorkeurspelling, maar voor de 'oude' toegelaten spelling. Er is volledige lijst met uitzonderingen. Het gaat om drie groepen woorden:

    Woorden die in een samenstelling anders werden geschreven dan in niet-samengestelde vorm. Het was altijd kopie en fotocopie, kosmos en microcosmos. Die tegenstrijdigheid is opgeheven. Volgens de nieuwe spelling is het: kopie en fotokopie, kosmos en microkosmos.

    Woorden die, ten opzichte van vergelijkbare woorden, een onlogische vorm hebben. Insekt wordt bijvoorbeeld geschreven naast project, dialect, effect en direct. In de 'oude' spelling was het publikatie, maar indicatie, abdicatie, identificatie en locatie. Produkt, produktie en produktief bestaan naast viaduct, reductie en inductief. Ook deze tegenstrijdigheden worden opgeheven. Het wordt: insect, publicatie en product.

    Woorden die door vrijwel niemand in de voorkeurspelling werden geschreven. Het is nu bijvoorbeeld kroket in plaats van croquet en propedeuse in plaats van propaedeuse. NB: In bepaalde gevallen blijven twee spellingen naast elkaar bestaan. Het gaat om woorden die op verschillende manieren kunnen worden uitgesproken: cinema en kinema, destilleren en distilleren, transitoir en transitoor, bloes en blouse. Beide varianten zijn gelijkwaardig. Er is dus ook in deze gevallen geen onderscheid tussen voorkeurspelling en toegelaten spelling.


    Sorry moest effe opzoeken...... als dit ook fout is dan lul ik alleen nog maar engels.. *zucht* NL is een moeilijke taal...
    Last edited by Bagheera; 31-05-2010 at 19:08.
    What the ßleep do w∑ (K)π0w!?
    As a ATHEIST.... If you exist and will prove mine unbelief was wrong:
    PLEASE GIVE US BACK STEVE JOBS AND TAKE JUSTIN BIEBER!!

  15. #40
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Leon, Mexico
    Posts
    5.191
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bagheera View Post
    Woordenlijst Nederlandse Taal - Officile Spelling
    http://www.vandale.nl/vandale/zoekSe...y=consequentie

    Afrikaans geselecteerd toevallig? (sorry kon het niet laten... )


    Voorkeurspelling
    Er bestond in de spelling van 1954 een voorkeurspelling en een toegelaten spelling. Nu bestaat er nog maar één erkende spelling.

    Hoofdregel
    Veel woorden kunnen nu nog op twee manieren worden geschreven: in de voorkeurspelling en in de zogenoemde toegelaten spelling (bijvoorbeeld consequent en konsekwent, apotheek en apoteek, exemplaar en eksemplaar). Volgens de nieuwe regels is er nog maar één officiële spelling: de oude voorkeurspelling. Dus: consequent, exemplaar en apotheek. Overigens was in het onderwijs en bij de overheid de voorkeurspelling al verplicht.

    Uitzonderingen
    Bij een klein aantal woorden (39 in totaal) is niet gekozen voor de voorkeurspelling, maar voor de 'oude' toegelaten spelling. Er is volledige lijst met uitzonderingen. Het gaat om drie groepen woorden:

    Woorden die in een samenstelling anders werden geschreven dan in niet-samengestelde vorm. Het was altijd kopie en fotocopie, kosmos en microcosmos. Die tegenstrijdigheid is opgeheven. Volgens de nieuwe spelling is het: kopie en fotokopie, kosmos en microkosmos.

    Woorden die, ten opzichte van vergelijkbare woorden, een onlogische vorm hebben. Insekt wordt bijvoorbeeld geschreven naast project, dialect, effect en direct. In de 'oude' spelling was het publikatie, maar indicatie, abdicatie, identificatie en locatie. Produkt, produktie en produktief bestaan naast viaduct, reductie en inductief. Ook deze tegenstrijdigheden worden opgeheven. Het wordt: insect, publicatie en product.

    Woorden die door vrijwel niemand in de voorkeurspelling werden geschreven. Het is nu bijvoorbeeld kroket in plaats van croquet en propedeuse in plaats van propaedeuse. NB: In bepaalde gevallen blijven twee spellingen naast elkaar bestaan. Het gaat om woorden die op verschillende manieren kunnen worden uitgesproken: cinema en kinema, destilleren en distilleren, transitoir en transitoor, bloes en blouse. Beide varianten zijn gelijkwaardig. Er is dus ook in deze gevallen geen onderscheid tussen voorkeurspelling en toegelaten spelling.


    Sorry moest effe opzoeken...... als dit ook fout is dan lul ik alleen nog maar engels.. *zucht* NL is een moeilijke taal...
    reps!!!

    Ik zat er ook mee, maar was nog even te lui het goed uit te zoeken!
    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Je hebt het overigens over mensen met een judo-achtergrond die beseffen dat guardspringen een zeer effectieve techniek is. Dat wordt ook niet ontkend, althans niet door mij, ...
    Mixfight-Ambassadeur in Mexico

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •