MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 51 to 75 of 100
  1. #51
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Er zijn mensen die inderdaad iemand direct een racist noemen op het moment dat er problemen met een bepaalde bevolkingsgroep benoemd worden. Aan de andere kant zijn er ook mensen die expres de ogen sluiten voor feiten om de eigen door woede en frustratie getekende mening maar te kunnen vasthouden. Met beide partijen is naar mijn mening absoluut niet te praten.

    In dit geval is de gedachte dat Nederland zo even gastarbeiders massaal het land in kan importeren om ze daarna naar aanpassingsproblemen er direct weer uit te gooien 'omdat ze toch maar te gast zijn' weer zo verschrikkelijk bekrompen en asociaal. Ten eerste bestaat er niet zoiets als een tweederangsburger in Nederland. Deze mensen zijn gewoon Nederlands staatsburger en hebben gewoon rechten. Als je dat niet kan verdragen dan is dat jammer maar neem je verantwoordelijkheid als blijkbaar waardevol Nederlander en erken dat wij dit probleem zelf creëren (nu met polen en roemenen) door ons ten eerste te goed te voelen voor een hele hoop werk en ten tweede door een hele hoop laaggeschoolde buitenlanders te importeren zowel in het verleden als nu.

    Iedereen heeft het vaak gedaan behalve wijzelf...

  3. #53
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Fr3ddy View Post
    Je douwt je plokworst achter in de strot, terwijl je een dirty sanchez uitvoert, als alternatief?
    zolang het halal is
    Quote:
    Originally Posted by Rosso
    Hell, voor 14 K liet ik me zelf wel 2 gram in mn bek schuiven en door een gast pompen

  4. #54
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    History repeats Facade.
    Wij hebben niet veel geleerd hoe wij de regels neer moeten zetten om mensen een prettig verblijf te geven in ONZE samenleving
    en dat prettige moet van twee zijden zijn.

    Ik ben de laatste die van mening is dat de eerste lijn van immigranten zomaar het land uit mogen zetten.
    Dat zijn ook niet de mensen die allemaal vrouwen hebben met burka's
    Ik kan me niet herinneren dat ik voor 1990 ooit een vrouw met burka heb gezien in Nederland.

    Extremisten hebben niets in deze samenleving te zoeken.

  5. #55
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    History repeats Facade.
    Wij hebben niet veel geleerd hoe wij de regels neer moeten zetten om mensen een prettig verblijf te geven in ONZE samenleving
    en dat prettige moet van twee zijden zijn.

    Ik ben de laatste die van mening is dat de eerste lijn van immigranten zomaar het land uit mogen zetten.
    Dat zijn ook niet de mensen die allemaal vrouwen hebben met burka's
    Ik kan me niet herinneren dat ik voor 1990 ooit een vrouw met burka heb gezien in Nederland.

    Extremisten hebben niets in deze samenleving te zoeken.
    Ben ik met je eens dat extermisten niks in de samenleving te zoeken hebben. Heel specifiek naar het burka gebeuren kan ik me dus ook wel in een verbod vinden.

    Ik vind echter wel dat met gedachtes van ONZE samenleving dat dat een enigszins gevaarlijke gedachte is die ook niet helemaal realistisch is. Ik begrijp het wel: Overal om ons heen verdwijnen dingen die wij asocieren met typisch Nederlands en worden die vervangen door buitenlandse invloeden. Onze eigen cultuur lijkt te verdwijnen en daardoor hebben we de neiging steeds harder terug te grijpen naar wat wij vinden dat Nederland moet zijn. '
    Tegelijkertijd is dit ook niet helemaal realistisch en eerlijk: wie vallen dan specifiek onder ONZE samenleving en wie niet ?. Nederland is altijd al een handelsland geweest met heel erg veel immigratie niet alleen in de twintigste eeuw dus. In alle gevallen gaan deze buitenlandse subculturen (want meer zijn het niet) uiteindelijk op in de gehele samenleving. Houden we hier wat aan over? ongetwijfeld, maar de gevolgen zijn vrij gering. De term hiervoor is assimliatie. In actieve integratie geloof ik dus ook niet. De nu nieuwe generatie buitenlanders houden nog vast aan hun eigen cultuur, maar de generatie die daar op volgt al minder en die daar op volgt nog minder, etcetera.

    De Islamisering van Nederland valt ook wel wat mee dus denk ik. Misschien een beetje off topic maar wilde het toch even zeggen :P
    Last edited by Facade; 15-07-2010 at 15:08.

  6. #56
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    In dit geval is de gedachte dat Nederland zo even gastarbeiders massaal het land in kan importeren om ze daarna naar aanpassingsproblemen er direct weer uit te gooien 'omdat ze toch maar te gast zijn' weer zo verschrikkelijk bekrompen en asociaal.
    Sorry maar dat gaat toch echt niet op. Want het gaat helemaal niet om de eerste generatie gastarbeiders, maar om wat daarna kwam. En het duurt ook alweer zo lang dat er van 'direct er weer uit gooien' absoluut geen sprake kan zijn.

  7. #57
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Tegelijkertijd is dit ook niet helemaal realistisch en eerlijk: wie vallen dan specifiek onder ONZE samenleving en wie niet ?. Nederland is altijd al een handelsland geweest met heel erg veel immigratie niet alleen in de twintigste eeuw dus. In alle gevallen gaan deze buitenlandse subculturen (want meer zijn het niet) uiteindelijk op in de gehele samenleving.
    lol
    Dat is dus echt van dat linkse geitewollen sokken gewouwel. Cultureel relativisme met bonuspunten voor de vreemde cultuur. De immigratie in de voorheengaande eeuwen bestond niet uit massas moslims of afrikanen of aziaten maar kwam uit landen met een soortgelijke cultuur. Echt niet te vergelijken met de situatie van nu.

    Houden we hier wat aan over? ongetwijfeld, maar de gevolgen zijn vrij gering. De term hiervoor is assimliatie.
    Je beseft wel dat assimilatie inhoudt dat ze dan echt alles moeten opgeven, op de huidskleur na, wat hen Marrokaan, Turk, Surinamer enz maakt. Want anders blijven we op het punt waar we nu zijn. En dat is niet iets waar ik onze linkse medemens voor zie warmlopen. Eerder geven ze hun eigen identiteit op. En rechtvaardigen dat met dezelfde dingen die jij eerder ook al noemde.
    De nu nieuwe generatie buitenlanders houden nog vast aan hun eigen cultuur, maar de generatie die daar op volgt al minder en die daar op volgt nog minder, etcetera.
    Vandaar dus dat er zoveel van die Marrokaantjes met de Marrokaanse vlag op hun kickboxbroekjes, jassen, t-shirts etc...rondlopen omdat het allemaal minder wordt? Ik heb toch eerder de indruk dat het tegendeel het geval is.

  8. #58
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Antwerpen
    Posts
    153
    vCash
    126000

    Default

    Ik dank Mr. Pardoel voor zijn antwoord. Ook Marchant, hoewel hij hier en daar de indruk geeft mijn punt niet begrepen te hebben. Misschien druk ik me niet voldoende verstaanbaar uit...

    Ik ben tegen boerka's en allerlei klederdracht die niets met geloof te maken hebben maar meer met onderdrukking. Van mijn part steek je alle boerka's in brand.

    Ik ben tegen religieus extremisme omdat daar toch nooit iets goed van komt. Ik deel de vaststelling van Mr. Pardoel dat dit een recent fenomeen is dat mensen meer en meer terugplooien op hun religie en ik vraag me af wat de oorzaken zijn...

    Wat subsidies betreft, ben ik van oordeel dat iedereen het recht zou moeten hebben om op zijn belastingaangifte aan te duiden of zijn aandeel naar de kerk, synagoge, moskee, tempel, vrijzinnige vereniging, een goed doel / stichting, ... mag gaan.

    Wat ik echter bijzonder kwetsend vindt (en wellicht bedoelden de personen in dit topic het niet zo maar anderen bedoelen dat wel) is dat ik als persoon die hier geboren en getogen is, nooit wat verkeerd gedaan heeft in zijn leven, een universitair diploma behaald heeft, een eigen bedrijf runt en keurig hopen belastingen betaalt omdat hij hard werkt voor zijn geld, door een grote groep als "gast" beschouwd wordt terwijl ik evenzeer een "gastheer" ben. Ik ben gevoelig m.b.t. dit onderwerp omdat ik door bepaalde vooroordelen harder heb moeten knokken als een ander om te bereiken wat ik bereikt heb. En als ik iets bereikt heb is dat omdat hier nog altijd de meerderheid mij niet als gast ziet maar als iemand zoals hen, hiervoor ben ik dankbaar maar het doet pijn als men je op de een of andere manier probeert te laten voelen dat je er nooit echt bijhoort owv je afkomst.
    Lex vigilantibus est.

  9. #59
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    lol
    Dat is dus echt van dat linkse geitewollen sokken gewouwel. Cultureel relativisme met bonuspunten voor de vreemde cultuur. De immigratie in de voorheengaande eeuwen bestond niet uit massas moslims of afrikanen of aziaten maar kwam uit landen met een soortgelijke cultuur. Echt niet te vergelijken met de situatie van nu.


    Je beseft wel dat assimilatie inhoudt dat ze dan echt alles moeten opgeven, op de huidskleur na, wat hen Marrokaan, Turk, Surinamer enz maakt. Want anders blijven we op het punt waar we nu zijn. En dat is niet iets waar ik onze linkse medemens voor zie warmlopen. Eerder geven ze hun eigen identiteit op. En rechtvaardigen dat met dezelfde dingen die jij eerder ook al noemde.

    Vandaar dus dat er zoveel van die Marrokaantjes met de Marrokaanse vlag op hun kickboxbroekjes, jassen, t-shirts etc...rondlopen omdat het allemaal minder wordt? Ik heb toch eerder de indruk dat het tegendeel het geval is.
    Heel kortgezegd: Het hele riedeltje al deze buitenlanders nemen onze cultuur over!!!11!! is enkel gebaseerd op angst voor het onbekende.
    Dat tegenwoordig weer andere culturen immigreren dan voorheen doet voor mij niet zoveel af aan een proces dat zich jaren geleden ook al heeft voltrokken.
    Tegenwoordig hebben immigranten als grootste overeenkomst dus het Islamitische geloof maar onderling zijn er ook wel weer genoeg verschillen aan te treffen die de hele theorie van een grote buitenlandse immigratiebevolking die onze hele Nederlandse cultuur islamiseert of in ander opzicht wegvaagt al een beetje omver haalt.

    Het voorbeeld dat je aanhaalt van de buitenlandse kickboksers vind ik persoonlijk wel heel kleinschalig. Over welk tijdsbestek hebben we het nu? 30 jaar ofzo ? Ik heb het over een aantal generaties, dat is toch echt wel wat langer dan dat. Natuurlijk zullen mensen altijd bepaalde wortels behouden maar is dat dan zo verschrikkelijk. Ik heb het idee dat sommigen het idee hebben dat er niks overblijft van Nederland, dat iedereen naar de Moskee gaat en dat het suikerfeest in de toekomst onze nieuwe nationale feestdag wordt. Lijkt me wat overdreven

    Jij mag vinden dat ik alles cultureel relativeer, maar dat beschouw ik niet echt als iets negatiefs in deze. Het is altijd zinniger dan je mening baseren op angst en dat heeft niets met links of rechts zijn te maken.

  10. #60
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Heel kortgezegd: Het hele riedeltje al deze buitenlanders nemen onze cultuur over!!!11!! is enkel gebaseerd op angst voor het onbekende.
    Ik denk eerder het BEkende....

  11. #61
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Namelijk ?

  12. #62
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Mensen weten toch wel globaal wat de islamitische cultuur inhoud lijkt me zo, het is niet dat er geen tot weinig informatie over bekend is.

  13. #63
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Heel kortgezegd: Het hele riedeltje al deze buitenlanders nemen onze cultuur over!!!11!! is enkel gebaseerd op angst voor het onbekende.
    Er zit wel een kern van waarheid in. Vroeger kwamen er voornamelijk mensen met een religieuze en culturele achtergrond die niet zo veel afweek van de NL'se. Verder waren ook de eetgewoontes, feestdagen en ga zo maar door, bijna identiek. En het belangrijkste, men had geen linkse eikels die over elkaar heen vielen om zich als eerste voor de nieuwkomers in het stof te mogen gooien en dan de vreemde cultuur gingen promoten als of hun leven ervan afhing. Je paste je aan of je hoepelde op. Dus in die zin zit er zeer zeker een kern van waarheid in dat statement. En dat wordt tegenwoordig ook nog eens door organisaties als het moslim broederschap gesponsord.


    Het voorbeeld dat je aanhaalt van de buitenlandse kickboksers vind ik persoonlijk wel heel kleinschalig. Over welk tijdsbestek hebben we het nu? 30 jaar ofzo ? Ik heb het over een aantal generaties, dat is toch echt wel wat langer dan dat.
    De kickboxers die ik, onder andere noemde, zijn toch al echt derde vierde generatie. Over hoeveel generaties heb jij het?

    Natuurlijk zullen mensen altijd bepaalde wortels behouden maar is dat dan zo verschrikkelijk. Ik heb het idee dat sommigen het idee hebben dat er niks overblijft van Nederland, dat iedereen naar de Moskee gaat en dat het suikerfeest in de toekomst onze nieuwe nationale feestdag wordt. Lijkt me wat overdreven
    Dat zulke beelden ontstaan is niet zo gek wanneer ook ministers het erover hebben dat men eventueel de Sharia kan invoeren. Of wanneer consultants van de anti-terreur organisatie roepen dat men misschien eens met de radicalen aan tafel moet gaan zitten om te zien of men hen niet wat tegemoet kan komen.
    Jij mag vinden dat ik alles cultureel relativeer, maar dat beschouw ik niet echt als iets negatiefs in deze. Het is altijd zinniger dan je mening baseren op angst en dat heeft niets met links of rechts zijn te maken.
    Ik zie vooral mensen jou soort argumenten gebruiken die sowieso hun kop in het zand hebben zitten zodat ze de reële problemen niet hoeven te zien. En dat zijn nog steeds meestal linksen. Het soort mensen die anderen die de werkelijke problemen durven te benoemen gelijk maar als nazi's bestempelen zodat ze hun waandromen van de perfecte multicul maatschappij verder kunnen dromen.

  14. #64
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Als mensen dan automatisch de conclusie trekken dat moslims blijkbaar erop uit zijn de Nederlandse cultuur over te nemen, denk ik dat dat wel eens kan tegenvallen.

  15. #65
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    die wijven eronder zijn toch lelijk, en je zou er toch nooit mee praten dus who gives a shit

  16. #66
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    suikerfeest als nat feestdag prima! als ik vrij krijg...

    offerfeest beter. lekker een lam kopen en grillen. weinig lekkerders imo

  17. #67
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Als mensen dan automatisch de conclusie trekken dat moslims blijkbaar erop uit zijn de Nederlandse cultuur over te nemen, denk ik dat dat wel eens kan tegenvallen.
    Is dat niet het hele principe van de islam? Het ultieme doel van de islam: Wereldoverheersing
    Of wordt er niet gestimuleerd het geloof te verspreiden.....door een grote groep iig wel.

  18. #68
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    cultureel relativisme moet je ook relativeren. Je kan zeggen wat je wilt, maar de dierenrechten in china en japan vallen niet goed te praten imo.

    hier nog zoiets moois

    Turks meisje levend begraven omdat ze vrienden had | Weeswaakzaam
    Quote:
    Originally Posted by Rosso
    Hell, voor 14 K liet ik me zelf wel 2 gram in mn bek schuiven en door een gast pompen

  19. #69
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Er zit wel een kern van waarheid in. Vroeger kwamen er voornamelijk mensen met een religieuze en culturele achtergrond die niet zo veel afweek van de NL'se. Verder waren ook de eetgewoontes, feestdagen en ga zo maar door, bijna identiek. En het belangrijkste, men had geen linkse eikels die over elkaar heen vielen om zich als eerste voor de nieuwkomers in het stof te mogen gooien en dan de vreemde cultuur gingen promoten als of hun leven ervan afhing. Je paste je aan of je hoepelde op. Dus in die zin zit er zeer zeker een kern van waarheid in dat statement. En dat wordt tegenwoordig ook nog eens door organisaties als het moslim broederschap gesponsord.



    De kickboxers die ik, onder andere noemde, zijn toch al echt derde vierde generatie. Over hoeveel generaties heb jij het?


    Dat zulke beelden ontstaan is niet zo gek wanneer ook ministers het erover hebben dat men eventueel de Sharia kan invoeren. Of wanneer consultants van de anti-terreur organisatie roepen dat men misschien eens met de radicalen aan tafel moet gaan zitten om te zien of men hen niet wat tegemoet kan komen.

    Ik zie vooral mensen jou soort argumenten gebruiken die sowieso hun kop in het zand hebben zitten zodat ze de reële problemen niet hoeven te zien. En dat zijn nog steeds meestal linksen. Het soort mensen die anderen die de werkelijke problemen durven te benoemen gelijk maar als nazi's bestempelen zodat ze hun waandromen van de perfecte multicul maatschappij verder kunnen dromen.
    Ik steek allerminst mijn kop in het zand. Ik zie de problemen die er bestaan: Agressie, criminaliteit, eerwraak, terrorisme en zo kan ik nog wel even doorgaan. Tegelijkertijd poog ik wel rationeel na te denken. Zo denk ik dat de oplossing ligt in het verhogen van de sociaal economische stand van deze mensen. Of dit nou door actief beleid gebeurt of gewoon door de verloop van tijd laat ik verder in het midden: 1. Wanneer mensen geld en werk hebben, hebben ze minder tijd en zin om herrie te schoppen 2. Wanneer de mensen geld hebben, gaan ze niet allemaal in dezelfde wijk bij elkaar wonen zodat buurten niet meer door een bevolkingsgroep wordt gedomineerd. 3. wanneer mensen een toekomst hebben, hebben ze minder trek om zelfmoordaanslagen te plegen.
    Is dit rechtvaardig ? Waarschijnlijk niet: 'Eerst brengen ze ons land naar de rand van de afgrond en dan moet er nog geld heen ook!'. Het debat is zo emotioneel geladen dat elke mogelijke oplossing die positief geladen zou kunnen zijn voor de bevolkingsgroep in kwestie als links gewauwel wordt bestempeld. De voorkeur wordt gegeven aan een soort van lik op stuk beleid: 'verziek je het voor ons allemaal, rot dan maar op naar je eigen land' Leuk en aardig allemaal maar wel een beetje naïef. Uiteindelijk gaat het er toch om dat problemen opgelost worden en dat de situatie verbetert? Alhoewel er natuurlijk een gevoel van rechtvaardigheid inzit wat natuurlijk goed aanvoelt is het onwaarschijnlijk dat het kaf zodanig van het koren gescheiden kan worden dat 'alleen de goeien overblijven' (ook zo'n mooie). Zolang de leefsituatie hetzelfde blijft zal niks structureel veranderen en is het dus dweilen met de kraan open. Gooi der een uit en een nieuwe staat alweer op. Dit heeft absoluut niets te maken met een of andere overtuiging die ik zou hebben dat iedereen een kans verdient of ander gelul. Het is simpel het denken in ZINNIGE oplossingen. Hmmm... maar misschien is het niet oplossingen die mensen willen maar gewoon een stok om mee terug te slaan...?

    Maar goed, Uiteindelijk zal ook deze groep buitenlanders klimmen op de maatschappelijke ladder en zal een andere groep buitenlanders hun plaats innemen aan de onderkant van de samenleving die er vervolgens weer volgens iedereen uit moeten....

  20. #70
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by GerritTonijn View Post
    Is dat niet het hele principe van de islam? Het ultieme doel van de islam: Wereldoverheersing
    Of wordt er niet gestimuleerd het geloof te verspreiden.....door een grote groep iig wel.
    Dat geldt voor bijna elk geloof... er is immers maar een waarheid en die moet verspreid worden. Hoe een geloof echt in elkaar zit is alleen veel complexer en niet zomaar te verklaren door een wikipedia artikel.
    Last edited by Facade; 15-07-2010 at 19:51.

  21. #71
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Dat geldt voor bijna elk geloof... er is immers maar een waarheid en die moet verspreid worden. Hoe een geloof echt in elkaar zit is alleen veel complexer en niet zomaar te verklaren door een wikipedia artikel.
    juist, maar het christendom is de basis van onze cultuur, dus als vervolgens de islam zich hier wilt verspreiden, dan IS dat toch gewoon een 'gevaar voor onze cultuur'. (hier kan je toch niet meer om heen of wel? )

  22. #72
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ik steek allerminst mijn kop in het zand. Ik zie de problemen die er bestaan: Agressie, criminaliteit, eerwraak, terrorisme en zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Ik had het ook niet perse over jou. Maar over de beredenering die je gebruikte en die ook door het soort mensen die ik wel bedoelde wordt gebruikt.
    Tegelijkertijd poog ik wel rationeel na te denken. Zo denk ik dat de oplossing ligt in het verhogen van de sociaal economische stand van deze mensen. Of dit nou door actief beleid gebeurt of gewoon door de verloop van tijd laat ik verder in het midden: 1. Wanneer mensen geld en werk hebben, hebben ze minder tijd en zin om herrie te schoppen 2. Wanneer de mensen geld hebben, gaan ze niet allemaal in dezelfde wijk bij elkaar wonen zodat buurten niet meer door een bevolkingsgroep wordt gedomineerd. 3. wanneer mensen een toekomst hebben, hebben ze minder trek om zelfmoordaanslagen te plegen.
    Nou daar mogen ze toch echt zelf ook wat aan doen in plaats van alleen laten doen. En een deel van die schuld kan men ook weer neerleggen bij een zekere andere, autochtone, groep.
    Is dit rechtvaardig ? Waarschijnlijk niet: 'Eerst brengen ze ons land naar de rand van de afgrond en dan moet er nog geld heen ook!'. Het debat is zo emotioneel geladen dat elke mogelijke oplossing die positief geladen zou kunnen zijn voor de bevolkingsgroep in kwestie als links gewauwel wordt bestempeld.
    En dat is het meestal ook. Aangezien de voorstanders van zo een zacht beleid meestal toch weer...je weet wel...zijn.
    De voorkeur wordt gegeven aan een soort van lik op stuk beleid: 'verziek je het voor ons allemaal, rot dan maar op naar je eigen land' Leuk en aardig allemaal maar wel een beetje naïef. Uiteindelijk gaat het er toch om dat problemen opgelost worden en dat de situatie verbetert? Alhoewel er natuurlijk een gevoel van rechtvaardigheid inzit wat natuurlijk goed aanvoelt is het onwaarschijnlijk dat het kaf zodanig van het koren gescheiden kan worden dat 'alleen de goeien overblijven' (ook zo'n mooie).
    En er is niks mis mee om criminelen die men eruit kan zetten ook eruit te zetten. En verbeteren doet het de situatie ook nog eens. Niet voor iedereen maar wel voor enkelen. Niks mis mee.
    Zolang de leefsituatie hetzelfde blijft zal niks structureel veranderen en is het dus dweilen met de kraan open. Gooi der een uit en een nieuwe staat alweer op. Dit heeft absoluut niets te maken met een of andere overtuiging die ik zou hebben dat iedereen een kans verdient of ander gelul. Het is simpel het denken in ZINNIGE oplossingen. Hmmm... maar misschien is het niet oplossingen die mensen willen maar gewoon een stok om mee terug te slaan...?

    Maar goed, Uiteindelijk zal ook deze groep buitenlanders klimmen op de maatschappelijke ladder en zal een andere groep buitenlanders hun plaats innemen aan de onderkant van de samenleving die er vervolgens weer volgens iedereen uit moeten....
    Het probleem is alleen dat er al jaren wordt gepoogd om de situatie op die door jou voorgestelde manier te verbeteren. En al jaren gaat het mis.

  23. #73
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    @ Mashkadov.
    Als je mijn posts leest dan ben ik heel erg tegen de extrimisten, dat zijn ook de mensen die de boerkas aan ons opdringen.
    Voor de rest is het leven en laten leven

  24. #74
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

  25. #75
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Gerrit:
    Ik kan me helemaal vinden in je reply.
    Erg goed verwoord!
    en dit is dus wat ik bedoel :

    GeenStijl : Varkensschilderij kwetsend voor moslims

    een NIET-moslim, die het nodig vind om even tolerant te zijn. Niet alleen zet ze/hij hiermee zichzelf voor lul, maar ook heel de moslim community (of is die het eens met de klacht?) (die directie zelf ook trouwens, toegeven aan dit soort klachten is het begin van het einde)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •